Beschikbaarheid SNS geldautomaten


In onze gemeente van 55.000 inwoners zijn de 2 resterende SNS pin / geldautomaten verdwenen. Na het indienen van 2 klachten is de uitleg: Dit wordt gedaan uit veiligheidsoverweging (vaak staat de automaat in een gebouw van derden (geen eigendom SNS)) vanwege ram/plofkraak en vanuit kostenbesparing voor de SNS.

Aangezien ik nu aangewezen ben op geldautomaten van andere banken, kan ik per transactie niet meer opnemen dan € 250,- met een max van € 1000,- per dag.
Mocht ik nu in 1x meer dan € 250,- of meer dan 1000,- op willen nemen dan moet ik 16km rijden naar de dichtsbijzijnde SNS automaat.

Voor mji is dit niet acceptabel, niet voor een gemeente met 55.000 inwoners waarbij een substantieel deel bankiert bij SNS.

Dit roept bij mij de vraag op: hoeveel inwoners mag/moet een stad hebben om beschikking te houden over zo'n automaat?
Schiet de bank nu niet door en doet het hiermee niet tekort aan zijn primaire functie, nl; beheren en beschikbaar houden van het geld van zijn klanten?

Ik wil niet 16km moeten rijden als ik meer dan 2500,- op wil nemen.
Ik wil niet vespreidt over 3 dagen (binnen eigen gemeente) 10x moeten pinnen

Herkennen jullie dit?
Wat is jullie mening als andere SNS klanten?

Met vriendelijke groet,

Rudolf

31 Reacties

rudolf heeft volkomen gelijk,als je voor het opnemen van geld van een andere bank afhankelijk bent, klopt er iets niet bij jouw bank, de beste remedie is om al je rekeningen dan ook maar bij die andere bank onder te brengen,als meerdere klanten dit doen wed ik dat de pin automaten zo weer terug komen, deze hele operatie zal wel weer door een manager bedacht zijn die zich even wil laten gelden.
Rudolf,

Met je SNS-pas kun je ook bij andere banken "gewoon" € 1.000 opnemen.
Een uitzondering hierop is (soms) de Rabobank.

Ik weet niet of een tijdelijke verhoging van de opnamelimiet ook geldt voor niet-SNS-automaten, maar dat weten de Mods hoop ik te vertellen
Reputatie 2
Ik denk dat het niet zo lang meer zal duren en dan heeft geen enkele bank nog een (bank gebonden) pinautomaat. Volgens mij (ben ik groot voorstander van) onderzoekt men bij de banken om de pinautomaten in een eigen organisatie onder te brengen. Zou voor klanten veel beter zijn / voordelen bieden.
Groet,
Ben :cool:
Helemaal mee eens , Ben.Deze organisatie zou dan ook servicepunten in kunnen richten om klanten eventueel assistentie te kunnen verlenen. Vorige maand zag ik dat een senior kennelijk voor de eerste maal geld ging pinnen in een ING servicepunt , en hij werd keurig met veel geduld geholpen door het aanwezige personeel.
Groet ,
Axasjaak
Reputatie 2
Om eerlijk te zijn herken ik deze problemen niet. Ik heb nooit zoveel contant geld nodig. Als ik een groot bedrag moet betalen, doe ik dat via de betaalautomaat.

Desalniettemin ben ik er een groot voorstander van dat het niet zou moeten uitmaken van welke bank een geldautomaat is. Zo bedien elke bank haar klanten het beste en kan je af van de rare situatie waarbij er vier automaten in een straat zitten, wat ik nog regelmatig zie. Scheelt de banken ook weer kosten en het risico op ramkraken.

Waarom dit zo lang moet duren....?
http://nos.nl/artikel/2175947-witte-geldautomaten-op-komst.html
Reputatie 2

De laatste zin is vooral voor een bepaalde groep SNS klanten interessant;
Voor winkeliers wordt het makkelijker om geld af te storten, omdat ze bij elke geldautomaat terechtkunnen en niet alleen bij de automaat van de eigen bank
Groet,
Ben :cool:
PS Zou de SNS hier ook al langer in meedoen / weet van hebben en daarom of desondanks betreffende klanten aan het lijntje houden tot het zover is (witte pin automaten).
Waarom niet gewoon een pinautomaat in elke supermarkt?
Reputatie 2
mieperdepiep51 schreef:

Waarom niet gewoon een pinautomaat in elke supermarkt?


