SNS

Denk mee: nieuwe betaalmogelijkheden

• 1 maart 2016
  • 22 Reacties
  • 11772 Keer bekeken

Een aantal jaren geleden waren de mogelijkheden om te betalen en je bankzaken te doen een stuk beperkter dan vandaag de dag. Tegenwoordig kun je allerlei zaken via internet kopen, kun je contactloos betalen met je pinpas zonder je pincode en kun je met je app snel betalingen doen. We zijn erg benieuwd welke vormen van betalen en bankieren jij op dit moment gebruikt?

1. Maak jij gebruik van contactloos betalen met je pinpas (eventueel ook bij een andere bank)? Waarom wel, waarom niet? Indien ja, hoe bevalt jou dit?
2. Maak jij gebruik van de SNS App om bankzaken te doen? Waarom wel, waarom niet? Indien ja, hoe bevalt jou dit?
3. Mis jij bepaalde mogelijkheden bij SNS als het gaat om betalen? Licht je antwoord toe.

22 reacties

Reputatie 2
Badge +1
  1. Ja, ik maak gebruik van contactloos betalen van SNS bank, maar ook van de betaalpas en creditcard van een andere bank. Daarnaast maak ik gebruik van contactloos betalen met mijn mobiel (SmartPass V-pay debetcard en ICS mobiele creditcard). Vooral de laatste vind ik erg handig, omdat ik dan meteen de transactie kan zien/controleren op mijn eigen mobiel. Bij een bankpas moet ik deze eerst weer opbergen en daarna mijn mobiel pakken, inloggen en dan kan ik meestal ook de transactie bekijken. Met mijn mobiel gaat het veel makkelijker. Bovendien trilt mijn mobiel als ik een contactloze betaling doe en kan ik de NFC functie helemaal uitzetten. Deze dingen zie ik een plastic bankpas nog niet zo snel doen 😉 Daarmee is het in mijn beleving ook veiliger. Temeer omdat ik mijn mobiel minder snel uit het oog verlies dan een bankpasje.
  2. Ja, ik maak meerdere keren per dag gebruik van de SNS app. Snel ff controleren of je salaris is gestort of even een betaling doen aan een vriend met wie je samen net hebt geborreld op het terras. De app is makkelijk in gebruik en bevat alle veelgebruikte functies die ik nodig heb onderweg.
  3. Ja, ik mis het mobiel (met NFC) betalen vanuit de SNS app. Dat zou wat mij betreft een fijne aanvulling zijn. Dan kan ik mijn SmartPass opzeggen 🙂 Daarnaast wacht ik nog steeds op een bruikbare, klantvriendelijke SNS creditcard. S.v.p. eveneens contactloos! Tot slot zou ik het fijn vinden als ik in 1 app (bijvoorbeeld de SNS app) al mijn bankrekeningen zou kunnen beheren, dus ook de (spaar)rekeningen bij andere banken. Als ik goed ben geïnformeerd, zit dit er ook aan te komen... 🆒
Reputatie 2
Badge
!. Nee. Reden: Ik zie er de meerwaarde niet van.
2 Nee. Reden. Ik zie er de meerwaarde niet van. Ik heb geen smartphone, maar alleen een tab die wifi heeft. Ik zit al genoeg achter de computer (zoals nu dus ook weer) dus betalen is meestal geen probleem. Mijn bottleneck van betalen is meestal de hoeveelheid geld op de rekening. Dus als jullie betalen echt makkelijker willen maken.....stuur geld.
3 een betaalpas zonder RFID chip
1. Nee ik maak daar geen gebruik van, ik zou dolgraag contactloos betalen, maar dan wel via de telefoon. En dan bij voorkeur via applepay vanwege de vingerafdruk beveiliging. Dus ik hoor graag of jullie applepay gaan ondersteunen en zo ja op welke termijn.
2. Ja, op dit moment alleen nog om te raadplegen, maar dat gaat misschien op termijn nog wel veranderen.
3. Ja dus, namelijk applepay(ik ben me ervan bewust dat Apple zelf dan ook nog een stapje moet doen)
1. Ja, bevalt prima! Nog wel onwetendheid bij supermarkten. gelukkig begint het nu duidelijker te worden. Ook prettig dat je niet meer op OK hoeft te drukken, lekker snel.
2. Ik maak veel gebruik van de app, ik vind de Ideal- betaling via de scancode heel handig. Hypotheekzaken en zo hoeft voor mij niet in de app.
3. Of ik iets mis in de app als het gaat om betalen? Kortingsacties, bijvoorbeeld: Vandaag 10 % korting op alle betalingen via de app.;););)
Bedankt voor jullie reacties! We zijn erg benieuwd hoe andere communityleden hierover denken. Laat het weten in een reactie, op basis daarvan kunnen wij nieuwe producten ontwikkelen die aansluiten op jullie wensen.
1. Zeker weten ! Het wordt nog niet overal aangeboden dat contact loos betalen, maar daar waar mogelijk gebruik ik het.
Een bijzonder nuttige toevoeging.

