SNS

Waarom stap je over naar SNS Bank? Help ons inzicht krijgen

  • 13 februari 2012
  • 30 Reacties
  • 14127 Keer bekeken

Naast het feit dat het normaal is dat je rente krijgt, willen we achterhalen wat nog meer redenen kunnen zijn om over te stappen. Wat denk jij?

We willen een reclamecampagne organiseren, om een leuke en vooral doeltreffende reclame te maken, moet je weten wat klanten aanspreekt. We kunnen creatieve mensen aan het werk laten gaan om ideeen te verzinnen. Maar wie kan ons beter op weg helpen dan onze echte klanten? Jij zelf dus.

Wat was voor jou en reden om (ooit) over te stappen? Laat het hier weten, dan geef ik alle ideeën door aan onze marketeer Annemiek.

Leuk als je ons verder helpt met geweldige redenen!

30 reacties

Badge +1
Bij de weg: de Google Maps-foto die ik te zien krijg als ik mijn postcode en huisnummer invul op de de "Bereken mijn premie"-pagina ligt zo'n 5km bij mijn huis vandaan...


@ReinoutS Onze IT-Afdeling heeft bovenstaande onderzocht en geconstateerd dat er inderdaad iets fout gaat. Dit gaan we aanpassen in een nieuwe release zodat de fout in ieder geval vanaf juli niet meer voorkomt. Bedankt voor de melding (ook namens onze IT-Afdeling); dankzij jou hebben we de fout kunnen constateren!

Ik ben juist weggevlucht bij SNS..... Een uur wachten tot je geholpen werd, personeel dat alltijd alles aan iemand anders moest vragen, hypotheekverlengingsvoorstellen met een rare hoge rente, een hypotheekadviseur die niet weet dat de voorwaarden bij afsluiten de gehele looptijd blijven gelden, een filiaalmanager die onhebbelijk is tegen de klant, koppelverkoop (u bent verplicht uw betaalrekening bij ons af te sluiten als u een hypotheek heeft)...... enz enz enz

Beste rob2105,

wat vervelend om te horen. Je bent in het verleden op een aantal punten niet goed of ongevraagd geadviseerd door SNS Bank. Welheelgoed om te merken dat je nog steeds een kijkje neemt op SNS Community. Ik zou graag willen dat we je opnieuw zouden kunnen helpen en je zouden kunnen verbazen door service en klantvriendelijkheid. Maar je bent al overgestapt...

Toch ben ik blij dat je aangeeft wat je heeft doen besluiten om over te stappen. We willen onze dienstverlening altijd blijven verbeteren en daar dragen ook negatieve ervaringen aan bij.
Ik ben juist weggevlucht bij SNS..... Een uur wachten tot je geholpen werd, personeel dat alltijd alles aan iemand anders moest vragen, hypotheekverlengingsvoorstellen met een rare hoge rente, een hypotheekadviseur die niet weet dat de voorwaarden bij afsluiten de gehele looptijd blijven gelden, een filiaalmanager die onhebbelijk is tegen de klant, koppelverkoop (u bent verplicht uw betaalrekening bij ons af te sluiten als u een hypotheek heeft)...... enz enz enz
// Verwijderd, verkeerde topic.
Badge +1
Ik ben in de jaren '70 overgstapt naar de SNS bank. Dat was de enige bank die me wilde helpen met een stukje schuld sanering, ondanks dat ik een laag en wisselnd inkomen had. Later (1997) heb ik een hypotheek advies van ze gehad (ik wilde mn huurhuis kopen) waar ik nog erg blij mee ben. Het advies was, niet kopen. Dat was een advies duidelijk niet in het (directe) belang van de SNS. Een keer bij de Rabo binnen gelopen en gesproken over een zaken rekening daar. vreeselijke mensen / sfeer.


Hallo TangLi,

Allereerst welkom op de SNS Community!

Leuk om te lezen dat je al meer dan 40 jaar klant bent bij SNS Bank en dat je nog steeds blij bent met het advies wat je destijds hebt gekregen.

