SNS

Verbetering Mijn SNS: wat heeft jouw voorkeur?

  • 6 mei 2013
  • 67 Reacties
  • 20559 Keer bekeken

Onder andere via SNS Community hebben wij een aantal verzoeken gekregen voor de verbetering van Mijn SNS. Uiteraard gaan we daadwerkelijk met jullie feedback aan de slag! Via dit onderzoek kun je aangeven welke verbetering voor jou prioriteit heeft.

Ons doel is om de gebruiksvriendelijkheid van Mijn SNS zodanig te verbeteren dat jullie je inkomsten en uitgaven beter kunnen managen. Jij kunt ons daarbij helpen door aan te geven welke acties voor jou het meest belangrijk is.

De procedure is daarbij als volgt:

- Je kunt stemmen op jouw favoriete wijziging in Mijn SNS.
- De meeste stemmen gelden.
- We beginnen met de uitvoer van de wijziging die de meeste stemmen heeft gekregen.
- We lopen daarna de wensen af in volgorde van hoeveelheid stemmen en voeren in ieder geval de top 3 uit.
- Elke week houden we je op de hoogte van de voortgang van de wijzigingen.
- Elke maand komt er een nieuwe stemronde en kun je wederom jouw voorkeur aangeven.

Deze maand hebben we de volgende vijf opties voor je in kaart gebracht:

Spaardoelen: Als klant wil ik vanuit mijn spaarrekening zelf spaardoelen in kunnen stellen en deze ook kunnen bijhouden.

Kasboek makkelijker indelen: Als klant moet ik nu veel te veel moeite doen om mijn transacties in te delen in categorieën. Dat moet de bank voor mij kunnen doen.

Lege fotolijstjes weghalen: Als klant krijg ik nu twee lege fotolijstjes te zien op Mijn SNS. Eentje rechts bovenaan en eentje bij mijn SNS Community profiel. Beiden kan ik niet gebruiken.

Schade melden van verzekering: Als klant vind ik het proces om mijn schade te melden te omslachtig. Ik vind het ouderwets dat dit niet online kan.

Jaaroverzichten digitaal: Als klant wil ik mijn jaaroverzicht digitaal kunnen ontvangen en ik wil deze kunnen terugvinden in Mijn SNS.

Geef hieronder je voorkeur aan. Wanneer je andere suggesties hebt ter verbetering, zien we deze graag terug in een reactie. Deze kun je aan het einde van deze pagina toevoegen.

67 reacties

Beste Community leden,

Onderstaande zaken zijn gerealiseerd! Kom een kijkje nemen in Mijn SNS!


• De winnaar is het makkelijker maken van het Kasboek. We gaan dit op diverse manieren doen, waaronder het vergemakkelijken van de indelingen, bijvoorbeeld door het kunnen splitsen van transacties. Binnen nu en zes weken zullen de eerste verbeteringen zichtbaar zijn, zoals de vindbaarheid van SNS Kasboek. Het vergemakkelijken van de indelingen vergt nog wat extra werk en zullen we in het najaar gereed hebben.
- Kasboek is voor de helft vernieuwd! De rest volgt als het goed is in januari!


• Op de tweede plaats is het stellen van spaardoelen geëindigd. Hiermee zijn we direct aan de slag gegaan en op dit moment wordt dit onderdeel gebouwd. We zullen jullie op korte termijn de eerste voorbeelden laten zien.
- Vandaag kun je bij elke spaarrekening zoveel spaarpotten aanmaken als je wilt.

• Het hebben van digitale jaaroverzichten had tot slot jullie voorkeur. We hebben een snelle en simpele oplossing bedacht. Deze zijn we aan het bouwen en kunnen we binnen 6 weken aan jullie laten zien. We horen dan graag of jullie deze goed genoeg vinden.
- deze hebben we al live staan voor een hele kleine groep. Voornamelijk collega's. Laat weten of je ook in deze test wil meedoen door je naam en je serienummer van je digipas (staat achterop) te sturen naar [email]emile.kouwenhoven@sns.nl[/email] . Let op: Hij werkt dan (voor deze test) alleen als je inlogt met je digipas.

Groet!

Emile
Ontzettend bedankt voor al jullie reacties binnen deze stemronde! Met jullie stemmen zijn we aan de slag gegaan en alle overige ideeën vormen input voor nieuwe stemrondes.

