Wijziging in voorwaarden SNS Hypotheken

• Aan het opstarten
  • 0 reacties
Ik wil iedereen waarschuwen om geen hypotheek af te sluiten bij de SNS bank. Indien SNS bedenkt dat ze om wat voor reden dan ook hun beleid wensen te wijzigen en ze de hypotheek die jij indertijd hebt afgesloten niet meer aanbieden, kan je verder elke service of medewerking vergeten, ook al loopt je hypotheek al jaren. Voor mij heeft dit betekent dat ik uiteindelijk niets anders kon dan mijn hypotheek vervroegd af lossen, waardoor ik nu duizenden euro's aan de belasting mag betalen - dankzij de "service" van de SNS bank. Aanvankelijk werd zelfs geweigerd een telefonische afspraak met mij te maken.

23 Reacties

Ik ben het er helemaal mee eens. Toen ik bijna 15 jaar geleden een hypotheek afsloot bij een voorganger van sns heb ik op alle voorwaarden gelet, ik heb diverse malen echt ruzie moeten maken bij de sns bank omdat onkundig personeel dingen gaat lopen beweren die niet waar zijn ( het gaat over bijstorten, renteverlenging enz).

Mooie voorbeelden:
- bijstorten in de spaarhypotheek ( op het formulier staat en met de adviseur afgesproken: aanpassing premie pas bij herziening rente.... de bank past meteen de premie aan.... klagen, zeuren, afspraak is afspraak toch.... Pech gehad! In Utrecht bepalen wij wat wij doen!!!

- renteverlenging: een raar en hoog aanbod. In mijn voorwaarden staat dat ik de "gepubliceerde" rente aangeboden moet krijgen die nieuwe klanten ook krijgen. Komt er eerst een wijsneus die zegt dat mijn voorwaarden niet meer gelden. Dat is de gewoon onwaar! De voorwaarden die gelden bij afsluiten blijven altijd gelden. Binnen de sns is iedereen die voorwaarden al lang vergeten hoor, niemand weet er meer iets van.

- betaalrekening naar een andere bank, u heeft een hypotheek bij ons lopen...... (filiaalhouder: u mag uw betaalrekening niet bij een andere bank onderbrengen!!!

- ineens zijn er franchisenemers, "mijn" bankgegevens (maar die van alle sns klanten) zijn inzichtelijk voor een extern bedrijf. Ik wil dit niet. Krijg via de klantenservice een sns adviseur (in loondienst) toegewezen en vervolgens belt de franchisenemer mij op om te zeggen dat hij heeft gesproken met de degene die mij nu moet gaan adviseren...... ze hebben met elkaar afgesproken dat ik geen advies meer krijg. Of de franchisenemer of niets....

- ik denk over een externe hypotheekadviseur..... de franchisenemer zegt: dat kan niet meer bij sns....... de externe hypotheekadviseur zegt: geen probleem kom maar ik zal het laten zien.

- ik wil mijn spaarhypotheek om laten zetten naar banksparen: ik krijg een complete financiele doorlichting ( van 1250 euro) terwijl eigenlijk alleen de vorm van de hypotheek iets anders gaat worden, niet meer lenen, niet meer risico enz.... geen risicovolle zaken..... een offerte op uurbasis wat er daadwerkelijk moet gebeuren.... dat doen we niet!!!

Mijn ervaring..... nooit een sns hypotheek afsluiten!!!!!!!!!
Hypotheken en leningen je mag tegenwoordig wel het zelfde salaris hebben als de directeur van deze bank om uberhaupt wat te mogen lenen.
Nee ik neem straks wel een duitse hypotheek, een stuk gunstiger en na 30 jr is de woning van je zelf en niet van de bank/belastingdienst.
Reputatie 1
Mijn primaire reactie op deze klaagzang is: "gelukkig is er (nog) concurrentie op de hypotheekmarkt". En voor conflicten over het al dan niet naleven van een contract heb je rechtsbijstandverzekeringen. Ben je niet tevreden met de SNS, ga dan naar een andere hypotheekverstrekker. Helaas weet ik uit ervaring dat genoemde problemen ook bij andere hypotheekverstrekkers en/of adviseurs spelen.
Zelf ben ik vorig jaar weer terug overgestapt naar de SNS bank als hypotheekverstrekker (een bankspaarhypotheek welteverstaan) en heb daar geen spijt van. Het grootste verschil met vroeger is wel dat je helemaal wordt doorgelicht als je vandaag de dag nog een hypotheek durft af te sluiten. Daardoor duurt het zo lang voordat alles geregeld is. Persoonlijk ben ik van mening dat deze "zorgplicht" meer weg heeft van excessieve regelzucht ingegeven door de overheid/politiek, dan dat het mensen echt beschermt tegen te veel geld lenen. Maar dat is niet zo zeer een bankenprobleem; meer een cultuurprobleem.
Beste Wijers, Rob2105 en Memphis83,

Jammer dat jullie ontevreden zijn over SNS Hypotheken. Dit is natuurlijk niet onze intentie.
Als we iets voor jullie kunnen doen -zoals het inplannen van een afspraak met een adviseur- kun je je telefoonnummer en hypotheeknummer sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email]. Dan zorgen wij dat er een adviseur contact opneemt.