Badge +1
Als ik kijk naar de premie nog zónder collectiviteitskorting dan betaal ik bij mijn huidige verzekeraar €108,96 per jaar en bij SNS €147,96. Dat valt dus ruim in het nadeel van SNS uit. Mocht ik iets belangrijks over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag, ik laat me graag overtuigen met goede argumenten.


@ReinoutS Onze specialisten hebben beide verzekeringen naast elkaar gehouden. De SNS Bank verzekering heeft een allrisk dekking en is kwalitatief beter. Een voorbeeld van een schade die bij de SNS Bank verzekering in aamerking komt voor een vergoeding en bij jouw verzekering niet, is een schade die je zelf per ongeluk veroorzaakt. Bv: Je zoon of dochter laat een laptop van de tafel vallen. Het verschil in kosten is dus te verklaren door het verschil in polisvoorwaarden.

*Onlangs heeft onze verzekering van Moneyview 5 sterren gekregen en is zo samen met enkele andere aanbieders kwalitatief de beste verzekering in de markt.

Bij de weg: de Google Maps-foto die ik te zien krijg als ik mijn postcode en huisnummer invul op de de "Bereken mijn premie"-pagina ligt zo'n 5km bij mijn huis vandaan...


Onze IT-afdeling onderzoekt bovenstaande momenteel.
Ik ben in de jaren '70 overgstapt naar de SNS bank.

Dat was de enige bank die me wilde helpen met een stukje schuld sanering, ondanks dat ik een laag en wisselnd inkomen had.

Later (1997) heb ik een hypotheek advies van ze gehad (ik wilde mn huurhuis kopen) waar ik nog erg blij mee ben.

Het advies was, niet kopen.

Dat was een advies duidelijk niet in het (directe) belang van de SNS.

Een keer bij de Rabo binnen gelopen en gesproken over een zaken rekening daar.

vreeselijke mensen / sfeer.
Badge +1
Als ik kijk naar de premie nog zónder collectiviteitskorting dan betaal ik bij mijn huidige verzekeraar €108,96 per jaar en bij SNS €147,96. Dat valt dus ruim in het nadeel van SNS uit. Mocht ik iets belangrijks over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag, ik laat me graag overtuigen met goede argumenten.


@ReinoutS Laatste vraag!

Om je huidige verzekering en de SNS Bank verzekering goed te kunnen vergelijken -en daarbij zelf niets over het hoofd te zien- willen onze verzekeringspecialisten graag de naam en het pakket van je huidige verzekeraar weten. Kun je deze ook sturen in een privébericht?
Badge +1
Het is onze eerste, en ze heet Odette.


Leuke naam!

Zullen wel drukke, maar erg leuke tijden zijn nu? Bedankt voor het doorgeven van je adresgegevens. We komen er weer zo snel mogelijk op terug.
Badge
Blijkt dat ik mijn inboedelverzekering wel moet aanpassen omdat ik onlangs vader ben geworden.


@ ReinoutS Ben ik je toch helemaal vergeten te feliciteren met je vaderschap

Dus bij deze!

Is het je eerste kindje?


Het is onze eerste, en ze heet Odette.


Even terugkomend op je overige vragen/opmerkingen:

Bij de weg: de Google Maps-foto die ik te zien krijg als ik mijn postcode en huisnummer invul op de de "Bereken mijn premie"-pagina ligt zo'n 5km bij mijn huis vandaan...


De ontwikkelaars van “bereken mijn premie” pagina zijn niet bekend met bovenstaande afwijking. Als je je postcode en huisnummer stuurt in een privébericht, zoeken we uit wat hiervan de oorzaak is.

Als ik kijk naar de premie nog zónder collectiviteitskorting dan betaal ik bij mijn huidige verzekeraar €108,96 per jaar en bij SNS €147,96. Dat valt dus ruim in het nadeel van SNS uit. Mocht ik iets belangrijks over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag, ik laat me graag overtuigen met goede argumenten.


Om uit te zoeken of je iets over het hoofd hebt gezien, hebben we ook je postcode en huisnummer nodig.


Ik zal ze je sturen.

groeten,

Reinout
Badge +1
Blijkt dat ik mijn inboedelverzekering wel moet aanpassen omdat ik onlangs vader ben geworden.


