Wat zie jij graag anders in Mijn SNS? (2/6)

• Goed op dreef
  • 45 reacties
Mijn SNS is de plek op onze website waar je al je bankzaken regelt. Op dit moment zijn we de gebruiksvriendelijkheid van Mijn SNS aan het verbeteren, want we willen graag voldoen aan de wensen van onze klanten. Wat we (als eerste) verbeteren is aan jullie!

Daarom vragen we je tweewekelijks om mee te doen aan een stemronde, speciaal voor verbeteringen in Mijn SNS. Binnen iedere stemronde behandelen we een ander onderwerp; zoals bijvoorbeeld verbeteringen in je persoonlijke adresboek of voorkeuren binnen het onderdeel inkomsten & uitgaven.
Uiteraard gaan we daadwerkelijk met jullie stemmen aan de slag en laten na 6 stemrondes de gerealiseerde aanpassingen zien. Doe jij mee? Zo bepaal jij wat er verbeterd moet worden binnen Mijn SNS.

Deze stemronde: de Postbus

Op dit moment zijn we bezig met de ontwikkeling van een ‘Postbus’ binnen Mijn SNS. Deze postbus bestaat dus nog niet, maar kun je zien als een persoonlijk virtueel postvakje. Het idee is dat je binnen deze postbus allerlei inkomende berichten ontvangt. De vraag is alleen welk bericht jij graag wil ontvangen?

Wat zie jij het liefste in je postbus verschijnen? Je kunt je antwoord toelichten in het reactieveld onderaan.

224 Reacties

o, ik had gedacht meerdere opties te kunnen aanvinken, optie a/1 gekozen. Bij deze ik wil ook:
- alle papieren brieven, liefst in pdf-formaat ook binnen 'Mijn Sns' kunnen terugzien; net als
- (alle) jaaroverzichten
- ik heb geen creditcard, maar 't lijkt me iets wat de klant zou moeten kunnen aanvinken binnen 'Mijn Sns'-omgeving, wat hij/zij digitaal wil kunnen lezen. Een soort basiskeus vooraf. Dat dan gaat gelden voor álle opties.

bij dit laatste denk ik ook aan -andere- PGB-rekeninghouders,oók 't zakenleven, MKB, bv. waarbij de rekeninghouder kan bepalen wat -per sessie- zichtbaar moet zijn. Toezichthouders, hoeven mss, mogelijk, niet álles te weten v/d 'klant' zijn/ haar prive-/MKB-bedrijfsgegevens? Mss dat de privacy-gevoeligheid mbt dit onderwerp nog wat nadere beschouwing, extra input, gedachten nodig heeft?

Wil echt zo gaan, tot 'n andere keer, ...

groet
Gustar
Uiteindelijk zou het een soort "formulieren centrum" moeten worden lijkt mij. Post heen en weer naar en van de SNS, maar ook de afschriften, aanvragen enz.
Groet,
Ben :cool:
Ik beschouw de postbus binnen 'Mijn SNS' als beste kanaal om vertrouwelijk en direct met mijn bank te kunnen communiceren. Dus geen papier meer, kantoren zijn toch al winkels waar ik niet meer kom, en de gewone e-mail is niet veilig genoeg om als alternatief te dienen. Ik verwacht dus een volwaardige postbus waar de SNS mij persoonlijk kan benadere voor het verstrekken van door mij gewenste persoonlijke informatie:
- informatie over producten en diensten toegespitst op mijn situatie (offerte)
- wijzigingen in produkt-/dienstvoorwaarden
- nieuwe functionaliteit in 'Mijn SNS'
- updates over de rente van mijn spaarrekening, hypotheek, etc.
- afschriften
- kwartaal- (beleggen) en jaaroverzichten
Optioneel kan er ook algemene informatie (digitale folders, aanbiedingen of nieuwsbrieven) worden verstuurd naar deze mailbox, maar deze info staat natuurlijk ook gewoon op de website. Persoonlijk heb ik daar dus weinig behoefte aan.

