SNS

Beantwoord

Wordt een rekening automatisch geblokkeerd bij overlijden?

• 15 februari 2011
  • 9 Reacties
  • 1818 Keer bekeken

Hallo, van de week kwam op de TV weer een geval voorbij over een weduwnaar die niet bij zijn geld kon omdat de bank de rekening blokkeerde. Mijn vraag is: worden en/of rekeningen ook geblokkeerd als een van de partners komt te overlijden, want ik hoorde (ik heb het niet zelf gezien) dat het hier ook om een en/of rekening ging. Het betrof hier overigens niet SNS bank maar Fortis.

Bij voorbaat dank voor Uw antwoord, Vriendelijke groet,

Clijnmarijne
icon

Beste antwoord door Odette 23 februari 2011, 08:20

Hi Clijnmarijne,

Sorry voor de late reactie, hierbij namens Tibor een antwoord op je vraag. Als je partner komt te overlijden en het is een en/of rekening wordt de rekening bij SNS Bank niet geblokkeerd. De mederekeninghouder kan blijven beschikken over de rekening. Mocht de mederekeninghouder minderjarig zijn, is dit echter niet het geval. Maar als iemand gemachtigd is voor de rekening en de rekeninghouder overlijdt, dan vervalt deze machtiging. Ik hoop hiermee je vraag voldoende te hebben beantwoord.
Bekijk origineel

9 reacties

Hoi Clijnmarijne,

Dank voor je vraag. Ik zal hem doorsturen. Het antwoord zal ik dan hier plaatsen.

Groet

Liz
Hallo,

ik heb de vraag gesteld op de 15e van deze maand. Ik heb nog geen antwoord gezien. Liz, aan wie heb je de?vraag doorgestuurd?

Vriendelijke groet,

clijnmarijne
Hoi Clijnmarijne,

Heb vanochtend nogmaals om antwoord gevraagd. Ik hoop dit dus zsm van SNS Bank te ontvangen.

Groet

Liz
Hi Clijnmarijne,

Sorry voor de late reactie, hierbij namens Tibor een antwoord op je vraag. Als je partner komt te overlijden en het is een en/of rekening wordt de rekening bij SNS Bank niet geblokkeerd. De mederekeninghouder kan blijven beschikken over de rekening. Mocht de mederekeninghouder minderjarig zijn, is dit echter niet het geval. Maar als iemand gemachtigd is voor de rekening en de rekeninghouder overlijdt, dan vervalt deze machtiging. Ik hoop hiermee je vraag voldoende te hebben beantwoord.
Dankjewel Odette,

je hebt me gerustgesteld; er gaan nogal wat Indianenverhalen rond hierover.

Vriendelijke groet, clijnmarijne
Dus als pietje gemachtigd is voor de rekening van zijn vader en vader overlijd dan vervalt de machtiging??Wat dan als niet gemeld wordt dat vader overleden is?krijg je dan problemen ,en is dat bij iedere bank zo?
Hoi Barney6,

Ik snap dat je graag antwoorden wil. Ik verwacht dat we vandaag uitgebreid reageren in je andere topic. We zijn hiervoor wel afhankelijk van een reactie van een andere afdeling. Weet dat eraan gewerkt wordt en dat we je vraag niet vergeten zijn.
Deze vraag wordt met andere aspecten toch in deze discussie besproken?
Het is een goede gewoonte om zaken niet tegelijk in meerdere topics te behandelen.
oke ,maar hier stond nou juist ook er iets over dat had ik nog niet eerder gezien helaas,maar ik wacht het af Dennis ,goed gezien!

Reageer