SNS

Waarom stap je over naar SNS Bank? Help ons inzicht krijgen

  • 13 februari 2012
  • 30 Reacties
  • 14128 Keer bekeken

Naast het feit dat het normaal is dat je rente krijgt, willen we achterhalen wat nog meer redenen kunnen zijn om over te stappen. Wat denk jij?

We willen een reclamecampagne organiseren, om een leuke en vooral doeltreffende reclame te maken, moet je weten wat klanten aanspreekt. We kunnen creatieve mensen aan het werk laten gaan om ideeen te verzinnen. Maar wie kan ons beter op weg helpen dan onze echte klanten? Jij zelf dus.

Wat was voor jou en reden om (ooit) over te stappen? Laat het hier weten, dan geef ik alle ideeën door aan onze marketeer Annemiek.

Leuk als je ons verder helpt met geweldige redenen!

30 reacties

Ik ben al een dagje ouder en "vergeet" af en toe wat dingen. Wil je geloven dat ik "helemaal vergeten ben" waarom ik begin 70er jaren bij de SNS (Bondsspaarbank) klant ben geworden? Voor zover ik iets kan reconstrueren, denk ik dat ik "gewoon" en bank nodig had en de Bondsspaarbank bij ons in het wijkcentrum zat.
Het is dus volgens mij vooral belangrijk dat je zichtbaar bent, en vervolgens "hoe" je zichtbaar bent (profiel).
Mijn "plaatje" van de SNS is een redelijk "simpele" (om met van Kooten en de Bie te spreken "zwaai met vlag en wimpel, maar hou het simpel", ze zijn weer op TV en ondanks dat het "oud werk" is, nog steeds rete (sorry) actueel). Zo ken ik een bank met dames en heren in "pakkie", nee, dank u!
SNS zou dat nog verder kunnen uitbouwen. Ik denk aan het op dit moment nog zeer actuele bonus betalingssysteem. Vereenvoudig dat en communiceer dat naar (toekomstige) klanten. Ik vind de "winkels" die ik gezien heb bijna telefoonwinkels met vooral snelle jongelui die wat verveeld staan te wachten op ...
enz.
Groet,
Ben

Reputatie 3
Badge +1
Mijn redenen om te kiezen voor SNS bank zijn te verdelen in 2 groepen: rationele en emotionele overwegingen.

Rationeel: SNS biedt als een van de 4 grootste banken in Nederland de beste rente, rekent lage premies voor verzekeringen met een goede dekking, heeft een goede website voor internetbankieren (ziet daar ook het belang van in) en biedt goede financiele producten die aansluiten bij mijn persoonlijke behoeften. SNS kiest ervoor om sommige dingen niet te doen, waardoor er focus ontstaat op zaken die ze wel doen. Risico's op dit vlak zijn het laat inspelen op de mobiele markt (apps e.d.), te grote verscheidenheid aan producten binnen 1 categorie (zoals: sparen) en beperkte integratie van alle producten binnen Mijn SNS (dus: werk aan de winkel!).

Emotioneel: Ik eis van dienstverleners om als klant behandeld te worden; ik wil het gevoel dat er naar me geluisterd wordt i.p.v. dat ik word afgescheept met standaard voorgekookte antwoorden op vragen en opmerkingen. Gewaardeerd en beloond worden als trouwe klant, levert omgekeerd ook waardering van klanten naar hun bank op. Ik wil me betrokken voelen en misschien wel gewoon trots zijn dat ik bij SNS bankier. Een goed imago (volgens mijn eigen subjectieve maatstaven) is daarbij van groot belang. Daarmee bedoel ik geen doorzichtige marketing onzin met ondersteuning van "goede doelen" en zo, maar gewoon zichtbare kwaliteit van de dienstverlening (core-business), waardoor ik oprecht aan anderen kan vertellen hoe goed ik mijn financiele zaken geregeld heb bij SNS.
@Big Ben en Stefan: Leuk om te lezen waarom jullie klant zijn bij de SNS Bank en wat jullie belangrijk vinden. We geven jullie ideeën door aan onze marketeer.
Ik ging een nieuw huis kopen. Hypotheekman was zeer vriendelijk en bereid om voor mij - ook in de avond uren (!) - flink werk te verzetten. Daarnaast de plafondrente-hypotheek. Uniek product, ik kon geen andere NL aanbieders vinden op dat moment.


