SNS

Verbeter SNS Mobiel Bankieren app: Meer inzicht (3/4)

• 24 december 2013
  • 34 Reacties
  • 11734 Keer bekeken

De mobiele app is een handige plek om snel je bankzaken te regelen. We maken de app steeds gebruiksvriendelijker en voegen extra functionaliteiten toe. Via de feedback mogelijkheid van de app ontvingen we een aantal verbeterpunten. Door je stem uit te brengen, beslis je mee welk verbeterpunt we als eerste moeten ontwikkelen. Stem je ook mee?

Deze stemronde: Meer inzicht in je rekeningen
Binnen de app zijn al een aantal handige functionaliteiten waardoor je snel je bankzaken kunt bekijken. Er zijn nog mogelijkheden die jullie willen toevoegen. Waar moeten we volgens jou als eerste mee aan de slag gaan? Geef je stem en licht die toe. Daar kunnen we extra van leren!

1. Tot 12 maanden terug kunnen kijken in mijn transactieoverzicht
2. Het totaalsaldo van al mijn rekeningen in de app bekijken
3. Inzicht in mijn uitgaven per categorie, bijvoorbeeld reiskosten
4. Inzicht en controle over specifieke budgeten, bijvoorbeeld je boodschappen
5. Inzicht in toekomstige uitgaven, bv. vaste lasten de komende maand

34 reacties

Lijkt me handig dat, als je onderweg bent, je even snel kunt kijken wanneer je iets betaald hebt ( of niet).
Groet,
Ben🆒
Reputatie 2
Badge +1
Ik wilde laatst zoeken naar een betaling die ik afgelopen zomer had gedaan en kwam er toen achter dat dit nog niet kon op de app...
Bedankt voor het stemmen en de reacties tot nu toe! De meeste klanten die tot nu toe hebben gestemd hebben aangegeven dat ze graag tot 12 maanden lang terug willen kunnen kijken in hun transactieoverzicht. Heb jij al gestemd? Laat ons weten wat je belangrijk vindt. Klik hier om te stemmen.

Ook de overige stemrondes staan inmiddels online, stem ook hier mee:
Klik hier om te stemmen en mee te denken in de stemronde "meer regelen"
Klik hier om te stemmen en mee te denken in de stemronde "betere functionaliteit"
Geen idee of ik in dit forum goed zit . . . . maar de app van de SNS wordt steeds beter. 
Dat mannetje met die tekstballonnetjes mag van mij wel verdwijnen. Dat lijkt erg op die paperclip uit 1 van de eerste office-versies . . . . 
Verder, de melding "Weet u zeker dat u wilt uitloggen?" mag wat mij betreft ook wel weg. Als ik op uitloggen klik dan wil ik uitloggen. Dat hoeft niet bevestigd te worden.
Geen idee of ik in dit forum goed zit . . . . maar de app van de SNS wordt steeds beter. 
Dat mannetje met die tekstballonnetjes mag van mij wel verdwijnen. Dat lijkt erg op die paperclip uit 1 van de eerste office-versies . . . . 
Verder, de melding "Weet u zeker dat u wilt uitloggen?" mag wat mij betreft ook wel weg. Als ik op uitloggen klik dan wil ik uitloggen. Dat hoeft niet bevestigd te worden.

Beste Theo,

Bedankt voor je reactie. Je had hem onder het nieuwsbericht geplaatst, ik heb hem verplaatst naar het Denk Mee forum, hier kan je al je ideeën en tips delen met de SNS Bank. Leuk om te lezen dat je enthousiast bent over de app en ik ga je tips doorgeven. Heb je al gestemd op je favoriete verbeterpunt als het gaat om meer inzicht? Stemmen kan hier
Waar ik zelf het meest op zit te wachten is inzicht in de transacties op mijn CreditCard
Via de ipad app kun je geld overmaken tot een bepaald bedrag met alleen de cijfercode (geen digipas). Reuze handig.
Waarom kan dat niet via internetbankieren? Ik log in met gebruikersnaam/wachtwoord en ook voor een klein bedrag van enkele euro's heb ik een digipas nodig.
Badge +1
Via de ipad app kun je geld overmaken tot een bepaald bedrag met alleen de cijfercode (geen digipas). Reuze handig.
Waarom kan dat niet via internetbankieren? Ik log in met gebruikersnaam/wachtwoord en ook voor een klein bedrag van enkele euro's heb ik een digipas nodig.

