SNS

Beantwoord

Worden spaarrekeningen SNS en Zwitserleven samengevoegd?

• 26 januari 2017
  • 18 Reacties
  • 2442 Keer bekeken

Worden mijn internetspaarrekeningen (in een ver verleden geopend met dezelfde gebruikersnaam) bij SNS en Zwitserleven samengevoegd, of heb ik straks twee spaarrekeningen bij de Volksbank?
Eéntje (met de bestaande gebruikersnaam) is wat mij betreft genoeg. Moet ik daar iets voor doen?
icon

Beste antwoord door Wouter 27 januari 2017, 13:50

Hoi AJtenHoopen en Blacktomcat,

In het tweede kwartaal van 2017 vindt de technische overgang plaats en worden alle ZwitserlevenBank spaarrekeningen overgezet naar een extra SNS spaarrekening. Je behoudt je bestaande SNS rekening na de overgang.
In april krijg je een SNS digicode voor je “Zwitserleven-rekening”, die je gebruikt naast de digicode voor je “SNS-rekening”. Met de Zwitserlevencode kun je je SNS rekening niet inzien. In juni worden beide digicodes en klantnummers samengevoegd en kunt je beide rekeningen inzien met 1 digicode.
Bekijk origineel

18 reacties

Hoi AJtenHoopen,

Welkom op de community.

Hoe je spaarrekeningen er in de toekomst uitzien vraag ik voor je na. Ik ben het met je eens dat 1 spaarrekening met 1 inlogcode het handigste is.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Volgens mij wordt je Zwitserleven rekening automatisch omgezet in een nieuwe SNS rekening. Je kunt daarna de ene opheffen zodat je er nog maar één overhoudt. Als het anders zit, hoor ik dat hier ook graag.
Hoi AJtenHoopen en Blacktomcat,

In het tweede kwartaal van 2017 vindt de technische overgang plaats en worden alle ZwitserlevenBank spaarrekeningen overgezet naar een extra SNS spaarrekening. Je behoudt je bestaande SNS rekening na de overgang.
In april krijg je een SNS digicode voor je “Zwitserleven-rekening”, die je gebruikt naast de digicode voor je “SNS-rekening”. Met de Zwitserlevencode kun je je SNS rekening niet inzien. In juni worden beide digicodes en klantnummers samengevoegd en kunt je beide rekeningen inzien met 1 digicode.
Reputatie 2
Badge +1
Hoi Wouter,
Er zullen ongetwijfeld allerlei technische hobbels zijn die het noodzakelijk maken dat je eerst een nieuwe, tijdelijke en aparte digicode krijgt voor de overgang naar SNS. Maar vanuit perspectief van een bestaande SNS klant die ook een Zwitserleven spaarrekening heeft, is dit niet bepaald klantvriendelijk. Zeker als de tijdelijke digicode daarna weer komt te vervallen.
Groeten,
Stefan
Reputatie 2
Badge +1
Nog een aanvullende vraag: bij Zwitserleven heb je het product MaandSparen. Dit werkt hetzelfde als SNS MaxiSparen, maar i.p.v. 500, kun je maximaal 1000 euro per maand sparen via een SEPA incasso. Blijft deze hogere maximum inleg per maand na de overgang intact?
Hoi Stefan,

Met je SNS digicode blijven je rekeningen bij SNS zichtbaar. Alleen je Zwitserleven rekening is tijdelijk te bekijken met een andere digicode. Het is inderdaad even een overstap, maar na 3 maanden zijn alle rekeningen met dezelfde digicode inzichtelijk.

