Denk mee over de online servicepagina

• Oud Medewerker SNS
  • 191 reacties
Op de website van SNS Bank kun je naast productinformatie en het afsluiten van producten, ook terecht voor servicehandelingen en servicevragen. Je kunt bijvoorbeeld een adreswijziging doorvoeren of antwoord vinden op de vraag wat je moet doen als je je betaalpas bent verloren. Deze servicepagina’s vallen momenteel onder de hoofdpagina ‘Klantenservice’: http://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice.html

Deze pagina verwijst je naar de juiste servicepagina’s met antwoorden op vragen, formulieren en contactgegevens van SNS Bank. We zijn deze pagina’s nu opnieuw aan het inrichten. We willen online service zo gemakkelijk mogelijk maken. Daarom horen we graag jullie ideeën bij een servicepagina. We hebben een tweetal vragen aan jullie:

- Alle productengroepen zijn nu gemakkelijk terug te zien in tabjes op de website (Home, Hypotheken, Sparen, etc). Voor service willen we ook een tab maken zodat deze informatie altijd gemakkelijk te vinden is.

Wat vinden jullie een passende naam voor dit tabblad?
De huidige naam is Klantenservice. Vind je dit goed passen of denk je juist aan een andere naam?

- Naast de naam van de tab zijn we ook erg benieuwd wat jullie verwachten van de inhoud van dit tabblad.

Wat verwacht je op deze servicepagina?
Denk hierbij aan informatie, onderwerpen en indeling.

We horen graag jullie ideeën!

5 Reacties

Als je er al een tabblad van wil maken zou ik het naast Particulier/Zakelijk zetten, en niet naast de productgroepen.
Dat is eerder verwarrend.

Wat ik er vooral van verwacht is dat je, als je al ingelogd bent, niet nogmaals inloggegevens moet verstrekken om je persoonlijke gegevens op te halen voor een of ander formulier.

Wat verder volgens mij erg goed zou zijn is een live chat-functie met de klantenservice. Dat ligt in het verlengde van \'direct een medewerker aan de telefoon krijgen in plaats van een keuzemenu doorlopen\'. Volgens mij zou het een kleine moeite zijn om het callcenter de live chats te laten afhandelen en zo weer een telefoontje uit te sparen. Weliswaar lokaal tarief, maar mobiele providers rekenen toch altijd 0900-nummers buiten je bundel af. (Wat dat betreft: waarom geen skype- of andere VoIP-belmogelijkheid?)
Hi Reinout,

Wat een goede ideeen! Bedankt voor je input. :)

Ik ben benieuwd wat anderen hiervan vinden en wat voor andere ideeen er bruisen.

Wat verder volgens mij erg goed zou zijn is een live chat-functie met de klantenservice.

Hey Reinout,

Graag wil ik je verwijzen naar het volgende nieuwsbericht: https://community.snsbank.nl/chatten-op-snsbanknl-406 :cool:
1. Stop met de papierwinkel met allerlei formulieren die je fysiek moet tekenen en opsturen. Doet geen andere bank.
2. Combineer toegang internet bankieren formulier met Mijn SNS formulier, zijn praktisch al hetzelfde. En geef volledige toegang in 1 keer, niet 2.
3. Denk minder vaak dat klant van vele jaren crimineel is en vraag hem niet steeds om fysiek een kopie van identiteit op te sturen, maar vertrouw op zijn inloggen met digipass. Doen andere banken ook.
4. Behandel vrouwen en mannen gelijk, vraag een vrouw dus niet om de naam van haar man te bewijzen. Is toch geen echt vaststaand bewijs, want ze kan gescheiden of hij kan dood gegaan zijn sinds uitgifte identieteitsbewijs.
5 Maak het gemakkelijkem een deposito aan te maken door een keuzebutton achter het betaalrekening- of spaarrekeningnumer te maken. Geef deposito zelfde naam als de rekening waar je op staat als je het aanmaakt.
6. Geef geen 2 keer informatie over rekening details, die verschillen nu, afhanklijk of je op button achter het rekeningnummer klikt of op het rekeningnummer zelf.
7. Vermeldt bij rekeningen van minderjarige kinderen niet de wettelijke vertegenwoordiger (WV) in de naam van die rekening (sla hem wel op in Uw systeem).De  WV is geen eigenaar van de rekening van zijn/haar kind! Maak geen rekening op naam alleen van de WV, gebeurt nu als ze in het buitenland wonen.  Juridisch is kind dan groot deel van zijn geld kwijt bij overlijden WV, mogelijk ook  schenkbelasting omdat het opnieuw aan het kind geschonken moet worden.
8. Maak niet automatisch nieuwe rekeningen aan als daar niet eerst om gevraagd is! (bv Keuzespaar rekeningen)
9. Beantwoordt brieven binnen een vastgestelde termijn bv 2 weken, als dat niet kan bevestig dan de ontvangst.

Zo kan het wel even voor de eerste keer.
Beste Kalahari, We lezen dat je heel wat punten hebt waar SNS Bank zich naar jouw idee anders mee om moet gaan. In punt 3 en 4 kunnen we ons niet vinden. SNS Bank wil haar klanten uiteraard niet als crimineel behandelen en ziet mannen en vrouwen absoluut als gelijken. Je overige punten nemen we uiteraard mee als verbetering. Als we jouw punten lezen hebben we het gevoel dat er bepaalde dingen niet helemaal soepel zijn verlopen, klopt dat? Heb je misschien behoefte om met iemand van ons hier telefonisch contact over te hebben? We willen graag je ontevredenheid bij je wegnemen.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)