De stemmen zijn geteld!
• De winnaar is het makkelijker maken van het Kasboek. We gaan dit op diverse manieren doen, waaronder het vergemakkelijken van de indelingen, bijvoorbeeld door het kunnen splitsen van transacties. Binnen nu en zes weken zullen de eerste verbeteringen zichtbaar zijn, zoals de vindbaarheid van SNS Kasboek. Het vergemakkelijken van de indelingen vergt nog wat extra werk en zullen we in het najaar gereed hebben.
• Op de tweede plaats is het stellen van spaardoelen geëindigd. Hiermee zijn we direct aan de slag gegaan en op dit moment wordt dit onderdeel gebouwd. We zullen jullie op korte termijn de eerste voorbeelden laten zien.
• Het hebben van digitale jaaroverzichten had tot slot jullie voorkeur. We hebben een snelle en simpele oplossing bedacht. Deze zijn we aan het bouwen en kunnen we binnen 6 weken aan jullie laten zien. We horen dan graag of jullie deze goed genoeg vinden.

Afsluiten huidige stemronde
We gaan nu deze eerste stemronde afsluiten. Dit betekent dat er door jullie geen reacties meer geplaatst kunnen worden. Uiteraard zijn al jullie ideeën nog steeds van harte welkom, en vormen ze de input voor volgende stemrondes. We zien daarom graag nieuwe ideeën weer terugkomen in stemrondes die komen gaan.

Van start met een nieuwe stemronde
Deze week gaat er een tweede stemronde van start. En daarna zal er iedere twee weken een nieuwe stemronde volgen. Houd daarom vooral 'Denk Mee' in de gaten om te stemmen en ideeën aan te vullen.
Mijn directe voorkeuren voor verbetring: creditcard zichtbaar maken, adresboek bij e/o rekeningen voor beide (of meer gemachtigden per rekening) zichtbaar. Nu niet aanwezig.
Gerrit Wolters
Ehm, leuke pol, maar dit zijn voor mij niet de meeste wezenlijke verbeteringen van MIJN SNS. Een stukje lay-out

Als ik ingelogd ben bij MIJN SNS, wil ik dat ik bankzaken kan afhandelen alsof ik bij een kantoormedewerker om tafel zit. Oftewel, alle zaken direct digitaal afhandelen en bevestigd krijgen. Geen kopies printen en opsturen kopie legitimatie.

Ik wil procesverbeteringen zien waarbij het de klant eenvoudiger wordt gemaakt met minder contact momenten en alles direct digitaal wordt afgehandeld, zonder afhandeling bij een back office. Dat zijn efficiency slagen waar de (deze) klant op zit te wachten volgens mij.
Hoi Community leden. Ik ben Emile en we zijn samen lekker druk bezig met het ontwikkelen en veranderen van Mijn SNS waardoor het beter wordt. Ik werk voor SNS Bank als tussenschakel tussen de technische mensen die alles ontwikkelen en de moderators van SNS Bank Community. Het lijkt me leuk en ook goed dat ik meteen inhoudelijk kan reageren op vragen en dat ik af en toe wat vragen aan jullie kan stellen, over zaken waarvan we niet zeker weten of jullie ze ook echt willen. Of deze misschien anders ingevuld willen zin. Tot zover deze introductie 🆒.

Wilkommen aan de "zichtbare" zijde van de community!
Lijkt me een heel welkome aanvulling voor de Mods.
Groet,
Ben 🆒
We zijn bezig met het makelijker indelen van de transacties in Kasboek. We krijgen veel reacties dat er zoveel hoofdcategorieen zijn. DIe gaan we terugbrengen in aantallen en vereenvoudigen. Nog meer suggesties?
Hoi Community leden. Ik ben Emile en we zijn samen lekker druk bezig met het ontwikkelen en veranderen van Mijn SNS waardoor het beter wordt. Ik werk voor SNS Bank als tussenschakel tussen de technische mensen die alles ontwikkelen en de moderators van SNS Bank Community. Het lijkt me leuk en ook goed dat ik meteen inhoudelijk kan reageren op vragen en dat ik af en toe wat vragen aan jullie kan stellen, over zaken waarvan we niet zeker weten of jullie ze ook echt willen. Of deze misschien anders ingevuld willen zin. Tot zover deze introductie 🆒.  
Reputatie 3
Badge +1
Het is een EN/OF rekening wij zijn dus allebei gemachtigd, en een rechtsbijstand, inboedel, reisverzekering is voor allebei, en in de auto rijden we ook allebei, dus het is voor allebei persoonsgebonden, dus zou het ook voor allebei zichtbaar moeten zijn. Nu moeten we bij elkaar inloggen omt te kijken, erg vreend.