Daarnaast moet ik ook rechtstreeks aan mijn bank via deze postbus vertrouwelijke vragen kunnen stellen over mijn persoonlijke situatie. Denk bijvoorbeeld aan het aangeven van schade bij een verzekering. Of advies bij het afnemen van een nieuw product/dienst. Of een vraag bij problemen bij het gebruik bij een product/dienst. Laatstgenoemde zaken zijn nu eigenlijk niet mogelijk; het enige dat ik kan doen is op verzoek van een moderator hier op de community een e-mail sturen naar het webcare team met daarin het rekeningnummer en mijn community naam. Maar omdat deze e-mail niet beveiligd is, kunnen anderen meelezen of zelf een e-mail naar SNS sturen dat praktisch niet is te onderscheiden van mijn e-mail. 
Ik zou graag mijn uitgaven willen kunnen categoriseren tbv rapportage om zo beter inzicht te kunnen krijgen in uitgavenpatroon. En daarbij uiteraard vergelijking in periodes (maanden - zelfde periode jaar eerder etc) :).
Bedankt voor jullie reacties!
Hierbij nog een extra toelichting op de manier van stemmen. Op dit moment is er gekozen dat iedere deelnemer kan kiezen voor 1 optie. Dit hebben we gedaan omdat we helaas niet alle opties tegelijkertijd kunnen ontwikkelen (al zouden we dit natuurlijk wel graag willen!). Het is dus niet zo dat de overige ideeën nooit ontwikkeld zullen worden, jullie bepalen wat we al eerste moeten maken.

De overige ideeën die jullie geven zijn heel waardevol. Blijf dus vooral meedenken en geef je voorkeuren door. Wij nemen ze dan weer in behandeling.
Ik wil graag mijn bij- en afschrijvingen over veel langer dan 18 maanden terug kunnen terugvinden/inzien. Online, niet op papier. Ik wil geen papierwerk meer. Dit omdat ik altijd uitstel krijg voor mijn belastingaangifte tot soms 2 jaar. Dan heb ik de afschriften dus nodig (of eigenlijk mijn accountant) als ik bezig ben met de aangifte.
Annelies schreef:

Ik wil graag mijn bij- en afschrijvingen over veel langer dan 18 maanden terug kunnen terugvinden/inzien. Online, niet op papier. Ik wil geen papierwerk meer. Dit omdat ik altijd uitstel krijg voor mijn belastingaangifte tot soms 2 jaar. Dan heb ik de afschriften dus nodig (of eigenlijk mijn accountant) als ik bezig ben met de aangifte.

Hi Annelies, van harte welkom op SNS Community. Je geeft aan dat je graag langer dan 18 maanden wilt terugkijken in Mijn SNS. Dit is ook mogelijk. :) Je kunt tegenwoordig tot 24 maanden terug je transacties opvragen en zelf downloaden in Mijn SNS. Voor meer info: https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/hoe-lang-blijven-mijn-gegevens-beschikbaar.html
Ik wil alle papieren brieven die ik van SNS Bank ontvang ook in Mijn SNS kunnen terugzien.

Ik zie Mijn SNS als een digitaal dossier/portal voor alle dienstverlening vanuit de SNS naar mij en vice versa.
is er een moderator online ;)

Dat kun je onderaan een (ook deze) pagina zien bij "wie is online" (cursor er op zetten en je ziet de naam). Ook staat daar een link naar een lijstje met SNS medewerkers en moderators.
Groet,
Ben :cool:
kl0esy25 schreef:

Hi kl0esy25, wij als moderators zijn op werkdagen van 9 tot 17 uur online. Toen je het vroeg, waren we er niet meer. ;) @Ben: bedankt voor je uitleg. :)
Ik zou graag in het huishoudboekje een ander type grafiek willen zien.
Ik vind het namelijk interessant om het verloop in het saldo van rekeningen in de gaten te houden. Op deze manier kan je namelijk heel snel zien of je een trend van sparen of interen hebt en over welke periode dat dan geldt.

Verzoek is dus om een lijn grafiek te introduceren die het saldo weergeeft uitgezet in tijd per 1 of meerdere rekening(en).
gvandehaar schreef:

Ik wil alle papieren brieven die ik van SNS Bank ontvang ook in Mijn SNS kunnen terugzien.

Ik zie Mijn SNS als een digitaal dossier/portal voor alle dienstverlening vanuit de SNS naar mij en vice versa.

We geven je punten door. :)
Inlogscherm is waardeloos, kijk b.v. Rabo Bank is een duidelijk scherm. En werkt veel beter.
Wat ik echt terug zou willen is de stortmachine > verjaardagsgeld, spaar/fooienpot of verkoop via marktplaats < gewoon zonder problemen zelf op je rekening storten.
Mij persoonlijk treft dat volgend jaar, want ik heb dan 2 maanden geen AOW en dus moet ik dan leven van een pensioentje die 2 maanden; het zou me wel zeer goed uitkomen als de SNS mij dan 2 maanden uitstel van betaling geeft of mij  overwaarde tijdelijk gebruikt om dat te betalen; het liefst zou ik aanpassing van de hypotheek naar een lagere rente willen, maar dat kost wellicht meer geld.
Hi Nromein, Hoogendam, Brigit en Hubyus, welkom op de Community. Leuk dat jullie je hebben aangemeld! :)
Jullie feedback is voor ons zeer waardevol en verzamelen we voor de betrokken afdelingen.