@ ReinoutS Ben ik je toch helemaal vergeten te feliciteren met je vaderschap

Dus bij deze!

Is het je eerste kindje?

Even terugkomend op je overige vragen/opmerkingen:

Als ik op Independer kijk dan staat er dat SNS geen gegevens heeft aangeleverd (voor de woonverzekering in elk geval). Vreemd genoeg zijn de voorwaarden van REAAL en Zelf.nl, ook met SNS-logo, weer wel te vergelijken.


Wij hebben er vooralsnog voor gekozen om onze woonhuisverzekering niet aan te bieden via Independer. Elk label (Zelf.nl, REAAL, SNS Bank) mag zelf bepalen of zij een verzekering aanbiedt via een vergelijkingsite. Concreet hebben wij het met Independer hier nog niet over gehad. Bij een andere vergelijker lukt het ons niet om de premies voor de inboedel- en woonhuisverzekering op de site van deze vergelijker gelijk te krijgen aan de premie die we tonen op onze site. Aangezien dit vervelend is voor de klant, hebben wij er geen werk van gemaakt om deze verzekeringen via Independer aan te bieden. We bekijken de mogelijkheid om dit later dit jaar wel te doen.

Bij de weg: de Google Maps-foto die ik te zien krijg als ik mijn postcode en huisnummer invul op de de "Bereken mijn premie"-pagina ligt zo'n 5km bij mijn huis vandaan...


De ontwikkelaars van “bereken mijn premie” pagina zijn niet bekend met bovenstaande afwijking. Als je je postcode en huisnummer stuurt in een privébericht, zoeken we uit wat hiervan de oorzaak is.

Als ik kijk naar de premie nog zónder collectiviteitskorting dan betaal ik bij mijn huidige verzekeraar €108,96 per jaar en bij SNS €147,96. Dat valt dus ruim in het nadeel van SNS uit. Mocht ik iets belangrijks over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag, ik laat me graag overtuigen met goede argumenten.


Om uit te zoeken of je iets over het hoofd hebt gezien, hebben we ook je postcode en huisnummer nodig.
Badge +1
@ReinoutS Zo zie je maar dat het vergelijken van polisvoorwaarden nooit kwaad kan

Al moet ik je eerlijk bekennen dat het voor mij ook weer eens tijd wordt





We hebben je overige punten doorgezet naar onze verzekeringsspecialisten. Wordt vervolgd..
Badge
Bij de weg: de Google Maps-foto die ik te zien krijg als ik mijn postcode en huisnummer invul op de de "Bereken mijn premie"-pagina ligt zo'n 5km bij mijn huis vandaan...
Badge
Ik ben er nog eens even verder ingedoken. Blijkt dat ik mijn inboedelverzekering wel moet aanpassen omdat ik onlangs vader ben geworden. De belangrijkste verschillen die ik op het eerste gezicht kan spotten tussen mijn huidige inboedelverzekering en die van SNS is dat mijn huidige dekking tot €150.000 is (i.t.t. garantie tegen onderverzekering) en dat ik een eigen risico heb van €100 per gebeurtenis (i.t.t. geen eigen risico). Maar ik heb nog nooit beroep hoeven doen op mijn inboedelverzekering, dus dat eigen risico boeit me niet zo. En €150.000 aan bezittingen in huis, heb ik vooralsnog alleen in mijn dromen.

Als ik kijk naar de premie nog zónder collectiviteitskorting dan betaal ik bij mijn huidige verzekeraar €108,96 per jaar en bij SNS €147,96. Dat valt dus ruim in het nadeel van SNS uit. Mocht ik iets belangrijks over het hoofd hebben gezien, dan hoor ik het graag, ik laat me graag overtuigen met goede argumenten.

Badge
@Tibor: ik moet toegeven dat ik de polisvoorwaarden niet naast elkaar heb gehouden. Maar die zijn ook niet zo makkelijk te vergelijken. Als ik op Independer kijk dan staat er dat SNS geen gegevens heeft aangeleverd (voor de woonverzekering in elk geval). Vreemd genoeg zijn de voorwaarden van REAAL en Zelf.nl, ook met SNS-logo, weer wel te vergelijken.
Hi Sjeufke52,

wat leuk dat je weer een berichtje voor ons achterlaat. Dank je wel daarvoor.

