Hoe bezoek jij SNS Community?

• Oud Medewerker SNS
  • 191 reacties
De koppeling tussen de community en de Mijn SNS omgeving staat alweer enkele weken live. Wij zijn erg benieuwd hoe jij op de community terecht bent gekomen en op welke manier je inlogt in Mijn SNS. Help je ons mee door onderstaande vragen te beantwoorden?

We horen graag in een reactie hoe je op de community terecht kwam. Bijvoorbeeld door in Mijn SNS op je eigen profiel te klikken of omdat je benieuwd was naar de content die onder je product- en saldo-informatie staat? Laat ons dit weten in een reactie die je onder dit bericht kunt aanmaken.

Wil je ook onderstaande twee vragen invullen over de inlogmethode die je gebruikt? We zijn benieuwd of je met de digicode bent ingelogd in Mijn SNS. Met de digicode log je makkelijk in bij Mijn SNS. De digicode bestaat uit een gebruikersnaam en wachtwoord. In een reactie kun je je antwoorden verder toelichten en ook wensen of tips voor de koppeling van de community met de Mijn SNS omgeving doorgeven.

1. Waarom bezocht je de community?
2. Log je in met je digicode of digipas?

21 Reacties

Reputatie 2
Ik log in met de digicode en wachtwoord. Dan klik ik in het rechter menu op Mijntopics. Hierdoor kom ik in de community en krijg gelijk een lijstje met bijdrages die ik nog niet heb gelezen. Ik druk dan ctrl in (en vasthouden) en klik dan achterin de beschrijving op Bekijk (en laat dan Ctrl los). Dit herhaal ik voor elke aangegeven bijdrage. Nu heb ik een browser met meerdere tabbladen waarin elk een bijdrage staat. Nu lezen, evt. een reactie schrijven en tabblad afsluiten (bovenin beeld op het kruisje klikken van de actieve (anders gekleurde) tab.
Groet,
Ben :cool:
PS Ik neem toch aan dat \"men\" (afd. It) kan zien hoe wordt ingelogd?
Ik denk in en maak gebruik van 'lussen', 'cirkels'.

Het denken en leven in cirkels, lussen, kringetjes, seizoenen doet de mens al vrij lang.
De hedendaagse mens maakt daar dus ook nog steeds gebruik van. Hoe bewuster je -zelf- bent, wordt, van dit patroon (deze patronen, cirkelredeneringen èn het loskoppelen ervan, zoals bv. de baron van Munchhaussen doet), hoe beter je gebruik kan maken van wat er speelt en daar de kern van kan oppikken, zodat je om -letterlijk bijna- het, of jouw, rondje om de 'zon' te maken.

Helaas heb ik nog niet '... het hele onderzoek' gelezen. Zal wellicht tzt gaan gebeuren. Misschien is het mogelijk om kernpunten, samenvattingen, 'trends van klanten' i/d beginpost op te nemen? Dan kan de snelle reageerder zien, wat a. de vragen zijn; b. de trends en wat SNS-Bank -zowel klant als medewerk(st)er- als 'kern' beschouwd, ... .
Sinds vandaag weet ik pas dat deze community bestaat. Na een vraag, een soort klacht, via e-mail, mocht ik vandaag aan een klantentevredenheidsonderzoek deelnemen.
Aan het einde van de vragenlijst werd een link naar dit forum gemaakt.
Reputatie 2

Sinds vandaag weet ik pas dat deze community bestaat. Na een vraag, een soort klacht, via e-mail, mocht ik vandaag aan een klantentevredenheidsonderzoek deelnemen.

Hoi Pela,
Welkom!
Je kunt nog wel het eea lezen. Er staat inmiddels heel wat online.
Groet,
Ben :cool:

Hi Pela, welkom op de Community! Hopelijk is je vraag, of soort klacht, inmiddels naar tevredenheid opgelost :).

