SNS

Poll: Deel jij je financiële zorgen met jouw omgeving?

• 17 november 2016
  • 23 Reacties
  • 8194 Keer bekeken

• SNS Medewerker
  • 2 reacties
Hulpteam Hypotheken helpt klanten bij het voorkomen van betalingsproblemen. Wanneer een klant er alles aan heeft gedaan om het betalingsprobleem te voorkomen maar het laatste stukje net niet lukt, dan proberen wij te helpen. De komende tijd plaatsen wij (Karin, Leen, Arnout en Olav als vaste leden van Hulpteam Hypotheken) regelmatig een poll. Help ons een handje door op deze poll te reageren. We willen met jullie hulp ervoor zorgen dat de klant ons sneller vindt, wij nog beter begrijpen wat iemand meemaakt en onze dienstverlening optimaliseren! Wij zijn benieuwd naar jouw mening.

Aan de hand van de blog van Karin stellen we de komende weken een aantal vragen.

Deel jij je financiële zorgen met jouw omgeving?

23 reacties

Badge
Ik heb gestemd op met vrienden en kennissen, maar ik zou het ook wel delen met mijn familie.
Dank voor je toevoeging, Gerard 🙂
in eerste instantie deel ik dit met mijn familie oa mijn ouders.. als die niet te bereiken zijn kan ik uitwijken naar een goede vriend / vriendin
Hoi 0x4NG3L4x0,

Welkom op de community. Volgens mij kan ik uit je naam halen dat je Angela heet.

Bedankt dat je je mening deelt in deze poll.

In het topic Welkom op de community vind je meer informatie over SNS Community. Hopelijk zien we je vaker op de community.
Ik zou ook voor meerdere mogelijkheden kiezen. En helaas staat er geen mogelijkheid bij dat je geen problemen hebt en derhalve niets te delen hebt. Of moet de poll breder gezien worden en gaat het om het delen van financiële onderwerpen, ongeacht of je problemen hebt of niet?
Kortom, voor mij is de poll niet echt recht-toe recht-aan duidelijk.
Fijn om te lezen dat je geen financiële zorgen hebt Blacktomcat. Stel dat je wel financiële zorgen krijgt, wat ik niet voor je hoop, met wie zou je dat dan delen?
Afhankelijk van war de zorgen over gaan (hypotheek, verslavingsschulden, geen geld om kinderen een cadeautje te doen met verjaardag of Sinterklaas, etc.) met vrienden en/of familie. Waarschijnlijk zou ik, als ik het zie aankomen, ook de bank, ziektekostenverzekering, energieleverancier e.d. inlichten dat ik in financiële problemen zit en hun hulp nodig heb om eruit te komen.
Ik moet dan ook altijd weer denken aan de blog van Anna: Anna's Blog .
Slim om het ook te delen met instanties als je een financieel probleem ziet aankomen. Leuk om te lezen dat de blog van Anna je nog zo goed bijstaat.
Geen flauw idee. Ik verkeer in de relatief luxe omstandigheid dat...
Zoals Blacktomcat al opmerkte: die optie is er niet.
Ik denk dat de keuze afhangt van het soort financiele problemen. Over losgeld zou ik met anderen praten dan over mijn hypotheek 😃
Gelukkig ervaar je geen financiële zorgen, Koos. Met wie zou je je zorgen over bijvoorbeeld de hypotheek delen?
Badge
Onder het motto de rente die ik moet betalen is hoger dan het belastingvoordeel dat ik daarmee genereer heb ik al jaren geleden de hypotheekschuld afgelost. Die plaagt mij dus niet meer. Voor de rest is het de tering naar de nering zetten en niet iets kopen wanneer je de centen er niet voor klaar hebt liggen. Dus rijd ik niet in een Jaguar, eet geen biefstuk, rook en drink ik niet en heb ik geen smartphone. Waar ik mij wel zorgen om maak is dat onze overheden op elk niveau -en in hun kielzog gevolgd door banken en verzekeringsmaatschappijen- dagelijks hun uiterste best doen mijn centen in hun portemonnee te krijgen.
Ben in de gelukkige omstandigheden dat het me niet raakt, maar hou wel mijn directe familie op de hoogte. Verder mis ik als optie "financieel adviseur"
Ik houd die informatie in de regel binnenskamers, tenzij ik volledig met de rug tegen de muur wordt gedreven en er geen andere opties meer zijn.
Als weduwnaar, kinderen reeds het nest verlaten, recent mijn hypotheek en verzekeringen op de schop gehad.
Resultaat is dat ik nu schuldenvrij ben (op de hypotheek na), prettige maandlasten heb en
" rood " staan met een 0-limiet niet meer aan de orde is. 🆒
Ben in de gelukkige omstandigheden dat het me niet raakt, maar hou wel mijn directe familie op de hoogte. Verder mis ik als optie "financieel adviseur"

Hoi JosS,

Prettig dat je in die gelukkige omstandigheid bent. Ik vind dat een goede toevoeging. Het betekent namelijk dat je niet alleen iemand in vertrouwen neemt, maar ook een oplossing zoekt.

