SNS

Contactloos betalen met je mobiele telefoon

  • 10 maart 2016
  • 156 Reacties
  • 54693 Keer bekeken


Toon eerste bericht

156 reacties

Goed dat je betaalmogelijkheden spreidt, zo sta je nooit voor verrassingen 🙂
ik gebruik hem als reserve pas ik werk met drie banken creditcard en PayPal en Rabobank voor contactloos en SNS bank
1 waarom wel : het kan soms best makkelijk zijn, zeker als je haast hebt met n boodschap of als er veel mensen achter je staan bij de kassa en je wat meer privacy wilt (of welke andere reden dan ook die op jou van toepassing is)
2 waarom niet : heel simpel. je pas word gestolen, je verliest hem of er zit simpelweg 'n rotte appel in je vrienden groep (of zelfs in de familie) etc. het maakt eigenlijk niet uit hoe het komt dat je je pas niet meer in je bezit hebt, elke euro die men je afhandig maakt zonder jou toestemming is er 1 teveel. en dan vind ik persoonlijk 25 euro een hoop geld.

Hoi ajtak nesnaj,

Welkom op de community. Leuk dat je je mening over contactloos betalen deelt. Door de limiet is misbruik maar beperkt mogelijk. Is je pas gestolen of kwijt en heeft iemand anders hem gebruikt? Blokkeer je pas dan zo snel mogelijk. Dan vergoeden we je kosten tot € 50 en heb je geen eigen risico. Hier lees je meer over de veiligheid van contactloos betalen.

Wil je een keer zelf een topic aanmaken? In het topic Welkom op de community lees je hoe dat moet. In de Koffiekamer stellen de communityleden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie jij bent 🙂
Hoi barracuda7941,

Welkom op SNS Community. Dat ziet er inderdaad uit als een mooi toestel. Ben je van plan om er contactloos mee te betalen zodra we deze functie introduceren?

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Oké super snel
Speed test
Oké een mooi foto

spee

Samsung galaxy s8 is nog beter toestel
Reputatie 3
Badge +1
Maar zoals hier al eerder is opgemerkt: niemand moet gedwongen worden om zijn/haar mobiel te gebruiken om te betalen. Het moet voor iedereen een vrije keuze zijn; cash, bankpas, creditcard, mobiel of misschien straks nog iets anders om mee te betalen.

PS: ik snap best dat een bank op een gegeven moment een bepaalde techniek of dienst uitfaseert als minder dan 1% van de klanten er nog gebruik van maakt. Ook als mij dat persoonlijk slecht uit komt.
Reputatie 3
Badge +1
@Katja Jansen: omdat in mijn geval het kwijtraken van mijn bankpas langer onopgemerkt blijft dan het uit het oog raken van mijn mobiel, ben ik juist blij dat ik nu contactloos kan betalen met mijn Samsung S7. Ik laat mijn bankpasjes eigenlijk steeds vaker thuis (achter slot en grendel). Ik kan inmiddels ook met mijn mobiel in- en uitchecken in het OV 🙂
1 waarom wel : het kan soms best makkelijk zijn, zeker als je haast hebt met n boodschap of als er veel mensen achter je staan bij de kassa en je wat meer privacy wilt (of welke andere reden dan ook die op jou van toepassing is)
2 waarom niet : heel simpel. je pas word gestolen, je verliest hem of er zit simpelweg 'n rotte appel in je vrienden groep (of zelfs in de familie) etc. het maakt eigenlijk niet uit hoe het komt dat je je pas niet meer in je bezit hebt, elke euro die men je afhandig maakt zonder jou toestemming is er 1 teveel. en dan vind ik persoonlijk 25 euro een hoop geld.

en zo zijn er nog wel meer redenen te verzinnen waarom wel of waarom niet. ja het is makkelijk maar ook erg riskant, want mensen die kwaad willen wanneer ze je pinpas hebben gevonden of gestolen hebben de vrije hand. dan wel tot ''maar'' 25 euro maar zelfs 25 euro is veel als men kwaad wil. geen pincode meer nodig dus ja. waarom niet denkt men.... men heeft gewoon de vrijheid tot.....

dus voor mij persoonlijk : ja en nee. heb het zelf ook al gebruikt en moet zeggen dat het inderdaad erg makkelijk is, maar blijf het ook erg riskant vinden.

maar wat ik nog het ergste vind is dat het niet met nederland is overlegt. want ik kan me levendig voorstellen dat men het er alles behalve mee eens is.

mvg ajtak nesnaj
je moet gewoon een Samsung Galaxy S6 edge nemen met NFC toestel aan uitzetten dan kan je contactloos betalen met Rabobank app
Het moet geen verplichte vervanging worden..eens
Als het maar extra blijft en geen vervanging wordt.
Ik zie het niet als een fuik..meer als extra..
....
Contactloos betalen met je telefoon kan alleen met telefoons met een NFC-chip die openstaat voor de bank.....
Als er een nieuwe versie komt, nemen we afscheid van oude versies.


@Dennis,
je geeft alleen verklaringen voor de beslissingen van SNS. Ik heb al aangegeven dat ik daar tot op zekere hoogte begrip voor kan opbrengen.
Maar het gaat mij om de maatschappelijke trend. Kennelijk wordt men geacht om een smartphone aan te schaffen (met de nodige abonnementen natuurlijk). Vervolgens moet men een nieuwe aanschaffen vanwege technische voorzieningen (NFC). Dan moet er een nieuw besturingssysteem komen (zijn die gratis?) in de hoop dat die smartphone daarvoor geschikt is (weer een nieuwe?).

