SNS

Verbetering Mijn SNS: wat heeft jouw voorkeur?

• 6 mei 2013
  • 67 Reacties
  • 20559 Keer bekeken

Toon eerste bericht

67 reacties

Badge +1
Beste communityleden,

We hebben zojuist een update gekregen over het digitaal inzichtelijk maken van creditcardgegevens.

Het creditcardsysteem waar we nu mee werken is gebaseerd op papieren verwerking. Onze voorkeur gaat natuurlijk ook naar een digitale weergave. Begin volgend jaar gaan we -als alles goed gaat- over op een nieuw administratiesysteem. Eerder is dit niet haalbaar. Op dat moment passen we ook een online integratie toe. Als we deze online integratie bij het huidige systeem gaan ontwikkelen, is dit pas in het najaar gereed. Dat loont de moeite natuurlijk niet.

Als alles meezit zijn de creditcardtransacties dus begin volgend jaar zichtbaar in Mijn SNS 🙂.
Reputatie 4
Badge +1
@Tibor

Toch vreemd dat het zo lastig is om de Credit Card gegevens inzichtelijk te maken.

Ik heb een Credit Card van de ANWB en kan gewoon inloggen op de site van ICS (International Card Services) en daar de mutaties zien.

ICS geeft in NL ook de Mastercards uit, dus dan zou je toch verwachten dat je voor een Mastercard van SNS hetzelfde zou moeten kunnen....
Badge +1
@Tibor

Toch vreemd dat het zo lastig is om de Credit Card gegevens inzichtelijk te maken.
Ik heb een Credit Card van de ANWB en kan gewoon inloggen op de site van ICS (International Card Services) en daar de mutaties zien

Hoi Sanne,

SNS Bank maakt al jaren gebruik van een andere leverancier dan ICS. Het is inderdaad zo dat ANWB, Bijenkorf en een paar andere bedrijven hun creditcards via ICS aanbieden.

Het is op zich ook makkelijk om net als ICS via een 'losse creditcard website' de overzichten te presenteren. Wij willen dit echter graag geïntegreerd hebben in MijnSNS, zodat je als klant maar 1 keer hoeft in te loggen. Doel is om straks echt alles achter 1 login te krijgen. Naar aanleiding van jullie verzoek gaan we er wel voor zorgen dat we dit jaar nog de creditcard maandoverzichten (in PDF) beschikbaar krijgen binnen Mijn SNS 😃.

We doen ons best om volgend jaar de meest ideale situatie te krijgen, zodat je bijvoorbeeld ook meteen betaaltransacties kunt doen van en naar je creditcard in MijnSNS.
Reputatie 4
Badge +1

SNS Bank maakt al jaren gebruik van een andere leverancier dan ICS. Het is inderdaad zo dat ANWB, Bijenkorf en een paar andere bedrijven hun creditcards via ICS aanbieden.

Ah, dat verklaart het. Bedankt voor de reactie en uitleg!
Badge +1
Ah, dat verklaart het. Bedankt voor de reactie en uitleg!

Graag gedaan Sanne 😉. Fijn Pinksterweekend gewenst!
Mijn dochter wordt binnenkort 18. We kregen een bericht dat ze dan niet meer in MIJN SNS voor ons als ouders zichtbaar is; bij een vorige bank, kregen wij als ouders, samen met onze zoon toen die 18 werd, samen de KEUZE wat we wilden doen. Van SNS hoorden we alleen dat onze dochter gaat verdwijnen; waarom ook hier niet de keuze? Ook onze dochter vindt het een prettig gevoel, dat we haar bankzaken zouden blijven volgen.
Mijn dochter wordt binnenkort 18. We kregen een bericht dat ze dan niet meer in MIJN SNS voor ons als ouders zichtbaar is; bij een vorige bank, kregen wij als ouders, samen met onze zoon toen die 18 werd, samen de KEUZE wat we wilden doen. Van SNS hoorden we alleen dat onze dochter gaat verdwijnen; waarom ook hier niet de keuze? Ook onze dochter vindt het een prettig gevoel, dat we haar bankzaken zouden blijven volgen.

Hoi Tieritomba,

Die keuze is er ook zeker! Jammer dat dit niet duidelijk gecommuniceerd is in de brief, waarvoor excuses.

Het klopt dat vanaf het moment dat je 18 jaar wordt je automatisch de enige rekeninghouder bent. Je ouders of voogd zijn geen wettelijk vertegenwoordiger meer.

Wil je iemand (zoals je ouders of voogd) laten meekijken en toegang geven tot je rekening of laten beschikken over je geld? Dan kun je deze persoon de rol van mederekeninghouder, gevolmachtigde of wettelijk vertegenwoordiger geven. 

Via onze website kan je dochter dit aanvragen, in de verschillende rollen als (mede)rekeninghouder, gevolmachtigde of wettelijk vertegenwoordiger. Daar lees je ook meer over de voorwaarden van de verschillende opties.

