SNS

Contactloos betalen met je mobiele telefoon

• 10 maart 2016
  • 156 Reacties
  • 32986 Keer bekeken

Toon eerste bericht

156 reacties

Bedankt voor jullie input, hier kunnen we mee aan de slag! Omdat veiligheid van contactloos betalen een belangrijk onderwerp is, hebben we 2 vragen hierover klaargezet in dit topic. We kijken uit naar jullie reacties.

1. Wat vind jij van deze nieuwe mogelijkheid? Licht je antwoord toe
2. Zie jij jezelf hier gebruik van maken? Waarom wel, waarom niet? Licht je antwoord zo goed mogelijk toe

1. Jammer dat deze nog op zich laat wachten bij de SNS waar anderen als Vodafone en ING dit al aanbieden
2. Een jaar geleden een tijdje het Vodafone systeem gebruikt, maar gestopt vanwege het onhandige gedoe dat je daar eerst een tegoed naartoe moet (blijven) storten. Een SNS systeem zou erg welkom zijn
Bij de Rabobank hebben ze al een app die dit kan; Rabo Wallet. Ik zou het heel fijn vinden als jullie ook snel met een soortgelijke app komen zodat ik eindelijk mijn mobiele telefoon echt voor alles kan gebruiken 🙂
Hoi Backdrafted,

Welkom op de community. Leuk dat je meteen meedenkt; ik hoop met je mee.

Dit is je eerste bericht hier. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer.
Ik zie op je profiel al dat je van gamen, longboarden en chillen houdt 😉.

In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.
Betalen met je smartphone beschouw ik echt als een stap vooruit!
Ik zal even een vergelijking maken met de Fijnproever-pas van supermarktketen Emté.
Je kan ipv het meenemen van de fijnproever-pas in het bekende creditcard-formaat ook de fijnproever-app installeren op je telefoon. Zodoende hoef je er niet aan te denken om die pas mee te nemen naar de winkel. Sta je bij de kassa, dan start je eenvoudig de app op mbv de vingerafdruk-sensor en als je je toestel kantelt verschijnt er een QR-code die je vervolgens even voor de scanner houdt. Je hoort een bliebje en dat was het dan: je aankopen worden op de pas geregistreerd.
Heel fijn als je niet voor iedere winkel een bepaald pasje (of een betaalpas) nodig hebt en gewoon terecht kunt met je telefoon die je toch altijd bij je hebt.
We weten dat betalingen met bijvoorbeeld ApplePay veilig en snel kunnen worden verricht zonder inbreuk op de privacy. Fijn ook dat het je de autorisatie met je vingerafdruk doet.
Is het te overwegen om de SNS-betaal-app compatible of gelijksoortig te laten zijn met bijv. ApplePay? E.e.a. moet zo eenvoudig mogelijk verlopen en met zo min mogelijk handelingen. Als het makkelijker is dan pinnen, zal het zeker een succes worden.
Hi Mjsmit,

Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent over dit onderwerp. Je maakt een leuke vergelijking. Ik ken de Fijnproef-pas niet, maar het doet me denken aan de Storecard en PasNL apps.
We nemen je suggesties over de QR-code en ApplePay mee.

Heel fijn als je niet voor iedere winkel een bepaald pasje (of een betaalpas) nodig hebt en gewoon terecht kunt met je telefoon die je toch altijd bij je hebt.

Toch grappig.
In vrijwel alle discussies wordt deze bewering zonder enige relativering als vaststaand aangenomen.
Nee, ik heb mijn telefoon doorgaans NIET bij me. De pinpas wel...
Reputatie 2
Badge +1

Toch grappig.
In vrijwel alle discussies wordt deze bewering zonder enige relativering als vaststaand aangenomen.
Nee, ik heb mijn telefoon doorgaans NIET bij me. De pinpas wel...