Toen het aanbod kwam om een korting van 50% op de afsluitprovisie te geven, mits ik met mijn vermogen, verzekeringen en betalen overstapte, was de keuze snel gemaakt. Ik zat bij de Rabobank, die al jarenlang het bloed onder mijn nagels vandaan haalde. Dat lag misschien niet aan de landelijke organisatie, maar aan de lokale dames en heren op het kantoor..

Bij SNS heb ik het gevoel (soms wordt dat bevestigd met actie van SNS) dat ik;

1) Serieus genomen word als ik zelf iets heb uitgezocht
2) Goed voorgelicht word als ik aangeef iets niet te weten
3) Een goede deal heb op mijn hypotheek (hoewel de opslag wel erg aan de maat was de afgelopen maanden!, daar schrok ik van!)
4) Een heel lange tijd, zo niet de rest van mijn leven, bij dezelfde bank kan blijven omdat ze aanbiedingen doet en services heeft die een heel mensenleven afdekken.


De extra 'handigheidjes' van de SNS, zoals de 3-in-1 pas met rekeningkeuze aan de pinautomaat, maken het houden van een rekening bij de SNS op veel momenten echt een klein feest.

Het enige dat ik nog niet bij SNS doe, is beleggen. Dat doe ik bij Binck.. eigenlijk vanwege de kosten en omdat ik de webinterface inmiddels goed ken.
Al lezende, schiet mij weer vanalles te binnen. Vooral over de Rabo ben ik ook zeer slecht te spreken. Dat kon wel eens komen omdat de kantoren kleine Koninkrijkjes zijn. Zo woonde ik in Almelo. Wilde huis kopen in De. Zocht hypotheek (DE wat moeilijker, wilden geen aflossingsvrije). Bij Rabo in grensplaats in Drenthe geweest. Alle informatie over inkomen end. bij me. Waren erg enthousiast, zou geen probleem zijn. Na nog 3 bezoeken (á 150km en de nodige reisuren) en verschillende telefoontjes van mij, werdt mij verteld dat de directeur niet had toegestemt???????

SNS zei meteen dat ze dat niet deden (was ik ook niet echt tevreden over, maar wel duidelijk. Mijn hypotheek liep daar en kon dus eigelijk gewoon verlengd worden).

Ook kent de Rabo subsidie fondsen. Toen ik bij de Dierenbescherming in Almelo actief was, er dankbaar gebruik van gemaakt. Maar het is natuurlijk waanzin dat een dienstverleningsbedrijf grote bedragen subsidie geeft. Het moet toch eerst bij de klanten opgehaald worden. (Ziekenfonds die met miljoenen een betaald voetbalklup sponsort? Electricteitsbedrijf, waterschap enz. enz. IK VIND HET WAANZIN!!). (kleinigheden daar gelaten)

Groet,

Ben

Het enige dat ik nog niet bij SNS doe, is beleggen. Dat doe ik bij Binck.. eigenlijk vanwege de kosten en omdat ik de webinterface inmiddels goed ken.


Kan ook bij SNS via SNS Fundcoach. Dat doe ik. Ik ben zelf niet actief in het beleggen, dus kan weinig zeggen over actief beleggen daar.

Volgens mij heb ik nog steeds een behoorlijk redement (vriend van mij in dezelfde tijd aanzienlijk bedrag verloren via andere constructie).

