SNS

Beantwoord

Vul ik op de juiste manier het bedrag in en waarom gaat het fout?

• 5 maart 2019
  • 15 Reacties
  • 20173 Keer bekeken

Hallo.
Is er een foutje ingeslopen bij Storten en opnemen?
Voor meelezers: 't Leest misschien vreemd, maar het is van 'kopje' Sparen.
Nu had ik al vorige keren gewoon op nummeriek toetsenbord het bedrag en met punt de komma aangegeven.
Daarop reageerde de site dus goed door de cursor naar het (euro)centen blokje te zetten.
Nu op Storten en opnemen pagina deed het dat dus niet.
Foutje?... tijdelijk?... anders?
"Worth looking in to it".. dacht ik zo.

Groet,
Maurits
icon

Beste antwoord door MarcelR 11 april 2019, 11:40

Het probleem is opgelost, het werkt weer zoals voorheen. Bij het ingeven van een komma of punt springt de cursor naar het centen veld.
Bekijk origineel

15 reacties

Nu had ik dit geplaatst 2 uur geleden.
En ik had later het vermoeden dat 'de fout' alleen bij het Storten en opnemen was.
En nu had het geprobeert, maar het blijkt ook bij Overschrijven.
Reputatie 3
Hoi Maurits, gebruik je misschien een andere browser? Ik heb het zojuist zelf geprobeerd in Mozilla Firefox en bij mij springt 'ie naar het volgende hokje.
Bij mij doet-ie het ook niet. In Firefox en Opera.
Maar bij mij heeft-ie het nooit gedaan (maar ik gebruik het numeriek toetsenbord zelden). Ik ben eraan gewend en ik ben bedacht op dit soort slordigheden. Kan anders wel erg veel geld gaan kosten.
Oh.. had ik het niet goed getypt oftwel het niet goed overkwam?
Ik bedoelde dus dat het eerst WEL lukt (zoals jij zelf ook al beschrijft Sanne K), maar vandaag dus niet.
En blijft dus cursor met typen van punt en met typen van comma in hetzelfde hokje.
Dit alles, van mijn kant dus, met gebruik van Google Chrome.
En om voor dit dingetje steeds een andere browser te gebruiken...
Uiteindelijk moet het aangepast worden, dat het in elk browser werkt.
Euh... dat geldt natuurlijk voor elke optie.
Ik begrijp nog steeds niet waarom het bedrag zo moet worden ingevoerd, of stamt dit nog vanuit de tijd van de acceptgiro kaart. Het is toch veel logischer als je in 1 veld (vakje) het gehele bedrag kunt invoeren met punt of komma.
Ik heb het probleem ook gezien (onder zowel chrome als firefox), ik heb een melding gemaakt bij de betreffende afdeling.
Reputatie 4
Badge +4
Fijn dat je het hebt opgepakt @MarcelR, alvast bedankt voor je moeite. We wachten het antwoord even af 🙂
Het is mij nu ook opgevallen . Eerder kon je via het numeriek toetsen bord gewoon op de punt drukken om naar het vakje voor centen gaan. Dat werkt bij mij ook niet meer via Firefox. Ik vond dat altijd wel de handigste methode . Dat zullen ze wel verandert hebben. Maar ik hoop dat het toch binnen kort weer werkt !
Het probleem is opgelost, het werkt weer zoals voorheen. Bij het ingeven van een komma of punt springt de cursor naar het centen veld.
Hier doet ie het ook weer (met Slimjet als browser). Top.
Hoe leerzaam is dit alles. Offtopic: ik had nog nooit van Slimjet gehoord. Wat zijn de voor- en nadelen (die zijn niet altijd direct zichtbaar bij proberen)?
Koos, zie hier . Meer privacy, minder reclame.
Die had ik uiteraard direct bekeken. Maar jij hebt praktijkervaring (?).
De startpagina van Slimjet stemde me droef - directe koppelingen naar alle grote Amerikaanse jongens.

Wat privacy betreft: ik gebruik Opera onder andere omdat die een ingebouwde VPN-optie heeft. Verder is het prettig dat die niet per definitie aan US-grillen is gekoppeld (Opera is Noors). En Ad-blokkers staan bij mij uiteraard standaard aan. Toen ik ermee begon scoorde Opera het best in het volgen van standaardisatie (Explorer (uiteraard) het slechtst).

Kortom: ik zal eerst nog wat praktijkervaring moeten opdoen met Slimjet. Het is in ieder geval goed om meerdere alternatieven te hebben voor Edge, Explorer en Chrome.
Hoe kun je weten of je privacy gewaarborgd is? Je moet dan goed vertrouwen hebben in het bedrijf en de personen die die browser op de markt brengen.Tot op heden bevat Slimjet mij prima.
Als je tijd en zin hebt, via de link hieronder is een hele lijst van browsers te vinden. Voornaamste verschillen zitten in de layout-engine. oftewel het programma waaromheen "de browser schil" (dat wat je op het scherm ziet en waarmee je de engine aanstuurt) is gemaakt.
Groot verschil is ook of het commercieel gemaakt wordt of door een groep liefhebbers.
Ik heb een 5tal op mijn pc, maar gebruik meestal Chrome.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_webbrowsers
Groet,
Ben 🆒

Reageer