Iedereen redeneert vanuit zijn/haar eigen (voorkeurs)gedrag, deze discussie is daar het levende bewijs van 😉
Hoi Allemaal,

Is er toevallig nog iemand aanwezig hier?
Ik heb een hele rare maar noodzakelijke vraag.

Groetjes Jenny
Dag Jenny,

Welkom op de community.

Nu wel...
Misschien is het handig om die vraag te stellen? Er zal dan vast en zeker snel antwoord komen, in een of andere vorm. Dat gaat sneller dan eerst wachten of er iemand reageert op de aanwezigheidsvraag.
Hoi Allemaal,

Is er toevallig nog iemand aanwezig hier?
Ik heb een hele rare maar noodzakelijke vraag.

Groetjes Jenny

Hoi Jen,

Ook van harte welkom op de community. :)
Rare vragen ken ik niet. 😉 Brand maar los hoor.

Om een beetje wegwijs te worden is het leuk om dit topic ’Welkom op de community’ door te lezen. Mocht je meer willen weten over andere leden en iets over jezelf willen vertellen, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In dit topic ‘Het SNS Team stelt zich voor’ kun je kennismaken met het SNS Team.
1- Ik zit er al heel lang op te wachten
2- Ik denk ook dat het in deze tijd er al had moeten zijn. Alle technische mogelijkheden zijn er. Het lijkt me ook ideaal, einde van het portemonnee tijdperk. Lijkt me geweldig als je over een tijdje enkel nog je telefoon bij je hoeft te hebben.
Badge +1
1- Ik zit er al heel lang op te wachten
2- Ik denk ook dat het in deze tijd er al had moeten zijn. Alle technische mogelijkheden zijn er. Het lijkt me ook ideaal, einde van het portemonnee tijdperk. Lijkt me geweldig als je over een tijdje enkel nog je telefoon bij je hoeft te hebben.

Goedemiddag Olafd72,

Welkom op de community. Mooi om te zien dat je meteen je 'stem' laat horen; dankjewel. Heb je je weg al een beetje gevonden hier? Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen aan de andere leden, dan kun je dat doen in de Koffiekamer. In het topic ‘Welkom op de community’ kun je alles over de gebruiken van de community lezen.
1. Een goede ontwikkeling. Het lijkt me nog steeds niet de meest ideale oplossing zoals beschreven, eigenlijk hebben we het hier over een moderne variant van de in het verleden ellendige chip knip. Hopelijk volgen mogelijkheden om je betaling te beveiligen met bijvoorbeeld een vingerafdruk (of welke technieken er dan nog in de toekomst volgen) snel. Maar is zeker een stap in de goede richting.
2. Ik zou het zeker gaan gebruiken, scheelt wellicht weer een pasje in de portemonnee.

1. Vingerafdruk beveiligen is er al met de nieuwe smartphones (android of ios)
open betalen met vingerafdruk, haal telefoon langs betaalautomaat, dunno
alternatief, doe dit met je smartwatch.
(arme cassiere's die weten helemaal niet meer wat ze overkomt)

2. Nee, voor de grotere transakties blijf je een pasje nodig houden.
Hoi Coinoperator,

Ik denk niet dat de caissières bij de supermarkten hierop voorbereid zijn inderdaad 😉. Ik ben benieuwd wat de technologie ons de komende jaren gaat brengen, maar ik denk ook dat de betaalpas voor grote bedragen voorlopig wel blijft.
Hoi Coinoperator,

Ik denk niet dat de caissières bij de supermarkten hierop voorbereid zijn inderdaad 😉. Ik ben benieuwd wat de technologie ons de komende jaren gaat brengen, maar ik denk ook dat de betaalpas voor grote bedragen voorlopig wel blijft.

