SNS

Beschikbaarheid SNS geldautomaten

  • 2 augustus 2017
  • 34 Reacties
  • 28365 Keer bekeken

In onze gemeente van 55.000 inwoners zijn de 2 resterende SNS pin / geldautomaten verdwenen. Na het indienen van 2 klachten is de uitleg: Dit wordt gedaan uit veiligheidsoverweging (vaak staat de automaat in een gebouw van derden (geen eigendom SNS)) vanwege ram/plofkraak en vanuit kostenbesparing voor de SNS.

Aangezien ik nu aangewezen ben op geldautomaten van andere banken, kan ik per transactie niet meer opnemen dan € 250,- met een max van € 1000,- per dag.
Mocht ik nu in 1x meer dan € 250,- of meer dan 1000,- op willen nemen dan moet ik 16km rijden naar de dichtsbijzijnde SNS automaat.

Voor mji is dit niet acceptabel, niet voor een gemeente met 55.000 inwoners waarbij een substantieel deel bankiert bij SNS.

Dit roept bij mij de vraag op: hoeveel inwoners mag/moet een stad hebben om beschikking te houden over zo'n automaat?
Schiet de bank nu niet door en doet het hiermee niet tekort aan zijn primaire functie, nl; beheren en beschikbaar houden van het geld van zijn klanten?

Ik wil niet 16km moeten rijden als ik meer dan 2500,- op wil nemen.
Ik wil niet vespreidt over 3 dagen (binnen eigen gemeente) 10x moeten pinnen

Herkennen jullie dit?
Wat is jullie mening als andere SNS klanten?

Met vriendelijke groet,

Rudolf

34 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Denk toch dat ik maar moet overstappen om in ieder geval wat meer service voor mijn ingezet geld krijg.

Hoi @Martin30,

Ondanks je ervaring met het pinnen van harte welkom op de community. Ik hoop maar dat je niet besluit om gelijk te vertrekken. Om deze situtie te voorkomen kun je misschien de eerste hulp van @Koos toepassen. Daarnaast is het bij het opnemen van een groot bedrag goed om te weten hoeveel je waar en wanneer kunt pinnen. Online kun je de pinlimiet van je betaalpas tijdelijk verhogen. Dan kun je met je betaalpas tijdelijk grotere bedragen betalen in een Nederlandse winkel of meer contant geld opnemen bij een SNS Geldautomaat. Zorg er dan wel voor dat er voldoende saldo op je betaalrekening staat. Je leest er hier meer over. Heb je meer vragen? Stel ze gerust.
Bij een geldautomaat van een andere bank moet je vaak het bedrag in porties verdelen. Zie:
https://www.snsbank.nl/particulier/betalen/betalen-in-nederland.html.
Zelf heb ik ooit uit een Rabo-automaat in 3 porties 750 euro opgenomen.
Het vervelende is dat je bij het intoetsen van die 1000 euro waarschijnlijk helemaal geen melding krijgt, wat er aan de hand is. Het is dan wel de vraag of dat aan SNS ligt of aan die andere bank.
SNS bank is wel sns maar geen bank meer. Ja ze spelen nog met je geld wat je daar op je rekeningen hebt maar rente geven doen ze ook niet meer. Mijn ergenis is dan ook dat ik 1000 euro nodig had maar dat liep dus helemaal mis. Hier in de verste verte geen geldautomaat van de SNS te bekennen (dan naar Rotterdam of Delft) dus opgetogen naar de Rabo helaas een fiasco geen 1000 maar max. 100 Euro toen naar de ING hier kun je een hoger bedrag invoeren dus mooi 1000 ingevoerd helaas gf de automaat storing aan. Daarbij waren mensen voor en na mij die gewoon geld kregen. Een andere ING automaat gezocht en weer 1000 ingevoerd, helaas kreeg ik weer storing op her scherm. Ben dus ZEER ontevreden met de dienstvelening van SNS die zich een bank noemt. Denk toch dat ik maar moet overstappen om in ieder geval wat meer service voor mijn ingezet geld krijg.
Dat ik dan cookies moet accepteren van de Telegraaf is nog tot daar aan toe, maar voor het hele TMG-concern...
Daarvoor lijkt mij dit artikel niet dringend genoeg.
De eerste Geldmaat is geplaatst en in gebruik genomen. Zie dit artikel in de Telegraaf.
Reputatie 4
Badge +3
[Want GWK is nou niet echt een fijne partner voor je stortingen en het is te veel gedoe.