Overigens, wat een mijlpaal: een dochter die 18 wordt 🙂. Ik kan me nog goed herinneren (alweer bijna 12 jaar geleden ;)) hoe volwassen ik me voelde als 18-jarige dame. Alvast gefeliciteerd en een knalfuif gewenst!
De creditcard gegevens online inzien is voor mij ook absolute nr 1 prioriteit.
Daarnaast zou het mooi zijn als ik mijn beleggingsportefeuille ook via de app zou kunnen bedienen.
Aan en verkopen via de app zou ideaal zijn! Ben veel onderweg en de reguliere site op mijn smart phone is geen pretje!

Verder zou schade melden online mijn keuze zijn uit de gegeven opties. Al moet ik wel zeggen dat het me verbaasd dat dat nog niet mogelijk is  !!
Dank je Lindsay - inderdaad jammer dat SNS hier niet op wijst in haar brief. Jouw forumbericht maakt ons veel duidelijk - en stelt ons (en onze dochter!) toch weer gerust! Bedankt!
Dank je Lindsay - inderdaad jammer dat SNS hier niet op wijst in haar brief. Jouw forumbericht maakt ons veel duidelijk - en stelt ons (en onze dochter!) toch weer gerust! Bedankt!

Graag gedaan 😃, fijn te horen! Gaan wij intern uitzoeken hoe we deze brief kunnen verbeteren.
Met stip (inderdaad): actueel credit card saldo via internet te raadplegen.

Verder: maak het mogelijk dat mijn zoon (8) niet per se een eigen foto hoeft te gebruiken voor een jeugdrekening. Mijn zoon wil dit soort (ongetwijfeld goedbedoeld) geknutsel niet: hij wil gewoon een échte bankpas. Maar dat kon niet volgens de SNS. Uiteindelijk heb ik zijn aanvraag voor een jeugdrekening maar helemaal afgeblazen. Jammer, was niet nodig geweest als SNS hem gewoon een saaie bankpas had verstrekt.
- Aanvulling - mijn laatste opmerking gaat natuurlijk niet per se over Mijn SNS, maar is wel een grote ergernis van ons over de SNS-bank. Ik hoop dat iemand van de SNS dit oppakt.
Het is erg klantonvriendelijk dat de SNSbank de rentewijzigingen niet via een mail aan hun spaarders laat weten.
Andere banken doen het wel. Een eventueel bericht op mijn sns is minder zinvol. Immers een spaarder bezoekt mijn sns niet dagelijks.
Stuur anders tenminste al mailtje als er een nieuw bericht op mijn sns staat
Hallo Nausicaa,

Allereerst hartelijk welkom op SNS Community 🙂. Leuk dat je meteen meedenkt.

Zoals Tibor aangeeft in onderstaande quote, zijn we bezig met het digitaliseren van de creditcard afschriften. We zijn het namelijk met jullie eens dat dit prioriteit heeft 😉.

Wat jammer dat de aanvraag voor je zoontje niet door is gegaan. In principe is het inderdaad zo dat je altijd een persoonlijke pas krijgt bij SNS Jeugdbetalen. Als je zoontje nog interesse heeft, kunnen we voor je onderzoeken of het mogelijk om toch een 'gewone' pas voor hem aan te vragen. 

We hebben zojuist een update gekregen over het digitaal inzichtelijk maken van creditcardgegevens.

Het creditcardsysteem waar we nu mee werken is gebaseerd op papieren verwerking. Onze voorkeur gaat natuurlijk ook naar een digitale weergave. Begin volgend jaar gaan we -als alles goed gaat- over op een nieuw administratiesysteem. Eerder is dit niet haalbaar. Op dat moment passen we ook een online integratie toe. Als we deze online integratie bij het huidige systeem gaan ontwikkelen, is dit pas in het najaar gereed. Dat loont de moeite natuurlijk niet.

Als alles meezit zijn de creditcardtransacties dus begin volgend jaar zichtbaar in Mijn SNS 🙂.
Ik heb jaren geleden gevraagd om dmv 1 download van alle rekeningen die ik in mijn SNS zie de transactiegegevens op te halen. Hiervoor moest ik dit per rekening (8 stuks!) doen. Ik was heel blij dat dit op een gegeven moment doorgevoerd was. Alleen... Ik moet nu nog steeds een aparte download voor de spaarrekeningen maken. Beide dowloads hebben dezelfde indeling. Het zou handig zijn wanneer de mutaties van beide typen rekeningen in 1 download opgehaald kunnen worden. Aan de hand van de rekeningnummers haal ik ze zelf wel uit elkaar. Nu moet ik beide downloads eerst samenvoegen voordat ik er mee aan de slag ga. 
Deze aanpassing en het online beschikbaar stellen van de creditcard gegevens (maar dat komt begrijp ik) hebben voor mij de hoogste prioriteit.
Ook ik sluit mij aan bij het verzoek om de transacties van de SNS creditcard zichtbaar te maken in Mijn SNS, dat vind ik eerlijk gezegd een belangrijkere verbetering dan de vijf genoemde mogelijkheden.
Als alles meezit zijn de creditcardtransacties dus begin volgend jaar zichtbaar in Mijn SNS
JaJa, als alles goed gaat....

