SNS

Contactloos betalen met je mobiele telefoon

• 10 maart 2016
  • 156 Reacties
  • 32989 Keer bekeken

Toon eerste bericht

156 reacties

Hoi Pietje,

Welkom op de community. Leuk dat je gelijk een vraag stelt.

Ik heb je vraag verplaatst naar het topic waar we over contactloos betalen met je mobiele telefoon praten. In dit topic lees je dat we in het eerste kwartaal van 2017 beginnen met testen.

Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’ in de Koffiekamer en stel je jezelf voor. Hopelijk zien we je vaker op de community.
Ik Vindt het zeker nuttig en handig net zoals de andere banken ook al doen en vindt dat het snel ook mag komen bij de sns bank

Teven ben ik ook klant bij een andere bank en ben er zeer te spreken over contactloze betalingen met de telefoon en zal het zeker gebruiken

1. Wat vind jij van deze nieuwe mogelijkheid? Licht je antwoord toe
2. Zie jij jezelf hier gebruik van maken? Waarom wel, waarom niet? Licht je antwoord zo goed mogelijk toe[/quote]
Ging wat verkeerd ik hoop dat we het snel kunnen doen vindt het handig en leuk
Hoi Zakaria19,

Welkom op de community. Leuk om te lezen dat je met smart zit te wachten op contactloos betalen met je mobiele telefoon. Ik ben zelf ook benieuwd naar deze functie.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Graag binnen 10 seconden invoeren 😛 ik zou dit ook uitermate handig vinden.
Beste mods,
Ik heb meerdere knuppels in dit mobiel hoenderhok gegooid, maar ik ontvang geen mails meer als er in dit topic nieuwe reacties verschijnen. Ik heb "dus" een deel gemist. Wat kan er mis zijn?
Hoi Koos,

Krijg je van andere topics wel een update? Onder het eerste bericht in dit topic klik je op ‘Topic volgen’. Daarna krijg je een mail als er een nieuw bericht is geplaatst. Lost dit het probleem op?
Dank je, Wouter
Ik heb de mail betreffende deze vraag van jou wel ontvangen. Mijn ervaring is dat ik altijd werd geattendeerd op een nieuw bericht bij ieder topic waar ik zelf een bijdrage had geleverd, zonder dat 'volgen' te activeren. Dat is nu enige tijd kennelijk niet gebeurd.
Misschien gevolg van nieuwe platform?
Hoi Koos,

Hier wijzig je de instellingen zodat je notificaties ontvangt.
Dank Dennis, maar alles stond al goed....
Het is niet de moeite waard om achteraf de oorzaak te gaan zoeken. Zeker als de platformvernieuwing er misschien nog tussen zat. Dat lijkt me niet meer na te gaan.
Dank voor de moeite in ieder geval.
Er zijn al een paar banken die het hebben en er wordt ook al her en der over gesproken. Maar wat staat er nu op de roadmap van de SNS? Wanneer kunnen we verwachten dat we contactloos kunnen betalen met ons mobiel? Android en IOS zijn er al op voorbereid en de meeste toestellen hebben een NFC chip.
Badge +1
Wanneer kunnen we verwachten dat we contactloos kunnen betalen met ons mobiel?.
Goedemiddag Rvdessenburg,

Welkom op de community. Zoals je ziet, heb ik je vraag verplaatst naar het topic waar over dit onderwerp wordt gesproken. Hier blijf je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Hopelijk tot snel. Heb je het topic Welkom op de community gelezen?
Dit bericht is inmiddels 10 maanden oud, maar ondanks vele reacties is er nog steeds niets van terechtgekomen. Ooit liep de SNS bank voorop met nieuwe ontwikkelingen, maar inmiddels zitten ze ver in de achterhoede
Hoi Pietje,

Logisch dat je dit gevoel hebt. Vanmiddag heb ik in een ander topic bekend gemaakt dat contactloos betalen met je mobiel naar verwachting in de zomer beschikbaar is. We beginnen dit kwartaal met het testen van de functie. Ben je tevreden met de andere mobiele functies van SNS?

We beginnen dit kwartaal met het testen van de functie.

Klinkt goed! In mijn omgeving wordt dit op dit moment best vaak gebruikt, en ben er nu uiteraard zelf ook nieuwsgierig naar. Is er een plek waar je je kunt aanmelden voor dergelijke tests?
Badge +1

Klinkt goed!lf ook nieuwsgierig naar. Is er een plek waar je je kunt aanmelden voor dergelijke tests?

Hoi Jps,

Welkom op de community. Zo te lezen hebben we er een communitylid bij die graag z'n steentje bijdraagt, mooi 🙂 Voor 'testen' ben je hier ook aan het goede adres. Als we testers zoeken, delen we dat hier.