Hallo Sdeboer,

We hebben je vraag voorgelegd aan onze IT-afdeling en het volgende antwoord ontvangen:

"Mobiel Bankieren is veiliger dan Internetbankieren. Dit komt omdat je telefoontoestel onderdeel is van de beveiliging. De app kan alleen overboeken vanaf het toestel waarop je de app hebt geregistreerd (een dief moet dus zowel de toegangscode, de app als het toestel hebben).Internetbankieren kan vanuit elke browser (een dief moet alleen de toegangscode en een willekeurige browser hebben).

Informatiebeveiliging zegt hierover het volgende: de digicode is 1-factor authenticatie (je weet alleen wat) en de digipas is 2-factor authenticatie (je weet en je hebt wat). De mobiele pincode is 1,8-factor authenticatie (je weet wat en je hebt wat, maar dan niet iets minder dan de digipas die iedere keer iets anders berekend)"

Ik kan me voorstellen dat vooral het laatste stuk een ietwat technisch verhaal is. Ik hoop echter dat dit wel voor verduidelijking heeft gezorgd.
Vorige week presenteerden wij de resultaten van dit onderzoek. Lees hier de resultaten. Iedereen enorm bedankt voor de input, we gaan ermee aan de slag.
graag ook credit kaart gegevens in mobiel bankieren of mobile apps
Badge +1
Hi charly010,

Welkom op de community. Alles goed daar in Rotttterdam 😉?

Dit staat nog steeds op de planning voor eind 2015. In dit topic lees je er meer over.

Mocht je een keer zelf een topic willen aanmaken, dan kun je hier lezen hoe dat moet. Op de community praten we ook over ‘niet bankzaken’. Zo kun je jezelf voorstellen in de Koffiekamer.
Hoi allemaal,

Ik vraag me af of het mogelijk zou zijn, om in de mobiel bankieren app, bepaalde afschrijvingen te markeren als vaste last. Zo kan je elke maand in een overzicht zien wat er is afgeschreven, wat er nog afgeschreven moet worden en of je nog voldoende saldo op je rekening hebt staan. Is zoiets mogelijk?

Groet,

Sicco
Badge +1
Goedemiddag Sicco,

De categorie 'vaste lasten' is er niet. Wel kun je aan elke uitgave na het selecteren van je rekening onder het kopje 'Inzicht' een categorie toekennen. Zo heb je onder 'Wonen' de categorie 'Woonlasten - Overig'. Is het een idee om je deze categorie aan je vaste lasten te koppelen? Zo kun je precies zien hoeveel je maandelijks uitgeeft aan vaste lasten.

Ik zie dat dit je eerste bericht is op de community; welkom 🙂. Heb je het topic ‘Welkom op de community’ al gelezen? In de Koffiekamer kun je je voorstellen en meer over andere leden lezen. Tot snel.
Toch vindt ik het een beetje eng die SNS app,ik weet niet of ik dat zou doen.
Wat vind je precies eng aan het gebruiken van de app; deze is heel veilig. Heb je al eens naar de app gekeken of hou je het gewoon bij de computer?
Ik hou het bij de computer
Dat is natuurlijk ook prima. Fijn weekend.
Hoewel ik de app niet actief gebruik (teveel gedoe en ik heb de pas direct bij de hand) is er naar mijn idee een forse mogelijkheid tot moeilijkheden creëren voor jezelf.
Ten eerste: Je moet je locatie aanzetten, doe ik niet omdat daardoor derden je telefoon kunnen zien en kwaadwilligen slechte zaken kunnen doen;
Als tweede: het moet duidelijk zijn dat misbruik van je telefoon op deze wijze vergemakkelijkend wordt ( zie Kassa, afgelopen zaterdag)
Als derde: Als ik buien met mijn telefoon loop wil ik niet het gevoel hebben dat anderen mijn telefoon ""gebruiken""
dutch
Badge +1
Hi dutch1,

