SNS

Beantwoord

Externe bankrekening BLG koppelen aan de mobiele app

• 24 september 2018
  • 7 Reacties
  • 7611 Keer bekeken

Net even de klantenservice gebeld. In de mobiel bankieren app kan je externe rekeningen toevoegen van ASN en Regiobank. Helaas niet van BLG! Erg jammer want er zijn genoeg klanten van SNS die daar een of meerdere spaarrekeningen hebben lopen. Ik heb daar zelf ook 2 rekeningen lopen... Het zijn SNS rekeningen maar onder beheer van BLG.

Komt er een mogelijkheid om deze toe te voegen op niet al te lange termijn? Dat zou er mooi zijn en er zullen een aantal klanten blij zijn verwacht ik... Het is altijd erg prettig om alles overzichtelijk bij elkaar te hebben 🙂
icon

Beste antwoord door Marijke 25 september 2018, 13:40

Goedemiddag BenR,

Het is zeker prettig om een duidelijk overzicht te hebben van je bankzaken. Wat leuk om te lezen dat je enthousiast bent over het toevoegen van verschillende rekeningen aan 1 mobiele app. Op dit moment wordt er nog druk gediscussieerd binnen de EU over PSD2. Zoals het nu lijkt, vallen alleen betaalrekeningen onder PSD2 en dit is dan ook de reden dat je (nog) geen BLG producten kunt toevoegen aan de app. Zij hebben namelijk alleen spaarrekeningen. Mocht hier in de toekomst verandering in komen, dan brengen we je natuurlijk op de hoogte.
Bekijk origineel

7 reacties

Badge +2
Goedemiddag BenR,

Het is zeker prettig om een duidelijk overzicht te hebben van je bankzaken. Wat leuk om te lezen dat je enthousiast bent over het toevoegen van verschillende rekeningen aan 1 mobiele app. Op dit moment wordt er nog druk gediscussieerd binnen de EU over PSD2. Zoals het nu lijkt, vallen alleen betaalrekeningen onder PSD2 en dit is dan ook de reden dat je (nog) geen BLG producten kunt toevoegen aan de app. Zij hebben namelijk alleen spaarrekeningen. Mocht hier in de toekomst verandering in komen, dan brengen we je natuurlijk op de hoogte.
Badge +1
Aangezien de Volkbank één bankvergunning heeft voor SNS, ASN, BLG, .... hoeft de koppeling van rekeningen van verschillende merken van de Volkbank m.i. helemaal niet via PSD2 te lopen.
Als dit betekent dat de Volksbank voor de mobiele app een PSD2-constructie gebruikt, valt er wel wat uit te leggen.
Ik hoop van harte dat Marijke een verkeerd argument heeft gebruikt.
Reputatie 3
Badge
Aangezien de Volkbank één bankvergunning heeft voor SNS, ASN, BLG, .... hoeft de koppeling van rekeningen van verschillende merken van de Volkbank m.i. helemaal niet via PSD2 te lopen.Als het feit dat de banken onder een organisatie/rechtspersoon vallen hiervoor leidend is wel.

Voor BLG is het dus wat theoretisch, maar als de afzonderlijke banken nog de ruimte hebben om hun eigen databaseomgevingen te bestieren, dan kan het nog praktisch blijven om de informatiekoppelingen die tussen die databases moeten worden opgezet volgens de PSD2 conventies op te zetten. Variëren hierop maakt het onderhoud alleen maar ingewikkelder (lees: duurder) en vergroot het risico op fouten.

Bij een Volksbank 2.0 kan een harmonisatie van die verschillende databases een doel worden. Dit met als uiteindelijk doel de samenvoeging tot een gemeenschappelijke database. In deze situatie zijn volgens mij die PSD2 koppelingen tussen de verschillende banken dan niet meer nodig.
Riskant. Ga je er daarmee niet vanuit dat een SNS-klant automatisch PSD2-toestemming geeft aan ASN, BLG en Regiobank? Dat lijkt me geen goede zaak. Dan ontstaat onduidelijkheid bij welke organisatie je nu eigenlijk klant bent, bij SNS of bij de Volksbank.
Badge +1
Als dit betekent dat de Volksbank voor de mobiele app een PSD2-constructie gebruikt, valt er wel wat uit te leggen.
Ik hoop van harte dat Marijke een verkeerd argument heeft gebruikt.

Ik had mijn SNS account eerst gelinkt en wilde ik mijn ASN rekening erbij zetten, toen moest ik PSD2 aanzetten en kon alleen m'n rekening courant zien (geen spaarrekeningen). Vandaar mijn reactie.
Niet handig als je al je rekeningen over meerdere merken van de Volksbank hebt verdeeld.
Als hiervoor PSD2 nodig is, lijkt me dat een zwaar middel. Daar zitten dan toch meer consequenties aan vast.
En dat alleen om je eigen rekeningen bij elkaar te zien.

Reageer