Daarnaast reageren we graag op jullie vragen en opmerkingen om de situatie te verduidelijken.

bijstorten in de spaarhypotheek ( op het formulier staat en met de adviseur afgesproken: aanpassing premie pas bij herziening rente.... de bank past meteen de premie aan.... klagen, zeuren, afspraak is afspraak toch.... Pech gehad! In Utrecht bepalen wij wat wij doen!!!

Bij de oude spaarhypotheek werd het aangepast op de rente vervaldatum. Tegenwoordig heeft de klant twee opties:
1) de spaarpremie direct laten aanpassen ( moet de klant expliciet aangeven op het formulier)
2) de spaarpremie wordt pas aangepast op rente vervaldatum

Bij de SEW rekening wordt de spaarpremie bij een storting direct aangepast.

- betaalrekening naar een andere bank, u heeft een hypotheek bij ons lopen...... (filiaalhouder: u mag uw betaalrekening niet bij een andere bank onderbrengen!!!

Dit heeft betrekking op de Budget hypotheek. Als je je inkomen laat binnenkomen op een SNS Betaalrekening ontvang je 0,10% korting op je hypotheekrente. Dit is echter niet verplicht. Indien je hier niet voor kiest ontvang je deze korting niet. SNS bank incasseert dan gewoon de hypotheeklasten van een externe rekening.

- ineens zijn er franchisenemers, "mijn" bankgegevens (maar die van alle sns klanten) zijn inzichtelijk voor een extern bedrijf. Ik wil dit niet. Krijg via de klantenservice een sns adviseur (in loondienst) toegewezen en vervolgens belt de franchisenemer mij op om te zeggen dat hij heeft gesproken met de degene die mij nu moet gaan adviseren...... ze hebben met elkaar afgesproken dat ik geen advies meer krijg. Of de franchisenemer of niets....

SNS Bank werkt met eigen SNS Winkels en met franchisenemers. Je mag als klant zelf bepalen of je wel of niet bij een franchisenemer klant wil zijn. Als je dat niet wilt, kunnen we dat voor je veranderen. Dan kun je een afspraak maken bij een hypotheekadviseur in loondienst bij SNS Bank.

Zoals gezegd plannen wij voor adviesgevoelige vragen graag een (telefonische) afspraak in met een van onze adviseurs.

Ik vind dit wel een typische SNS reactie. Ik heb elke keer bij een probleem contact met SNS opgenomen en ben met een kluitje in het riet gestuurd.

1. De bijstorting op de oude spaarhypotheek. .... Gebeld en kreeg te horen. Dat doen wij om U te beschermen zodat u geen problemen krijgt met de bandbreedte. Wij gaan dat niet veranderen!!

2. Mbt de betaalrekening. Ik heb niet eens een budgethypotheek.

3. Ik heb nu 3 keer gevraagd om een adviseur in loondienst bij de SNS. De klantenservice heeft een afspraak gemaakt, deze adviseur (dhr van den Berg) heeft via de franchise adviseur laten weten dat hij geen gesprek aangaat omdat ik maar zaken moet doen met de franchise adviseur.

Dit kom ik dus altijd tegen! Wij zorgen ervoor dat u een tevreden klant bent. Zijn er problemen. Neem contact met ons op en vervolgens.... Wij doen waar we lekker zin in hebben.... Doei!!!!
Nog een kleine opmerking over.... Neem contact met ons op als er vragen of klachten zijn. Ik heb afgelopen woensdag gebeld met de klantenservice over een probleem dat ik in mijn voorgaande post heb beschreven. De medewerker heeft mij beloofd dat een verantwoordelijke mij binnen twee dagen zou terugbellen. Daar kon ik op rekenen.....

