Aan welk ontwerp geef jij de voorkeur?

Reputatie 2
Hoi Odette,

Ik vind het nieuwe ontwerp beter, frisser, duidelijker, helderder.

Verbeter punt bij ingelogd, is naar mijn idee: alles NIET tonen wat NU NIET relevant is. (dit geldt voor veel pagina's bij ingelogd zijn. Dit geeft onnodig veel info en "drukte" op het scherm die niet nodig (gewenst) is).

Bij bovenbalk bijv.; wat is het nut van tonen "particulier" en "Zakelijk"? Niets dus....

Wat is het nut van tonen "sparen, beleggen" end.? Niets dus...

Wat zou moeten blijven/komen is het kunnen "schakelen" tussen wat je als klant afneemt van SNS. Een knop met "naar homepage SNS" zou voldoende zijn.

In het algemeen vind ik de site / pagina's teveel informatie bevatten, waardoor het lastig is snel je weg te vinden. Na een tijdje gewenning weet je wel wat jouw weg is, maar als je iets nieuws wilt loop je weer tegen de overvloed aan. (Denk aan dat veel mensen Word gebruiken, maar de meeste mensen maar enkele procenten van de mogelijkheden gebruiken.)

De site van een internet bank zou juist de eenvoud zelve moeten zijn (maar wel kompleet). Ik zou er voor zijn de hele opzet te vereenvoudigen, met behoud van alle opties.

Suc6 zou ik zeggen bij deze moeilijke klus.

Groet,

Ben

15 Reacties

Hi Ben, dank voor je snelle reactie. Erg goed dat je nog eens onderstreept hoe belangrijk eenvoud is. En dat veel informatie geven niet automatisch betekent dat jij en andere gebruikers dan beter geïnformeerd zijn. Ik geef je feedback meteen door. Zijn er nog andere meningen over de bovenbalk? We willen jullie visie graag meenemen bij de verdere ontwikkeling.
"Welkom Manon, je bent ingelogt".

Ingelogd is met een 'd' ...

- Ik zou zeker datum tijd laatste bezoek tonen.. Is voor een consument belangrijk om af en toe te checken ivm fraude enzo.

- Verder ziet het er prima uit..EN..

Wist je dat je voor een luttel bedrag kunt laten onderzoeken waar er gekeken wordt op je website? Proefpersonen krijgen dan een slimmig brilletje op, waardoor hun oogbewegingen worden geregistreerd. Met de output van zo'n test weet je direct waar je bepaalde dingen moet wijzigen. .. Op het eerste gezicht, uitgaande van de standaard basisregels, zit het zoals het nu is wel prima in elkaar..

Persoonlijk vind de blauwe mooier, gemoedelijker, zachter. Er wordt ook wel gesteld dat blauw een 'rationele' kleur is. Ik wil dat mijn bank rationeel met mijn geld om gaat, dus da's goed. Vergelijk de kracht van een dergelijke emotie met het groen van Triodos.. bijvoorbeeld.

@Ben; Als ik met dingen bezig ben, wil ik welzeker weten of ik in mijn particuliere of zakelijke omgeving aan het wijzigen ben. Dus die tabjes lijken mij wel nodig. Met wat je zegt over drukte op de pagina, ben ik het wel eens. Met name de advertenties (tikkie schreeuwerig) geven soms het gevoel dat je naar een supermarkt-folder aan het kijken bent. En inderdaad, dit soort dingen is om den drommel niet eenvoudig.
Reputatie 2
@KKoenen: ik weet (tot op heden) erg goed waar ik ben ingelogd, privé of zakelijk. Verder neem ik aan dat de inlognaam (rechts boven) ook een indicatie is. Dat er (mogelijk) nog iets anders bij komt om dat aan te geven, allee. Ik betoogde eigenlijk dat de hele balk weg kan als je bent ingelogd. Op de huidige site komt het probleem van "niet aangepaste tekst" of " terug komen standaard tekst" erg vaak voor. Dat is onnodig, stoort, leidt af en neemt onnodig ruimte in beslag (waardoor bijv. belangrijke tekst verder (te ver) naar onderen staat en je dus moet scrollen (als je dat al weet)).

Tip van dat kijkonderzoek prima suggestie!!

Groet,

Ben
Misschien ligt het aan mij maar ik vind de strikte scheiding tussen sparen en betalen altijd wat gekunsteld. Ik wil gewoon direct geld heen en weer kunnen schuiven tussen mijn spaar- en betaalrekening en ik hoef eigenlijk niet eens te weten wat het rekeningnummer van mijn spaarrekening is, als ik bij een tekort op mijn betaalrekening maar zonder omwegen kan aanvullen uit mijn spaarpot en andersom. Misschien is dat een idee voor een toekomstige versie van de site.
Bedankt voor jullie feedback op deze pagina's, super!