Hoi @Youst, dankjewel voor je uitgebreide reactie. We waarderen het dat je meedenkt over onze service. SNS heeft er in 2008 voor gekozen om geen contant geld meer te verwerken in SNS Winkels omdat weinig klanten nog behoefte hadden aan deze dienstverlening. We snappen dat klanten toch soms geld willen storten, daarom bieden we deze service aan bij een GWK Travelex vestiging. Op korte termijn verwacht ik geen verandering, maar het signaal geef ik intern voor je door.
Reputatie 2
Spijtig want hoewel de Volksbank niet als aandeelhouder hoeft aan te sluiten zou het mooi zijn om dit als klant te doen en zo tegen de nodige vergoedingen geld te kunnen laten storten via dit systeem. Dan zit de bank niet met de kosten en kan de klant op meer plekken van zijn geld af komen.

Hoi @Youst,

Omdat we op de community al een tijdje over onze geldautomaten praten, heb ik je vragen (en de reacties erop) naar dit topic verhuisd. Ik vind het erg leuk dat je betrokken met ons meedenkt. Onlangs heb ik navraag gedaan over dit onderwerp, de woordvoerder van de Volksbank heeft me toen het volgende laten weten: wij volgen het project Geldmaat met veel belangstelling en we zijn erg benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld. Of we ons ook daadwerkelijk aansluiten is een besluit dat we nog niet hebben genomen. Daarvoor moeten we eerst overtuigd zijn dat het ook een absolute meerwaarde voor onze klanten biedt.

Het is misschien niet het antwoord waar je naar uitkeek, maar ik hoop dat je het onderwerp en de ontwikkelingen bij SNS blijft volgen.


Begrijpelijk, maar ik hoop dat de Volksbank dit overweegt in te voeren in de toekomst want het zorgt voor een centraler systeem. Waardoor bijvoorbeeld de SNS ook haar eigen geldautomaten kan vervangen door Geldmaat, en voor storten ook.

Want GWK is nou niet echt een fijne partner voor je stortingen en het is te veel gedoe.
Reputatie 4
Badge +3
Spijtig want hoewel de Volksbank niet als aandeelhouder hoeft aan te sluiten zou het mooi zijn om dit als klant te doen en zo tegen de nodige vergoedingen geld te kunnen laten storten via dit systeem. Dan zit de bank niet met de kosten en kan de klant op meer plekken van zijn geld af komen.

Hoi @Youst,

Omdat we op de community al een tijdje over onze geldautomaten praten, heb ik je vragen (en de reacties erop) naar dit topic verhuisd. Ik vind het erg leuk dat je betrokken met ons meedenkt. Onlangs heb ik navraag gedaan over dit onderwerp, de woordvoerder van de Volksbank heeft me toen het volgende laten weten: wij volgen het project Geldmaat met veel belangstelling en we zijn erg benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld. Of we ons ook daadwerkelijk aansluiten is een besluit dat we nog niet hebben genomen. Daarvoor moeten we eerst overtuigd zijn dat het ook een absolute meerwaarde voor onze klanten biedt.

Het is misschien niet het antwoord waar je naar uitkeek, maar ik hoop dat je het onderwerp en de ontwikkelingen bij SNS blijft volgen.
Reputatie 2
Goedemorgen @youst, fijn dat je meedenkt. Om contant geld toegankelijk, veilig en betaalbaar te houden zijn ABN Amro, ING en Rabobank inderdaad een samenwerkingsinitiatief gestart: Geldservice Nederland (GSN). Zo stemmen ze met elkaar de logistiek af van waardevervoer naar de geldautomaten, zorgen ze voor een verruiming van de paslimieten en krijgen ze geldautomaten zonder logo.

De Volksbank
De Volksbank heeft veel minder geldautomaten dan de 3 grootbanken en op toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid al grote stappen gemaakt de afgelopen tijd. Daarom gaat de Volksbank geen onderdeel uitmaken van GSN als aandeelhouder. De geldautomaten zonder logo zijn straks wél te gebruiken voor de klanten van de Volksbank (maximaal € 1.000 per dag). De paslimieten zijn al in 2013 verruimd: de standaard paslimiet is te gebruiken bij automaten van andere banken.