1. Ik ben gewoon niet gebeld ( mijn telefoon heeft een gesprekmelder).....

Snappen jullie nu waarom ik ontevreden ben en teleurgesteld.
Reputatie 2

Nog een kleine opmerking over.... Neem contact met ons op als er vragen of klachten zijn. Ik heb afgelopen woensdag gebeld met de klantenservice over een probleem dat ik in mijn voorgaande post heb beschreven. De medewerker heeft mij beloofd dat een verantwoordelijke mij binnen twee dagen zou terugbellen. Daar kon ik op rekenen..... 1. Ik ben gewoon niet gebeld ( mijn telefoon heeft een gesprekmelder)..... Snappen jullie nu waarom ik ontevreden ben en teleurgesteld.

Hoi rob2105,
In het weekend zijn ze hier niet van de SNS, wordt dus maandag voor je een reactie kunt verwachten.
Groet,
Ben:cool:
PS. normaal geproken doet men hier wat men beloofd is mijn ervaring!
Hi Rob, We vinden het vervelend om te horen hoe je het ervaart en dat er nog geen contact met je is opgenomen. Zoals @BigBen al aangaf, zijn wij in het weekend niet actief op community. (Thanx BigBen :o) Als je je postcode en huisnummer naar [email]webcare@sns.nl[/email] mailt, zorgen we ervoor dat er contact met je wordt opgenomen.
@rob2105 Zoals per e-mail aan je gecommuniceerd, wordt er vandaag contact met je opgenomen. We vertrouwen erop dat je naar tevredenheid te woord gestaan wordt.
Eerlijk is eerlijk!! Er is gebeld!!

Goed om te horen :D. Gesprek naar tevredenheid verlopen?

Hele vriendelijke meneer aan de lijn gehad. Een verlichting als er iemand is die wil luisteren...maar om nou te zeggen dat het iemand was die ter zake kundig was?? Op veel van mijn vragen had hij geen antwoord maar was gelukkig wel zo eerlijk om dat te zeggen.

Ik blijf bij SNS bank missen een goed gesprek waarom iemand ontevreden is, ik wel wel wat van klanttevredenheid en kwaliteistzorg..... Bij mij komt het over dat je een klacht moet oplossen omdat het een klacht is..... ( het doel op zich)..... maar natuurlijk moet het doel zijn om de dienstverlening te verbeteren.

Ik ben zelf directeur, een klant bij mij die dit gevoel heb laat ik niet over een wie dan ook maar is zaak voor mij persoonlijk. Ik wil weten wat ik moet doen, hoe ik moet sturen om dit te voorkomen. Niet omdat ik de klacht wil oplossen maar omdat ik wil weten of "wij" iets fout doen.

Hele vriendelijke meneer aan de lijn gehad. Een verlichting als er iemand is die wil luisteren...maar om nou te zeggen dat het iemand was die ter zake kundig was?? Op veel van mijn vragen had hij geen antwoord maar was gelukkig wel zo eerlijk om dat te zeggen.

Ik blijf bij SNS bank missen een goed gesprek waarom iemand ontevreden is, ik wel wel wat van klanttevredenheid en kwaliteistzorg..... Bij mij komt het over dat je een klacht moet oplossen omdat het een klacht is..... ( het doel op zich)..... maar natuurlijk moet het doel zijn om de dienstverlening te verbeteren.

Ik ben zelf directeur, een klant bij mij die dit gevoel heeft laat ik niet over aan wie dan ook binnen mijn organisatie maar is zaak voor mij persoonlijk. Ik wil weten wat ik moet doen, hoe ik moet sturen om dit te voorkomen. Niet omdat ik de klacht meteen gaan wil "oplossen" maar omdat ik wil weten of "wij" iets fout doen zodat we beleidsmatig mss moeten veranderen.

Dat mis is nog steeds!
Hi Rob2105, Bedankt voor je feedback. Dit voorbeeld nemen we mee om onze service te optimaliseren.

Hi Rob2105, Bedankt voor je feedback. Dit voorbeeld nemen we mee om onze service te optimaliseren.

Ik heb nog wel een stukje feed-back! Nav gespreken die ik heb gevoerd met SNS over de advisering heb ik contact opgenomen met de AFM. Een simpele wijziging van spaar naar bankspaarhypotheek moet 1250 euro kosten en daar hoort een uitgebreid advies bij van de SNS bank (zegt de SNS). De AFM geeft mij duidelijk aan dat dit volstrekte waanzin is en vraagt de bank aan te tonen waar dit staat.

De hoge bedragen die nu betaald moeten worden voor relatief eenvoudige omzettingen komen niet vanuit de AFM bij een bestaande klant maar is gewoon beleid van de SNS bank ( jullie verdienmodel).

Niet erg..... maar wees daar dan wel duidelijk in!!!!!! Niet verstoppen achter de AFM maar gewoon zeggen.... Wij hebben ons beleid gewijzigd en de klant moet betalen!!!!