Groet,

Ben

@ Kkoenen: Je geeft aan dat je (nog) niet belegt bij SNS Bank, maar wel bij Binck. Dan is dit misschien een leuk stukje om te lezen: http://www.snsbank.nl/particulier/over-sns-bank/voor-journalisten/persberichten/sns-bank-en-binckbank-tekenen-intentieverklaring-over-uitbesteding.html ;)

Bedankt dat je punten aangeeft waarom je tevreden bent als klant van SNS Bank. Dat vinden we erg leuk om te lezen! Want dat is natuurlijk waar we ons best voor doen en wat we willen bereiken 😃
Reputatie 4
Badge +1
Ik ben destijds overgestapt van de Rabo naar SNS. Dit kwam omdat ik ontevreden was over de service van de Rabo; ze kwamen afspraken niet na en deden nogal onbeschoft. Ik heb hier destijds wel eens het hele verhaal gepost, dat staat vast nog wel ergens ;)

Ik ben toen overgestapt naar SNS o.a. omdat;

- combinatie Bankrekening / CreditCard erg goedkoop was bij SNS

- er een groot kantoor van SNS op de Grote Markt in Almere zat, waar ik makkelijk binnen kon lopen.

Niet veel later toen ik een huis ging kopen, heb ik erg veel aan het persoonlijke contact met mijn contactpersoon op het SNS kantoor gehad.

Ik heb nog geen spijt gehad 🙂
@Sanne: Fijn dat je nog steeds tevreden over SNS Bank bent :D
Je geeft aan dat je eerst bent overgestapt met je betaalrekening en later bij de aanschaf van een woning opnieuw voor SNS Bank koos. Hieronder lees ik ook bij anderen dat ze in de loop der tijd meer financiële producten naar SNS Bank hebben verplaatst.

@allen: Is het zo dat als een bepaald bedrijf qua dienstverlening goed bevalt, je meer producten zou oversluiten naar dit bedrijf? Of zijn er ook andere factoren die daar een rol in spelen, bijvoorbeeld kosten, dekking etc.?
Badge
Ik heb destijds voor SNS gekozen omdat zij een goed werkende (óók in niet-mainstream-browsers) internetbankierensite hadden. Bij de (toen nog) Postbank voelde ik me als early adopter van Girotel flink in de kou gezet toen online bankieren na een nieuwe softwareversie alleen maar mogelijk bleek met een specifieke combinatie van browser en besturingssysteem waar ik geen geld aan wilde uitgeven.

Na al die tijd ben ik hier nog steeds tevreden over en ze mogen ook best trots zijn op het feit dat SNS het Drempelvrij-logo mag dragen op de website.
Badge
@Mariella: In principe zou ik wel meer producten willen oversluiten maar omdat ik bij mijn huidige verzekeraar een aardige korting krijg in verband met een collectiviteit en het afnemen van meerdere producten heb ik dat nog niet gedaan.
Reputatie 3
Badge +1
@allen: Is het zo dat als een bepaald bedrijf qua dienstverlening goed bevalt, je meer producten zou oversluiten naar dit bedrijf? Of zijn er ook andere factoren die daar een rol in spelen, bijvoorbeeld kosten, dekking etc.?


@Mariella: Ja, in principe wel, maar niet tegen elke "prijs".

Zelf heb ik een jaar geleden mijn schadeverzekeringen overgesloten naar SNS en daarmee een leuke pakketkorting gerealiseerd. Per verzekering bekeken was SNS niet de goedkoopste, maar als pakket bleek onder de streep SNS bijna de beste prijs/kwaliteit te hebben. Vervolgens komt dan de "gunningsfactor" om de hoek kijken; als je het lijstje aanbieders hebt uitgedund tot 2 of 3 kandidaten met een vergelijkbaar aanbod, dan neemt de "emotie" het over van de "ratio" en kies ik de aanbieder bij wie ik het beste gevoel heb. Zie ook mijn eerdere reactie in deze discussie.