Hoi,

Spijtig want hoewel de Volksbank niet als aandeelhouder hoeft aan te sluiten zou het mooi zijn om dit als klant te doen en zo tegen de nodige vergoedingen geld te kunnen laten storten via dit systeem. Dan zit de bank niet met de kosten en kan de klant op meer plekken van zijn geld af komen.
De term "menselijke maat" is wellicht ongelukkig gekozen.
Het gaat om de financiele zelfredzaamheid van de consument. Hoe zelfredzaam ben je nog als je alles door algoritmes / software-modellen en gadgets laat bepalen? Zeker als er een pijler wegvalt?"
Al die voorzieningen maken het betalen alleen maar gemakkelijker. Voor de consument niet altijd een voordeel. Voor bedrijven uiteraard wel.
@Koos, @Evelyn, het ligt er dus aan wat je onder 'menselijke maat' verstaat. De ene mens is de andere niet, nietwaar?

@Evelyn, als klanten van een bepaalde bank straks bij de automaten van Geldmaat ook geld kunnen storten, zou dat alleen al een reden moeten zijn voor de SNS (cq. Volksbank) om zich hierbij aan te sluiten. Kunnen we discussie over geld storten ook eens positief afsluiten. 😃
Dat ontken ik ook allemaal niet. Ik heb alleen willen aangeven dat er zoveel aandacht is voor de technische snufjes dat we ons als consument er zo sterk van afhankelijk maken dat een storing meteen onoverkomelijke problemen kan geven. Bij bankieren met de menselijke maat past zo'n extreem doorgevoerde afhankelijkheid van technieken die we eigenlijk niet beheersen nogal slecht. Dat staat helemaal los van de communicatie eromheen, die juist door de complexiteit een veel grotere rol gaat spelen. En dan niet zozeer ter oplossing, maar alleen ter uitleg. Makkelijker kunnen we het immers niet maken?

Voorbeeld: Ik was ooit fanatiek gebruiker van de chipknip. Ik werd daarover een beetje meewarig aangekeken, dus het gaf mij enorm veel voldoening wanneer ik tijdens een internetstoring de files van klanten met de toenmalig nieuwere betaalpas bij de kassa rustig kon passeren: voor chipknip was geen actieve internetverbinding nodig. Elk nadeel kan zo zijn voordeel hebben, geheel volgens de beroemde filosoof...
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @Koos,

De opmerking ‘technologische vooruitgang’ valt niet te rijmen. Dat klanten van zich laten horen tijdens een storing en wij hen graag op de hoogte houden heeft te maken met een hoge mate van betrokkenheid, informatievoorziening en transparante communicatie. Bankieren met de menselijke maat houdt in dat we actief investeren in duurzaam wonen, een klimaatneutrale balans, een simpel bedrijfsmodel en tevreden en financieel weerbare klanten. Onze aanpak van slimme toepasser, waarbij wij ernaar streven innovaties in de markt snel zelf te implementeren, verloopt voorspoedig. Op die manier anticiperen we op intelligente wijze op een geruststellende en financieel gezonde toekomst van onze klanten.
Reputatie 4
Badge +3
Hoi @Blacktomcat en @eRik19,

Wij volgen het project Geldmaat met veel belangstelling en we zijn erg benieuwd hoe zich dit verder ontwikkeld. Of we ons ook daadwerkelijk aansluiten is een besluit dat we nog niet hebben genomen. Daarvoor moeten we eerst overtuigd zijn dat het ook een absolute meerwaarde voor onze klanten biedt. Nu we de beschikbaarheid van geldautomaten in dit topic bespreken, graag aandacht voor het volgende. Wanneer we een SNS geldautomaat in de onmiddellijke nabijheid van bewoning sluiten, dan is de veiligheid van omwonenden de enige reden. Het maakt daarbij niet uit of de geldautomaat veel of weinig wordt gebruikt.