Er wordt al jaren steeds minder gebruik gemaakt van contant geld, dus is er steeds minder behoefte aan pinautomaten. Waarschijnlijk gaat het net als met openbare telefooncellen (of nu de praatpalen langs de autowegen), ze zullen langzaam maar zeker verdwijnen.
In elke supermarkt zou zeker nu al een behoorlijke "overkill" zijn (en veel geld kosten).
Groet,
Ben :cool:
Reputatie 3
En daarnaast heb je nog de beperkingen door openingstijden. Voor de supermarkten is er het risico op ramkraak.
Reputatie 2
Waarom doet SNS niet mee met het initatief voor gezamenlijke geldautomaten?
Los van de belachelijke naam en uiterlijk...

https://www.nu.nl/geldzaken/5553443/pinautomaat-heet-straks-geldmaat-en-wordt-geel-van-kleur.html
Hoi Sanne,

De Volksbank heeft veel minder geldautomaten dan de 3 grootbanken en op toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid al grote stappen gemaakt. Daarom maakt de Volksbank geen onderdeel uit van GSN als aandeelhouder. De geldautomaten zonder logo zijn wél te gebruiken voor klanten van SNS. De paslimieten zijn al in 2013 verruimd: de standaardlimiet van maximaal € 1.000 per dag is te gebruiken bij automaten van andere banken.
Op Tweede paasdag kochten wij, via mp, een motor voor 1850 euro.
Het overschrijven op naam bleek deze dag niet het probleem echter het geld pinnen wel!
We konden 1000 euro probleemloos pinnen bij automaat welke niet van de SNS was, de rest moest via een SNS pinautomaat.
Via internet gezocht zou dichtst bij zijnde in Hoogeveen zijn, 25 km verderop. Appeltje eitje dachten we.....In Hoogeveen bleek een kantoor echter zonder pinautomaat, hoewel we toch echt hadden gezocht op pinautomaat SNS en in Hoogeveen uitkwamen. Wel ING en Rabo pinautomaten naast het kantoor maar daar mochten we niet meer pinnen. Rondgelopen en rondgevraagd, bleek dat SNS pin in de Hema zat, deze was echter gesloten. Opnieuw gegoogeld naar dichtstbijzijnde kwamen we in Coevorden. Zoeken, vragen, in de binnenstad en ook wederom wel een kantoor maar geen automaat....Wanhopig waren we, hoe zouden we nog vertrouwen van de verkoper kunnen hebben als het zo lang moest duren...Verkoper gebeld dat we nog geen geld hadden kunnen pinnen. Kwam heel raar over, hadden we wel geld genoeg? Uitleg dat we alleen bij SNS kunnen pinnen en er in de omtrek geen pinautomaat te vinden was wekte bevreemding. Dat begrepen we wel want we vonden het zelf ook heel vreemd. Gelukkig bleek uiteindelijk in Emmen een kantoor met een pinautomaat waar we probleemloos de rest konden pinnen.
3 (!!!) uur later dan afgesproken kwamen we terug bij verkoper om uiteindelijk boter bij de vis te kunnen doen. Wat een rare stressvolle dag.
Tip voor SNS: Geef aub duidelijk online aan waar een pinautomaat is en waar niet, zodat we niet van kastje naar de muur hoeven en niet meer weten waar we ons geld kunnen halen en telkens voor niets reden.
Online staat dat er een pinautomaat is maar dat was dus niet zo. We gingen we twijfelen of er überhaupt nog wel pinautomaten van de SNS waren en of het wel zin had om verder te zoeken. Emmen heeft waarschijnlijk de enige vrij toegankelijke automaat in Drenthe en dat was zo een onnodig lange zoektocht
Zoals bekend gaan de grootbanken samen met GSN "neutrale" betaalautomaten introduceren waar je kan pinnen en op sommige kan storten. Zou het niet mooi zijn als SNS (maar misschien alle Volksbank banken) hieraan mee te doen zodat iedereen geld kan storten op een bereikbare manier? De kosten voor het storten kun je rechtstreeks doorberekenen op de klant zodat het een betaalbare oplossing is en niet iedereen hiervoor hoeft mee te betalen!
Goedemorgen @youst, fijn dat je meedenkt. Om contant geld toegankelijk, veilig en betaalbaar te houden zijn ABN Amro, ING en Rabobank inderdaad een samenwerkingsinitiatief gestart: Geldservice Nederland (GSN). Zo stemmen ze met elkaar de logistiek af van waardevervoer naar de geldautomaten, zorgen ze voor een verruiming van de paslimieten en krijgen ze geldautomaten zonder logo.