Daarnaast heb ik er een gewoonte van gemaakt om minimaal 1x per jaar mijn doorlopende contracten tegen het licht te houden. Dat zijn niet alleen de verzekeringen en financiele diensten, maar ook energieleveranciers, internet/telecom providers, etc.. De bedrijven waarbij ik al tevreden klant ben, staan dan natuurlijk al op de korte lijst...
Badge +1
@ReinoutS Fijn dat je na al die jaren nog steeds tevreden bent over SNS Bank

Hoe belangrijk zijn polisvoorwaarden voor je in verhouding tot collectiviteitskorting?

@Stefan Een afgewogen keuze dus! Erg nuttig om minimaal 1 keer per jaar alle doorlopende contracten tegen het licht te houden: kost even wat tijd, maar bespaart wellicht onnodige kosten

We zijn in de vorige eeuw overgestap van de Rabobank (mogelijk nog de Boerenleenbank) naar de SNSbank. Voor ons was de belangrijkste reden om over te stappen de bemoeizucht van de Rabo. Het ging in de sfeer van: "U moet nu wel deze spaarrekening nemen want ...."
Ondanks de grote hoeveelheid werk. Alle automatische betalingen moesten handmatig (formulieren invullen en opsturen naar bedrijven) omgezet worden. Toch de stap gemaakt.
De overgang is ons in eerste instantie zeer goed bevallen. Niet zo zeer de diensten en procedures, want die kwamen redelijk overeen. Maar wat een super service vanaf dag 1 in het kantoortje in Beek-LB. Dat kantoortje belde als er voor ons betere opties beschikbaar waren voor de hypotheek, het spaargeld, de betaalrekening, enzovoort. Een dergelijke ondersteuning was, blijkt achteraf, wel gerelateerd aan de mensen.
Langzaam maar zeker vinden we dat dat soort service ook bij de SNS achteruit is gegaan. We hebben tijden gehad dat er 's avonds geen geldautomaat van de SNS in de buurt aanwezig was. Soms ergernis met overzetten van spaarrekeingen, nauwelijks nog advies over betere dan de huidige oplossingen, enzovoort. Stil achter de computer zittend en kijken naar de SNS pagina's gaan mijn gedachten nog wel eens uit naar de toenmalige ondersteuning.
Het past denk ik niet meer in de huidige tijd, is wellicht financieel niet meer haalbaar, maar dat was toch het grote verschil tussen de SNS en de Rabo. Het huidige verschil zit waarschijn in een kwart procentje hier, een beetje functionaliteit daar, een volgens de banken zelf mooiere en betere website, enzvoort. Maar dat valt allemaal in het niet bij de persoonlijke service van vroeger. Dus wat de service betreft terug naar vroeger. Een Unique Selling Point en succes komt dan vanzelf.
Hi Sjeufke52,

wat leuk dat je weer een berichtje voor ons achterlaat. Dank je wel daarvoor.

Ik ben blij dat de reden om over te stappen de service was. Minder leuk is natuurlijk dat je aangeeft dat de persoonlijke benadering van het SNS Kantoor afgenomen is. Dat is niet onze bedoeling. Nog steeds willen we onze klanten aangeven als er betere producten zijn. Maar dat gaat misschien via andere kanalen nu. In plaats van de adviseur in het kantoor, die je opbelt, komen er nu berichtjes in Mijn SNS.

Het is heel goed om ook deze verhalen te horen. Die zal ik ook zeker terugkoppelen naar collega's die bezig zijn met het testen van de kwaliteit van de service en de service op zich.