Zoals Ben al aangeeft (thanks Ben! :D) kun je je flink inlezen in de topics die al online staan. Ook kun je, als je dat leuk vindt, in dit topic jezelf voorstellen (of lezen wie alle anderen zijn :)).
Ik log in met digipass en cijfercode(s).
Kom dan op profiel en ben meteen ingelogd op community.
Ik log in met digipas,en ben beniewd of het makkelijker is met digicode.
Ik log in met het programma KeyPass en dan via de Digicode.
KeyPass bied je het voordeel om voor alle sites/fora waar je moet inloggen een apart ingewikkeld password te kiezen.

Ik ben een voormalige Postbank klant en dan vind je die Digipassen waardeloos. Altijd zo'n kastje bij je dragen.
Bij Postbank (later ING) wordt de TAN code naar je Smartphone gestuurd..
A. na het doen van de meest belangrijke werkzaamheden voor mij, waaronder check 'systeem-integeriteit', zowel Privé-Persoon.lijk als PC, (Pers. Computer). Dit kun je ook benoemen als met 't goede been uit bed komen, wakker worden onder de douche, wat eten, 't fruitafval met een boogje proberen op de AGF-hoop i/d tuin te werpen t/m pc uit z'n 'systeem'-slaapje halen, 'Windows taakbeheer' even inkijken, uit 't raampje turen, of de duiven en mussen aan hun ontbijtje zijn begonnen;
B. Mailbus-check; prioriteit van nieuw binnengekomen mails vaststellen, actievorm 'ergens' bepalen en met de juiste code archiveren;
C. bankzaken doen, waaronder dagelijkse balans opmaken;
D. na diverse checks, en een aantal malen al ingelogd te zijn geweest bij 'Mijn Sns', kijken wat de meest actuele topics zijn;
D.1. zit er een interessante topictitel bij even kijken, lezen, kijken bij die topic wie de startpost heeft aangemaakt; eerste en laatse post lezen; bepalen wat de toon en de intentie is v/d topic;
E. kijken wie ingelogd is, te beginnen met wie ik vermoed die 't langst ingelogd is, soms zijn dat degenen die een plaatje/ foto toegevoegd hebben, vaker zij die nog geen foto/profiel toegevoegd hebben; bij deze laatste groep kijken welke 'eigen' topics en posts ze hebben aangemaakt. Deze gedachten lezen. Bepalen of ik wel/niet reageer en hoe, waar en met welke nieuw te formuleren gedachte ik mogelijk in kan steken
F. altijd even kijken wie bij mijn profiel heeft gekeken. "Ja??" ', ... en dan? ... ', meer vragen volgen meestal, ... . Die ga ik hier niet allemaal uitschrijven, ... .

G. Afhankelijk van 't moment, mn hoe ik in m'n vel zit, wisselt de punten D t/m F in de precieze volgorde van dat moment, varieer ik op tig-duizend mogelijkheden van denkbare combinaties.

H. Na het plaatsen van een nieuwe post, controleer ik op mogelijk storende leesfouten, hierbij hanteer ik mezelf als basis, waarbij ik hoop dat 't ook enigszins leesbaar is voor anderen. Als ik een post maak weet ik dat de gedachte erin verborgen, ook na herlezing door mezelf, na een periode, mezelf ergens kan en zal raken, ..., op een manier die ik nog niet wist, weet bij het maken van die/en-dus-ook-deze/ post .

I. Het in het moment blijven is, denk, voel, vind ik, het belangrijkste, ... . Van, uit de eigen sfeer mag ik van mezelf 'delen' als die positief, tot neutraal is. Het verwoorden van die 'sfeer' is niet altijd even gemakkelijk, maar door de jaren heen heb ik wel ervaringsdeskundigheid hierin opgebouwd. Wat ik als postief ervaar, hoeft dat -zeker- nog niet te zijn voor 'n ander. Het kan juist soms averechts werken als je, ik iets positiefs verwoord, dat 't de ander zodanig raak, dat ie 'even' van zijn/haar stuk is gebracht. het effect van woorden is groter dan ik, wij, denken. Dat is wat ik geleerd heb met 't schrijven op andere fora, +/- 10 jaar geleden.