Ik ben blij dat de reden om over te stappen de service was. Minder leuk is natuurlijk dat je aangeeft dat de persoonlijke benadering van het SNS Kantoor afgenomen is. Dat is niet onze bedoeling. Nog steeds willen we onze klanten aangeven als er betere producten zijn. Maar dat gaat misschien via andere kanalen nu. In plaats van de adviseur in het kantoor, die je opbelt, komen er nu berichtjes in Mijn SNS.

Het is heel goed om ook deze verhalen te horen. Die zal ik ook zeker terugkoppelen naar collega's die bezig zijn met het testen van de kwaliteit van de service en de service op zich.

Hopelijk blijf je nog heel lang een tevreden klant bij SNS Bank!
We zijn in de vorige eeuw overgestap van de Rabobank (mogelijk nog de Boerenleenbank) naar de SNSbank. Voor ons was de belangrijkste reden om over te stappen de bemoeizucht van de Rabo. Het ging in de sfeer van: "U moet nu wel deze spaarrekening nemen want ...."
Ondanks de grote hoeveelheid werk. Alle automatische betalingen moesten handmatig (formulieren invullen en opsturen naar bedrijven) omgezet worden. Toch de stap gemaakt.
De overgang is ons in eerste instantie zeer goed bevallen. Niet zo zeer de diensten en procedures, want die kwamen redelijk overeen. Maar wat een super service vanaf dag 1 in het kantoortje in Beek-LB. Dat kantoortje belde als er voor ons betere opties beschikbaar waren voor de hypotheek, het spaargeld, de betaalrekening, enzovoort. Een dergelijke ondersteuning was, blijkt achteraf, wel gerelateerd aan de mensen.
Langzaam maar zeker vinden we dat dat soort service ook bij de SNS achteruit is gegaan. We hebben tijden gehad dat er 's avonds geen geldautomaat van de SNS in de buurt aanwezig was. Soms ergernis met overzetten van spaarrekeingen, nauwelijks nog advies over betere dan de huidige oplossingen, enzovoort. Stil achter de computer zittend en kijken naar de SNS pagina's gaan mijn gedachten nog wel eens uit naar de toenmalige ondersteuning.
Het past denk ik niet meer in de huidige tijd, is wellicht financieel niet meer haalbaar, maar dat was toch het grote verschil tussen de SNS en de Rabo. Het huidige verschil zit waarschijn in een kwart procentje hier, een beetje functionaliteit daar, een volgens de banken zelf mooiere en betere website, enzvoort. Maar dat valt allemaal in het niet bij de persoonlijke service van vroeger. Dus wat de service betreft terug naar vroeger. Een Unique Selling Point en succes komt dan vanzelf.
Badge +1
@ReinoutS Fijn dat je na al die jaren nog steeds tevreden bent over SNS Bank

Hoe belangrijk zijn polisvoorwaarden voor je in verhouding tot collectiviteitskorting?

@Stefan Een afgewogen keuze dus! Erg nuttig om minimaal 1 keer per jaar alle doorlopende contracten tegen het licht te houden: kost even wat tijd, maar bespaart wellicht onnodige kosten

Reputatie 3
Badge +1
@allen: Is het zo dat als een bepaald bedrijf qua dienstverlening goed bevalt, je meer producten zou oversluiten naar dit bedrijf? Of zijn er ook andere factoren die daar een rol in spelen, bijvoorbeeld kosten, dekking etc.?


@Mariella: Ja, in principe wel, maar niet tegen elke "prijs".

Zelf heb ik een jaar geleden mijn schadeverzekeringen overgesloten naar SNS en daarmee een leuke pakketkorting gerealiseerd. Per verzekering bekeken was SNS niet de goedkoopste, maar als pakket bleek onder de streep SNS bijna de beste prijs/kwaliteit te hebben. Vervolgens komt dan de "gunningsfactor" om de hoek kijken; als je het lijstje aanbieders hebt uitgedund tot 2 of 3 kandidaten met een vergelijkbaar aanbod, dan neemt de "emotie" het over van de "ratio" en kies ik de aanbieder bij wie ik het beste gevoel heb. Zie ook mijn eerdere reactie in deze discussie.