De Volksbank
De Volksbank heeft veel minder geldautomaten dan de 3 grootbanken en op toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid al grote stappen gemaakt de afgelopen tijd. Daarom gaat de Volksbank geen onderdeel uitmaken van GSN als aandeelhouder. De geldautomaten zonder logo zijn straks wél te gebruiken voor de klanten van de Volksbank (maximaal € 1.000 per dag). De paslimieten zijn al in 2013 verruimd: de standaard paslimiet is te gebruiken bij automaten van andere banken.
Goedemiddag @Pip,

Wat een vervelende en stressvolle situatie is dit geweest. Ik begrijp goed dat je hier een raar gevoel aan over hebt gehouden. Mocht je in de toekomst nogmaals een groot bedrag willen pinnen, wil ik je in ieder geval graag het volgende advies meegeven: Het is mogelijk je pinlimiet zelf tijdelijk te verhogen tot € 5.000. Hierdoor is het mogelijk een groter bedrag te pinnen bij de geldautomaat. Een belangrijke kanttekening hierbij is dat dit dus alleen geldt voor een SNS geldautomaat.

Ik begrijp in dit geval dat het grootste probleem te maken had met het vinden van een SNS geldautomaat. In Hoogeveen is er een automaat in de Hema (wanneer de Hema open is). De SNS Winkel, zoals je zelf ook helaas hebt ervaren, heeft geen geldautomaat. Via onze website kan je zoeken naar SNS winkels en/of geldautomaten. Wanneer je alleen geldautomaten aanvinkt, krijg je alleen deze te zien en niet de SNS Winkels. Ik baal er van dat je via internet verkeerd bent geïnformeerd, en hierdoor ook lang bezig bent geweest om een geldautomaat te vinden. Weet je nog waar je precies online hebt gezocht? Indien er iets niet goed staat op onze website, ga ik er direct achteraan.
Reputatie 3
@SNS, nu jullie steeds meer aan het bezuinigen zijn op betaalautomaten, niet mee doen met de nieuwe merkloze automaten, gaat de service m.b.t. grote contante opnamen wel heel rap omlaag.

De enige compensatie is dat je als particulieren onderling geld kunt overmaken via Tiki-achtige betalingen en straks snel geld kunt overmaken van de ene naar de andere rekening. Het nadeel van deze twee manieren is dat het traceerbaar is en dat wil je niet altijd bij onderhandse aan-/ver-kopen; vooral niet als je achternaam unieker is dan Jansen.
Reputatie 3
Sanne K schreef:

De Volksbank
De Volksbank heeft veel minder geldautomaten dan de 3 grootbanken en op toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid al grote stappen gemaakt de afgelopen tijd. Daarom gaat de Volksbank geen onderdeel uitmaken van GSN als aandeelhouder. De geldautomaten zonder logo zijn straks wél te gebruiken voor de klanten van de Volksbank (maximaal € 1.000 per dag). De paslimieten zijn al in 2013 verruimd: de standaard paslimiet is te gebruiken bij automaten van andere banken.



Dit is versluierend taalgebruik om te zeggen dat de Volkbank geld wil besparen ten kosten van haar klanten. Want: beperking in pin limiet (dichtheid SNS automaten onder de maat), geen contant geld afstorten (wat al jaren een frustratie is voor SNS klanten). Relatief dure eigen automaten: relatief duur vanwege beperkte schaalgrootte.

Op deze manier positioneert de SNS zich als een kleine bank en wordt de (zo belangrijke) aansluiten bij de grootbanken lastiger.
Reputatie 3
Wat ik meer fundamenteel een bezwaar vind aan deze ontwikkelingen:
Er wordt steeds meer gesteund op technologische "vooruitgang". Waar is de mens (Volksbank: menselijke maat)?? We zien nu al welke paniek er uitbreekt als er een storinkje is.
Reputatie 3
Waarom zou de SNS niet mee moeten doen aan merkloze pinautomaten? Als ze maar de juiste randvoorwaarden cq. eisen stellen, zou dat geen probleem mogen zijn. Als niet aan die eisen wordt tegemoet gekomen, ja dan moet je niet meedoen.