PS.
@Blacktomcat: op de website van Geldmaat las ik dat klanten van ABN AMRO, ING of Rabobank straks bij alle geldstortautomaten van Geldmaat contant geld kunnen storten.
Waarom zou de SNS niet mee moeten doen aan merkloze pinautomaten? Als ze maar de juiste randvoorwaarden cq. eisen stellen, zou dat geen probleem mogen zijn. Als niet aan die eisen wordt tegemoet gekomen, ja dan moet je niet meedoen.

Weet iemand hoe het staat met de ontwikkeling van gezamenlijke pinautomaten waar ook gekeken zou worden naar de mogelijkheid om geld te storten?
Wat ik meer fundamenteel een bezwaar vind aan deze ontwikkelingen:
Er wordt steeds meer gesteund op technologische "vooruitgang". Waar is de mens (Volksbank: menselijke maat)?? We zien nu al welke paniek er uitbreekt als er een storinkje is.
Badge +1
De Volksbank
De Volksbank heeft veel minder geldautomaten dan de 3 grootbanken en op toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid al grote stappen gemaakt de afgelopen tijd. Daarom gaat de Volksbank geen onderdeel uitmaken van GSN als aandeelhouder. De geldautomaten zonder logo zijn straks wél te gebruiken voor de klanten van de Volksbank (maximaal € 1.000 per dag). De paslimieten zijn al in 2013 verruimd: de standaard paslimiet is te gebruiken bij automaten van andere banken.


Dit is versluierend taalgebruik om te zeggen dat de Volkbank geld wil besparen ten kosten van haar klanten. Want: beperking in pin limiet (dichtheid SNS automaten onder de maat), geen contant geld afstorten (wat al jaren een frustratie is voor SNS klanten). Relatief dure eigen automaten: relatief duur vanwege beperkte schaalgrootte.

Op deze manier positioneert de SNS zich als een kleine bank en wordt de (zo belangrijke) aansluiten bij de grootbanken lastiger.
Badge +1
@SNS, nu jullie steeds meer aan het bezuinigen zijn op betaalautomaten, niet mee doen met de nieuwe merkloze automaten, gaat de service m.b.t. grote contante opnamen wel heel rap omlaag.

De enige compensatie is dat je als particulieren onderling geld kunt overmaken via Tiki-achtige betalingen en straks snel geld kunt overmaken van de ene naar de andere rekening. Het nadeel van deze twee manieren is dat het traceerbaar is en dat wil je niet altijd bij onderhandse aan-/ver-kopen; vooral niet als je achternaam unieker is dan Jansen.
Goedemiddag @Pip,

Wat een vervelende en stressvolle situatie is dit geweest. Ik begrijp goed dat je hier een raar gevoel aan over hebt gehouden. Mocht je in de toekomst nogmaals een groot bedrag willen pinnen, wil ik je in ieder geval graag het volgende advies meegeven: Het is mogelijk je pinlimiet zelf tijdelijk te verhogen tot € 5.000. Hierdoor is het mogelijk een groter bedrag te pinnen bij de geldautomaat. Een belangrijke kanttekening hierbij is dat dit dus alleen geldt voor een SNS geldautomaat.

Ik begrijp in dit geval dat het grootste probleem te maken had met het vinden van een SNS geldautomaat. In Hoogeveen is er een automaat in de Hema (wanneer de Hema open is). De SNS Winkel, zoals je zelf ook helaas hebt ervaren, heeft geen geldautomaat. Via onze website kan je zoeken naar SNS winkels en/of geldautomaten. Wanneer je alleen geldautomaten aanvinkt, krijg je alleen deze te zien en niet de SNS Winkels. Ik baal er van dat je via internet verkeerd bent geïnformeerd, en hierdoor ook lang bezig bent geweest om een geldautomaat te vinden. Weet je nog waar je precies online hebt gezocht? Indien er iets niet goed staat op onze website, ga ik er direct achteraan.
Reputatie 2
Goedemorgen @youst, fijn dat je meedenkt. Om contant geld toegankelijk, veilig en betaalbaar te houden zijn ABN Amro, ING en Rabobank inderdaad een samenwerkingsinitiatief gestart: Geldservice Nederland (GSN). Zo stemmen ze met elkaar de logistiek af van waardevervoer naar de geldautomaten, zorgen ze voor een verruiming van de paslimieten en krijgen ze geldautomaten zonder logo.