@01Peter59 Mocht je met de rug tegen de muur komen te staan, wat ik natuurlijk niet hoop, met wie zou je het dan delen?

In het topic Welkom op de community vind je meer informatie over SNS Community. Hopelijk zie ik je vaker op de community.
Gelukkig ervaar je geen financiële zorgen, Koos. Met wie zou je je zorgen over bijvoorbeeld de hypotheek delen?
Ik begrijp, Irene maar ook Dennis, dat jullie toch antwoorden willen forceren.
Dat lijkt me niet verstandig. Gefantaseerde antwoorden op dit soort "what-if" vragen komt de betrouwbaarheid van de poll niet ten goede.
Want meer dan wilde fantasie zou het niet worden.

@01Peter59 Mocht je met de rug tegen de muur komen te staan, wat ik natuurlijk niet hoop, met wie zou je het dan delen?

Het delen, informatief, zou ik sowieso niet doen.
Het delen, om een tijdelijke oplossing te vinden zou ik alleen in uiterste noodzaak met beide dochters delen.
Ik heb net gereageerd op de financiële quote over geld zorgen. Die probeer ik als dat eventueel bij mij aan de orde komt zelf op te lossen. Die kans is wel groter geworden verschillende invloeden van buiten af. Een persoon met financieel inzicht zou mij mogelijk kunnen adviseren.
Leo.
Hoi knotterl,

De meeste stemmers houden hun financiële zorgen voor zichzelf. Goed dat je aangeeft dat je deze zelf oplost. Is er iemand in je omgeving met financieel inzicht die je kan helpen?
Als het aan de orde komt, wat ik niet hoop, heb ik een vriend die financieel goed onderlegt is terecht. Daar heb ik wat transacties mee afgesloten. Onze zorg is wellicht de afloop. Door een faillissement kan dit fout aflopen. Mijn hypotheek is niet de grootste zorg. Alleen de verbouwingspot was erg laag. Hierdoor kan de nu nog noodzakelijke aanpassingen doen.
Badge +1
Het is jammer dat er een soort taboe ligt op financiële problemen. Mensen die ik ken hebben naar eigen kunnen vaak enkel (normale) risico's genomen, maar komen door externe oorzaken in de problemen. Net zoals het normaal is al er in een 'huishouden' (chronische) ziekte is, er vaak vanuit de omgeving (familie, buurt, kerk etc) hulp wordt geboden, zou het ook normaal moeten zijn bij financiële zorgen. Dan denk ik niet gelijk aan duizenden euro's schuiven, maar praktische zaken zoals: (kinder)kleding delen, auto delen, vakantie d.m.v. huizenruil een keer boodschappen doen voor de hele week etc. Op die manier komt er vaak wat lucht om de vaste lasten onder controle te houden.

Als ik voor me zelf spreek, dan heb ik een paar goede verstandige vrienden die me van goede raad kunnen voorzien. Verder zou ik gewoon eerlijk zijn over waarom ik niet mee zou doen met dure activiteiten. Op dit moment heb ik zelf makkelijk praten, maar omdat ik probeer nu oog te houden voor anderen, durf is (als er zo'n periode komt) best eerlijk te zijn en hulp van anderen te accepteren. Anderen helpen is vergelijkbaar met iets goeds aan anderen geven met de hoop dat anderen dat nu niet (direct) terug geven, maar weer doorgeven aan weer anderen, zodat er voldoende hulp in de samenleving is om dan uiteindelijk van anderen weer hulp te ontvangen. Deze wijsheid is al heel oud: Werp je brood uit over het water, want je vind het later weer terug.
Badge +1
Als het aan de orde komt, wat ik niet hoop, heb ik een vriend die financieel goed onderlegt is terecht. Onze zorg is wellicht de afloop. Door een faillissement kan dit fout aflopen. Mijn hypotheek is niet de grootste zorg. Alleen de verbouwingspot was erg laag. Hierdoor kan de nu nog noodzakelijke aanpassingen doen.
Fijn dat je eventueel bij die vriend terecht kunt als er nood aan de man is. Hou je ons op de hoogte?

. Op dit moment heb ik zelf makkelijk praten, maar omdat ik probeer nu oog te houden voor anderen, durf is (als er zo'n periode komt) best eerlijk te zijn en hulp van anderen te accepteren. .[/i]
Hoi eRik19,
Ondank dat je 'makkelijk' praten hebt, zijn we blij met je tips en adviezen 🙂
Bedankt voor jullie reacties en waardevolle toevoegingen. Met jullie input kunnen wij onze dienstverlening verbeteren.
Dit was de eerste poll van Hulpteam Hypotheken. Enkele “logische” antwoorden ontbraken hierdoor wellicht.
De tweede poll Leen jij wel eens geld? hebben we geplaatst. Hopelijk staan hier wel alle antwoorden bij 🙂
Ja deze poll had een multiselect combobox moeten hebben. Zodat je meerdere keuzes kon aanvinken.

Reageer