2. Daar waar ik mijn laptop niet in de buurt heb, gebruik ik de app. De noodzaak van een normale pc wordt helemaal weg genomen als de
volgende opties ook beschikbaar zijn binnen de app.
- Community beschikbaar via de app (wordt aan gewerkt begreep ik)
- Inzicht in hypotheek (is ook deze zomer klaar las ik ergens)
- De automatische incasso lijst, met de mogelijkheid tot weigeren en terugboeken van incasso's

3. Die kortingsactie van Strider lijkt me wel wat 😉 maar verder geen wensen eigenlijk.
1. Ja, zowel met de SNS-pas als met de creditcard ('uiteraard' niet van de SNS) en dat bevalt uitstekend.

Ik betaal (nog) niet met de telefoon a) omdat die er niet geschikt voor is en b) ik niet zo'n telefoonfreak ben dat ik die altijd bij me heb. Kwestie van wennen denk ik. En als ik ooit een andere, modernere telefoon aanschaf, zal de mogelijkheid om daarmee te betalen mij misschien ook wel bevallen.

2. De app gebruik ik ook en dan met name om snel geld over te maken naar bv. één van onze kinderen. Dat kun je dan doen waar ze bij staan. Anders moet ik eerst naar de PC (die meestal al wel aan staat); maar de app werkt veel sneller dan het online bankieren op de PC.

3. Ik mis (nog) niets; die kortingsactie van Strider is aardig bedacht, maar wat is nu een korting van 10 %? Eigenlijk niet zoveel. Dus laat die actie ook maar achterwege.
[quote=Daniel]Een aantal jaren geleden waren de mogelijkheden om te betalen en je bankzaken te doen een stuk beperkter dan vandaag de dag. Tegenwoordig kun je allerlei zaken via internet kopen, kun je contactloos betalen met je pinpas zonder je pincode en kun je met je app snel betalingen doen. We zijn erg benieuwd welke vormen van betalen en bankieren jij op dit moment gebruikt?

1. Maak jij gebruik van contactloos betalen met je pinpas (eventueel ook bij een andere bank)? Waarom wel, waarom niet? Indien ja, hoe bevalt jou dit? nee omdat ik hoor dat daar de Risico's nog best groot van zijn !
2. Maak jij gebruik van de SNS App om bankzaken te doen? Waarom wel, Het is fijn snel en overzichtelijk en als ik nu voor 13.00 uur iets overboek staat het voor vijf uur op mijn andere rekening! dat is super fijn
3. Mis jij bepaalde mogelijkheden bij SNS als het gaat om betalen? Licht je antwoord toe ja ik mis het terugboeken via de app verder mis ik niets alleen de snelheid waar nee ik geld ontvang vind ik vervelend want ik kreeg 3 maart uitbetaald en kreeg het vandaag pas dat vind ik veel te laat
Reputatie 2
Badge +1
Vanochtend heb ik voor de aardigheid even gekeken in Mijn SNS en gezocht op "Contactloze betaling" in het overzicht van bij- en afschrijvingen: 141 betalingen (sinds februari 2015).
Met mijn ASN creditcard en mijn ASN bankrekening maak ik ook al aardig wat contactloze betalingen (7 + 4 = 11 keer sinds februari 2016)
Als ik daar het aantal contactloze betalingen met mijn telefoon bijtel (251 SmartPass betalingen sinds april 2014), dan zie ik nog voldoende ruimte voor groei als SNS het ook mogelijk maakt om via de mobiel (en creditcard) contactloos te betalen.
Ik mis momenteel even niks meer m.b.t. betalen. iDeal werkt prima met de SNS. Contactloos betalen ook en pinnen ook prima.
Hoi leden,

Fijn dat jullie met ons meedenken. De reacties worden straks weer gebundeld voor onze marketeers.

