Groene lening voor zonnepanelen en warmtepomp

• Goed op dreef
  • 25 reacties
Al paar x contact gehad met sns over Zonnepanelen en warmtepomp.
Overwaarde is 77000 euro op het huis en omdat mijn salaris iets minder geworden is kunnen ze geen kleine lening geven.
Mijn energie gaat practisch naar nul, dus geen 180 energiekosten in de maand. Lening zou om en nabij 20.000 zijn, met ook nog mischien zonneboiler gekoppeld aan de vloerverwarming.
Maar al 3 x nee gehad bij sns.Ook doen ze moeilijk om mij in lagere categorie te brengen met hypotheekrente terwijl mijn huis veel meer waard is. Ja word er gezegd taxatie kost meer als de verlaging.Kijk als dat bij iedereen gezegd word . Ben nu bezig met lening bij abn amro en wacht het af wel jammer dat het een pl is inplaats van bij de hypotheek in.ivb met lagere rente van de week hoor ik hoe of wat. En laat ik het jullie weten, abn verstrekt wel groene leningen en sns werkt hier niet erg aan mee,heel jammer want het huis zou nog meer waard worden.

9 Reacties

Reputatie 3
Huizenprijzen zijn nu veel te hoog. Als je overwaarde via WOZ kunt aantonen, dan kan kost dat niets extra en banken accepteren dat meestal wel.
Aan de andere kant als je die 20,000 niet op de plank hebt liggen voor zo'n investering lijkt het me ook niet handig om daar een lening voor aan te gaan. De vraag is of salderingsuitgangspunt nog wel blijft gelden. Gezien het beleid van de regering (geen Groningsgas) zou het me niet verbazen als er een investeringsregeling komt voor particulieren, dus even geduld lijkt me...
Goedemorgen kvank,

eRick19 heeft je al goed op weg geholpen wat betreft de lagere tariefgroep. Je kunt in een andere tariefgroep terechtkomen als de waarde van je woning in vergelijking met je hypotheek is gestegen of als je hypotheek is gedaald door bijvoorbeeld een aflossing. Via onze website vul je een formulier in waarin je de waarde van je huis doorgeeft en daarbij lever je de recente WOZ-waarde of een taxatierapport aan. Hier geven we meer uitleg. Je leest bijvoorbeeld hoe je berekent in welke tariefgroep je valt. Wil je weten hoeveel je iedere maand voor je hypotheek gaat betalen als je deze wijziging doorgeeft? Maak dan een afspraak met een hypotheekadviseur.
Soms kan een groene lening voor dit soort zaken ook via de gemeente waar je woont geregeld worden. Dat hangt natuurlijk wel af van je inkomen en de mogelijkheid van terugbetalen af. Heb je al eens bij de gemeente waar je woont geïnformeerd?
Reputatie 2
Goede tip van Bigmoose. Vaak zijn er zg. "Duurzamheidsleningen"
Via de SVn (stimuleringsfonds volkhuisvestiging) kan je een lening krijgen voor je zonnepanelen en warmtepomp. Gunstige tarifen en geen notaris kosten.
Hoi lennart,

Welkom op de community. Leuk dat je meteen een tip deelt. Heb je zelf zonnepanelen en een warmtepomp geïnstalleerd? In dat geval ben ik benieuwd naar je ervaringen.
Reputatie 3
Heb je al rekening gehouden met het gegeven dat je de BTW over de aankoop en aanleg kunt terugvragen? Dat scheelt al een heel eind.
Reputatie 2
Ook provincies geven soms een goedkope lening voor dit soort projecten.
kvank schreef:

Al paar x contact gehad met sns over Zonnepanelen en warmtepomp.
Overwaarde is 77000 euro op het huis en omdat mijn salaris iets minder geworden is kunnen ze geen kleine lening geven.
Mijn energie gaat practisch naar nul, dus geen 180 energiekosten in de maand.

Goedemiddag kvank,

Het mooie van de community is dat de leden tips geven over hoe je hiermee om kunt gaan en ideeën hebben waar je misschien zelf nog niet aan had gedacht. Hieronder zet ik ze op een rij:
  • Geduld met de aanschaf, het regeringsbeleid (geen Gronings gas) brengt misschien een investeringsregeling voor particulieren
  • Duurzaamheidslening via je gemeente
  • Lening via het Stimuleringsfonds Volshuisvesting
  • Terugvragen BTW over aanschaf en aanleg
  • Lening bij provincie voor duurzame investering

Hopelijk heb je iets aan de bovenstaande tips. Kun je de community inmiddels een update geven over de aanschaf van de zonnepanelen en de warmtepomp?

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)