Hi Veerman120,

Een verzekering kan voor meerdere personen zijn afgesloten, maar staat op een naam, dat is de verzekeringsnemer. Het is bij de verzekeringsnemer zichtbaar binnen Mijn SNS. Zoals Tibor aangeeft is je vrouw in dit geval de verzekeringsnemer en is het daarom binnen haar Mijn SNS inzichtelijk. We zullen het doorgeven aan de ontwikkelaars voor op de wensenlijst. 🙂
Reputatie 3
Badge +1
Ja idd als je er 1 aanvinkt verwijnt de rest en de optie anders met een invulvak ontbreekt.

En als je er naar gaat zoeken vindt je idd het rentepercentage, ik had het nog niet gevonden, het staat niet meteen in beeld.


Fijn dat je inmiddels de rentepercentages hebt gevonden. Heb je nog verbetervoorstellen? Geef deze gerust aan ons door en wij zetten ze op de wensenlijst. 🙂
Wat wij graag aangepast willen is het volgende:

Wij zijn getrouwd en hebben een EN/OF rekening. Maar bij het verzekeringenoverzicht op mijn SNS staat de autoverzekering die op de naam van mijn vrouw staat, niet in mijn verzekeringsoverzicht, maar komt alleen te voorschijn als zij zelf inlogt, daar staat dan alleen de autoverzekering, erg verwarrend, dat moet toch anders kunnen, waarom heb je anders een EN/OF rekening.
Bij het oversluiten van de verzekeringen was het geen enkel probleem dat ik alles regelde, zij hoefde nergens voor te tekenen.
Dit geld trouwens ook voor het banksparen van mijn vrouw, dat is bij mij niet zichtbaar.


Hallo Veerman120,

Bedankt voor je verbeterpunt. Mijn SNS is persoonsgebonden; dat betekent dat je binnen Mijn SNS alleen de producten ziet die op jouw naam staan of waar je gemachtigde of wettelijk vertegenwoordiger voor bent. Omdat een verzekeringsproduct alleen op naam van de verzekernemer (in jouw geval je vrouw) staat, is het niet mogelijk om het verzekeringsproduct ook inzichtelijk te maken in jouw Mijn SNS omgeving. Ook de bankspaarrekening kan enkel op een naam staan.

We geven je verbeterwens in ieder geval door voor de wensenlijst van Mijn SNS.



Het is een EN/OF rekening wij zijn dus allebei gemachtigd, en een rechtsbijstand, inboedel, reisverzekering is voor allebei, en in de auto rijden we ook allebei, dus het is voor allebei persoonsgebonden, dus zou het ook voor allebei zichtbaar moeten zijn. Nu moeten we bij elkaar inloggen omt te kijken, erg vreend.
Overigens kan je ook     Geen van deze toevoegen
Het zijn nogal non-issues
Ja idd als je er 1 aanvinkt verwijnt de rest en de optie anders met een invulvak ontbreekt.

En als je er naar gaat zoeken vindt je idd het rentepercentage, ik had het nog niet gevonden, het staat niet meteen in beeld.
Badge +1
Ik wil graag bij mijn internetspaarrekening niet alleen het saldo zien maar ook het actuele rentepercentage.



Hallo Hans,

Welkom op SNS Community 🙂.

Binnen Mijn SNS is het wel mogelijk om je actuele rentepercentage in te zien. Als je inlogt in Mijn SNS en hierna in de linkerbalk onder de optie 'Sparen' 'Bij- en Afschrijvingen aanklikt, kun je zien wat het actuele rentepercentage is.

Overigens mis ik vakjes om aan te kunnen vinken en de optie anders in deze poging om de klant tegemoet te komen, danwel mee te laten beslissen.


Bedoel je de 'aanvinkvakjes' in dit verbetertopic?
We stellen het ook zeer op prijs als je op deze community andere verbeterpunten aandraagt. Deze zetten wij dan op de wensenlijst.

Bedankt voor je feedback. Laat je ons nog even welke vinkjes je bedoelt? Dan helpen we je graag verder. We hopen je hier vaker te zien. Voor nu een fijn weekend 🆒.
Ik wil graag bij mijn internetspaarrekening niet alleen het saldo zien maar ook het actuele rentepercentage.