Tot snel op de community. Heb je het topic Welkom op de community gelezen?
Ik hou dit onderwerp ook nauwlettend in de gaten 🙂
Ben ook erg benieuwd welke methodiek wordt toegepast, en welke toestellen compatible zijn.

Wat mij betreft worden Samasung pay en Apple pay sowieso doorgevoerd in Nederland
Reputatie 2
Badge +1
Eind vorig jaar is Vodafone gestopt met de SmartPass, waardoor ik niet meer contactloos kon betalen met mijn Android NFC telefoon. :(
Maar sinds afgelopen vrijdag is het mogelijk om met PayPal via de Vodafone Wallet contactloos te betalen. Als je jouw betaalrekening in jouw PayPal hebt geconfigureerd, kun je als Vodafone klant nu contactloos betalen met je mobiele telefoon vanaf deze betaalrekening. Geen gedoe met een tussenrekening waar je eerst geld op moet zetten (zoals bij de SmartPass). Nu hoef ik niet meer op SNS te wachten tot zij eindelijk met een contactloze betaaloplossing voor de mobiele telefoon met NFC komen. ;):P

Overigens is het ook mogelijk om je bestaande creditcard in de Vodafone Wallet te zetten. Ik heb dat gedaan met mijn ASN VISA creditcard (powered by ICS) en ook dat werkt uitstekend. 🆒 Het kan ook met een Mastercard creditcard, maar omdat ik die niet heb, kan ik dat niet testen. Wellicht dat iemand anders dat wil doen (bijvoorbeeld met de SNS creditcard) 😳
Ik gebruik ook sinds kort Vodafone Wallet via PayPal, en vind het erg goed werken, alleen vind ik het minder dat er een paar dagen zitten tussen afrekenen en wanneer het uiteindelijk wordt afgeschreven.

Zou het mogelijk kunnen worden om mijn bankrekening rechtstreeks aan mijn Vodafone wallet te koppelen? Want ik zie weinig vooruitgang in contactloos betalen via de SNS app.
Hoi mr.x,

Welkom op de community. Leuk dat je meepraat over contactloos betalen met je mobiele telefoon. Zelf kan ik ook niet wachten, de bedoeling is om dit jaar nog contactloos te betalen via je mobiel. Over het koppelen van je SNS rekening aan je Vodafone Wallet weet ik niet veel. Ik lees dat het via PayPal gaat, daar kun je je SNS rekening aan koppelen.

Om wegwijs te worden lees je het topic Welkom op de community door. In de Koffiekamer kom je meer te weten over andere leden en stel je jezelf voor.
Ik heb ooit iemand (ik meen BigBen) horen zeggen (...) dat hij werd lastiggevallen door de Amerikaanse belastingdienst vanwege het gebruik van PayPal. Was reden voor mij om die mogelijkheid te blokkeren.
Hebben jullie (bovenstaanden, of onderstaanden als je de optie "nieuwste eerst" hebt aanstaan) daar geen last van?
Reputatie 2
Badge +1
@Koos: nee, nooit last van gehad. Sterker nog: binnenkort ga ik naar de VS op vakantie en aangezien ik nog US$ als tegoed in mijn PayPal account had staan, kan ik die nu mooi aanwenden. Uiteraard had ik deze ook kunnen omzetten naar euro's en laten uitbetalen, maar de wisselkoersen die PayPal hanteert zijn niet zo gunstig :(
Ik gebruikte PayPal eigenlijk alleen als alternatief om makkelijk geld te kunnen overmaken/ontvangen naar/van landen buiten de euro. Nu gebruik ik het ook om contactloos te betalen. Het klopt dat het enkele dagen duurt voordat het geld van mijn SNS rekening wordt geïncasseerd, maar ik zie dat als rente-voordeel 😛 (je moet wel een beetje in de gaten houden dat er nog betalingen onderweg zijn, maar in de meeste gevallen gaat het om kleine bedragen, dus dat is te overzien).
Kan ik nu met Paypal contactloos betalen?
Reputatie 2
Badge +1
@Sjaakie93: ja, maar je hebt hiervoor nodig:
  • een vodafone abonnement (geen prepaid)
  • Vodafone Wallet app (gratis download uit Google Play Store). Deze app controleert of je SIM kaart geschikt is voor NFC (gratis omwisselen in Vodafone winkel als je nog een oude SIM hebt) en deze app controleert of je toestel geschikt is (juiste Android versie, NFC functie gecertificeerd voor betalingsverkeer, etc.)
  • en natuurlijk een PayPal account 😉
Ik heb ooit iemand (ik meen BigBen) horen zeggen (...) dat hij werd lastiggevallen door de Amerikaanse belastingdienst vanwege het gebruik van PayPal.
Helaas moet ik je teleurstellen, ik ben niet lastig gevallen door de US belastingdienst. Het zou me niet verbazen als dat alsnog binnenkort zou kunnen gebeuren (met T weet je maar nooit :D).
Groet,
Ben 🆒

Reageer