SNS

SNS Kasboek in mobiele app

• 15 oktober 2012
  • 18 Reacties
  • 11484 Keer bekeken

Ik vind "bill" wel een erg onpassende naam in het voorbeeld, neem Karel, Jan, Klaas of Piet oid. Of neem een Dame naam :)
Ik gebruik het kasboek niet binnen MijnSNS en zal het ook niet gaan gebruiken, ook niet met een app. Voor mij heeft het geen nut (of ik wil het geen nut geven!).
De app lijkt mij tamelijk gecompliceerd te worden.
Desondanks suc6 met verdere ontwikkeling.
Groet,
Ben 🆒
PS. misschien een optie om bepaalde functionaliteit uitschakelbaar te maken?

18 reacties

Reputatie 4
Badge +1
Ziet er goed uit! Lijkt me echt superhandig, kan niet wachten tot het live is.

Mooie aanvulling op al bestaande Kasboek.
Ben en Sanne,

Bedankt voor jullie reacties! Jullie verschillen dus in mening hierover. ;)

@ Ben: Je geeft aan dat je het kasboek binnen Mijn SNS niet gebruikt. Als je het kasboek binnen handbereik hebt (in een app), denk je dat je het dan wel eerder zou gebruiken? Of kan ik uit je reactie opmaken dat je heel bewust ervoor kiest om het kasboek niet te gebruiken?

@ Sanne: Jij bent er heel enthousiast over 🙂 Kun je zo een situatie bedenken waarbij je het mobiele kasboek zou gebruiken?

Hoe denken anderen over het mobiele kasboek?
@ Ben: Je geeft aan dat je het kasboek binnen Mijn SNS niet gebruikt. Als je het kasboek binnen handbereik hebt (in een app), denk je dat je het dan wel eerder zou gebruiken? Of kan ik uit je reactie opmaken dat je heel bewust ervoor kiest om het kasboek niet te gebruiken?

Nee, ik zal het niet gebruiken.
Ik verkeer in de prettige omstandigheden enigzins makkelijk mijn inkomsten te verdelen. Het "bijsturen" kan dan ook makkelijk "uit de losse pols".
Groet,
Ben 🆒
PS Niet dat ik vermogend ben, maar met het bezit en de inkomsten kunnen wij ons goed redden (stellen ook niet al teveel eisen, dat scheelt).
De verdere ontwikkeling van de SNS Mobiel Bankieren app is in volle gang. Zo denken we aan de integratie van het SNS Kasboek als functie voor volgend jaar. In het volgende storyboard schetsen we het mobiele kasboek in bepaalde situaties: http://www.slideshare.net/peter.eikelboom/review-14732190

We zijn erg benieuwd wat jullie hiervan vinden. Zou je deze functie zelf gebruiken? Of heb je verbeterpunten? Denk mee en deel het hier!
Ben, bedankt voor je toelichting!
In Explorer zag ik de knoppen niet, wel wordt op gedeeltes waar ze horen te staan, de cursor een handtje (met popupje NEE of JA). In Chrome waren de knoppen wel te zien. Omdat ik in Chrome heb geklikt (waarom moet ik dat nog \"opslaan\"), kan ik het in Explorer niet meer verder uitzoeken (of het aan mijn instellingen ligt (grote kans) of dat het aan de instellingen op de pagina ligt).
Beveiliging tegen meervoudig stemmen werkt dus!
Groet,
Ben 🆒
PS. ik heb ook nog een grote hekel aan boekhouden!! Hhhuuuhh (vele koude rillingen)
Hi Ben,

Goed dat je aangeeft dat de stemknoppen niet werken in Internet Explorer. Ik geef het meteen door aan de ontwikkelaars!
Zodra je op de knop 'opslaan' drukt, wordt jouw antwoord pas meegenomen in het onderzoek. Dit is inderdaad om meerdere keren stemmen door dezelfde deelnemer uit te sluiten. Ook bestaan sommige onderzoeken uit meerdere delen. Als je dan alles heb ingevuld/aangeklikt, wordt alles opgeslagen en meegenomen in het onderzoek.

Je bent de eerste die de nieuwe onderzoeksmodule heeft uitgeprobeerd. Gefeliciteerd! 😃
Interessante optie.. en.. hoe weet de kasboek-module straks welke transacties er ten koste van welk budget gaan? Moet ik bij elke transactie aangeven dat het om \"boodschappen\" ging? Of kan hij aan de naam (albert heijn) herkennen hoe of wat? Misschien leuk als handvat voor Functionele Requirements; het programma WinBank. Dat gebruik ik zelf om transacties weg te boeken tegen posten. Er zit alleen geen alert functie in, dat zou toegevoegde waarde zijn.

Ah ja, en soms moet je transacties splitsen (hypotheek rente, aflossing en premie). Zelf ga ik dit denk ik niet op mijn mobiele telefoon doen. maar wie weet.

Zodra mobiel betalen netjes is ingevoerd, wordt dit wel makkelijker. Je kunt dan na het betalen even snel aangeven op welk budget het geboekt moet worden...