Overigens mis ik vakjes om aan te kunnen vinken en de optie anders in deze poging om de klant tegemoet te komen, danwel mee te laten beslissen.
Badge +1
Wat wij graag aangepast willen is het volgende:

Wij zijn getrouwd en hebben een EN/OF rekening. Maar bij het verzekeringenoverzicht op mijn SNS staat de autoverzekering die op de naam van mijn vrouw staat, niet in mijn verzekeringsoverzicht, maar komt alleen te voorschijn als zij zelf inlogt, daar staat dan alleen de autoverzekering, erg verwarrend, dat moet toch anders kunnen, waarom heb je anders een EN/OF rekening.
Bij het oversluiten van de verzekeringen was het geen enkel probleem dat ik alles regelde, zij hoefde nergens voor te tekenen.
Dit geld trouwens ook voor het banksparen van mijn vrouw, dat is bij mij niet zichtbaar.


Hallo Veerman120,

Bedankt voor je verbeterpunt. Mijn SNS is persoonsgebonden; dat betekent dat je binnen Mijn SNS alleen de producten ziet die op jouw naam staan of waar je gemachtigde of wettelijk vertegenwoordiger voor bent. Omdat een verzekeringsproduct alleen op naam van de verzekernemer (in jouw geval je vrouw) staat, is het niet mogelijk om het verzekeringsproduct ook inzichtelijk te maken in jouw Mijn SNS omgeving. Ook de bankspaarrekening kan enkel op een naam staan.

We geven je verbeterwens in ieder geval door voor de wensenlijst van Mijn SNS.
Wat wij graag aangepast willen is het volgende:

Wij zijn getrouwd en hebben een EN/OF rekening. Maar bij het verzekeringenoverzicht op mijn SNS staat de autoverzekering die op de naam van mijn vrouw staat, niet in mijn verzekeringsoverzicht, maar komt alleen te voorschijn als zij zelf inlogt, daar staat dan alleen de autoverzekering, erg verwarrend, dat moet toch anders kunnen, waarom heb je anders een EN/OF rekening.
Bij het oversluiten van de verzekeringen was het geen enkel probleem dat ik alles regelde, zij hoefde nergens voor te tekenen.
Dit geld trouwens ook voor het banksparen van mijn vrouw, dat is bij mij niet zichtbaar.
Badge +1
In Mijn SNS zou ik graag zelf de berichten na het lezen kunnen laten vervallen (of in de prullenbak).
Waarschijnlijk zal  er wel een tijdslimiet aan de bewaarperiode gekoppeld moeten worden.


Helemaal mee eens!

Hoi Ogoesenes en Stefan,

Het is niet mogelijk om berichten in Mijn SNS zelf weg te gooien. In principe verdwijnen ze nadat je ze hebt gelezen.
Het komt voor dat ze er wat langer staan, maar dan heeft dat een reden. Het bericht dat je rentebijschrijving op datum x binnen komt, laten we bijvoorbeeld wat langer staan. Je verjaardagsbericht is er bijvoorbeeld de dag na je verjaardag wel af 😉.

@Ogoesenes Welkom op SNS Community. Als je het leuk vindt om jezelf voor te stellen, kun je dat doen in dit topic.
Badge +1
Van de vijf genoemde onderdelen heeft spaardoelen mijn voorkeur.

Goed om te horen dat er werk wordt gemaakt van het online inzichtelijk maken van creditcardtransacties!


Hallo Jjgwolters,

Allereerst welkom op SNS Community 😃.

Bedankt voor het stemmen op de wens waar jouw voorkeur naar uitgaat 🙂.

We hopen je hier vaker te zien.
Badge +1
Ik had de vraag over het online zetten van creditcard gegevens ook al een keer op facebook gesteld. Toen werd mij verteld dat dit voor het einde van het jaar geregeld zou zijn. Dit is dus blijkbaar inmiddels begin volgend jaar geworden. Ik vind dit heel erg jammer. Ik kom van de ing waar we al jaren dit online overzicht hebben en ik denk er sterk over om weer terug te gaan ondankt de 0,1 extra hypotheek rente die het me gaat kosten. Want dit is gewoon geknoei.