@Griffioen Ik kan me je laatste punt goed voorstellen. Een overboeking tussen andere banken duurt momenteel nog tot 2 werkdagen. Met het weekend ertussen, is dit erg vervelend. Heb je het topic al gelezen over de https://toekomst van het interbancair betalingsverkeer?

@Stefan Ik heb er overigens niet eerder over nagedacht om te kijken hoeveel contactloze betalingen ik heb uitgevoerd, vanaf december 2014 in mijn geval. De teller staat op 588 keer. 😉
Reputatie 2
Badge +1
@Stefan Ik heb er overigens niet eerder over nagedacht om te kijken hoeveel contactloze betalingen ik heb uitgevoerd, vanaf december 2014 in mijn geval. De teller staat op 588 keer. ;)

...en ik maar denken dat ik een grootverbruiker op contactloos gebied was... 😉
Olaf betaald er z´n koffie mee op ´t werk :)
Groet,
Ben 🆒
Ik denk inderdaad dat de koffie en dagelijkse boodschappen het grootste aandeel hebben in mijn contactloze betalingen.
Ben, ik mis jouw bijdrage nog in dit topic: Welke vormen van betalen en bankieren gebruik jij op dit moment? En vooral, hoe bevalt het?

Ben, ik mis jouw bijdrage nog in dit topic: Welke vormen van betalen en bankieren gebruik jij op dit moment? En vooral, hoe bevalt het?

Tsja, ik heb niet zoveel toe te voegen. Ik "red" me uitstekend met de betaal wijzen die er nu zijn. Contant wordt bij mij ook steeds minder. Nieuwe opties? Ach ik zie wel. Meestal ga ik nieuwe zaken snel proberen, en laat ze voor wat ze zijn als het niet echt een meerwaarde heeft. Zo heb ik wel een smartphone maar gebruik de SNS app totaal niet (wel getest dus). Betalen met de Foon? Och, geen idee, eerst "mahl sehn wie dass funktioniert". :$
De evolutie is op dit moment tamelijk heftig bezig en om me dan zo druk te maken over "nieuwe methoden van betalen"? Het kan alle kanten op zou ik zeggen ( "Old man" prachtig nummer van Neil Young)
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge +1
Zojuist kwam ik een interessant en vooral ook relevant artikel tegen op internet dat alle ontwikkelingen m.b.t. mobiel betalen in Nederland netjes op een rijtje zet.
Interessant artikel. Het blijkt wel dat de strijd om mobiel betalen nog maar net begonnen is. Ik voorzie dat 'de winkelier' die betaald moet worden, mogelijk de dupe wordt. Als er zoveel verschillende betaalmethodes komen, en hij zijn klanten een goede betaalservice wil aanbieden, zal hij alle mogelijkheden moeten aanbieden; en dat zou hem wel eens (veel) geld kunnen gaan kosten; tenminste als hij zijn apparatuur daarop moet aanpassen. Anyway, we zullen zien hoe de ontwikkelingen gaan. Wordt vervolgd..........
Bedankt voor het delen, Stefan. Interessant artikel, ik heb 'm intern ook doorgestuurd 🙂.
Bedankt voor jullie input, inmiddels staan er weer 2 nieuwe vragen klaar in dit topic: https://forum.snsbank.nl/denk-mee-43/contactloos-betalen-mobiele-telefoon-10026
Zojuist kwam ik een interessant en vooral ook relevant artikel tegen op internet dat alle ontwikkelingen m.b.t. mobiel betalen in Nederland netjes op een rijtje zet.
De "grote jongens" pogen dit "uitwisseling systeem van waarden" aan zich te binden. Een echte opvolger van contant geld is er (nog) niet. Ik heb het idee dat het niet zolang meer zal duren voordat er "nieuwe grote jongens" opstaan en veel meer in de richting gaan van persoonsgebonden gegevens. De vingerafdruk en irisscan zijn nog te weinig verder ontwikkeld, maar wat denken jullie van simpel betalen met je stem? Dan hebben we toch weer een beetje een systeem als contant geld, het is overal.
Groet,
Ben 🆒
Dat is er al, betalen met je stem. Ben, je moet toch niet iets meer je fantasie laten werken. 😛
We hebben al heel veel inzicht gekregen uit jullie antwoorden. In dit nieuwe topic hebben we 2 vragen klaargezet over veiligheid en contacloos betalen. We horen graag hoe jullie hierover denken.

Reageer