De Volksbank
De Volksbank heeft veel minder geldautomaten dan de 3 grootbanken en op toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid al grote stappen gemaakt de afgelopen tijd. Daarom gaat de Volksbank geen onderdeel uitmaken van GSN als aandeelhouder. De geldautomaten zonder logo zijn straks wél te gebruiken voor de klanten van de Volksbank (maximaal € 1.000 per dag). De paslimieten zijn al in 2013 verruimd: de standaard paslimiet is te gebruiken bij automaten van andere banken.
Reputatie 2
Zoals bekend gaan de grootbanken samen met GSN "neutrale" betaalautomaten introduceren waar je kan pinnen en op sommige kan storten. Zou het niet mooi zijn als SNS (maar misschien alle Volksbank banken) hieraan mee te doen zodat iedereen geld kan storten op een bereikbare manier? De kosten voor het storten kun je rechtstreeks doorberekenen op de klant zodat het een betaalbare oplossing is en niet iedereen hiervoor hoeft mee te betalen!
Op Tweede paasdag kochten wij, via mp, een motor voor 1850 euro.
Het overschrijven op naam bleek deze dag niet het probleem echter het geld pinnen wel!
We konden 1000 euro probleemloos pinnen bij automaat welke niet van de SNS was, de rest moest via een SNS pinautomaat.
Via internet gezocht zou dichtst bij zijnde in Hoogeveen zijn, 25 km verderop. Appeltje eitje dachten we.....In Hoogeveen bleek een kantoor echter zonder pinautomaat, hoewel we toch echt hadden gezocht op pinautomaat SNS en in Hoogeveen uitkwamen. Wel ING en Rabo pinautomaten naast het kantoor maar daar mochten we niet meer pinnen. Rondgelopen en rondgevraagd, bleek dat SNS pin in de Hema zat, deze was echter gesloten. Opnieuw gegoogeld naar dichtstbijzijnde kwamen we in Coevorden. Zoeken, vragen, in de binnenstad en ook wederom wel een kantoor maar geen automaat....Wanhopig waren we, hoe zouden we nog vertrouwen van de verkoper kunnen hebben als het zo lang moest duren...Verkoper gebeld dat we nog geen geld hadden kunnen pinnen. Kwam heel raar over, hadden we wel geld genoeg? Uitleg dat we alleen bij SNS kunnen pinnen en er in de omtrek geen pinautomaat te vinden was wekte bevreemding. Dat begrepen we wel want we vonden het zelf ook heel vreemd. Gelukkig bleek uiteindelijk in Emmen een kantoor met een pinautomaat waar we probleemloos de rest konden pinnen.
3 (!!!) uur later dan afgesproken kwamen we terug bij verkoper om uiteindelijk boter bij de vis te kunnen doen. Wat een rare stressvolle dag.
Tip voor SNS: Geef aub duidelijk online aan waar een pinautomaat is en waar niet, zodat we niet van kastje naar de muur hoeven en niet meer weten waar we ons geld kunnen halen en telkens voor niets reden.
Online staat dat er een pinautomaat is maar dat was dus niet zo. We gingen we twijfelen of er überhaupt nog wel pinautomaten van de SNS waren en of het wel zin had om verder te zoeken. Emmen heeft waarschijnlijk de enige vrij toegankelijke automaat in Drenthe en dat was zo een onnodig lange zoektocht
Hoi Sanne,

De Volksbank heeft veel minder geldautomaten dan de 3 grootbanken en op toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid al grote stappen gemaakt. Daarom maakt de Volksbank geen onderdeel uit van GSN als aandeelhouder. De geldautomaten zonder logo zijn wél te gebruiken voor klanten van SNS. De paslimieten zijn al in 2013 verruimd: de standaardlimiet van maximaal € 1.000 per dag is te gebruiken bij automaten van andere banken.
Reputatie 4
Badge +1
Waarom doet SNS niet mee met het initatief voor gezamenlijke geldautomaten?
Los van de belachelijke naam en uiterlijk...

https://www.nu.nl/geldzaken/5553443/pinautomaat-heet-straks-geldmaat-en-wordt-geel-van-kleur.html
Badge +1
En daarnaast heb je nog de beperkingen door openingstijden. Voor de supermarkten is er het risico op ramkraak.

Reageer