SNS

Je mening geven in de SNS Klantenraad?

• 19 juli 2013
  • 4 Reacties
  • 9745 Keer bekeken

Beste Communityleden,

Ik ben al heel lang klant bij de SNS Bank. Voor mij was dit een degelijke bank met duidelijke producten. Toen er aandelen werden uitgegeven heb ik hier danook meteen op ingetekend. Nu ben ik ze kwijt maar als dit de prijs is voor het terugkrijgen van een gezonde bank voor ons allen is dit het waard. Wl ben ik van mening dat de bank zich niet meer moet inlaten met speculatieve en branche vreemde activiteiten. Voor mij zou de SNS bank een mooie recht toe recht aan bank moeten worden met accent op sparen, lenen, betaaldiensten e.d.. De kern dient m.i. weer primair terug naar sparen met een langdurig karakter. Hiermee kun je geld creëren en vervolgens uitlenen om er aan te verdienen.De verzekeringsproducten kunnen heel goed door de verzekeringspoot Reaal worden vermarkt.

Risicovol (met een te hoog risico dus speculatief) uitlenen zou m.i. moeten worden vermeden. Wel past het  bij SNS om startende ondernemers met een goed perspectief te ondersteunen. Niet alleen met geld maar ook met coaching en goede raad. Immers zij zijn de 'initiatiefnemende drijvende krachten achter de succesvolle onderenemrs van morgen'. Hiermee kan SNS als consumentenbank mede de economiet in Nederland stimuleren.

Uiteraard hoort het bij de bank om diensten aan te bieden waar de klant direct iets mee kan. Hier hoort het categoriseren van betalingen (en ontvangsten) bij en een bieden van een totaal fiscaal aangifte pakket bestaande uit gecategoriseerde rekeningen, saldi, overzichten aandelenpaketten etc. Ook van aan SNS gelieerde ondernemingen. Alles in één overzicht.

Tenslotte zou het m.i. een goede zaak zijn om de klanten van de SNS Bank meer bij de bank te betrekken. Niet in de vorm van vrijblijvende communities maar in de vorm van lidmaatschap, inspraak colleges, toezicht organen e.d. Een comsumentenbank met een sterk profiel onderscheid zich van de handelsbanken door orientatie op de behoefte van de Nederlander.

4 reacties

Badge
@Fred, regelmatig zie ik oproepjes langskomen om lid te worden van de SNS klantenraad (o.i.d.). Iets voor jou?
@Fred, regelmatig zie ik oproepjes langskomen om lid te worden van de SNS klantenraad (o.i.d.). Iets voor jou?

Hi Reinout en Fred,

Goed punt Reinout!

@ Fred
Bedankt voor je waardevolle feedback en fijn te lezen dat je al langere tijd klant bent bij SNS Bank.

Je reactie met betrekking tot de aandelen die je kwijtgeraakt bent vind ik niet alleen erg nobel, het geeft ook aan dat je op een constructieve en opbouwende manier naar financiële gezondheid kunt kijken.
Betreft je opmerking over een recht toe recht aan bank. Dit is zeker onze ambitie, samengevat in onze missie: eenvoud in geldzaken. Dit zegt precies wat we willen bereiken. Wij willen de financiële dienstverlener zijn die geldzaken voor iedereen simpel en toegankelijk maakt.

Dan de klantenraad waar Reinout over spreekt. In de SNS Klantenraad gaan klanten in discussie met directieleden over allerlei bankgerelateerde onderwerpen. Zo weten we wat er leeft en speelt. Dat gebeurt 4 keer per jaar in een gezelschap van ongeveer 20 klanten. Je leest hier meer over de klantenraad en daar vind je ook informatie over het aanmelden. We waarderen het als je dit in overweging neemt 🙂.
Reputatie 3
Badge +1
Hi Stefan en Fred,

Goed punt Stefan!

@ Fred
Bedankt voor je waardevolle feedback en fijn te lezen dat je al langere tijd klant bent bij SNS Bank.

Je reactie met betrekking tot de aandelen die je kwijtgeraakt bent vind ik niet alleen erg nobel, het geeft ook aan dat je op een constructieve en opbouwende manier naar financiële gezondheid kunt kijken.
Betreft je opmerking over een recht toe recht aan bank. Dit is zeker onze ambitie, samengevat in onze missie: eenvoud in geldzaken. Dit zegt precies wat we willen bereiken. Wij willen de financiële dienstverlener zijn die geldzaken voor iedereen simpel en toegankelijk maakt.

Dan de klantenraad waar Stefan over spreekt. In de SNS Klantenraad gaan klanten in discussie met directieleden over allerlei bankgerelateerde onderwerpen. Zo weten we wat er leeft en speelt. Dat gebeurt 4 keer per jaar in een gezelschap van ongeveer 20 klanten. Je leest hier meer over de klantenraad en daar vind je ook informatie over het aanmelden. We waarderen het als je dit in overweging neemt 🙂.

Hi Lindsay,
Hier op de community heb ik het nog nooit over de klantenraad gehad :o
Maar ik heb vanochtend wel een e-mail hierover gestuurd; wellicht reageer je daar op😕

Groeten,
Stefan
Oeps, ik bedoel natuurlijk 'Goed punt Reinout' 😮. Zag inderdaad je e-mail, vandaar de verwarring. Sorry!

Reageer