Er is nog geen besluit genomen over de hoogte van de inleg bij Zwitserleven Maandsparen. Klanten met een inleg boven € 500 krijgen hier een brief over toegestuurd.
Reputatie 2
Badge +1
Vandaag is de volgende fase van de samenvoeging gerealiseerd. Na de overgang van het inlog account van de Zwitserleven omgeving naar de SNS omgeving, zie ik nu in mijn bestaande SNS omgeving de gemigreerde rekening verschijnen. Maar ook omgekeerd: als ik inlog in 'Mijn SNS' met mijn oude Zwitserleven account (digicode), dan zie ik nu ook al mijn andere (spaar)rekeningen, hypotheek, verzekeringen, etc.. Is dat de bedoeling en hoe lang duurt deze fase?
Badge +1
Hallo Stefan,

Dank voor je signaal, dit leg ik voor aan de verantwoordelijken. Uiteraard hoor je van me zodra ik meer weet.
Badge +1
als ik inlog in 'Mijn SNS' met mijn oude Zwitserleven account (digicode), dan zie ik nu ook al mijn andere (spaar)rekeningen, hypotheek, verzekeringen, etc.. Is dat de bedoeling en hoe lang duurt deze fase?
Hoi Stefan,

Sinds 9 april denken we niet meer in een Zwitserleven internetbankieren contract en een Mijn SNS contract, maar zijn het beide Mijn SNS contracten. Hierdoor kun je met beide contracten en de daarbij behorende tokens (digipas of digicode) inloggen. De reden dat we dit opschonen voor 'dubbele' klanten, is dat we dan een keuze moeten maken welk internetbankieren contract blijft bestaan. Als gevolg daarvan hebben we gezorgd dat bij het 'ontdubbelen' alle gekoppelde rekeningen zichtbaar worden in beide contracten.

Nadeel
Een nadeel van deze situatie is dat je 2 contracten hebt en dus twee administraties die niet op alle fronten met elkaar communiceren (adressenboek e.d.).

We kunnen we 1 van de 2 contracten beëindigen. Je houdt dan 1 contract over waarin je alle gewenste gekoppelde rekeningen ziet. Laat je weten of je dit wil?
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Tibor,

Bedankt voor deze duidelijke toelichting. Ik heb dus nu twee contracten die beide toegang verlenen tot dezelfde producten/diensten die ik bij SNS afneem. Het belangrijkste verschil is dus dat ik bij mijn 'oude' contract een digipas heb naast mijn digicode, terwijl ik bij mijn 'nieuwe' contract (afkomstig van Zwitserleven Sparen) alleen een digicode heb.

Een extra inlog account lijkt handig, maar is ook een extra beveiligingsrisico. Daarnaast voegt het functioneel niets voor mij toe, dus geef ik er de voorkeur aan om het contract zonder digipas te beëindigen. Moet ik daar nog iets voor doen om dat geregeld te krijgen?

Groeten,
Stefan
Badge +1
dus geef ik er de voorkeur aan om het contract zonder digipas te beëindigen. Moet ik daar nog iets voor doen om dat geregeld te krijgen?
Graag gedaan 🙂 Mag ik de gegevens gebruiken die we eerder hebben gebruikt? Dan maak ik het in orde.
Reputatie 2
Badge +1
Mag ik de gegevens gebruiken die we eerder hebben gebruikt? Dan maak ik het in orde.
Ja dat mag. Maar weet je dan voldoende?
Badge +1

Ja dat mag. Maar weet je dan voldoende?

Dan komt het helemaal goed. Je hoort van me als ik toch iets nodig heb.
Ik heb ook mijn Zwitserleven producten (maxi-rekening, spaarrekening) opgeheven. Van alles eentje vind ik voldoende en overzichtelijker. :)
En dat opheffen kon 'gewoon' via Mijn SNS
Reputatie 2
Badge +1
Ik wil de extra maxisparen rekening (voorheen Zwitserleven Maandsparen) graag behouden ;)
Ik heb alleen geen behoefte aan 2 aparte inlog accounts
Ieder z'n meug 😛
Reputatie 2
Badge +1
dus geef ik er de voorkeur aan om het contract zonder digipas te beëindigen. Moet ik daar nog iets voor doen om dat geregeld te krijgen?
Graag gedaan 🙂 Mag ik de gegevens gebruiken die we eerder hebben gebruikt? Dan maak ik het in orde.

Het is eind vorige week geregeld; ik was alleen vergeten om het hier nog te melden :$
Bedankt Tibor!
Graag gedaan, Stefan 🙂

Reageer