SNS

Overweeg jij om over te stappen als een betaalrekening bij een andere bank goedkoper is?

• 26 mei 2016
  • 27 Reacties
  • 2717 Keer bekeken

• Oud Moderator
  • 903 reacties
Verschillende banken hebben onlangs hun tarieven voor de betaalrekening verlaagd. We zijn benieuwd of dit een reden voor jou zou kunnen zijn om de overstap te maken naar een andere bank. Breng je stem uit in deze poll.

Overweeg jij om over te stappen als een betaalrekening bij een andere bank goedkoper is?

27 reacties

Zoals misschien bekend kom ik van KNAB.
De reden: Te duur en wel een keus voor een lagere prijs. maar dat stelt in de praktijk niets voor.
Wel was ik en ben ik onder de indruk van de manier waarop zij hun zaken hebben georganiseerd.
Mochten zij besluiten een aanbod te doen zonder creditcard en goedkoper dan 5 euro per maand dan moet ik eens goed nadenken.
Ik weet dat er een aankoopverzekering is, maar die Paypal ook.
Kortom het wordt de consument niet makkelijker gemaakt.
Uiteindelijk wordt het een keuze bekeken vanuit het totaalpakket, d.w.z. bankieren, verzekeren en voor de geldeigenaren of zij in het aandelen wereldje van SNS willen stappen.
Oh, ja, en het storten en opnemen van contant geld moet natuurlijk wel iets klantvriendelijker worden gemaakt.

dutch1
Ik bekijk wat ik aan rente krijg op de betaalrekening. Dat moet eigenlijk van de bankkosten af vind ik. Daarnaast levert de betaalpas bij de SNS mij rentekorting op mijn hypotheek op en daardoor is het dus voor mij voordeliger om bij de SNS mijn betaalpas te houden.

Ik heb overigens nog wel een creditcard bij de ABN-AMRO. Deze is ruim € 7,- duurder dan de SNS, maar dat hou ik ook zo. Ik vindt dat prima werken.

Ook de SNS betaalrekening overigens.
Ik denk er over na, de rente stand en de tarieven dienen beter met elkaar in verhouding te staan.
De eigen persoonlijke omstandigheden geven de doorslag bij dit soort keuzes. Als een bank met meerdere producten goed aansluit bij je financiële behoeftes , dan zul je niet zo snel overstappen met een betaalrekening.
met vriendelijke groet , Axasjaak
Hoi Seccie,

Welkom op de community. Leuk om je eerlijke mening over dit onderwerp te horen. Ik realiseer me dat de rente op spaarrekeningen momenteel niet hoog is. Daar staat tegenover dat onze hypotheekrente ook erg scherp is. Heb je de vergelijkingspagina al bekeken?

Hopelijk zie ik je vaker op de community. Misschien is het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

Ik ben benieuwd of de andere leden de tariefverlaging bij andere banken als prikkel zien om over te stappen. We horen jullie mening graag.
Verschillende banken hebben onlangs hun tarieven voor de betaalrekening verlaagd. We zijn benieuwd of dit een reden voor jou zou kunnen zijn om de overstap te maken naar een andere bank. Breng je stem uit in deze poll.
De verschillen zijn - zeker rekening houdend met de rentevergoeding bij SNS - niet interessant. Ik vind het belangrijker om me ook in afwijkende situaties te kunnen redden, reden waarom ik zelfs een tweede betaalrekening heb bij een andere bank (wel bij ASN).
Het is dus een kwestie van kwaliteit, en daaronder versta ik vooral klantvriendelijkheid. Ik ben gillend weggelopen bij ING, halve garen ontmoet bij RABO, Slechte ervaring bij ABN-AMRO, en zeer meedenkend in een lastige situatie opgevangen bij SNS.

Wat doen die kleine prijsverschillen er dan nog toe?
Hoi Janstavast,

Welkom op de community. Je hebt het bericht van Olaf gekopieerd; wat vind je van de stelling?

Leuk om te lezen dat we je opgevangen hebben toen je ons nodig had, Koos 🙂.
De bankkosten bij de verschillende banken ontlopen elkaar niet veel, daar zit nog geen biertje in de kroeg verschil tussen 🆒
Daar hoef je niet voor over te stappen.

Dan is eigenlijk nog alleen maar relevant, welke producten wil je bij elkaar verzamelen, en waar ervaar je de beste service.

Zoals koos al aangeeft, ING aaaarg, halve garen bij de Rabo, en ABN-AMRO zowel zakelijk als privé een ... bank.
De enigste bank waar ik wat dat betreft wel goede ervaringen heb, dat is mijn huidige bank. (en de ASN bank)
Heb persoonlijk geen ervaring met KNAB

Waarom blijf ik bij de SNS ?
- Rente beter dan bij de rest
- Tarieven verzekeringen dik in orde.
- Gunstige hypotheek rente met goede voorwaarden.
- Alle producten waar ik behoeft aan heb aanwezig.
- Aardige service gerichte mensen
- Een community waar je echt wat aan hebt.

