SNS

Beantwoord

Gemakkelijk en veilig het serienummer van je Digipas bewaren

• 6 februari 2020
  • 9 Reacties
  • 2653 Keer bekeken

Badge

Het zou een stuk gebruiksvriendelijker zijn als de PC het serienummer van de digipas zou ‘onthouden’

icon

Beste antwoord door Sanne 7 februari 2020, 13:46

is een Password manager zoals LastPass misschien een oplossing?

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 3

Goedemorgen @loek10, het is fijn als je bankzaken eenvoudig te regelen zijn. In dit geval staat de veiligheid echter voorop. Er is gebleken dat ‘Automatisch invullen’ een veiligheidsrisico oplevert dat we sinds december op deze manier vermijden.

Badge

Suggestie: maak het facultatief per individu. Ik ben de enige die gebruik maakt van de PC dus is het veiligheidsrisico nul.  En je vermijdt betutteling

Reputatie 4
Badge +1

Suggestie: maak het facultatief per individu. Ik ben de enige die gebruik maakt van de PC dus is het veiligheidsrisico nul.  En je vermijdt betutteling

Dat het veiligheidsrisico nul is, betekent dat je niet op internet bent aangesloten? Dan kun je ook niet internetbankieren…

Deze oplossing heb ik gekozen en werkt perfect. Wel lastig dat die digicode-toegang gaat verdwijnen?

Badge

Automatisch invullen onmogelijk maken ressorteert wat mij betreft onder de noemer ‘ongewenste betutteling’

Ben zelf capabel genoeg om de kaders te creëren waarbinnen ik veilig kan opereren op het internet. 

Badge

En een nieuw ergerniswekkend fenomeen kondigt zich aan: ‘u hebt te lang gewacht’ Kun je weer opnieuw beginnen.Terwijl ik toch echt niet zo’n treuzelende bejaarde ben.Kennelijk is de wachttijd ingekort. SNS is momenteel kampioen klantonvriendelijke toepassingen. eerst wordt ‘automatisch invullen’onmogelijk gemaakt en nu dit weer: stuur die IT-stagiaire weg en probeer je te verplaatsen in de klant!

Toch begrijp ik een en ander niet.

Mijn digipas-nummer wordt op mijn laptop wel automatisch ingevuld. Gekoppeld aan mijn gebruikersnaam/wachtwoord, kennelijk. En die wordt gegeven door LastPass.

Badge

Goedemorgen,

Aangezien er niet wordt gereageerd op mijn gesignaleerde ergernis inzake de verkorte wachttijd bij het inloggen en dienovereenkomstige stress:: graag de wachttijd terugbrengen naar de oorspronkelijke tijd !!

Reputatie 3

Goedemiddag @loek10 ergernissen zijn er om uit de weg te helpen. Ik ben benieuwd hoe lang je er over doet, want de wachttijd om in te loggen is niet verkort en ik heb hier nog niet meer berichten over gekregen. We nemen je melding uiteraard serieus, daarom is het belangrijk in te schatten wat er precies aan de hand is.

Reageer