Ik heb nog wel een stukje feed-back! Nav gespreken die ik heb gevoerd met SNS over de advisering heb ik contact opgenomen met de AFM. Een simpele wijziging van spaar naar bankspaarhypotheek moet 1250 euro kosten en daar hoort een uitgebreid advies bij van de SNS bank (zegt de SNS). De AFM geeft mij duidelijk aan dat dit volstrekte waanzin is en vraagt de bank aan te tonen waar dit staat. De hoge bedragen die nu betaald moeten worden voor relatief eenvoudige omzettingen komen niet vanuit de AFM bij een bestaande klant maar is gewoon beleid van de SNS bank ( jullie verdienmodel). Niet erg..... maar wees daar dan wel duidelijk in!!!!!! Niet verstoppen achter de AFM maar gewoon zeggen.... Wij hebben ons beleid gewijzigd en de klant moet betalen!!!!

Hoi Rob, we zetten je feedback gelijk door naar onze hypotheken afdeling. Zodra wij hier terugkoppeling op krijgen, hoor jij dit ook van ons.

Ik heb nog wel een stukje feed-back! Nav gespreken die ik heb gevoerd met SNS over de advisering heb ik contact opgenomen met de AFM. Een simpele wijziging van spaar naar bankspaarhypotheek moet 1250 euro kosten en daar hoort een uitgebreid advies bij van de SNS bank (zegt de SNS). De AFM geeft mij duidelijk aan dat dit volstrekte waanzin is en vraagt de bank aan te tonen waar dit staat. De hoge bedragen die nu betaald moeten worden voor relatief eenvoudige omzettingen komen niet vanuit de AFM bij een bestaande klant maar is gewoon beleid van de SNS bank ( jullie verdienmodel). Niet erg..... maar wees daar dan wel duidelijk in!!!!!! Niet verstoppen achter de AFM maar gewoon zeggen.... Wij hebben ons beleid gewijzigd en de klant moet betalen!!!!

Hoi Rob, we zetten je feedback gelijk door naar onze hypotheken afdeling. Zodra wij hier terugkoppeling op krijgen, hoor jij dit ook van ons.

Duurt wel lang!!!
Dag Rob, ik moet eerlijk zeggen dat we hier nog geen reactie op hebben gehad. We gaan er gelijk nogmaals achteraan. Excuses.
Erg h¨.... Geen reactie krijgen op moeilijke vragen........ En niet alleen via internet hoor......

Erg h¨.... Geen reactie krijgen op moeilijke vragen........ En niet alleen via internet hoor......

Hi Rob,

Dit is uiteraard niet de bedoeling, waarvoor onze verontschuldiging. We hadden je in ieder geval kunnen laten weten nog geen terugkoppeling te hebben.

We hebben een reminder verstuurd naar de betreffende afdeling en hopen je spoedig een antwoord terug te koppelen. Onze excuses.
Beste Rob,

We hebben inmiddels een reactie van de afdeling Hypotheken over de transparantie van advieskosten. Je hebt gelijk dat deze informatie niet goed vindbaar is. Hiermee gaan we aan de slag. De bedoeling is om op korte termijn een rekeninstrument op onze website te plaatsen. Dan kun je zelf de advieskosten berekenen voor je persoonlijke situatie.

Marketing kijkt momenteel naar de opzet van de advieskosten. Aanpassingen worden verwacht, het is alleen nog niet bekend wanneer en welke aanpassingen dit zijn. Ook de teksten op de website gaan we aanpassen. Wij worden hierover op de hoogte gehouden en zodra we meer weten plaatsen we dit op de community.
Vandaag kreeg ik een brief van SNS. Ik heb een spaarhypotheek met een mogelijkheid om te gaan beleggen. SNS wil deze laatste mogelijkheid schrappen. Het kan en mag niet omdat dit in strijd is met de voorwaarden bij afsluiten. Wat mij heel erg steekt..... Als ik een wijziging wil doorvoeren moet ik abnormaal hoge kosten betalen. SNS gaat lekker wijzigen en dat mag allemaal zomaar.....

Vandaag kreeg ik een brief van SNS. Ik heb een spaarhypotheek met een mogelijkheid om te gaan beleggen. SNS wil deze laatste mogelijkheid schrappen. Het kan en mag niet omdat dit in strijd is met de voorwaarden bij afsluiten. Wat mij heel erg steekt..... Als ik een wijziging wil doorvoeren moet ik abnormaal hoge kosten betalen. SNS gaat lekker wijzigen en dat mag allemaal zomaar.....

In dit topic gaan we verder in op de kosten.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)