Hallo Eva,

We kunnen ons voorstellen dat je het lang vindt duren totdat het mogelijk is om je creditcardtransacties digitaal in te zien. Dit hadden wij ook liever anders gezien. Helaas is de integratie binnen Mijn SNS een complex proces, vandaar dat het nog even duurt. We hopen dat het inzichtelijk maken van creditcardafschriften als PDF in Mijn SNS, het gemis in de tussentijd enigzins verzacht.
Van de vijf genoemde onderdelen heeft spaardoelen mijn voorkeur.

Goed om te horen dat er werk wordt gemaakt van het online inzichtelijk maken van creditcardtransacties!
Reputatie 3
Badge +1
In Mijn SNS zou ik graag zelf de berichten na het lezen kunnen laten vervallen (of in de prullenbak).
Waarschijnlijk zal  er wel een tijdslimiet aan de bewaarperiode gekoppeld moeten worden.


Helemaal mee eens!
In Mijn SNS zou ik graag zelf de berichten na het lezen kunnen laten vervallen (of in de prullenbak).
Waarschijnlijk zal  er wel een tijdslimiet aan de bewaarperiode gekoppeld moeten worden.
Ik had de vraag over het online zetten van creditcard gegevens ook al een keer op facebook gesteld. Toen werd mij verteld dat dit voor het einde van het jaar geregeld zou zijn. Dit is dus blijkbaar inmiddels begin volgend jaar geworden. Ik vind dit heel erg jammer. Ik kom van de ing waar we al jaren dit online overzicht hebben en ik denk er sterk over om weer terug te gaan ondankt de 0,1 extra hypotheek rente die het me gaat kosten. Want dit is gewoon geknoei.

Hoi Eva,
Of gewoon de situatie bij de SNS zo laten en daarnaast bij de ING een rekening + creditkaart. Van de SNS automatisch laten overboeken naar de ING wat je denkt nodig te hebben?
Lijkt mij een optie en volgens mij voldoe je wel aan de SNS voorwaarden voor de korting.
Is wel even de vraag wat het je uiteindelijk kost/oplevert ivm kosten rekening ING (heb ik geen idee van).
Groet,
Ben 🆒
Reputatie 2
Badge
Ik had de vraag over het online zetten van creditcard gegevens ook al een keer op facebook gesteld. Toen werd mij verteld dat dit voor het einde van het jaar geregeld zou zijn. Dit is dus blijkbaar inmiddels begin volgend jaar geworden. Ik vind dit heel erg jammer. Ik kom van de ing waar we al jaren dit online overzicht hebben en ik denk er sterk over om weer terug te gaan ondankt de 0,1 extra hypotheek rente die het me gaat kosten. Want dit is gewoon geknoei.
Badge +1

Zal dan wel weer tegen zitten, er wordt hier al zolang over de creditcardtoestand geklaagd, dat had de SNS al veel eerder in orde moeten maken, en ook in het najaar loont het de moeite WEL. Maak er toch eens een hard punt van, gewoon morgen mee beginnen!!!!


Hallo Ben Onbekend,

Allereerst van harte welkom op SNS Community; leuk dat je hier een kijkje komt nemen.

We nemen de wens 'inzichtelijk maken van creditcardtransacties' erg serieus en zijn ook erg blij met de nuttige feedback de we op SNS Community krijgen. Zoals gezegd streven we ernaar om dit begin volgend jaar geïntegreerd te hebben binnen Mijn SNS. Natuurlijk hadden wij dit ook liever eerder gezien, de integratie is echter een complex proces.

In de tussentijd maken we het wel mogelijk om je creditcardafschriften als PDF terug te vinden in Mijn SNS, zoals je in onderstaande quote kunt lezen.

We hopen je hier vaker te zien 🙂.


Het is op zich ook makkelijk om net als ICS via een 'losse creditcard website' de overzichten te presenteren. Wij willen dit echter graag geïntegreerd hebben in MijnSNS, zodat je als klant maar 1 keer hoeft in te loggen. Doel is om straks echt alles achter 1 login te krijgen. Naar aanleiding van jullie verzoek gaan we er wel voor zorgen dat we dit jaar nog de creditcard maandoverzichten (in PDF) beschikbaar krijgen binnen Mijn SNS 😃.

We doen ons best om volgend jaar de meest ideale situatie te krijgen, zodat je bijvoorbeeld ook meteen betaaltransacties kunt doen van en naar je creditcard in MijnSNS.

Reageer