Weet iemand hoe het staat met de ontwikkeling van gezamenlijke pinautomaten waar ook gekeken zou worden naar de mogelijkheid om geld te storten?
Hoi @Blacktomcat en @eRik19,

Wij volgen het project Geldmaat met veel belangstelling en we zijn erg benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld. Of we ons ook daadwerkelijk aansluiten is een besluit dat we nog niet hebben genomen. Daarvoor moeten we eerst overtuigd zijn dat het ook een absolute meerwaarde voor onze klanten biedt. Nu we de beschikbaarheid van geldautomaten in dit topic bespreken, graag aandacht voor het volgende. Wanneer we een SNS geldautomaat in de onmiddellijke nabijheid van bewoning sluiten, dan is de veiligheid van omwonenden de enige reden. Het maakt daarbij niet uit of de geldautomaat veel of weinig wordt gebruikt.

PS.
@Blacktomcat: op de website van Geldmaat las ik dat klanten van ABN AMRO, ING of Rabobank straks bij alle geldstortautomaten van Geldmaat contant geld kunnen storten.
Hoi @Koos,

De opmerking ‘technologische vooruitgang’ valt niet te rijmen. Dat klanten van zich laten horen tijdens een storing en wij hen graag op de hoogte houden heeft te maken met een hoge mate van betrokkenheid, informatievoorziening en transparante communicatie. Bankieren met de menselijke maat houdt in dat we actief investeren in duurzaam wonen, een klimaatneutrale balans, een simpel bedrijfsmodel en tevreden en financieel weerbare klanten. Onze aanpak van slimme toepasser, waarbij wij ernaar streven innovaties in de markt snel zelf te implementeren, verloopt voorspoedig. Op die manier anticiperen we op intelligente wijze op een geruststellende en financieel gezonde toekomst van onze klanten.
Reputatie 3
Dat ontken ik ook allemaal niet. Ik heb alleen willen aangeven dat er zoveel aandacht is voor de technische snufjes dat we ons als consument er zo sterk van afhankelijk maken dat een storing meteen onoverkomelijke problemen kan geven. Bij bankieren met de menselijke maat past zo'n extreem doorgevoerde afhankelijkheid van technieken die we eigenlijk niet beheersen nogal slecht. Dat staat helemaal los van de communicatie eromheen, die juist door de complexiteit een veel grotere rol gaat spelen. En dan niet zozeer ter oplossing, maar alleen ter uitleg. Makkelijker kunnen we het immers niet maken?

Voorbeeld: Ik was ooit fanatiek gebruiker van de chipknip. Ik werd daarover een beetje meewarig aangekeken, dus het gaf mij enorm veel voldoening wanneer ik tijdens een internetstoring de files van klanten met de toenmalig nieuwere betaalpas bij de kassa rustig kon passeren: voor chipknip was geen actieve internetverbinding nodig. Elk nadeel kan zo zijn voordeel hebben, geheel volgens de beroemde filosoof...
Reputatie 3
@Koos, @Evelyn, het ligt er dus aan wat je onder 'menselijke maat' verstaat. De ene mens is de andere niet, nietwaar?

@Evelyn, als klanten van een bepaalde bank straks bij de automaten van Geldmaat ook geld kunnen storten, zou dat alleen al een reden moeten zijn voor de SNS (cq. Volksbank) om zich hierbij aan te sluiten. Kunnen we discussie over geld storten ook eens positief afsluiten. :D
Reputatie 3
De term "menselijke maat" is wellicht ongelukkig gekozen.
Het gaat om de financiele zelfredzaamheid van de consument. Hoe zelfredzaam ben je nog als je alles door algoritmes / software-modellen en gadgets laat bepalen? Zeker als er een pijler wegvalt?"
Al die voorzieningen maken het betalen alleen maar gemakkelijker. Voor de consument niet altijd een voordeel. Voor bedrijven uiteraard wel.

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)