Activeren creditcard procedure inefficient

Het activeren van een nieuwe (bestaande, hernieuwde) creditcard gebeurt met een activeringscode die uitsluitend per post verstuurd wordt. Deze post raakte zoek. Opnieuw aanvragen duurt wederom drie tot vijf werkdagen.
Dit leidt momenteel tot dagenlang geen mogelijk gebruik van de creditcard.
Minimaal drie bekende, Nederlandse banken activeren hun creditcards met gebruikmaking van de beveiligde omgeving van 'mijn account' plus reader/digipas. Waarom kan dat niet bij de SNSbank? Waarom de verouderde methode met de volledige afhankelijkheid van de post en alle risico's van dien?

De betreffende kleine, lichte envelop raakt gemakkelijk zoek in de situatie: oud stadspand, vier appartementen in een gemeenschappelijk brievenbus in de deur. Dat gebeurde dus de eerste keer. Nu al vijf dagen wachten op de tweede poging. Als de post niet op zaterdag komt is de eerstvolgende bezorging pas op dinsdag en al met al een wachttijd van 9 dagen na aanvraag. Het moment waarop de betreffende post te verwachten is, is niet in te schatten en deze informatie is niet te verkrijgen.

Bij klantenservice navraag of de post met de code reeds verstuurd is en wanneer: "Die info hebben we niet. SNSbank heeft de aanvraag gedaan en daarmee zijn plicht. De rest is aan de post."

Een onacceptabele procedure en zeer klantonvriendelijk. Voel me gedupeerd door nu al zo lang de creditcard niet te kunnen gebruiken. En nog niet duidelijk of dat vandaag of anders pas over, weer vier dagen mogelijk zal zijn.

10 Reacties

Hoi Johanna1,

Welkom op de community. Fijn dat je direct met ons meedenkt. De reden is minder prettig.

Uit veiligheidsoverwegingen wordt de activeringscode via de post gestuurd. Je hebt een goed punt waarbij je aangeeft dat dit bij andere banken online kan. Ik vraag voor je na waarom dit bij SNS niet mogelijk is. Ik heb geen zicht op de postbezorging, daarom kan ik net als mijn collega alleen aangeven wanneer de code is verstuurd. Ik duim voor je dat ‘ie vandaag op de mat valt.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Dank voor je reactie.
Wat betreft de verzendingsinfo: Het is juist niet bekend wanneer de code daadwerkelijk is verstuurd. Dat is alleen de datum waarop de aanvraag voor een activeringscode door SNS in het systeem is gezet (en dat is nu zes dagen geleden). Óf en wanneer de post daadwerkelijk naar de klant verstuurd is, is geen beschikbare info. Dit even ter verduidelijking.
Hoi Johanna1,

Wat vreemd dat mijn collega je die informatie niet kon geven. Als je je postcode, huisnummer, geboortedatum en achternaam mailt naar webcare@sns.nl, dan bel ik onze Creditcard meldcentrale. Stuur je de mail o.v.v. ‘Community - Activeren creditcard procedure inefficient’?
Reputatie 2
Als deze postafwikkeling via postNL gebeurt, kan er nog veel mis gaan. Ik heb recent gemerkt dat er een pakketje "met de bezorger onderweg" zou zijn, maar toch die dag niet aankwam...
Koos schreef:

Als deze postafwikkeling via postNL gebeurt, kan er nog veel mis gaan. Ik heb recent gemerkt dat er een pakketje "met de bezorger onderweg" zou zijn, maar toch die dag niet aankwam...

..dat pakketje is nu met de bezorger weg ;-)

Maar ff zonder dollen..een activeringscode zonder track & trace versturen..dat is pas waardeloos toch?
Reputatie 2
Ben ik met je eens. Maar als ontvanger mag ik er normaal gesproken toch op vertrouwen dat de lopende informatie klopt? Zodat ik niet een dag thuis blijf en de bezorger uiteindelijk helemaal niet komt opdagen? PostNL geeft tenslotte ook geen tijdvensters waarbinnen je ze kunt verwachten.
Koos schreef:

Ben ik met je eens. Maar als ontvanger mag ik er normaal gesproken toch op vertrouwen dat de lopende informatie klopt? Zodat ik niet een dag thuis blijf en de bezorger uiteindelijk helemaal niet komt opdagen? PostNL geeft tenslotte ook geen tijdvensters waarbinnen je ze kunt verwachten.

Bij mij wel hoor.
Met de postnl app zie ik binnen welk tijdskader een pakketje binnenkomt. Bijv tussen 10-13
johanna1 schreef:

Minimaal drie bekende, Nederlandse banken activeren hun creditcards met gebruikmaking van de beveiligde omgeving van 'mijn account' plus reader/digipas. Waarom kan dat niet bij de SNSbank?

Goedenavond Johanna,

Inmiddels heb ik antwoord op je vraag. Wij hebben de creditcard uitbesteed aan een externe partij die dagelijks transacties aan ons levert om te tonen in Mijn SNS. Meer dan dat -zoals het activeren van je creditcard- is er op dit moment niet mogelijk.
@Tibor, zet het maar wederom op de wensenlijst: activeren van credit card via "mijn SNS".

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)