Succes!
Reputatie 3
Badge +1
Ik gebruik kasboek nu ook binnen Mijn SNS, maar ik hoop dat er met de introductie van de mobiele versie toch wat verbeteringen doorgevoerd gaan worden. Daarbij denk ik met name aan het automatisch toekennen van uitgaven die je met PIN betaalt (waar geen tegenrekening van bekend is); deze moeten nu telkens met de hand worden toegewezen aan een rubriek/budget. Dit kan veel handiger aan de hand van de identificatiecode van de betaalterminal (te zien in de omschrijving)! Ook de uitbreiding van rubrieken lijkt me handig, ik heb hier in het verleden al een aantal suggesties gedaan (die slechts ten dele zijn opgepakt)

Als dergelijke verbeteringen worden doorgevoerd, denk ik dat ik kasboek (zowel mobiel als via de website) veel zal (blijven) gebruiken!
Vervolg toelichting;
Ik vergat nog een belangrijke reden waarom ik het kasboekje niet gebruik; ik heb een behoorlijk gekompliceerde structuur van rekeningen. 3 betaal en 5 spaarrekeningen in NL en 2 betaal en 3 spaarrekningen in DE. Daarnaast nog een aantal internet betaal systemen (o.a. PayPal). En dat dan ook nog bij een aantal in en/of vorm.
Tegen het probleem wat Stefan meldt, liep dus ook gelijk al aan. Daarnaast boek ik van de ene betaal naar een andere; hoe te omschrijven?
Groet,
Ben 🆒
Hallo heren,

We hebben vandaag nog geen antwoord op jullie vragen met betrekking tot de nieuwe functies van het kasboek. De vragen liggen bij IT en we voorzien jullie morgen van een antwoord 🙂
Badge
Ik zou die budgetfunctie wel gebruiken, maar werkt die ook voor en/of-rekeningen? Of voor meerdere rekeningen onder een account gecombineerd? Wij doen meestal boodschappen van de gezamenlijke rekening maar soms reken ik ook wel eens iets van mijn privérekening af. Dan ga je toch ongemerkt over je budget heen...
Heren,

Mijn excuses maar een compliment voor jullie. Ik moet jullie nog een dag in spanning houden... De vragen zijn toch niet zo makkelijk te beantwoorden.
@Kkoenen en @Stefan. We hebben antwoorden gekregen op jullie vragen over nieuwe functies van SNS Kasboek en de mobiele versie daarvan.:)

Interessante optie.. en.. hoe weet de kasboek-module straks welke transacties er ten koste van welk budget gaan? Moet ik bij elke transactie aangeven dat het om \"boodschappen\" ging? Of kan hij aan de naam (albert heijn) herkennen hoe of wat? Misschien leuk als handvat voor Functionele Requirements; het programma WinBank. Dat gebruik ik zelf om transacties weg te boeken tegen posten. Er zit alleen geen alert functie in, dat zou toegevoegde waarde zijn.Ah ja, en soms moet je transacties splitsen (hypotheek rente, aflossing en premie). Zelf ga ik dit denk ik niet op mijn mobiele telefoon doen. maar wie weet.

Op basis van de informatie die in de betaalopdracht zit, weet de software deze veelal in de juiste rubriek te plaatsen. Dit is inderdaad bijvoorbeeld de naam van de winkelier, rekeningnummer of de toegevoegde omschrijving van de klant. Hierdoor komt een transactie, zonder dat je daar moeite voor hoeft te doen, in de juiste categorie van SNS Kasboek terecht. Transacties die niet automatisch gecategoriseerd kunnen worden, komen in een restbak terecht, deze kan je dan zelf naar de juiste categorie verplaatsen en vervolgens aangeven om dit zowel voor het verleden als de toekomst door te voeren. Dit onderhoud wordt daarom vanzelf minder.

In 2013 komt er een upgrade van het kasboek binnen Mijn SNS. Het splitsen van bepaalde transacties wordt in deze nieuwe versie mogelijk. Daarna zal dit ook in het mobiele kasboek aangepast worden.

Ik gebruik kasboek nu ook binnen Mijn SNS, maar ik hoop dat er met de introductie van de mobiele versie toch wat verbeteringen doorgevoerd gaan worden. Daarbij denk ik met name aan het automatisch toekennen van uitgaven die je met PIN betaalt (waar geen tegenrekening van bekend is); deze moeten nu telkens met de hand worden toegewezen aan een rubriek/budget. Dit kan veel handiger aan de hand van de identificatiecode van de betaalterminal (te zien in de omschrijving)! Ook de uitbreiding van rubrieken lijkt me handig, ik heb hier in het verleden al een aantal suggesties gedaan (die slechts ten dele zijn opgepakt)

Zoals hierboven aangegeven komt er een upgrade van het kasboek en zal in deze nieuwste versie van SNS Kasboek 'matching' verbeterd zijn.

Vooralsnog worden de rubrieken niet uitgebreid, we conformeren ons aan de huidige rubrieken (gestoeld op het Nibud).
Het moet vooral gemakkelijk blijven op mobiel daarom wordt er ook kritisch gekeken naar elke extra functie.
@Reinout: Daar heb je helemaal gelijk in! 🙂 Het komt vaak voor dat personen meerdere betaalrekeningen hebben. Dat is een goed punt om mee te nemen in de doorontwikkeling van het SNS Kasboek.
Stefan, BigBen en Kkoenen: bedankt voor jullie bijdragen :D

@allen: wat vind je van deze manier om te testen? Vind je dat een storyboard bijdraagt aan de uitleg van een nieuwe functionaliteit?
@Allen: De meeste eerste reacties zijn positief. Nu gaan we het mobiel kasboek verder detailleren.
Deze detaillering verwerken we in een prototype. Deze testen we dan weer in SNS Community!
@Allen: De meeste eerste�reacties zijn positief. Nu gaan we het mobiel kasboek verder detailleren.
Deze detaillering verwerken we in een prototype. Deze testen we dan weer in�SNS Community!
!

Ik ben benieuwt
Groet,
Ben 🆒

Reageer