SNS

Nieuws van de SNS Community: resultaat opiniepeiling oktober

• 4 oktober 2010
  • 12 Reacties
  • 13843 Keer bekeken

De afgelopen week ging de wekelijkse opiniepeiling over de vraag of jij in een brief van SNS Bank graag met u of jij wilt worden aangesproken. De resultaten van deze peiling vind je hieronder: - 53% wilt graag met u worden aangesproken.- 33% wilt graag met jij worden aangesproken.- En 13% maakt het niet uit. Ik wil jullie bedanken voor het uitbrengen van je stem.De opiniepeiling van deze week gaat over de vraag of jij vindt of een adviseur van een bank in een pak moet lopen als hij/zij een afspraak heeft met een klant?Geef je mening op de thuispagina!

12 reacties

nee waarom ikzelf heb er een hekel aan als de kleding heel en schoon is maakt het niet uit want het gaat om de persoon en niet hoe hij/zij gekleed is
Hoi frans1946,

Dank voor je reactie en toelichting.

groet Liz
Gepaste kleding is genoeg. Een pak is niet echt noodzakelijk voor de consumentenmarkt.

Op hoog corporate nivo is het misschien een ander verhaal, maar ik heb hoofdzakelijk medelijden met iedereen die de hele dag (-20 tot +35) in een pak moeten lopen.
De afgelopen week ging de wekelijkse opiniepeiling over de vraag of jij vindt of een adviseur van SNS Bank in pak moet lopen als hij een afspraak heeft met een klant. De resultaten van deze peiling vind je hieronder:
- 45% van de stemmers is het eens en 45% van de stemmers is het oneens met deze stelling.
- 10% heeft geen mening over dit onderwerp.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het uitbrengen van je stem.

De opiniepeiling van deze week gaat over de vraag of jij vindt of de mogelijkheid tot het aftrekken van de hypotheekrente moet blijven bestaan?

Geef je mening op de thuispagina!
De afgelopen week ging de wekelijkse opiniepeiling over de vraag of jij vindt of de mogelijkheid tot het aftrekken van de hypotheekrente moet blijven bestaan. De resultaten van deze peiling vind je hieronder:
- 62% van de stemmers vindt dat de hypotheekrente aftrekbaar moet blijven.
- 38% vindt dat de mogelijkheid tot het aftrekken van de hypotheekrente niet moet blijven bestaan.

Ik wil jullie allemaal bedanken voor het uitbrengen van je stem.

De opiniepeiling van deze week gaat over de vraag of jij het liefst al je bankzaken bij ??n bank wilt onderbrengen of juist niet.
Reputatie 4
Badge +1
Om die poll-uitslagen in het juiste perspectief te plaatsen zou ik willen aanraden om te vermelden op hoeveel stemmen de percentages gebaseerd zijn.
Goed punt. Zal er in het vervolg worden bijgezet.

Dank,

Liz
Zoals Sanne hierboven al zegt is het van groot belang ook het aantal stemmers weer te geven. Wanneer een poll door slechts een beperkt aantal personen is ingevuld, dan kan aan de uitslag nauwelijks waarde worden gehecht. Wil de uitslag een enigszins representatief beeld geven, dan zullen er zeker tientallen personen moeten hebben gestemd.

Aangezien de community nog erg jong is, en dus niet al te veel leden heeft, is het beter polls langer te laten staan, bijvoorbeeld een maand, zodat er meer op gestemd kan worden.

Ook mogen er soms meer (genuanceerde) opties tussen zitten. Bijv. wat betreft de hypotheekrente: je kunt voor hypotheekrenteaftrek zijn, maar ook voor een beperkte aftrek, zoals alleen voor woningen tot een bepaalde waarde. Iemand die voor afschaffen stemt, kan zowel bedoelen de gehele aftrek af te schaffen, maar ook bedoelen dat de huidige regeling moet worden veranderd.

Bij een poll als de hypotheekrenteaftrek heb je dus minimaal 3 opties nodig om uit te kiezen:

- huidige systeem in stand houden

- aftrek beperken tot een bepaalde woningwaarde / een bepaald bedrag aan rente

- aftrek geheel afschaffen

Trouwens, in zeer veel polls / enquetes, dus niet alleen hier op de community, merk ik dat de keuzeopties vaak ontoereikend zijn. Vaak zijn ze te 'zwart-wit' opgesteld, zodat elke vorm van nuance onmogelijk wordt. Of heel basale keuze-mogelijkheden ontbreken gewoon. Het opstellen van een goede poll/enquete is bijna een vak op zich, en wordt tegenwoordig, vrijwel overal, te lichtzinnig opgevat.
Hoi Imzadi,

Dank voor je toelichting. Goede opmerkingen en ze zullen worden meegenomen bij het opstellen van toekomstige peilingen.

Groet Liz
Reputatie 4
Badge +1
desnoods maak je een poll optie "Anders...namelijk (vermeld in reactie hieronder)"
Yep Imzadi, helemaal mee eens.

Ben
Goed idee Sanne, dank je.

Reageer