J. Afhankelijk van hoe druk 't intern is, thuis, met 'denk-'werk dat nog gedaan moet worden, zaken die ik deze nog gedaan wil hebben, i/h hoofd, maar ook praktisch, blijf ik nog even 'hangen' i/d community of log ik uit.

A. na het doen van de meest belangrijke werkzaamheden voor mij, waaronder check 'systeem-integeriteit', zowel Privé-Persoon.lijk als PC, (Pers. Computer). Dit kun je ook benoemen als met 't goede been uit bed komen, wakker worden onder de douche, wat eten, 't fruitafval met een boogje proberen op de AGF-hoop i/d tuin te werpen t/m pc uit z'n 'systeem'-slaapje halen, 'Windows taakbeheer' even inkijken, uit 't raampje turen, of de duiven en mussen aan hun ontbijtje zijn begonnen;

Bedankt voor je reactie Gustar, leuk om te lezen :D
Voor het raadplegen van het banksaldo gebruik ik de digicode maar wanneer er betaald moet worden grijp ik naar de digipas.
Een enkele keer wil ik wel eens de SNS Community bezoeken om te kijken wie er nu weer op de SNS bank zit te kankeren.
Al te lang bijf ik er niet rondhangen want je wordt er alleen maar depressief van.
Wat ik wel grappig vind is de krampachtige manier waarop de SNS steeds haar rampzalige beleid probeert goed te praten.
Nadat de SNS bank heeft opgehouden te bestaan en zichzelf heeft gedegradeert naar het niveau van een soort snoepjesautomaat heb ik voor mijn spaarrekeningen onderdak gevonden bij haar zusje de Regio bank.
In die kantoren word je nog door echte mensen te woord gestaan en dat is toch een stuk prettiger dan een keuzemenu op de telefoon.

Voor het raadplegen van het banksaldo gebruik ik de digicode maar wanneer er betaald moet worden grijp ik naar de digipas.
Een enkele keer wil ik wel eens de SNS Community bezoeken om te kijken wie er nu weer op de SNS bank zit te kankeren.
Al te lang bijf ik er niet rondhangen want je wordt er alleen maar depressief van.
Wat ik wel grappig vind is de krampachtige manier waarop de SNS steeds haar rampzalige beleid probeert goed te praten.
Nadat de SNS bank heeft opgehouden te bestaan en zichzelf heeft gedegradeert naar het niveau van een soort snoepjesautomaat heb ik voor mijn spaarrekeningen onderdak gevonden bij haar zusje de Regio bank.
In die kantoren word je nog door echte mensen te woord gestaan en dat is toch een stuk prettiger dan een keuzemenu op de telefoon.

'gedegradeert'? Wat is dat nou? Ken ik het kofschip niet meer?
Hallo,
is de SNS Community ook telefonisch te bereiken?
Om de een of andere reden werd mijn wachtwoord niet meer "gepakt", moest een nieuw aanmaken omdat ik Mijn SNS graag wilde koppelen aan SNS Community. Krijg een nieuw wachtwoord van SNS, vul dat in via kopiëren en plakken en keer op keer krijg
ik de mededeling dat het wachtwoord niet goed is.
Ik krijg er zo langzamerhand het heen en weer van en heb iemand nodig die mij door het proces leidt. Ben al van gebruikersnaam veranderd, van emailadres veranderd, elke keer hetzelfde.
Ik hoop van jullie te horen
Vervolg:
toch raar dat ik een reactie kan plaatsen terwijl ik niet ingelogd ben. Ik heb maar frans.38 ingevoerd maar mijn gebruikersnaam is clijnmarijne en ik wil daar graag een wachtwoord bij waarvan niet steeds gezegd wordt dat het niet korrekt is!
Vriendelijk dank,
clijnmarijne
frans.38 schreef:

