SNS

Typisch Nederlands

• 27 september 2017
  • 11 Reacties
  • 4459 Keer bekeken

• Oud community manager
  • 66 reacties
In de nieuwe campagne van SNS staat de typisch Nederlandse denkwijze van de bank centraal. Om dat tot leven te brengen introduceren we een nieuw fenomeen. Dit keer geen BN'er maar een TN'er: een Typische Nederlander. Deze Bart legt typisch Nederlandse eigenschappen bloot die voor iedereen herkenbaar zijn.

Maar wat is volgens jou die typisch Nederlandse mentaliteit? Dat de Nederlander altijd goed op zijn geld let, graag een voordeeltje haalt of van 'doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg'?

Wat is volgens jou het meest ‘Typisch Nederlands’ gedrag?

11 reacties

Zeer velen klagen altijd over het weer, maar ook zeer veel mensen sparen zegeltjes
Klagen over het OV
Klagen over de files
Klagen over de politiek
Klagen over voetbal (Nederlands elftal in het bijzonder)
Klagen over je werk
Klagen over de ouderenzorg
Klagen over asielzoekers
Klagen over mensen die zo veel klagen 😉
Klagen over lijstenmakers.
Badge +2
Dat is een flinke lijst, Stefan. Wij Nederlanders klagen inderdaad graag en veel. Ben jij ook zo'n klager of blijf je altijd rustig?
Marijke, klagen heeft in mijn ogen weinig zin: of ik ga er iets aan doen om het te verbeteren, anders accepteer ik het omdat er toch niets aan gedaan kan worden (zoals het weer).

Mijn vorige bijdrage was dan ook licht ironisch bedoeld :8

Een typische Nederlander klaagt over van alles en nog wat, terwijl we eigenlijk best een beetje meer trots mogen zijn op wat we allemaal voor elkaar hebben gekregen.
Reputatie 3
Badge
'Wij Nederlanders' menen het altijd beter te weten. Laten we daar eens over ophouden en zorgen voor een verenigd Europa. Waarom hebben we al meer dan 80 jaar geen oorlog hier? Omdat we economische verdragen zijn afsluiten na de Tweede Wereldoorlog; te beginnen met de EGKS en wat nu de EU heet. Als Noord Korea en de USA economische afspraken zouden maken, zou dat haantjesgedrag (en de daarmee samenhangende dreiging) snel verdwenen zijn.
Het enigste waar ik over klaag is mijn telefoon, deze zit in een achterlijkhoesje omdat ik mijn betaalkaarten moet meenemen om iets te kunnen kopen ...! SNS doe hier iets aan !
Het enigste waar ik over klaag is mijn telefoon, deze zit in een achterlijkhoesje omdat ik mijn betaalkaarten moet meenemen om iets te kunnen kopen ...! SNS doe hier iets aan !
SNS heeft de Mobiel Betalen app voor op de telefoon. Misschien helpt dat? Dan heb je geen betaalkaart meer nodig.

Daarnaast:
Er zijn heel mooie en praktische hoesjes voor allerlei soorten betaalkaarten. Daarom laat ik dikwijls mijn telefoon thuis.
Ik heb een iPhone...
Tja, dan moet je toch echt bij Apple zijn. Apple bepaalt namelijk of jij mag betalen met je telefoon, ook al zit die functionaliteit er technisch al bij de aanschaf ingebouwd. Dat zijn de nadelen van een gesloten systeem...
Hoi p.mooten,

Welkom op SNS Community. SNS Mobiel Betalen is alleen beschikbaar voor Android, omdat Apple het niet toestaat om de NFC-antenne in je iPhone te gebruiken. Als je een aparte hoes voor je betaalpas gebruikt, dan hoef je je passen niet bij je telefoon te bewaren.

Reageer