Je kunt betalingen boven de 25 euro nooit doen zonder pincode....dus of je die dan met de pinpas of mobiel (contactloos) doet, tja....volgens mij maakt dat niet uit. Op termijn gaan we denk ik sowieso naar compleet-contactloos...aangezien het dan ook niet meer uitmaakt of je een telefoon, bankpas of desnoods geimplanteerde NFC chip gebruikt. De magneetstrip (en ook de chip) zul je de komende jaren natuurlijk nog wel kunnen gebruiken, aangezien je volgens mij op veel plekken in de wereld nog niet eens met de chip kunt betalen (en dus je magneetstrip moet blijven swipen)......i Love technologische vooruitgang....'t kan mij niet snel genoeg gaan!

1. Wat vind jij van deze nieuwe mogelijkheid? Licht je antwoord toe

In mijn ogen is dit een stap de goede kant op en zal zeer gewaardeerd worden door mij.
Tevens is deze optie er bij ING al en ik verwacht dan ook dat deze optie vaker geïmplementeerd zal worden in de toekomst door banken.
Verder lijkt het mij jammer als SNS klanten verliest omdat zij deze ontwikkeling aan zich voorbij laten gaan.

2. Zie jij jezelf hier gebruik van maken? Waarom wel, waarom niet? Licht je antwoord zo goed mogelijk toe

Natuurlijk zal ik hier gebruik van maken. Mijn telefoon heb ik meestal sneller/gemakkelijker bij de hand dan mijn bankpas.
De optie om via je telefoon een betaling te accepteren, inclusief de optie om altijd een pincode in te voeren, is in mijn ogen gebruiksvriendelijk en tegelijkertijd veilig(er dan draadloos betalen met een bankpas).
Hoi Brainstorm26,

Welkom op onze community. Leuk om te lezen dat we je blij maken met deze ontwikkeling. De verwachting is dat contactloos betalen met je smartphone nog dit jaar wordt aangeboden.

Hopelijk zie ik je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je iets over jezelf vertellen in de Koffiekamer.
Vind het een goede ontwikkeling. Graag snel invoeren andere banken hebben of beginnen er mee. Mobiel heb ik altijd bij mij. Het gemak is groot. Zou alleen wel fijn vinden als die 25 euro ingesteld kan worden. Zowel naar beneden als naar boven.
Goedemorgen djcoorn,

Welkom op de community en leuk om te lezen dat je direct je mening deelt. Ik wacht zelf ook met smart op de komst van het contactloos betalen met je mobiele telefoon. We verwachten het dit jaar te introduceren, zoals Dennis al aangaf.

Hopelijk heb je je weg al kunnen vinden op de community. Is dat nog niet zo? Geen paniek. Voor meer informatie over de community, kun je het topic ’Welkom op de community’ eens doorlezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer. Tot snel 🙂.
Ipv NFC zou je ook aan een QR code oplossing kunnen denken, zoals WECHAT heeft in China. Alle telefoons hebben al een cameraatje.
Badge +1
Ipv NFC zou je ook aan een QR code oplossing kunnen denken, zoals WECHAT heeft in China. Alle telefoons hebben al een cameraatje.
Goedemorgen Vinnief,

Bedankt voor het meedenken 🙂 Wil je deze functionaliteit eens toelichten?
Mijn telefoon heeft wel een cameraatje, maar:
1. hij vereist een losse geheugenkaart, die ik er niet in stop, Ik ben (amateur) fotograaf, dus voor foto's heb ik betere apparatuur.
en
2 Hij kan geen QR-codes lezen, en ik kan geen apps downloaden omdat mogelijk te maken.

Kortom: leuke optie als dat simpel kan, maar als daar veel kosten mee zijn gemoeid, ben ik geen voorstander. Maar ik was al geen fan van contactloos betalen met een mobiel...
Ik blijf voorstander van gebruik van NFC. En ik wil dit ook zeker gaan gebruiken.
In eerdere berichten las ik een planning 3e kwartaal 2016. Is dit nog steeds actueel?
Hoi Niek,

De planning was inderdaad het 3e kwartaal van 2016. Dit gaan we niet halen. We beginnen met testen in het eerste kwartaal van 2017.

Reageer