Gebruikt iemand Telegram?

VRAAG:
Gebruikt andere mensen (jij?) ook Telegram naast/in plaats van Whatsapp?
Laat het ons weten hieronder.

Voornamelijk gezien je wel vragen kunt stellen aan SNS webcare team via twitter, facebook of whatsapp. Maar niet via Telegram.

En dat is jammer. Gezien Telegram steeds vaker wordt gebruikt, en ook beschikt over een goede API. Ik denk daarom dat het goed te integreren valt in een customer support software programma.

https://core.telegram.org/

Bedankt.

Groet,
Melroy van den Berg

29 reacties

Hoi Danger89,

Zelf gebruik ik geen telegram, maar ik ben benieuwd naar de andere leden.

Daarnaast probeer ik in het topic over Mijn SNS te posten dat ik je suggesties doorgeef, maar dat topic ‘werkt’ op dit moment niet.
Wouter schreef:

Zelf gebruik ik geen telegram, maar ik ben benieuwd naar de andere leden.

Probeer het maar eens. Het heeft zeer krachtige mogelijkheden, zoals grote afbeeldingen delen, gesprekken voeren, Telegram Bots (denk aan Gmail, Youtube of je eigen bot maken), het is open-source en heeft dus zoals ik eerder zei een API voor de clients. Telegram is verder veilig (https://telegram.org/blog/cryptocontest), gratis en alle chats / clients blijven in 'sync' (tussen web, mobiel, desktop).

https://telegram.org/

Ik heb uiteindelijk ook familie en vrienden weten te overhalen om het ook te gebruiken gezien de vele voordelen ten opzichte van WhatsApp.
Dat klinkt goed allemaal. Na werktijd ga ik er naar kijken. Bedankt voor de tip.
Ik heb telegrams gebruikt, maar dat was voordat internet doorbrak. Foto's in hoge resolutie gingen toen via de post.
eRik19 schreef:

Ik heb telegrams gebruikt, maar dat was voordat internet doorbrak. Foto's in hoge resolutie gingen toen via de post.

Dit is een app..Telegram..

Ik heb hem zelf overigens alleen op de iPad staan geloof ik, maar ik gebruik hem niet..dit komt eigenlijk omdat iedereen tegenwoordig Whatsapp gebruikt en dit simpelweg de grootste is..

Overigens ben ik me bewust dat Whatsapp van Facebook is en alles wordt gemonitord op die app door hun, maar dit maakt mij niet veel uit.
Vreemde vraag ( :D): ik gebruik Whatsapp niet, dus hoeft er ook niets naast of voor in de plaats.
eRik19 schreef:

Haha beste opmerking ever.
Het probleem met Telegram is, dat WhatsApp al zover is ingeburgerd dat het lastig wordt om die te vervangen.
Wat jij gedaan hebt, is de beste oplossing. In kleine kring beginnen en die moet zich dan als een olievlek uitbreiden. Zouden ze allebei tegelijk zijn ontwikkeld en bekend geworden zijn, zou mijn voorkeur ook Telegram zijn.
Blacktomcat schreef:

Zouden ze allebei tegelijk zijn ontwikkeld en bekend geworden zijn, zou mijn voorkeur ook Telegram zijn.

Heft in eigen handen nemen, als niemand iets veranderd gebeurt er ook niks. Als niemand het wiel had uitgevonden, hadden we geen wiel gehad. Jij bent de persoon die iets kan veranderen. Dat geldt met alles.
Telegram gebruik ik zelden, ik heb maar één vriend in mijn omgeving die het gebruikt. De rest loopt allemaal via WhatsApp. Wat Blacktomcat al zei; WhatsApp is al zodanig ingeburgerd dat je echt je best moet doen een grote groep over te laten stappen. Wie weet nog eens als er echt serieus nieuws naar buiten komt over de datalekken richting de servers van Facebook... Wel vind ik de app van Telegram sneller reageren en alle apparaten blijven in sync..., maar de app van WhatsApp is tegenwoordig ook een stuk netter en stabieler dan voorheen.... Lastig
Hier een Telegram gebruiker die geen WhatsApp gebruikt ;)

Telegram bevalt mij prima, maar ik vind SNS al snel/prima bereikbaar via Facebook en/of Twitter.
Als contact-app hoeft het niet per se van mij erbij bij SNS, maar als de API gebruikt wordt om saldo te checken/betalingen met contacten in Telegram te delen/etc, dan kan dat best interessant zijn.
Hi Ezra,

Welkom op de community. De afgelopen dagen hebben we al veelvuldig contact gehad, tof dat je je nu op de community hebt aangemeld. Wist je dat je ook kunt appen als je een vraag hebt? Dat is misschien een goede reden om WhatsApp te installeren ;)

Heb je het topic Welkom op de community gelezen? In de Koffiekamer stellen de communityleden zichzelf voor. We zijn benieuwd wie je bent.
Hey Dennis,

Dank en bedankt voor je service!