De optel som van bovenstaande maakt dat ik voorlopig echt niet meer weg ga. Al maken ze de betaal rekening elders gratis !
Ik vind het belangrijker dat:

- Een bank bereikbaar is, de overstap naar SNS is gedaan omdat er een bankwinkel is gekomen in het winkelcentrum hier. Andere banken zijn juist vertrokken
- Een bank meegaat met zijn tijd, bijvoorbeeld het on-line kunnen regelen van alles (geen papier en post meer) en NFC betalen met smartphone. Op dit vlak kan SNS nog wel wat verbeteren.

Ik ben trouwens van mening dat een betaalrekening gratis zou moeten zijn. Het verdienmodel zou gericht moeten zijn op aanvullende diensten zoals verzekeringen, hypotheken en de zakelijke markt.
Reputatie 2
Badge +1
Als ik kijk naar de prijs-kwaliteit verhouding voor een en/of rekening, dan is SNS voor mij veruit de beste bank. En met kwaliteit bedoel ik niet alleen 'waar voor je geld' maar ook mijn subjectieve beleving van hoe de mensen van de bank met mij omgaan (klantvriendelijkheid en serieus genomen worden). Natuurlijk is ook bij SNS nog voldoende ruimte voor verbetering, maar net als Koos ben ik ook bij de drie grootbanken weggegaan om vergelijkbare redenen.

Wel heb ik voor mijn eigen privé betaalrekening en creditcard ASN als leverancier. Eerstgenoemde is domweg nog goedkoper voor vergelijkbare kwaliteit. De ASN creditcard wordt uitgegeven door ICS. Daar heb ik al decennia goede ervaringen mee. Wel bespaar ik gewoon geld door deze nu af te nemen via ASN.
Ik vind dat de betaalrekening gratis moet zijn omdat wij zelf veel betalingshandelingenmoeten plegen.
Ook scheelt dit voor de sns ook veel arbeidsplaatsen en daar zien wij niets voor terug.
Hoi Aengels,

Welkom op de community. Goed dat je gelijk je mening geeft. We proberen de kosten voor de betaalrekening zo laag mogelijk te houden. Hier lees je waarom je maandelijks betaalt voor je betaalpakket en wat je ervoor terugkrijgt. Daarnaast mag je ook nog eens 3 dagen kosteloos rood staan en zijn spullen die je met je betaalrekening koopt 30 dagen verzekerd tegen verlies, diefstal of als het stuk gaat.

Omdat dit je eerste bericht is op de community, wil ik je graag op 2 topics wijzen. Misschien vind je het leuk om het topic ’Welkom op de community’ eens door te lezen. Verder kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.

Leuk om de positieve verhalen te lezen. Dat jullie tevreden zijn over de service en de klantvriendelijkheid vinden we erg fijn.
Ik blijf het een raar verschijnsel vinden, dat ik moet betalen om klant te mogen zijn.
Ik ben nog geen bedrijf tegen gekomen waar ik niets hoef te betalen en waar ik toch klant ben 😃
Hoi Doermin,

Heb je het filmpje uit het bericht van Dennis bekeken? Daarin leggen we precies uit wat je krijgt voor € 2,50 per maand. We verzorgen onder andere je betaalpas, internetbankieren, je kunt 3 dagen kosteloos rood staan en krijgt de aankoopverzekering.
Wij komen vers van de ABN AMRO, ze sturen hun klanten dan wel een brief met verlaging van de tarieven, maar verlagen net zo goed de service en de inhoud van hun pakketten.
Ik ben blij met de keuze voor de SNS Bank, mijn vrouw en ik hebben deze keuze goed overwogen en de rente op de betaalrekening en de aankoopverzekering waren voor ons de grootste redenen om over te stappen.
Tarieven doen ons niet zoveel, wij vinden service toch net iets belangrijker, en ach wat kost een bank nou helemaal, als dat de kosten zijn om op te moeten besparen kunnen we net zo goed ons geld in een oude sok bewaren.
Hoi Bert Dekkers,

Leuk dat ik je mag verwelkomen op de community. Wat fijn om te horen dat jullie blij zijn met de keuze om naar SNS over te stappen. Heeft de aankoopverzekering de doorslag gegeven?