Dat noem ik een fuik. De omstandigheden zodanig manipuleren dat men wel mee moet in de aankoopwoede op straffe van slechtere service.

Dat de Apples en Samsungs van deze wereld dat proberen valt nog te begrijpen. Maar iedereen lijkt er juichend achteraan te rennen.
Fijn dat het dan straks ook op iedere telefoon mogelijk is. Of ik dan wel contactloos wil gaan betalen weet ik nog niet. Voor mij zijn ook de veiligheidsissues van groot belang (heb teveel gezien dat ondanks alle inspanningen digitale diensten verre van veilig zijn). Ik denk dus nog ernstig na.
Hoi btuj,

Fijn dat je met ons meedenkt. Op dit moment zijn we bezig met het repsonsive maken van Mijn SNS. Dat betekent dat je straks op iedere telefoon waar je de SNS Mobiel Bankieren app op gebruikt, je ook je bankzaken via Mijn SNS kunt regelen. Handig, hé?

@caterpillar68 Zou je wel contactloos willen betalen ondanks dat je telefoon hier niet geschikt voor is?
heb geen mobiele telefoon waar dat mee kan
Het is goed dat er nieuwe ontwikkelingen zijn, zo ook deze. En ik ben van mening dat je ontwikkelingen ook niet tegen moet willen houden. Echter mensen worden hierdoor op termijn ook gedwongen over een smartphone te beschikken. Gezien alle kosten die dit met zich mee brengt wordt tav dat aspect maar gemakshalve van uitgegaan dat dat geen probleem is. Dit is in mijn beleving te kort door de bocht. Daarnaast is het nog steeds niet veilig en wat als iemand jouw smartphone pikt of dat je dit verliest of zoek raakt. Ik betaal trouwens niet contactloos en ga ook niet via smartphone betalen. Trouwens betalen via een normale mobiele telefoon lukt niet. Kortom nieuwe ontwikkelingen prima en goed maar het mag niet de richting op gaan dat als mensen via de smartphone gaat betalen anderen daarin meegedwongen worden dit ook te doen.
Hoi Koos,

We ontwikkelen nieuwe (mobiele) mogelijkheden op basis van klantwensen. Betalen met je telefoon is zo’n klantwens. Daarnaast is het voor klanten mogelijk om zelf bepaalde functionaliteiten aan of uit te zetten. Contactloos betalen met je telefoon kan alleen met telefoons met een NFC-chip die openstaat voor de bank. Voorlopig zijn dat alleen Android-toestellen. Veel toestellen beschikken over een NFC-chip, zodat deze nieuwe functie niet alleen beschikbaar is voor de nieuwste toestellen.

We ondersteunen diverse oudere versies van besturingssystemen. Als er een nieuwe versie komt, nemen we afscheid van oude versies. Dit doen we op basis van veiligheidsoverwegingen, ontwikkelplanning of functionaliteit. Vaak kan het besturingssysteem van een toestel worden geüpgraded, zodat je mobiel bankieren kunt blijven gebruiken.
Denk bijvoorbeeld aan de Windows Phone perikelen.
Door recente ervaringen begin ik het idee te krijgen, dat we met dergelijke ontwikkelingen steeds meer in een fuik komen.
Het gebeurt steeds vaker, dat je voor voorzieningen een reeks technische hulpmiddelen nodig hebt. Hoewel ik zelf geen smartphone heb, kan ik me daar nog iets bij voorstellen. Maar vervolgens moet het een recent type zijn. Bepaald geen duurzaam uitgangspunt - het verhoogt de omloopsnelheid van dergelijke apparatuur.
Vervolgens moet het besturingssysteem van een bepaalde versie zijn. Ook dat kun je best rationaliseren (veiligheid bijvoorbeeld). Maar het maakt de mensen wel een heel erg willoos slachtoffer van een doldraaiende economie.
Dit is in ieder geval een reden om niet alle kaarten op de nieuwste ontwikkelingen te zetten.
Reputatie 3
Badge +1
Ik heb zelf zowel 2 (gekoppeld aan SNS betaalrekening) als 3 (gekoppeld aan ASN creditcard) geïnstalleerd in de Vodafone SIM op mijn Samsung S7 en maak er al 2 maanden dankbaar gebruik van.
Reputatie 3
Badge +1
ik wil graag met mijn telefoon betalen tot 25 euro hoe doe ik dat
Als je contactloos wilt kunnen betalen in de winkel met je mobiele telefoon in combinatie met een SNS betaalproduct, dan heb je vandaag drie opties:
  1. wachten totdat SNS contactloos betalen via de SNS app heeft geregeld. Dit staat al geruime tijd (=enkele jaren) op de wensenlijst.
  2. via de Vodafone Wallet en PayPal. Vodafone klanten met een Android NFC telefoon kunnen een V-Pay betaalkaart op de SIM aanvragen om contactloos mee te betalen vanuit je PayPal account. Als je dan je SNS betaalrekening koppelt aan PayPal, betaal je effectief met je mobiele telefoon vanaf je SNS betaalrekening.
  3. via de Vodafone Wallet en een creditcard. Hetzelfde als bij 2, maar dan via je SNS creditcard in plaats van je PayPal account.

Reageer