Pinautomaten verdwijnen, waar ligt de grens aan primaire dienstverlening? 1 automaat voor +60.000 inwoners?

In onze gemeente van 55.000 inwoners zijn de 2 resterende SNS pin / geldautomaten verdwenen. Na het indienen van 2 klachten is de uitleg: Dit wordt gedaan uit veiligheidsoverweging (vaak staat de automaat in een gebouw van derden (geen eigendom SNS)) vanwege ram/plofkraak en vanuit kostenbesparing voor de SNS.

Aangezien ik nu aangewezen ben op geldautomaten van andere banken, kan ik per transactie niet meer opnemen dan € 250,- met een max van € 1000,- per dag.
Mocht ik nu in 1x meer dan € 250,- of meer dan 1000,- op willen nemen dan moet ik 16km rijden naar de dichtsbijzijnde SNS automaat.

Voor mji is dit niet acceptabel, niet voor een gemeente met 55.000 inwoners waarbij een substantieel deel bankiert bij SNS.

Dit roept bij mij de vraag op: hoeveel inwoners mag/moet een stad hebben om beschikking te houden over zo'n automaat?
Schiet de bank nu niet door en doet het hiermee niet tekort aan zijn primaire functie, nl; beheren en beschikbaar houden van het geld van zijn klanten?

Ik wil niet 16km moeten rijden als ik meer dan 2500,- op wil nemen.
Ik wil niet vespreidt over 3 dagen (binnen eigen gemeente) 10x moeten pinnen

Herkennen jullie dit?
Wat is jullie mening als andere SNS klanten?

Met vriendelijke groet,

Rudolf

13 Reacties

rudolf heeft volkomen gelijk,als je voor het opnemen van geld van een andere bank afhankelijk bent, klopt er iets niet bij jouw bank, de beste remedie is om al je rekeningen dan ook maar bij die andere bank onder te brengen,als meerdere klanten dit doen wed ik dat de pin automaten zo weer terug komen, deze hele operatie zal wel weer door een manager bedacht zijn die zich even wil laten gelden.
Rudolf,

Met je SNS-pas kun je ook bij andere banken "gewoon" € 1.000 opnemen.
Een uitzondering hierop is (soms) de Rabobank.

Ik weet niet of een tijdelijke verhoging van de opnamelimiet ook geldt voor niet-SNS-automaten, maar dat weten de Mods hoop ik te vertellen
Reputatie 2
Ik denk dat het niet zo lang meer zal duren en dan heeft geen enkele bank nog een (bank gebonden) pinautomaat. Volgens mij (ben ik groot voorstander van) onderzoekt men bij de banken om de pinautomaten in een eigen organisatie onder te brengen. Zou voor klanten veel beter zijn / voordelen bieden.
Groet,
Ben :cool:
Helemaal mee eens , Ben.Deze organisatie zou dan ook servicepunten in kunnen richten om klanten eventueel assistentie te kunnen verlenen. Vorige maand zag ik dat een senior kennelijk voor de eerste maal geld ging pinnen in een ING servicepunt , en hij werd keurig met veel geduld geholpen door het aanwezige personeel.
Groet ,
Axasjaak
Reputatie 2
Om eerlijk te zijn herken ik deze problemen niet. Ik heb nooit zoveel contant geld nodig. Als ik een groot bedrag moet betalen, doe ik dat via de betaalautomaat.

Desalniettemin ben ik er een groot voorstander van dat het niet zou moeten uitmaken van welke bank een geldautomaat is. Zo bedien elke bank haar klanten het beste en kan je af van de rare situatie waarbij er vier automaten in een straat zitten, wat ik nog regelmatig zie. Scheelt de banken ook weer kosten en het risico op ramkraken.