Hopelijk blijf je nog heel lang een tevreden klant bij SNS Bank!
Badge
@Tibor: ik moet toegeven dat ik de polisvoorwaarden niet naast elkaar heb gehouden. Maar die zijn ook niet zo makkelijk te vergelijken. Als ik op Independer kijk dan staat er dat SNS geen gegevens heeft aangeleverd (voor de woonverzekering in elk geval). Vreemd genoeg zijn de voorwaarden van REAAL en Zelf.nl, ook met SNS-logo, weer wel te vergelijken.
Badge
Ik ben er nog eens even verder ingedoken. Blijkt dat ik mijn inboedelverzekering wel moet aanpassen omdat ik onlangs vader ben geworden. De belangrijkste verschillen die ik op het eerste gezicht kan spotten tussen mijn huidige inboedelverzekering en die van SNS is dat mijn huidige dekking tot €150.000 is (i.t.t. garantie tegen onderverzekering) en dat ik een eigen risico heb van €100 per gebeurtenis (i.t.t. geen eigen risico). Maar ik heb nog nooit beroep hoeven doen op mijn inboedelverzekering, dus dat eigen risico boeit me niet zo. En €150.000 aan bezittingen in huis, heb ik vooralsnog alleen in mijn dromen.

Als ik kijk naar de premie nog zónder collectiviteitskorting dan betaal ik bij mijn huidige verzekeraar €108,96 per jaar en bij SNS €147,96. Dat valt dus ruim in het nadeel van SNS uit. Mocht ik iets belangrijks over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag, ik laat me graag overtuigen met goede argumenten.

Badge
Bij de weg: de Google Maps-foto die ik te zien krijg als ik mijn postcode en huisnummer invul op de de "Bereken mijn premie"-pagina ligt zo'n 5km bij mijn huis vandaan...
Badge +1
@ReinoutS Zo zie je maar dat het vergelijken van polisvoorwaarden nooit kwaad kan

Al moet ik je eerlijk bekennen dat het voor mij ook weer eens tijd wordt





We hebben je overige punten doorgezet naar onze verzekeringsspecialisten. Wordt vervolgd..
Badge +1
Blijkt dat ik mijn inboedelverzekering wel moet aanpassen omdat ik onlangs vader ben geworden.


@ ReinoutS Ben ik je toch helemaal vergeten te feliciteren met je vaderschap

Dus bij deze!

Is het je eerste kindje?

Even terugkomend op je overige vragen/opmerkingen:

Als ik op Independer kijk dan staat er dat SNS geen gegevens heeft aangeleverd (voor de woonverzekering in elk geval). Vreemd genoeg zijn de voorwaarden van REAAL en Zelf.nl, ook met SNS-logo, weer wel te vergelijken.


Wij hebben er vooralsnog voor gekozen om onze woonhuisverzekering niet aan te bieden via Independer. Elk label (Zelf.nl, REAAL, SNS Bank) mag zelf bepalen of zij een verzekering aanbiedt via een vergelijkingsite. Concreet hebben wij het met Independer hier nog niet over gehad. Bij een andere vergelijker lukt het ons niet om de premies voor de inboedel- en woonhuisverzekering op de site van deze vergelijker gelijk te krijgen aan de premie die we tonen op onze site. Aangezien dit vervelend is voor de klant, hebben wij er geen werk van gemaakt om deze verzekeringen via Independer aan te bieden. We bekijken de mogelijkheid om dit later dit jaar wel te doen.

Bij de weg: de Google Maps-foto die ik te zien krijg als ik mijn postcode en huisnummer invul op de de "Bereken mijn premie"-pagina ligt zo'n 5km bij mijn huis vandaan...


De ontwikkelaars van “bereken mijn premie” pagina zijn niet bekend met bovenstaande afwijking. Als je je postcode en huisnummer stuurt in een privébericht, zoeken we uit wat hiervan de oorzaak is.

Als ik kijk naar de premie nog zónder collectiviteitskorting dan betaal ik bij mijn huidige verzekeraar €108,96 per jaar en bij SNS €147,96. Dat valt dus ruim in het nadeel van SNS uit. Mocht ik iets belangrijks over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag, ik laat me graag overtuigen met goede argumenten.


Om uit te zoeken of je iets over het hoofd hebt gezien, hebben we ook je postcode en huisnummer nodig.
Badge
Blijkt dat ik mijn inboedelverzekering wel moet aanpassen omdat ik onlangs vader ben geworden.


@ ReinoutS Ben ik je toch helemaal vergeten te feliciteren met je vaderschap

Dus bij deze!