Vervolg:
toch raar dat ik een reactie kan plaatsen terwijl ik niet ingelogd ben. Ik heb maar frans.38 ingevoerd maar mijn gebruikersnaam is clijnmarijne en ik wil daar graag een wachtwoord bij waarvan niet steeds gezegd wordt dat het niet korrekt is!
Vriendelijk dank,
clijnmarijne

Hi Clijnmarijne,

Dat is inderdaad erg vreemd. Ik zoek het voor je uit. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten.

frans.38 schreef:

Vervolg:
Vriendelijk dank,
clijnmarijne

Hi Clijnmarijne,

Dat is inderdaad erg vreemd. Ik zoek het voor je uit. Zodra ik meer weet, laat ik het je weten.

Dank voor de reactie Tineke!
Inmiddels kreeg ik ook een mail van Mariëlla, die nog eens de weg uitlegde die ik moet bewandelen. Ik heb teruggemaild met de opmerking dat ik zou willen dat het zo simpel was! Want het lukt niet om mijn eigen gebruikersnaam te koppelen. Ik wil graag mijn gebruikersnaam veranderen, heb daar een wachtwoord voor nodig - dat is om de een of andere reden niet meer bruikbaar- maar tot vier maal toe pikt het systeem de door SNS aan mij gezonden wachtwoorden niet.
Ik ben benieuwd en wacht nadere instructies af.
Met vriendelijke groet,
clijnmarijne
Hallo Clijnmijne,

Ik begrijp dat het vervelend is dat het nog steeds niet lukt. Ik heb het het zojuist met Mariella besproken en zij neemt vandaag per mail contact met je op om de situatie op te lossen.

Hallo Clijnmijne,

Ik begrijp dat het vervelend is dat het nog steeds niet lukt. Ik heb het het zojuist met Mariella besproken en zij neemt vandaag per mail contact met je op om de situatie op te lossen.

Mail inmiddels ontvangen van Mariëlla en al beantwoord. Merci!
Zag het gewoon staan op de site. Overigens is digipas achterhaald en onhandig. Goedkoop made in China IDEN waar de knopjes irritant van zijn. Scherm heeft geen licht zodat je in het donker niks kunt doen. En het vergt veel tijd om in te loggen. Maar dat laatste kun je vermijden door gebruikersnaam en ww te gebruiken. Geld overschrijven is een ramp met dat Chinees dingetje. Waarom niet een systeem als ING? Die loopt overigens lichtjaren voor als het gaat im digi-banking.

Ik ben overigens niet ontevreden over SNS als bank in zijn geheel maar ik vind wel dat SNS naar andere banken moet kijken of innovatief zijn.
@Najibsri Dat de digipas zo klein is heeft een reden. Dat komt omdat de SNS ten opzichte van de ING maar een minibankje is en dat zie je weer in de digipas. Dat er geen verlichting in zit weerhoudt je er meteen van duistere zaakjes te doen. Da's dus zo gek nog niet.

Overigens vermoed ik dat het betaaldingetje van de ING ook uit een of ander ver-weg-land komt. Alles waar tegenwoordig knopjes en schermpjes op zitten komt uit het verre oosten want daar zijn nog mensen te vinden die voor een kom rijst de hele dag hard willen werken om die priegeldingetjes in elkaar te schroeven.
Hoi Najibsri,

Tof dat je direct actief meepraat op de community. Wist je dat we een wensenlijst hebben waarop we alle wensen van de leden verzamelen? Een lampje in de display van de digipas is daar 1 van. Daarnaast hebben we een grote of sprekende digipas voor mensen die zicht- of gehoorproblemen hebben. Op die manier zorgen we ervoor dat iedereen een digipas kan gebruiken. Gebruik je de mobiele app? Dat is een mooi alternatief voor Mijn SNS en je hebt geen digipas meer nodig. Nog een voordeel is dat je altijd voldoende licht hebt ;)

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)