Bedenken jullie de nieuwe naam voor onze Attentie-dienst?

• Goed op dreef
  • 32 reacties
Vorige week hebben we jullie in dit topic gevraagd naar jullie mening over de SNS dienst: 'Attenties'. Een 'attentie' is een bericht, dat aangeeft wanneer je saldo op je rekening wijzigt. Dit kan in de vorm van een gratis SMS of mailtje met daarin bijvoorbeeld een seintje dat je bijna rood staat, dat je salaris gestort is of dat er een bepaald bedrag van je rekening zal worden afgeschreven. Het zijn dus eigenlijk saldo-alerts.

Je kunt zelf attenties instellen via Mijn SNS of met de SNS Mobiel Bankieren app. Dit doe je door in te loggen en via Instellingen te kiezen voor Attenties.

We zijn voor deze dienst opzoek naar een andere naam. Heb jij een idee? Laat het ons weten!

33 Reacties

de nieuwe naam voor de attentie dienst :   SNS push notificatie
Reputatie 2
SNS Alerts
Reputatie 2
SNSWatchItt. 
SNS kattebelletje
SNS oh-oh
Groet,
Ben :cool:
Al dat ge SNS lijkt me een beetje veel van het goede, ik zou zeggen
Betaal Alert
Peter H schreef:

de nieuwe naam voor de attentie dienst :   SNS push notificatie

Hi Peter H, van harte welkom op SNS Community. Altijd leuk om een nieuw lid te verwelkomen. Leuk dat je gelijk meedenkt over de nieuwe naam van onze attentiedienst. Mocht je het trouwens interessant vinden, kun je meer over andere leden lezen en jezelf voorstellen in het volgende topic: https://forum.snsbank.nl/sns-koffiekamer-44/nieuw-bekend-stel-jezelf-voor-6698/ We hopen je hier snel weer eens te zien. :)
SNS Social Services... :o
Bedankt, leuk dat jullie zo enthousiast meedenken. Ben jij nieuw in dit forum of heb je nog niet gereageerd? Of al wel gereageerd maar nog meer ideeën? Ik ben benieuwd!
Reputatie 2
Oké!
Een SNSje.
Groet,
Ben :cool:
Voor het overzicht een lijstje van de tot nu toe geopperde namen:

SNS push notificatie
SNS Alerts
SNSWatchItt.
SNS kattebelletje
SNS oh-oh
SNS Social Services
Betaal Alert

Wat vinden jullie van de tot nu toe voorgestelde namen? Welke naam is volgens jou het beste passend en het meest duidelijk?
Of heb je zelf nog een idee voor een andere naam?

We horen het graag!
Ik mis in het rijtje nog de volgende naam: 'SNS alarm' (lekker Nederlands)
- saldo alarm (voor als je saldo onder/boven een bepaalde grens komt)
- transactie alarm (voor als geld van/naar een bepaalde rekening wordt overgemaakt)

Vraagje: wat is er eigenlijk mis met gewoon 'attentie' als naam voor deze dienst? Toegegeven; hij is niet erg pakkend, maar het dekt nog steeds de lading. Bovendien ben ik al jaren gewend geraakt aan de namen saldo-attentie en transactie-attentie. Marketingtechnisch is het misschien beter om voor een Engelse term te gaan zoals 'SNS Alert' zoals al eerder aangegeven. 
Wat is er mis met SNS attentie? Ik denk dat dit de enige naam is die de verschillende mogelijkheden afdekt. Vanwaar een andere naam?
Beste Strider en Stefan,

Ik lees dat jullie je beiden afvragen wat er mis is met de huidige naam. Het is niet zozeer dat er nu iets mis is maar meer dat we ons afvragen of de huidige naam goed uitlegt wat de dienst inhoudt en of jullie suggesties hebben voor een betere naam?

Fijn weekend!
Laura
Een Attentie kan veel betekenen.Bijvoorbeeld: " Let op", "Een bedankje in de vorm van", "Uw aandacht word gevraagd".
Iemand hier heeft een Fritzbox als router, daarin komen Push mails voor. Dagelijkse overzichten in je mailbox wie er gebeld heeft enzo. Leuk bedacht........

Als je dan toch bezig bent jezelf af te vragen of "Attenties" de juiste naam is voor SNS remindiers e/o. andere service, zou ik willen voorstellen om iets in de geest van Service Mail Signal neer te zetten. Zo blijft het in de familie en is het lekker verwarringsvrij.   
attentie=
opmerkzaamheid, aandacht, oplettendheid aardigheidje, geschenkje, presentje

Bovenstaande uit het woordenboek. Lijkt me toch allesomvattend ! Niet veranderen zou ik zeggen.
Het SNSje vind ik nog de beste suggestie van allemaal. ;)
SNoeS
SaldoNieuws

Saldo News Alert Popup (SNAP)

:D

.. altijd grappig al die namen.
Ik vind die van Ben wel grappig een SNSje
SNS Alert, SNS SMS, SNS Berichten ik vind die van kkoenen ook wel leuk SNAP
S-poke of gewoon Spoke. waar de S staat voor SNS en poke vertaald uit engels een por of duwtje is. bedoelt om je attent te maken op een positieve/ negatieve wijziging van je saldo. ik zeg SPOKE!
als je salaris binnenkomt zelf een vrije tekst invoeren die je via e-mail, sms of whats-app krijg.

bijv: bij de Stufi....... BIER!!!   :-)

S-poke of gewoon Spoke. waar de S staat voor SNS en poke vertaald uit engels een por of duwtje is. bedoelt om je attent te maken op een positieve/ negatieve wijziging van je saldo. ik zeg SPOKE!

Hallo Pino1962,

Welkom op SNS Community :). Leuk dat je meteen meedenkt over de nieuwe naam voor onze Attentie-dienst.

Vind je het leuk om jezelf voor te stellen of meer te weten te komen over andere communityleden, dan kun je eens een kijkje nemen in dit topic. Tot snel.
SNS Hotline

SNS Hotline

Hoi Ewout,

Bedankt voor je suggestie. Ik heb gezien dat je ook in andere topics meedenkt, zoals topics over de servicepas en de spaarrekening. Leuk :)

Off topic: misschien wil je een afbeelding toevoegen aan je profiel. Dit kan via 'Mijn instellingen' en ‘Wijzig Profielafbeelding’.
SNS Saldo Update
SNS Update
SNS Melding(en)
SNS Melden
SNS Popup Bericht (laten zien op de site als je inlogt)
Hallo allemaal,

We willen jullie hartelijk bedanken voor het meedenken. In het onderzoek waarin we jullie vroegen wat jullie eigenlijk vinden van Attenties hebben de meeste van jullie aangegeven dat jullie eigenlijk heel erg tevreden zijn over deze dienst. Toch constateren we dat hij door veel mensen niet gebruikt wordt. Dit was in eerste instantie een aanleiding om te kijken naar een andere naam.

We hebben verschillende creatieve en meer beschrijvende namen voorbij zien komen. Toch is er ook een groep deelnemers die vindt dat de naam Attenties eigenlijk wel goed past en dat er geen noodzaak is om de naam aan te passen. We hebben voor nu besloten om de naam Attenties te behouden. We gaan eerst op basis van jullie reacties wel kijken naar mogelijkheden om de dienst nog meer onder de aandacht te brengen. Nogmaals dank voor alle reacties!

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)