Daarnaast heb ik er een gewoonte van gemaakt om minimaal 1x per jaar mijn doorlopende contracten tegen het licht te houden. Dat zijn niet alleen de verzekeringen en financiele diensten, maar ook energieleveranciers, internet/telecom providers, etc.. De bedrijven waarbij ik al tevreden klant ben, staan dan natuurlijk al op de korte lijst...
Badge
@Mariella: In principe zou ik wel meer producten willen oversluiten maar omdat ik bij mijn huidige verzekeraar een aardige korting krijg in verband met een collectiviteit en het afnemen van meerdere producten heb ik dat nog niet gedaan.
Badge
Ik heb destijds voor SNS gekozen omdat zij een goed werkende (óók in niet-mainstream-browsers) internetbankierensite hadden. Bij de (toen nog) Postbank voelde ik me als early adopter van Girotel flink in de kou gezet toen online bankieren na een nieuwe softwareversie alleen maar mogelijk bleek met een specifieke combinatie van browser en besturingssysteem waar ik geen geld aan wilde uitgeven.

Na al die tijd ben ik hier nog steeds tevreden over en ze mogen ook best trots zijn op het feit dat SNS het Drempelvrij-logo mag dragen op de website.
@Sanne: Fijn dat je nog steeds tevreden over SNS Bank bent :D
Je geeft aan dat je eerst bent overgestapt met je betaalrekening en later bij de aanschaf van een woning opnieuw voor SNS Bank koos. Hieronder lees ik ook bij anderen dat ze in de loop der tijd meer financiële producten naar SNS Bank hebben verplaatst.

@allen: Is het zo dat als een bepaald bedrijf qua dienstverlening goed bevalt, je meer producten zou oversluiten naar dit bedrijf? Of zijn er ook andere factoren die daar een rol in spelen, bijvoorbeeld kosten, dekking etc.?
Reputatie 4
Badge +1
Ik ben destijds overgestapt van de Rabo naar SNS. Dit kwam omdat ik ontevreden was over de service van de Rabo; ze kwamen afspraken niet na en deden nogal onbeschoft. Ik heb hier destijds wel eens het hele verhaal gepost, dat staat vast nog wel ergens ;)

Ik ben toen overgestapt naar SNS o.a. omdat;

- combinatie Bankrekening / CreditCard erg goedkoop was bij SNS

- er een groot kantoor van SNS op de Grote Markt in Almere zat, waar ik makkelijk binnen kon lopen.

Niet veel later toen ik een huis ging kopen, heb ik erg veel aan het persoonlijke contact met mijn contactpersoon op het SNS kantoor gehad.

Ik heb nog geen spijt gehad 🙂
@ Kkoenen: Je geeft aan dat je (nog) niet belegt bij SNS Bank, maar wel bij Binck. Dan is dit misschien een leuk stukje om te lezen: http://www.snsbank.nl/particulier/over-sns-bank/voor-journalisten/persberichten/sns-bank-en-binckbank-tekenen-intentieverklaring-over-uitbesteding.html ;)

Bedankt dat je punten aangeeft waarom je tevreden bent als klant van SNS Bank. Dat vinden we erg leuk om te lezen! Want dat is natuurlijk waar we ons best voor doen en wat we willen bereiken 😃
Het enige dat ik nog niet bij SNS doe, is beleggen. Dat doe ik bij Binck.. eigenlijk vanwege de kosten en omdat ik de webinterface inmiddels goed ken.


Kan ook bij SNS via SNS Fundcoach. Dat doe ik. Ik ben zelf niet actief in het beleggen, dus kan weinig zeggen over actief beleggen daar.

Volgens mij heb ik nog steeds een behoorlijk redement (vriend van mij in dezelfde tijd aanzienlijk bedrag verloren via andere constructie).

Groet,

Ben

Reageer