Kun je uitleggen wat je met je eerste opmerking bedoelt? Ik heb de instellingen van mijn eigen telefoon bekeken (iPhone) en zie onder het kopje ‘locatievoorzieningen’ onze app niet staan. Bij SNS Mobiel zie ik wel het volgende staan: “Geef SNS Mobiel toegang tot: Camera en Mobiele data”. Beide met een schuifknop.
Welke telefoon gebruik je en wat zie je in de instellingen staan?
Dank je Kirsten voor de reactie
Ik heb dit punt als belangrijk ervaren omdat veel software (b.v. google maps) maar ook derde wel kwaadwillige partijen gebruik kunnen maken van je locatie-informatie.
Men heeft nadrukkelijk gewaarschuwd dat niet te doen, ook om te voorkomen dat er extra kosten worden gemaakt. Je mobiel is de hele dag aan het zoeken naar de plaats waar je bent.
Heb hierdoor een keer erg veel moeten betalen.
Eigenlijk is dit datgene wat ik bedoel.
Overigens heeft dit niet direct te maken met de app, maar is meer een algemene opmerking
dutch
Hoi Dutch1,

Bedankt voor je aanvulling. Goed dat je de andere leden hiervoor waarschuwt.
Ik zou het prettig vinden als er de mogelijkheid zou bestaan om automatische incasso's via de app terug te boeken. Dit zou je eventueel kunnen bevestigen dmv je inlogcode bv.

Tevens lijkt het me handig om de community via de app te kunnen bereiken. Lijkt me nog gebruiksvriendelijker.

Ook zou het prettig zijn als je bv het maandafschrift via de app kunt downloaden als PDF.
Nu moet ik het iedere maand via de laptop of pc doen op de site van de SNS en ik vind de app juist superhandig daarvoor.
Badge +1
Hi MaikelCrutzen,

Dankjewel voor je input.

Ik zou het prettig vinden als er de mogelijkheid zou bestaan om automatische incasso's via de app terug te boeken. Dit zou je eventueel kunnen bevestigen dmv je inlogcode bv.

Het storneren van incasso’s via de app is vooralsnog niet mogelijk. Toekomstige incasso's inzien en weigeren in de app, staat voor de volgende release op de planning.

Tevens lijkt het me handig om de community via de app te kunnen bereiken. Lijkt me nog gebruiksvriendelijker.

Leuk idee! Ik zet het door naar mijn collega’s. We zijn overigens ook bezig om de community ‘responsive’ via de mobiele telefoon te maken.

Ook zou het prettig zijn als je bv het maandafschrift via de app kunt downloaden als PDF.
Nu moet ik het iedere maand via de laptop of pc doen op de site van de SNS en ik vind de app juist superhandig daarvoor.

Ook dit zet ik door 🙂.
Badge +1

Tevens lijkt het me handig om de community via de app te kunnen bereiken. Lijkt me nog gebruiksvriendelijker

Goedemorgen, dit willen wij ook heel graag en dit gaat in de toekomst ook gebeuren. Wanneer dit precies mogelijk wordt, is nog niet bekend.

In de app kun je alleen enkelvoudige transacties downloaden. Uitbreiding hiervan staat nog niet op de planning.
Goedendag,

Is het mogelijk om bij inzicht een tijdvak aan te kunnen geven?
Zo loopt mijn maand meer van mijn salaris ontvangst tot salarisontvangst. Dat is niet gelijk aan een kalendermaand.
Ik zou dus liever (in mijn geval) bij inzicht van de 21e tot de 21e aan willen geven. Zo kan ik precies zien wat ik uitgeef van mijn salaris, extra kan sparen etc..

Groetjes, Mariska.

Reageer