SNS

Denk mee: test een online idee

• 19 september 2017
  • 14 Reacties
  • 953 Keer bekeken

• Oud community manager
  • 66 reacties
Bij SNS zijn we continu bezig met het bedenken van slimme toepassingen. Google Venture Sprint is 1 van de methodes die we daarvoor gebruiken. Met deze methode gaan we in 1 week van een idee naar een prototype. Zo maken we snelle stappen. Aanstaande vrijdag testen we met onze klanten het idee dat we deze week uitwerken. We bieden je de mogelijkheid dit idee te testen.

We ontwikkelen een prototype van een online toepassing waarmee je meer inzicht en controle over je uitgaven krijgt. Je test dan als allereerste het nieuwe concept. Wil je hierover meedenken?
Help ons dan mee met een gebruikersonderzoek op vrijdag 22 september. Als jullie enthousiast zijn over het idee, werken we dit verder uit. Mogelijk zie je het dan terug in Mijn SNS of in de mobiele app.

Update

De testen zijn inmiddels geweest. Dit zijn de bevindingen van het team dat betrokken was bij de Google Venture Sprint:

"We geven onze klanten op relevante momenten en plekken inzicht en controle om meer uit hun geld te halen.
Een van de ideeën is bijvoorbeeld om dat via een Conversational Interface (chatbot) te doen. Een ander idee is om op een makkelijker manier zelf zaken te regelen (in de app). Ook hebben we een vernieuwend scherm ontworpen voor het rekeningoverzicht en je vrij te besteden saldo. Deze ideeën zijn goed ontvangen maar omdat we feedback op de designs hebben gekregen, kunnen we deze niet delen. De feedback moeten we nog verwerken voordat we het gaan realiseren.

Ook hebben we het idee van een kalender met daarin transacties in verleden en toekomst getoetst en deze is minder goed ontvangen. De kans dat we die op de voorgestelde manier gaan uitwerken is daarmee klein.

Kortom: veel ideeën geprototypt en getest en met de feedback uit de onderzoeken op vrijdag gaan we nu verder aan de slag om eea te kunnen realiseren. Houd de SNS Mobiel bankieren app en deze community in de gaten en zie wanneer enkele ideeën uit deze Google Venture Sprint zijn gerealiseerd.

Dank voor jullie medewerking."

14 reacties

Ik zou het leuk vinden,maar ik ben de 21e al in Utrecht (Klantenraad) en de 23e (andere club) weer.
Utrecht is een leuke stad, maar drie dagen achter elkaar vind ik wat teveel van het goede.
Succes met je actie.
Utrecht is een leuke stad, maar drie dagen achter elkaar vind ik wat teveel van het goede.
Succes met je actie.

Dat ben ik helemaal met je eens, Koos. Ik woon er al jaren met plezier. Logisch dat je 3 dagen achter elkaar wat veel vindt. Volgende keer een nieuwe kans 😉
Ik zou graag online hieraan willen meedoen (dus vanaf een afstand).
Goed initiatief van SNS om weer de community te betrekken bij het testen. Helaas zit mijn agenda de 22e al helemaal vol (niet in Utrecht), dus kan ik deze keer niet mee doen. Volgende keer beter!
We zijn heel enthousiast over Google Venture Sprints. Goede kans dat we deze methode vaker gaan gebruiken bij nieuwe ideeën. Dus @Stefan: er komt vast een volgende keer.
Helaas @Sjaakie93: op afstand is niet mogelijk omdat een persoonlijk interview een belangrijk deel uitmaakt van het onderzoek.

Ik overleg met de organisatoren in hoeverre het mogelijk is de bevindingen met jullie te delen.
Mooi ! Alle wensen op de lijst in vijf dagen realiseren !
Is dit de septemberverrassing?
We begrijpen je enthousiasme Koos. Helaas moeten we dat iets temperen. In een week bouwen we een prototype, de echte versie gaat ongetwijfeld langer duren.
De gekozen methode vinden we prettig en concreet. Het stelt ons in staat om sneller en beter in te spelen op kansen. Zo kun je met een beperkt risico vaker iets testen en voorleggen.
Mijn enthousiasme was ook een beetje cynisch. Het risico dat ik nu zie, is dat het verleidelijk wordt om de kleine aanpassingen met deze methodiek op te pakken, en dat zwaardere, fundamentelere aanpassingen nog langer op zich laten wachten. Laaghangend fruit is handig, maar je zult ooit in de boom moeten klimmen.
Ik heb in mijn loopbaan al heel wat van die geweldige ontwikkelmethodieken voorbij zien komen...
Heel begrijpelijk Koos. Het is niet de bedoeling dat zo’n methode ten koste gaat van langetermijnontwikkelingen. Mits goed uitgevoerd, kunnen deze methodes (net als bijvoorbeeld ‘scrum’) juist bijdragen aan het sneller realiseren van grotere projecten. Iedere stap wordt eerder gevalideerd en het biedt mogelijkheden om onderweg – bij veranderende omstandigheden – bij te sturen.
Misschien heb je in je carrière ook wel eens meegemaakt dat een project na lange tijd conform opdracht was opgeleverd, maar op hetzelfde moment ook al achterhaald was?
Jammer genoeg heb ik vaker meegemaakt dat projecten helemaal niet werden afgerond, los van de gevolgde methodiek.
Inschattingsvermogen en communicatievaardigheden waren doorgaans de beslissende factor, onrealistische verwachtingen dus.

Helaas @Sjaakie93: op afstand is niet mogelijk omdat een persoonlijk interview een belangrijk deel uitmaakt van het onderzoek.

Goedemorgen Marc,

Dit moet toch mogelijk zijn via Skype? Bijv. zonder camera en alleen met geluid? Heel veel mensen werken op de vrijdag en Utrecht is nu net niet zo bij mij om de deur. Ik vind het erg vreemd dat je daarvoor bij jullie langs moet komen. Zo wordt de testgroep wel heel erg beperkt. Ik zou zeggen zoek naar andere oplossingen hiervoor anders haak ik af. Ik heb ook al eens eerder meegedaan met het testen van het nieuwe responsive forum en daarvoor hoefde ik ook niet langs te komen om bovengenoemde redenen.

Ik kan mij overigens voorstellen dat de vragen van het interview eventueel ook schriftelijk naar mij toe kunnen worden gestuurd.

En dan kan ik mooi de nieuwe functionaliteit (bijv.) 's avonds een keer testen wanneer ik wil in die week en de feedback versturen.
Naar aanleiding van de oproep gaan vandaag 13 klanten het prototype testen. We zijn benieuwd naar hun bevindingen.
Naar aanleiding van de oproep gaan vandaag 13 klanten het prototype testen. We zijn benieuwd naar hun bevindingen.
Zozo, dat is een mooi aantal! Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen. Hou ons op de hoogte Marc.
Vanuit het team hebben we de feedback gekregen uit de testen. Ik heb een update geplaatst in het oorspronkelijke topic.

Reageer