Zal dan wel weer tegen zitten, er wordt hier al zolang over de creditcardtoestand geklaagd, dat had de SNS al veel eerder in orde moeten maken, en ook in het najaar loont het de moeite WEL.

Maak er toch eens een hard punt van, gewoon morgen mee beginnen!!!!
Badge +1

Zal dan wel weer tegen zitten, er wordt hier al zolang over de creditcardtoestand geklaagd, dat had de SNS al veel eerder in orde moeten maken, en ook in het najaar loont het de moeite WEL. Maak er toch eens een hard punt van, gewoon morgen mee beginnen!!!!

Hallo Ben Onbekend,

Allereerst van harte welkom op SNS Community; leuk dat je hier een kijkje komt nemen.

We nemen de wens 'inzichtelijk maken van creditcardtransacties' erg serieus en zijn ook erg blij met de nuttige feedback de we op SNS Community krijgen. Zoals gezegd streven we ernaar om dit begin volgend jaar geïntegreerd te hebben binnen Mijn SNS. Natuurlijk hadden wij dit ook liever eerder gezien, de integratie is echter een complex proces.

In de tussentijd maken we het wel mogelijk om je creditcardafschriften als PDF terug te vinden in Mijn SNS, zoals je in onderstaande quote kunt lezen.

We hopen je hier vaker te zien 🙂.

Het is op zich ook makkelijk om net als ICS via een 'losse creditcard website' de overzichten te presenteren. Wij willen dit echter graag geïntegreerd hebben in MijnSNS, zodat je als klant maar 1 keer hoeft in te loggen. Doel is om straks echt alles achter 1 login te krijgen. Naar aanleiding van jullie verzoek gaan we er wel voor zorgen dat we dit jaar nog de creditcard maandoverzichten (in PDF) beschikbaar krijgen binnen Mijn SNS 😃.

We doen ons best om volgend jaar de meest ideale situatie te krijgen, zodat je bijvoorbeeld ook meteen betaaltransacties kunt doen van en naar je creditcard in MijnSNS.
Reputatie 2
Badge
Ik had de vraag over het online zetten van creditcard gegevens ook al een keer op facebook gesteld. Toen werd mij verteld dat dit voor het einde van het jaar geregeld zou zijn. Dit is dus blijkbaar inmiddels begin volgend jaar geworden. Ik vind dit heel erg jammer. Ik kom van de ing waar we al jaren dit online overzicht hebben en ik denk er sterk over om weer terug te gaan ondankt de 0,1 extra hypotheek rente die het me gaat kosten. Want dit is gewoon geknoei.
Ik had de vraag over het online zetten van creditcard gegevens ook al een keer op facebook gesteld. Toen werd mij verteld dat dit voor het einde van het jaar geregeld zou zijn. Dit is dus blijkbaar inmiddels begin volgend jaar geworden. Ik vind dit heel erg jammer. Ik kom van de ing waar we al jaren dit online overzicht hebben en ik denk er sterk over om weer terug te gaan ondankt de 0,1 extra hypotheek rente die het me gaat kosten. Want dit is gewoon geknoei.

Hoi Eva,
Of gewoon de situatie bij de SNS zo laten en daarnaast bij de ING een rekening + creditkaart. Van de SNS automatisch laten overboeken naar de ING wat je denkt nodig te hebben?
Lijkt mij een optie en volgens mij voldoe je wel aan de SNS voorwaarden voor de korting.
Is wel even de vraag wat het je uiteindelijk kost/oplevert ivm kosten rekening ING (heb ik geen idee van).
Groet,
Ben 🆒
In Mijn SNS zou ik graag zelf de berichten na het lezen kunnen laten vervallen (of in de prullenbak).
Waarschijnlijk zal  er wel een tijdslimiet aan de bewaarperiode gekoppeld moeten worden.
Reputatie 3
Badge +1
In Mijn SNS zou ik graag zelf de berichten na het lezen kunnen laten vervallen (of in de prullenbak).
Waarschijnlijk zal  er wel een tijdslimiet aan de bewaarperiode gekoppeld moeten worden.

Helemaal mee eens!
Van de vijf genoemde onderdelen heeft spaardoelen mijn voorkeur.

Goed om te horen dat er werk wordt gemaakt van het online inzichtelijk maken van creditcardtransacties!
Badge +1

Hallo Eva,

We kunnen ons voorstellen dat je het lang vindt duren totdat het mogelijk is om je creditcardtransacties digitaal in te zien. Dit hadden wij ook liever anders gezien. Helaas is de integratie binnen Mijn SNS een complex proces, vandaar dat het nog even duurt. We hopen dat het inzichtelijk maken van creditcardafschriften als PDF in Mijn SNS, het gemis in de tussentijd enigzins verzacht.
Badge +1
Van de vijf genoemde onderdelen heeft spaardoelen mijn voorkeur.

Goed om te horen dat er werk wordt gemaakt van het online inzichtelijk maken van creditcardtransacties!

Hallo Jjgwolters,

Allereerst welkom op SNS Community 😃.

Bedankt voor het stemmen op de wens waar jouw voorkeur naar uitgaat 🙂.

We hopen je hier vaker te zien.

Reageer