Waarom dit zo lang moet duren....?
http://nos.nl/artikel/2175947-witte-geldautomaten-op-komst.html
Reputatie 2

De laatste zin is vooral voor een bepaalde groep SNS klanten interessant;
Voor winkeliers wordt het makkelijker om geld af te storten, omdat ze bij elke geldautomaat terechtkunnen en niet alleen bij de automaat van de eigen bank
Groet,
PS Zou de SNS hier ook al langer in meedoen / weet van hebben en daarom of desondanks betreffende klanten aan het lijntje houden tot het zover is (witte pin automaten).
Waarom niet gewoon een pinautomaat in elke supermarkt?
Reputatie 2
mieperdepiep51 schreef:

Waarom niet gewoon een pinautomaat in elke supermarkt?

Er wordt al jaren steeds minder gebruik gemaakt van contant geld, dus is er steeds minder behoefte aan pinautomaten. Waarschijnlijk gaat het net als met openbare telefooncellen (of nu de praatpalen langs de autowegen), ze zullen langzaam maar zeker verdwijnen.
In elke supermarkt zou zeker nu al een behoorlijke "overkill" zijn (en veel geld kosten).
Groet,
Reputatie 3
En daarnaast heb je nog de beperkingen door openingstijden. Voor de supermarkten is er het risico op ramkraak.
Reputatie 2
Waarom doet SNS niet mee met het initatief voor gezamenlijke geldautomaten?
Los van de belachelijke naam en uiterlijk...

https://www.nu.nl/geldzaken/5553443/pinautomaat-heet-straks-geldmaat-en-wordt-geel-van-kleur.html
Hoi Sanne,

De Volksbank heeft veel minder geldautomaten dan de 3 grootbanken en op toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid al grote stappen gemaakt. Daarom maakt de Volksbank geen onderdeel uit van GSN als aandeelhouder. De geldautomaten zonder logo zijn wél te gebruiken voor klanten van SNS. De paslimieten zijn al in 2013 verruimd: de standaardlimiet van maximaal € 1.000 per dag is te gebruiken bij automaten van andere banken.
Op Tweede paasdag kochten wij, via mp, een motor voor 1850 euro.
Het overschrijven op naam bleek deze dag niet het probleem echter het geld pinnen wel!
We konden 1000 euro probleemloos pinnen bij automaat welke niet van de SNS was, de rest moest via een SNS pinautomaat.
Via internet gezocht zou dichtst bij zijnde in Hoogeveen zijn, 25 km verderop. Appeltje eitje dachten we.....In Hoogeveen bleek een kantoor echter zonder pinautomaat, hoewel we toch echt hadden gezocht op pinautomaat SNS en in Hoogeveen uitkwamen. Wel ING en Rabo pinautomaten naast het kantoor maar daar mochten we niet meer pinnen. Rondgelopen en rondgevraagd, bleek dat SNS pin in de Hema zat, deze was echter gesloten. Opnieuw gegoogeld naar dichtstbijzijnde kwamen we in Coevorden. Zoeken, vragen, in de binnenstad en ook wederom wel een kantoor maar geen automaat....Wanhopig waren we, hoe zouden we nog vertrouwen van de verkoper kunnen hebben als het zo lang moest duren...Verkoper gebeld dat we nog geen geld hadden kunnen pinnen. Kwam heel raar over, hadden we wel geld genoeg? Uitleg dat we alleen bij SNS kunnen pinnen en er in de omtrek geen pinautomaat te vinden was wekte bevreemding. Dat begrepen we wel want we vonden het zelf ook heel vreemd. Gelukkig bleek uiteindelijk in Emmen een kantoor met een pinautomaat waar we probleemloos de rest konden pinnen.
3 (!!!) uur later dan afgesproken kwamen we terug bij verkoper om uiteindelijk boter bij de vis te kunnen doen. Wat een rare stressvolle dag.
Tip voor SNS: Geef aub duidelijk online aan waar een pinautomaat is en waar niet, zodat we niet van kastje naar de muur hoeven en niet meer weten waar we ons geld kunnen halen en telkens voor niets reden.
Online staat dat er een pinautomaat is maar dat was dus niet zo. We gingen we twijfelen of er überhaupt nog wel pinautomaten van de SNS waren en of het wel zin had om verder te zoeken. Emmen heeft waarschijnlijk de enige vrij toegankelijke automaat in Drenthe en dat was zo een onnodig lange zoektocht

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)