Is het je eerste kindje?


Het is onze eerste, en ze heet Odette.


Even terugkomend op je overige vragen/opmerkingen:

Bij de weg: de Google Maps-foto die ik te zien krijg als ik mijn postcode en huisnummer invul op de de "Bereken mijn premie"-pagina ligt zo'n 5km bij mijn huis vandaan...


De ontwikkelaars van “bereken mijn premie” pagina zijn niet bekend met bovenstaande afwijking. Als je je postcode en huisnummer stuurt in een privébericht, zoeken we uit wat hiervan de oorzaak is.

Als ik kijk naar de premie nog zónder collectiviteitskorting dan betaal ik bij mijn huidige verzekeraar €108,96 per jaar en bij SNS €147,96. Dat valt dus ruim in het nadeel van SNS uit. Mocht ik iets belangrijks over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag, ik laat me graag overtuigen met goede argumenten.


Om uit te zoeken of je iets over het hoofd hebt gezien, hebben we ook je postcode en huisnummer nodig.


Ik zal ze je sturen.

groeten,

Reinout
Badge +1
Het is onze eerste, en ze heet Odette.


Leuke naam!

Zullen wel drukke, maar erg leuke tijden zijn nu? Bedankt voor het doorgeven van je adresgegevens. We komen er weer zo snel mogelijk op terug.
Badge +1
Als ik kijk naar de premie nog zónder collectiviteitskorting dan betaal ik bij mijn huidige verzekeraar €108,96 per jaar en bij SNS €147,96. Dat valt dus ruim in het nadeel van SNS uit. Mocht ik iets belangrijks over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag, ik laat me graag overtuigen met goede argumenten.


@ReinoutS Laatste vraag!

Om je huidige verzekering en de SNS Bank verzekering goed te kunnen vergelijken -en daarbij zelf niets over het hoofd te zien- willen onze verzekeringspecialisten graag de naam en het pakket van je huidige verzekeraar weten. Kun je deze ook sturen in een privébericht?
Ik ben in de jaren '70 overgstapt naar de SNS bank.

Dat was de enige bank die me wilde helpen met een stukje schuld sanering, ondanks dat ik een laag en wisselnd inkomen had.

Later (1997) heb ik een hypotheek advies van ze gehad (ik wilde mn huurhuis kopen) waar ik nog erg blij mee ben.

Het advies was, niet kopen.

Dat was een advies duidelijk niet in het (directe) belang van de SNS.

Een keer bij de Rabo binnen gelopen en gesproken over een zaken rekening daar.

vreeselijke mensen / sfeer.
Badge +1
Als ik kijk naar de premie nog zónder collectiviteitskorting dan betaal ik bij mijn huidige verzekeraar €108,96 per jaar en bij SNS €147,96. Dat valt dus ruim in het nadeel van SNS uit. Mocht ik iets belangrijks over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag, ik laat me graag overtuigen met goede argumenten.


@ReinoutS Onze specialisten hebben beide verzekeringen naast elkaar gehouden. De SNS Bank verzekering heeft een allrisk dekking en is kwalitatief beter. Een voorbeeld van een schade die bij de SNS Bank verzekering in aamerking komt voor een vergoeding en bij jouw verzekering niet, is een schade die je zelf per ongeluk veroorzaakt. Bv: Je zoon of dochter laat een laptop van de tafel vallen. Het verschil in kosten is dus te verklaren door het verschil in polisvoorwaarden.

*Onlangs heeft onze verzekering van Moneyview 5 sterren gekregen en is zo samen met enkele andere aanbieders kwalitatief de beste verzekering in de markt.

Bij de weg: de Google Maps-foto die ik te zien krijg als ik mijn postcode en huisnummer invul op de de "Bereken mijn premie"-pagina ligt zo'n 5km bij mijn huis vandaan...


Onze IT-afdeling onderzoekt bovenstaande momenteel.

Reageer