Ik weet dat je jullie kan appen om een vraag te stellen, maar ik heb weinig zin in WhatsApp (en ik gebruik niet de FB-app op mijn telefoon...weinig zin in een complete FB-gedragsprofiel). Gelukkig reageren jullie al snel genoeg op/in andere kanalen ;)

Enfin, danger89 heeft wel een goed punt inzake de API.

Zal de Koffiekamer straks checken.
We zijn er inderdaad ook snel bij op onze andere kanalen, de keuze is reuze ;)
Tsja, ik zou ook liever een open-source programma gebruiken ipv WhatsApp, maar om bovengenoemde reden (iedereen zit al op WA) houd ook ik het bij WhatsApp. Een tweede ernaast lijkt me sowieso niet zo praktisch.

Maar goed, ooit zat half Nederland op Hyves, daar is ook nix van over. Wie weet wat de toekomst brengt....
Telegram heb ik ooit eens geprobeerd toen m'n broer me ronselde. Beviel enerzijds inderdaad beter dan WhatsApp, met name het deel waar het niet aan Facebook gekoppeld is. Maar helaas ging m'n telefoon er een stuk houteriger van draaien (dit effect schijnt per telefoonmodel te verschillen). En dan het probleem van anderen overtuigen. Altijd dubbele apps draaien dus. En als we het toch over alternatieven hebben... iemand voor Skype?
Skype klinkt ook als een interessante optie. Eigenlijk gebruik ik het nu alleen als ik langere tijd op vakantie ben om het thuisfront te bellen. Gebruik jij Skype in het dagelijks leven vaak?
Dirk van der Plas schreef:

En als we het toch over alternatieven hebben... iemand voor Skype?

Ja, hier...
Wouter schreef:

Skype klinkt ook als een interessante optie. Eigenlijk gebruik ik het nu alleen als ik langere tijd op vakantie ben om het thuisfront te bellen. Gebruik jij Skype in het dagelijks leven vaak?

Neen, helaas. Slechts een enkeling in mijn omgeving heeft het draaien. Allemaal Whatsapp hier. Toch zou het me niet verkeerd lijken.

Heel af en toe wordt het wel gebruikt, maar dan slechts voor videocommunicatie met de laptop.
Ik gebruik Skype al vanaf het begin. Beviel altijd uitstekend, maar zoals met zoveel zaken was het niet voldoende en "ontwikkelde" men het door. Toen werd het verkocht aan Microsoft en nu word het steeds meer een ramp. Jammer.
Natuurlijk is het "logisch" dat een eigenaar van iets probeert daar zoveel mogelijk aan te verdienen, maar we merken bij de SNS al dat dat lang niet altijd de belangen van de gebruikers dient.
Groet,
Ben :cool:
Bij mijn werkgever gebruiken we Skype for Business voor mondiale interne communicatie: messages, (conference) calls, presentaties, desktop sharing etc.
Privé gebruikte ik het vroeger ook en dan vooral voor mijn werk, maar dat mag nu niet meer.
De integratie met MS Office is fijn, maar voor privé gebruik ben ik het eens met Ben.
Ik zou best Telegram naast mijn WhatsApp willen gebruiken en mensen overhalen dit ook te doen, om zodoende de slag te maken. Echter mijn telefoon heeft een zo beperkt intern geheugen dat die app er niet meer op kan. En ik heb al heel weinig apps op de telefoon. Dan zou ik een nieuwe moeten kopen en daar heb ik even geen zin in alleen om die app extra te installeren. Ik snap eigenlijk nog steeds niet waarom veel apps op het interne geheugen moeten worden opgeslagen terwijl mijn extra geheugen nog lange niet vol is.
Met de huidige politieke ontwikkelingen is Telegram misschien toch minder geschikt. Zou Signal een betere kunnen zijn?
Weet je wat het is Koos? Mensen stappen toch niet over. Wat je wel zag was dat toen er een lange storing was met Whatsapp mensen ineens Telegram gingen gebruiken. Whatsapp is geloof ik voor bijna iedereen gratis. Het zou ook nog kunnen dat Whatsapp geld zou gaan kosten misschien en dan stappen mensen misschien over naar een ander (gratis) alternatief. Dit zou ook geen slimme zet zijn van Whatsapp als ze dit door zouden voeren.

Waar ik mij meer zorgen over zou maken is dat ik denk dat alle berichten die je schrijft via Whatsapp gelezen kunnen worden, dus dat ervaar ik eerder als een probleem. Ik denk dat ze het scannen en de ultieme informatie eruit halen. Dat is namelijk een computer die alles opslaat laten anticiperen hoe jij in het vervolg bijv. reclame krijgt op Facebook.
Sjaakie93 schreef:

Waar ik mij meer zorgen over zou maken is dat ik denk dat alle berichten die je schrijft via Whatsapp gelezen kunnen worden, dus dat ervaar ik eerder als een probleem.

Dat is precies wat ik bedoel. Telegram (Russisch voor zover ik weet) wordt onder druk gezet door de Russische overheid om de mogelijkheid te geven rond te neuzen. Vandaar mijn Signal-suggestie. Maar of dat iets oplost...

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)