Nu je de weg naar onze community hebt gevonden, hoop ik je natuurlijk vaker te zien hier. Om je een beetje wegwijs te maken is het handig om het topic ‘Welkom op de community’ eens door te lezen.
ik houd er niet van om over te stappen, maar als je een wereldpas hebt en je kunt er binnen Europa nog niet eens de snelwegen mee betalen wordt het wel erg moeilijk als er een bank komt die een gewone bankpas (zonder verzekeringen , zonder geld lenen en zonder betalen voor geld opname in het buitenland)heeft maar dan een masterkaart en er ook nog eens contactloos mee kan betalen is de kans wel erg groot dat ik opstap en mijn spaarcenten daar ook maar heen breng.
ik houd er niet van om over te stappen, maar als je een wereldpas hebt en je kunt er binnen Europa nog niet eens de snelwegen mee betalen wordt het wel erg moeilijk als er een bank komt die een gewone bankpas (zonder verzekeringen , zonder geld lenen en zonder betalen voor geld opname in het buitenland)heeft maar dan een masterkaart en er ook nog eens contactloos mee kan betalen is de kans wel erg groot dat ik opstap en mijn spaarcenten daar ook maar heen breng.
Goedemorgen Cobes, ik las je berichten over het niet kunnen betalen aan de snelweg met je pasje. Het lijkt mij, een vervelende en lastige situatie (eentje om te janken dus). Ik denk dat wij in Nederland enigszins de zaakjes mbt betalen voor buitenlanders wel goed op orde hebben, maar heel veel landen zijn wat achtergebeleven wat dat betreft. Ik weet natuurlijk niet alles van de situatie af, maar ik denk dat dit "probleem" bij het tankstation ligt in kwestie en niet de SNS bank. Misschien was er een storing? De stroom valt ook wel eens uit in die landen en ze hebben altijd wat meer moeite om "universeel" mee te doen. Ze hanteren vaak hun eigen regeltjes en vaak moet je op een pinautomaat in het buitenland nog maar afwachten wat je in het scherm zie. Die shizzle is allemaal weer net wat anders als dat we hier in de NL gewend zijn. Zo krijg je soms zelfs eerst je cash voordat de pas uit de automaat komt..
ik houd er niet van om over te stappen, maar als je een wereldpas hebt en je kunt er binnen Europa nog niet eens de snelwegen mee betalen

Hoi Cobes,

Ik heb inmiddels gereageerd in het topic dat je geopend hebt. De vraag in dit topic is of je overweegt over te stappen als andere banken hun tarieven verlagen. Wat vind jij?

We verzorgen onder andere je betaalpas, internetbankieren, je kunt 3 dagen kosteloos rood staan en krijgt de aankoopverzekering.

Toen de aankoopverzekering geïntroduceerd werd, was 'ie "gratis". Nu blijkt uit de reactie van @Wouter dat 'ie toch betaald wordt uit de kosten voor de betaalrekening (en vergeet ook niet het onlangs verhoogde tarief voor spoedoverboekingen).
Internetbankieren _bespaart_ de bank geld, dus zou op zich geen reden moeten zijn om een bepaald tarief te rekenen.
Als je moet betalen om 3 dagen "kosteloos" rood te mogen staan, is dat dus niet kosteloos en ook geen argument.
De betaalpas is een stukje plastic dat in enorme oplages gemaakt wordt, in de productiekosten daarvan zit het hem ook niet.

Wel kan ik me voorstellen dat het draaiend houden van de hele bankinfrastructuur inclusief personeel en IT een bom duiten kost; je zou alleen verwachten dat dat ruimschoots betaald kan worden uit de ontvangen rente op het (meermaals) uitlenen van het door de klanten ingelegde geld.

Antwoord op de vraag: ik houd me er niet mee bezig want zoals anderen al hebben geconstateerd heeft de SNS nog de meeste positieve aspecten van alle consumentenbanken.
Alles overwegend is er voor mij geen enkele reden om over te stappen mede omdat de prijs/kwaliteit verhouding bij SNS prima in orde is. Dat er enkele dingen zijn die ik niet gebruik en die dan door iedereen betaald zouden worden, tja dat geldt zeker ook voor de zaken die ik prima geregeld vind. Dus, SNS ga zo door!

Mijn zoon wordt 18 en ook voor hem zal ik zeker een studentenrekening gaan regelen bij SNS.:)
Badge +1
Goedemorgen Reinout & Strider,

Goed om te lezen dat jullie over het algemeen tevreden zijn over SNS.

@Reinout Voordat de aankoopverzekering werd toegevoegd aan SNS Betalen, betaalde je ook al € 2,50. Dus als je het zo bekijkt, kun je het als een 'kosteloze' toevoeging zien 🙂.

@Strider Alvast gefeliciteerd met je zoon. Betekent dat ook dat we binnenkort een 'Stridertje' op de community mogen verwelkomen? 😉
Hahaha, nou wie weet... maar dat "stridertje" is intussen al een halve kop groter dan ik......:S

Reageer