Liz
Reputatie 2
1. Mijn voorkeur gaat naar de nieuwe; die ziet er frisser en overzichtelijker uit.

2. nee

3. Ik zie niet dat de navigatieknoppen van plek veranderd zijn.... mis ik iets?
je moet het zo laten.het orginele huidige ontwerp is goed.ik vind het een prima ontwerp.maar het nieuwe is ook niet slecht.men moet niet alles kortsluiten.het gezicht is namelijk de eerste presentatie en niet de vernuftheid
Hoi karltje,

Dank voor je mening over deze websites. Begrijp ik dan goed dat je geen duidelijke voorkeur hebt voor de nieuwe of oude versie? Of toch wel...?

En kun je misschien uitleggen wat je specifiek goed/slecht vindt aan het oude en het nieuwe ontwerp?

Groetjes

Liz
ik vind allebij ontwerpen goed,alleen bij het nieuwe ontwerp is een minpunt.het bovenste gedeelde doet wat kaal aan.bij het oude ontwerp heb je een warme sjaal aan het hoofd van het ontwerp(als je begrijpt wat ik bedoel)
mijn voorkeur gaat uit naar het oude ontwerp
Aan welk ontwerp geef jij de voorkeur?
We hebben een nieuw ontwerp klaarliggen voor de bovenkant van de SNS Website, de zogenaamde 'bovenbalk navigatie'. Het ontwerp is grafisch aangepast en sommige functies zijn van plaats veranderd.Wij zijn benieuwd wat jij ervan vindt. Is het nieuwe ontwerp een verbetering of niet? En zie je nog verbeterpunten in het nieuwe ontwerp? Hieronder zie je vier afbeeldingen. (klikken om te vergroten) De eerste twee laten zien hoe de site nu is: de eerste is de homepage, de tweede is de homepage als je ingelogd bent in Mijn SNS. De twee afbeeldingen rechts laten dezelfde pagina's zien, maar dan conform het nieuwe ontwerp. (alleen de bovenbalk is gewijzigd)Bekijk de afbeeldingen goed en beantwoord daarna een paar vragen. Alvast dank hiervoor. Uiteraard zullen we verslag uitbrengen van de feedback en wat we hiermee gaan doen.

Vragen:
1. Wat heeft je voorkeur, het huidige of het nieuwe ontwerp? Graag toelichten.
2. Heb je verbetersuggesties voor het ontwerp van de nieuwe bovenbalk?
3. Heb je opmerkingen of verbetertips voor de (nieuwe) plekken van de functie/navigeer-knoppen?
De witte balk komt iets te wit over; de oude situatie was iets te donker. Ik prefereer een tussenkleur voor de nieuwe situatie. Misschien niet een algeheel hetzelfde voor het hele oppervlak, maar de (mooie) kaleidoscoop in een witte omgeving, met een geleidelijke overgang voor de rest van de balk naar een eenvoudige lichtere teint. De eenvoud van de nieuwe bovenbalk is een plus.

In de nieuwe situatie had ik moeite om het onderscheid 'zakelijk/prive' terug te vinden. In de oude situatie waren de knoppen wat los en afzonderlijk van de andere tekstcomponenten. Dus was het iets makkelijker te vinden.
Ik weet dat de vraag gaat over de bovenbalk. Bij allebei de ontwerpen gaat mijn eerste aandacht echter gelijk uit naar de items onder de bovenbalk. In dit geval: eerst de weinig-zeggende onscherpe foto van het springende meisje en vervolgens naar de overige reclame-uitingen van SNS-bank.

Als bestaande klant heb ik vooral behoefte aan duidelijke communicatie en een duidelijke pagina-structuur. Beide bovenbalken voldoen wat mij betreft in dezelfde mate aan het bieden van structuur. De nieuwe balk doet wat strakker en professioneler aan.

Als dit het doel is, zou ik zeker nog eens naar de opmaak/samenhang/nut van de rest van de pagina kijken.
ik ga voor de oude homepage, maar de nieuwe inlogpagina

is iets persoonlijker
Dank voor jullie kritische opmerkingen. Het is inderdaad zoals BigBen al eerder opmerkte een moeilijke klus.

Als ik alle reacties samenvat wordt de nieuwe bovenbalk door de meesten als frisser en persoonlijker ervaren. Karltje vindt de oude balk prettiger. Er worden een paar suggesties gedaan om onderdelen van het oude en nieuwe ontwerp te combineren. En ook hier weer: eenvoud. "Niet te complex, houdt het simpel". Deze wens komt net als bij het onderzoek over de zoek en vindpagina weer duidelijk naar voren. https://forum.snsbank.nl/showthread.php?t=1180&highlight=welke+zoekpagina+voor+sns+winkels+geldautomaten+vind+jij+het+beste

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)