SNS

Contactloos betalen met je mobiele telefoon

• 10 maart 2016
  • 156 Reacties
  • 32989 Keer bekeken

Toon eerste bericht

156 reacties

Goedemorgen Wouter,

Kan ik mij aanmelden voor het testen?
Hoi Sjaakie,

Het is nu nog niet mogelijk om je aan te melden. Zodra er meer bekend is over de testperiode, verschijnt er een bericht op de community. Ik kijk zelf ook erg uit naar deze nieuwe mogelijkheid.
Reputatie 2
Badge +1
Jammer dat het nog zo lang duurt 😞
Hoi Niek,

De planning was inderdaad het 3e kwartaal van 2016. Dit gaan we niet halen. We beginnen met testen in het eerste kwartaal van 2017.

Houd mij op de hoogte! Ik test graag mee!
Jammer dat het nog zo lang duurt :(

Hoi Stefan. Ik kan begrijpen dat dit technisch waterdicht moet zijn en dat het wat langer duurt. Ik hoorde gisteren dat de Rabobank dit al 3 jaar heeft, maar klopt dat wel?

ING heeft het sinds kort dus ook (aldus de radio commercials). Ik ben benieuwd. Het lijkt mij erg handig in ieder geval.
Reputatie 2
Badge +1
Ik hoorde gisteren dat de Rabobank dit al 3 jaar heeft, maar klopt dat wel?
Ik ben niet bekend met de oplossing van de Rabobank, maar zelf gebruik ik al 3 jaar mijn Vodafone SmartPass. Dat is een V-pay debet card in de SIM die via de NFC van mijn Android contactloos communiceert met een betaalterminal. Werkt perfect. Ik had dit al eerder dan de contactloze bankpas van SNS.
Hier zou ik zeker gebruik van maken! De telefoon heb ik eigenlijk altijd mee. Ik heb vernomen dat er begin 2017 een testronde start. Hier ontvang ik tegen die tijd graag meer info over.
Badge +1
Hier zou ik zeker gebruik van maken! De telefoon heb ik eigenlijk altijd mee. Ik heb vernomen dat er begin 2017 een testronde start. Hier ontvang ik tegen die tijd graag meer info over.
Goedemorgen Remon,

Welkom op de community. Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent 🙂 Zoals Wouter aangeeft, lees je het hier als er meer bekend is over de testperiode.

Tot snel. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen.
Ik kan niet wachten...wanneer kwam deze ook al weer? Was al aan het informeren bij de ING maar als de SNS er ook mee komt dat wacht ik nog even.
Dank voor jullie reacties tot nu toe!

Voor mij is contactloos betalen met de mobiele telefoon ook een goede ontwikkeling. Mijn telefoon en ik zijn onafscheidelijk, dus de portemonnee voeg ik hier graag aan toe. Ik ga hier zeker gebruik van maken.

Daar komt bovendien binnenkort je kentekenbewijs en rijbewijs bij.
weer minder meuk om mee te slepen.
Ik was inderdaad benieuwd naar de status van het betalen met NFC van je telefoon. Daarom deed ik al maanden geleden mee aan deze topic en heb ik mij zelfs als tester aangemeld. Op een gegeven moment kreeg ik plotseling zelfs testberichten en leek het dat de test zou beginnen en dat dus ook via NFC betalen er dan snel aan zou komen. Echter, die berichtjes waren per ongeluk verstuurd en inmiddels heb ik maanden niets gehoord. Een paar opmerkingen:
1- Het zou fijn zijn als mensen bereid zijn om te helpen, actief deelnemen en interesse tonen, ze op de hoogte te houden. Nu heb ik mij als tester aangemeld en hoor vervolgens niets meer van het project.
2- Jammer dat de ING nu wel van start is gegaan en de SNS nog steeds niet. Inderdaad, ik heb al minimaal een jaar of drie een telefoon met NFC. Ik wil geen Vodafone Wallet want dan krijg je een simcard met NFC en dat wil ik niet. Ik heb toch niet voor niks een NFC chip in mijn telefoon!!!
3- Ik zou ook heeeeeel graag van mijn portemonnee af willen en willen betalen met mijn telefoon. Die heb ik altijd bij mij, met sporten(voor mijn sportapp Runkeeper) bijvoorbeeld. Het is dan altijd handig als er iets gebeurd of als ik ergens zit, dat ik 'geld bij mij ' heb.
Ik hoef geen dikke portemonnee én mijn telefoon mee te nemen en het is snel.

Het klinkt ook al gewoon ouderwets, tien pasjes, briefjes en metalen munten. Terwijl alle mogelijkheden er zijn (in de telefoon en bij de winkels) om met NFC te betalen.

Groet

Olaf
Ik kan niet wachten...wanneer kwam deze ook al weer? Was al aan het informeren bij de ING maar als de SNS er ook mee komt dat wacht ik nog even.
Hoi Apperlo,

Welkom op de community. Wat leuk om te lezen dat je enthousiast bent en eigenlijk niet kunt wachten. In het eerste kwartaal van 2017 beginnen we met het testen van contactloos betalen via de smartphone. Dit kondigen we aan op de community zodra er meer bekend is.

Daar komt bovendien binnenkort je kentekenbewijs en rijbewijs bij.weer minder meuk om mee te slepen.
Dat zorgt inderdaad voor een lege portemonnee. Zelf heb ik deze bijna nooit bij me, omdat ik mijn pasjes bij mijn telefoon draag. Gebruik jij nog wel een fysieke portemonnee?

