SNS

Beantwoord

ZZP Rekening voor vaste 7,50 per maand, maar toch extra kosten

• 7 april 2015
  • 10 Reacties
  • 2595 Keer bekeken

Ik heb sinds kort een ZZP rekening bij SNS, er wordt geadverteerd met vaste kosten van 7,50 per maand zonder extra's.
Helaas blijkt dit niet waar te zijn en zijn de kosten toch variabel; maandelijkse kosten voor de rekening, maandelijkse kosten voor het internetbankieren, transactiekosten per gemaakte transactie. De variabele kosten is juist de reden waarom ik weg ben gegaan bij ABNAMRO en de vaste kosten per maand spreekt me juist erg aan.

Waarom verkoopt SNS een ZZP rekening waarbij men suggereert dat de kosten transparant en vast zijn, maar achteraf toch weer een 'gewone' zakelijke rekening met variabele kosten is?

Is dit heel normaal?
icon

Beste antwoord door BigBen 7 april 2015, 15:31

Hoi ASD,
Het lijkt er op dat je rekening nog steeds een "gewone" zakenrekening is. Sinds wanneer is je ZZP rekening ingegaan?
Ik zou even een mailtje met korte uitleg en je gegevens sturen aan [email]webcare@sns.nl[/email] 
Voor de voledigheid hier de gegevens over de rekening (ook voor andere lezers);
Tarieven van ZZP Rekening
De SNS ZZP Rekening kost €7,50 per maand. Daarvoor krijgt u een betaalrekening, internetbankieren met Mijn SNS Zakelijk en een Wereldpas. Alleen als u een spoed- of buitenlandbetaling doet of toch liever papieren afschriften wilt, betaalt u extra. Een papieren afschrift is optioneel sturen we standaard maandelijks (dit kunt u veranderen) en kost €0,60 per zending. Voor spoedbetaling betaalt u €2,20. De kosten van een betaling naar of uit het buitenland zijn afhankelijk van uw voorkeuren. Kijk voor uitleg en kosten in de Informatiewijzer Zakelijk Betalen.

Lees hier verder.
Groet,
Ben 🆒
Bekijk origineel

10 reacties

Hoi ASD,
Het lijkt er op dat je rekening nog steeds een "gewone" zakenrekening is. Sinds wanneer is je ZZP rekening ingegaan?
Ik zou even een mailtje met korte uitleg en je gegevens sturen aan [email]webcare@sns.nl[/email] 
Voor de voledigheid hier de gegevens over de rekening (ook voor andere lezers);
Tarieven van ZZP Rekening
De SNS ZZP Rekening kost €7,50 per maand. Daarvoor krijgt u een betaalrekening, internetbankieren met Mijn SNS Zakelijk en een Wereldpas. Alleen als u een spoed- of buitenlandbetaling doet of toch liever papieren afschriften wilt, betaalt u extra. Een papieren afschrift is optioneel sturen we standaard maandelijks (dit kunt u veranderen) en kost €0,60 per zending. Voor spoedbetaling betaalt u €2,20. De kosten van een betaling naar of uit het buitenland zijn afhankelijk van uw voorkeuren. Kijk voor uitleg en kosten in de Informatiewijzer Zakelijk Betalen.

Lees hier verder.
Groet,
Ben 🆒
Hoi asd,

Wat Ben aangeeft; deze informatie staat transparant op de site. Ik wil daarom graag je persoonlijke gegevens, om meer duidelijkheid te geven. Kun je deze sturen naar [email]webcare@sns.nl[/email] o.v.v. ‘Community - ZZP Rekening’?
Alvast bedankt.
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een email gestuurd naar de klantenservice (via het contactformulier op de website). De klantenservice gaat het uitzoeken. het antwoord zal ik posten op het forum.

@Ben, de zzp rekening is nieuw sinds 1 december 2014, het is geen omzetting geweest van een 'gewone' zakelijke rekening naar een zzp rekening, maar als ik de diverse kosten bekijk kan je wel eens gelijk hebbben dat het toch een 'gewone' zakelijke rekening is, ondanks dat ik een contract heb waar expliciet staat zzp rekening.
Bedankt voor de reacties. Ik heb inmiddels een email gestuurd naar de klantenservice (via het contactformulier op de website). De klantenservice gaat het uitzoeken. het antwoord zal ik posten op het forum.

@Ben, de zzp rekening is nieuw sinds 1 december 2014, het is geen omzetting geweest van een 'gewone' zakelijke rekening naar een zzp rekening, maar als ik de diverse kosten bekijk kan je wel eens gelijk hebbben dat het toch een 'gewone' zakelijke rekening is, ondanks dat ik een contract heb waar expliciet staat zzp rekening.

Ik ben benieuwt wat je als reactie krijgt. Leuk dat je dat nog wilt laten weten.
Groet,
Ben 🆒
@asd, is het inmiddels voor jou opgelost? 
Nog even een update over de kosten: De variabele kosten waren een misverstand van SNS en deze zijn voor de eerste 4 maanden geheel teruggestort door de afdeling SNS Klachtenmanagement.

Vanaf nu betaal ik de vaste kosten van 7,50 per maand. Of ik nog de vaste kosten moet betalen over de eerste 4 maanden van mijn contract weet ik niet, laat ik maar geen slapende honden wakker maken...
Nog even een update over de kosten: De variabele kosten waren een misverstand van SNS en deze zijn voor de eerste 4 maanden geheel teruggestort door de afdeling SNS Klachtenmanagement.

Vanaf nu betaal ik de vaste kosten van 7,50 per maand. Of ik nog de vaste kosten moet betalen over de eerste 4 maanden van mijn contract weet ik niet, laat ik maar geen slapende honden wakker maken...

Fijn dat het opgelost is. En dat andere zie maar als tegemoetkoming in je ergernis en moeite die je hebt moeten doen om het recht gezet te krijgen. veel succes met je rekening (en dat er per saldo meer op mag binnenkomen dan uitgaan). :)
Ik heb al twee keer aan SNS Bank gemeld dat na mijn omzetting (12-8-2014) naar de ZZP Rekening nog nooit de vaste maandkosten van 7,50 zijn afgeschreven. De laatste keer meldde de zakelijk klantenservice dat het bekend is, maar nog steeds geen incasso. Ik maak me geen zorgen dat het niet alsnog gebeurt. Vanwege coulance rekening ik erop dat SNS niet geheel met terugwerkende kracht gaat incasseren. Immers, het probleem is al sinds de omzetting bekend. Dus moderators, ra ra???

Groet, Rob

PS: ze blijven in eerste instantie wel de oude kostenconstructie afschrijven, maar dat is stopgezet en het teveel gerestitueerd. Dat lukte blijkbaar wel.
Hoi Rob,

Wat slordig dat het nog steeds niet in orde is; onze excuses. Inmiddels heb ik contact gehad met de afdeling Zakelijk en het is gecorrigeerd. Vanaf deze maand wordt er € 7,50 in rekening gebracht.
Dank je wel voor de snelle reactie, Kirsty. Blij dat het nu opgelost wordt en ik houd het in de gaten.

Groet, Rob

Reageer