Afschriften hebben een onduidelijke opmaak

• Aan het opstarten
  • 0 reacties
Ik ben twee jaar geleden overgestapt van de Rabobank naar de SNS bank door een gunstige hypotheekregeling. Ik was erg tevreden over het internet bankieren bij de Rabo en moest erg wennen aan het internetbankieren bij de SNS bank. Waar ik me ontzettend aan irriteer zijn de geprinte bankafschriften van de SNS bank. Ze geven je als rekeninghouder veel te veel informatie waardoor het geheel heel erg onoverzichtelijk er uit komt te zien. Ik moet de Rabobank complimenten geven over hun layout van de afschriften. Men ziet in een oogopslag de datum van overschrijving, dan vervolgens hoe de overschrijving heeft plaatsgevonden. (acceptgiro/ betaalautomaat / betalen contactloos enz) Vervolgens komt een kolom waarin kort de naam en omschrijving wordt vermeld. En in de laatste twee kolommen zie je in de ene kolom wat er bij geschreven is en in de andere kolom wat er afgeschreven is. Het geheel geeft een overzichtelijk aanzien. Zeker mensen die moeite hebben met taal , zullen moeite hebben om hun rekeningen te controleren. Ik ben docent en geef aan deze doelgroep Nederlandse les en ik weet dat voor deze doelgroep het controleren van betalingen erg belangrijk is. ( voor iedereen trouwens).
Ik hoop van harte dat de SNS bank hier aandacht aan wil besteden.

3 Reacties

Hoi HenriS,

Goed inzicht in je financiƫn is belangrijk. Daar hoort ook het controleren van betalingen bij. Dankjewel voor je feedback over de informatie op geprinte rekeningoverzichten. Vind je het overzicht van de bij- en afschrijvingen in Mijn SNS en de mobiele app overzichtelijker? Mijn SNS is constant in ontwikkeling. Ik kan niet beloven dat het geprinte overzicht op korte termijn wordt aangepast, maar het is goed dat je dit signaal afgeeft.
Ik heb ook moeite met de layout:
Op het scherm bij- en afschrijvingen staat de laatste mutatie bovenaan; zo hoort dat ook voor het overzicht en ALLE andere banken doen het ook zo;
maak je er daarna een PDF van, dan staat de laatste afschrijving ineens onderaan op het rekeningoverzicht: dat is UNIEK voor SNS en zeer onhandig.
Meestal ben je geinteresseerd in de laatste mutaties en niet in die van een paar weken geleden.
Kan dat niet anders ?.
Verder verspringen de kolommen nogal op het PDF, ook slordig.
Ik heb daar al eerder opmerkingen over gelezen.
Succes.
Hoi JoostW,

Welkom op de community. Goed dat je aangeeft waar je tegenaan loopt in het rekeningoverzicht. Je feedback heb ik doorgezet naar de ontwikkelaar. Zoals Peter al aangaf, kunnen we niet beloven dat er op de korte termijn een wijziging volgt.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)