@Olaf72 We houden je hier op de hoogte van de testperiode. Zo te lezen wacht je met smart op de digitale portemonnee. Ik ben er zelf ook benieuwd naar.
Reputatie 2
Badge +1
...Ik wil geen Vodafone Wallet want dan krijg je een simcard met NFC en dat wil ik niet. Ik heb toch niet voor niks een NFC chip in mijn telefoon!!!
De simcard wordt gebruikt om de virtuele betaalpas veilig op te slaan (cryptografische sleutels, PAN, etc.), maar voor de contactloze communicatie met een betaalterminal wordt gewoon gebruik gemaakt van de NFC controller van je telefoon. Het verschil met ING is puur de plek waar de virtuele bankpas is opgeslagen; in geval van ING is dat in de cloud (HCE). Er is nog een derde methode (embedded secure element) waar Rabobank experimenten heeft gedaan. Elk van deze 3 methodes kennen zo hun technische voor- en nadelen, maar dat is vooral een technisch verhaal.
Overigens stopt Vodafone binnenkort met de SmartPass. Daarvoor in de plaats willen ze een vergelijkbare betaaldienst opzetten samen met PayPal. Technisch een beetje vergelijkbaar met Apple Pay, maar dan zonder de Apple lock-in...
Gebruik jij nog wel een fysieke portemonnee?

De grootste maat Castelijn & Beerens :-)))
En nog ontploft ie bijna
Rijbewijs
3 Creditcards
ID card
Zorgpas
Alarmpas
Ikea pas
Gamma pas
Appie Bonus pas
Makro pas
Anwb pas
***** pas
***** pas
Dierenarts klantenkaart
Acsii pas'
Sns pas
Ing Pas

zou dus best wat minder mogen
ANWB kampeer carnet (of wat daar tegenwoordig voor doorgaat)
Schiet maar op 😉 Geintje hoor. Ik roep het al jaren en zoals ik net schreef, het komt nu zo ouderwets over die volle portemonnee en een telefoon. Ik ben er ook van om oplossingen te integreren ipv overal losse oplossingen en andere standaarden voor te hebben. Zo ook voor NFC betalen.
Het mooie zou zijn om een echte digitale portemonnee te hebben, waar je bankpassen, creditcards, rijbewijs, ID en zo voort in te hebben. Straks heb je alsnog 5 verschillende apps. Zou een mooi samenwerkingsverband of overheidsinitiatief zijn 😉

En nog ontploft ie bijna
Rijbewijs
3 Creditcards
ID card
Zorgpas
Alarmpas
Ikea pas
Gamma pas
Appie Bonus pas
Makro pas
Anwb pas
***** pas
***** pas
Dierenarts klantenkaart
Acsii pas'
Sns pas
Ing Pas

[quote=Stefan]...Daarvoor in de plaats willen ze een vergelijkbare betaaldienst opzetten samen met PayPal. Technisch een beetje vergelijkbaar met Apple Pay, maar dan zonder de Apple lock-in...
Dat zou mooi zijn. Ik heb al Paypall dus dan zou de drempel voor mij laag zijn. Zoals ik al zei, ik wil niet 30 verschillende oplossingen/apps/passen hebben. De eerste die nu aan mijn wensen voldoet, dus misschien Paypall of SNS, die 'pak' ik. 😃

En nog ontploft ie bijna
Rijbewijs
...

Voor al die klantenkaarten gebruik ik de app Beep'n Go! Geweldige app, werkt ook met smartwatch als je die hebt. Dat bespaarde me al enorm veel ruimte in mijn portemonnee (van Aunts en Uncles)
Reputatie 2
Badge +1
...Daarvoor in de plaats willen ze een vergelijkbare betaaldienst opzetten samen met PayPal. Technisch een beetje vergelijkbaar met Apple Pay, maar dan zonder de Apple lock-in...
Dat zou mooi zijn. Ik heb al Paypall dus dan zou de drempel voor mij laag zijn. Zoals ik al zei, ik wil niet 30 verschillende oplossingen/apps/passen hebben. De eerste die nu aan mijn wensen voldoet, dus misschien Paypall of SNS, die 'pak' ik. :-D

Precies! Dat doe ik dus ook! 🆒
is het nodig om een kompleet bericht te quoten?
Reputatie 2
Badge +1
is het nodig om een kompleet bericht te quoten?Laat ik antwoorden met een wedervraag: is het nodig om daarover een discussie te starten?
is het nodig om een kompleet bericht te quoten?
Dat kan heel handig zijn, want dan weet je tenminste waar het antwoord of de reactie betrekking op heeft.;)
Aaahhhh, aub laten we het ontopic houden. Ik heb de functionaliteit gewoon gebruikt die aangeboden wordt, oftewel de quote knop. Het is inderdaad niet nodig, hoewel het volgens mij geen kwaad of dat het ergelijk is, om het hele bericht te quoten. Zeker omdat we tegenwoordig met het snelle internet, niet hoeven in te spelen op lange 'laadtijd' van pagina's. Maar goed. Ik heb het inmiddels aangepast. Maar inderdaad, nogal zonde om daar een discussie over te beginnen. Graag weer over het échte onderwerp. Volgende keer mag zo'n opmerking gewoon via een persoonlijk bericht zodat niet iedereen hier mee wordt lastiggevallen en zorgt het niet voor vervuiling van de topic. Je weet dat er mensen zijn die hier uitgebreid op gaan reageren 😛
ING klanten blij. Kunnen al een hele tijd mobiel betalen

ABN klanten blij want die kunnen ondertussen ook mobiel betalen (https://www.abnamro.nl/nl/prive/apps/wallet/index.html)

SNS???
Meer dan een jaar geleden stond er op het forum dat sns aan het onderzoeken was of betalen met NFC op de mobiele telefoon mogelijk gemaakt moest worden. Tot op heden is er erg weinig gebeurt en loopt SNS flink achter op andere banken. Is er inmiddels al een duidelijk tijdpad?

Reageer