Bekijk op je gemak de mogelijkheden van de Community en mocht je een vraag hebben: wij als moderators zijn er elke werkdag van 9 tot 17 uur. Natuurlijk kun je je vraag ook buiten deze tijden stellen, dan beantwoorden wij de vraag daarna zo spoedig mogelijk. Of wellicht heeft een andere klant het antwoord voor je, dat kan heel goed op de Community :).

In het voorstel-topic lees je meer over de andere leden en kun je jezelf voorstellen.

@ Brigit

Wat ik echt terug zou willen is de stortmachine > verjaardagsgeld, spaar/fooienpot of verkoop via marktplaats < gewoon zonder problemen zelf op je rekening storten.

Dit onderwerp is een veelbesproken onderwerp op de Community. In dit topic vind je deze postings. Daarnaast bieden we sinds kort de mogeljikheid gratis contant geld te storten bij GWK. Daar lees je hier meer over.
Ik zag de reactie op Annelies haar opmerking, dat je langer kunt terugkijken in bankoverzichten. Dat heb ik - na contact met de bank - ook begrepen, maar het is veel omslachtiger dan het eenvoudig aantikken van oude maandoverzichten bij de ASN bank. Dat is toch een dochter befdrijf. Waarom kan het daar wel simpel en makkelijk?
Ik ben blij, dat meerderen dit (het terugvinden van oude maandoverzichten) een moeilijke operatie vinden.en hierom vragen.

Verder mag wat mij betreft alle correspondentie en informatie van de bank per email/internet komen.

Met vriendelijke groet,
Jerry van Lonkhuijzen
nromein schreef:

Ik zou graag in het huishoudboekje een ander type grafiek willen zien.
Ik vind het namelijk interessant om het verloop in het saldo van rekeningen in de gaten te houden. Op deze manier kan je namelijk heel snel zien of je een trend van sparen of interen hebt en over welke periode dat dan geldt.

Verzoek is dus om een lijn grafiek te introduceren die het saldo weergeeft uitgezet in tijd per 1 of meerdere rekening(en).

Bedankt voor je reactie nromein. Het onderwerp 'inzicht in je inkomsten en uitgaven' bespreken we vanaf deze week ook uitgebreider in de reeks vragen over verbeteringen in MijnSNS. Mocht je hierover dus nog meer kwijt willen, het topic vind je hier.
hubyus schreef:

Mij persoonlijk treft dat volgend jaar, want ik heb dan 2 maanden geen AOW en dus moet ik dan leven van een pensioentje die 2 maanden; het zou me wel zeer goed uitkomen als de SNS mij dan 2 maanden uitstel van betaling geeft of mij  overwaarde tijdelijk gebruikt om dat te betalen; het liefst zou ik aanpassing van de hypotheek naar een lagere rente willen, maar dat kost wellicht meer geld.

Beste hubyus, fijn dat je meedenkt. Ik denk dat je wilde reageren op dit topic over hypotheken. Ik heb daarom je reactie naar die discussie gekopieerd.
Ook ik zou graag een andere grafiek in het huishoudboekje willen zien. Ook zou het mogelijk moeten zijn wanneer ik bij het inkomen/uitgaven overzicht een maand aanklick deze dan vanzelf in de grafiek naar voren komt en ik niet meer via het schuifmeganiek hoef te werken. Ben benieuwd of jullie wel eens het kasboek van Afas Personal hebben bekeken. Het heeft veel mogelijkheden die ik nog mis bij de SNS kasboek. Groot nadeel is dat je daar alle transacties steeds moet downloaden.
Ik ben blij met jullie nieuwe inmzet het kasboek te veranderen!
groet,
Paul.
de overzichten en de vindbaarheid zijn sowieso volledig flut. Ik zoek me het ongaans, soms ZIJN  er niet eens jaaroverzichten. Als je dan geen papier verstuurd zorg dan SVP dat de overzichten compleet zijn. Mutaties etc per kas, aan en verkoop, rente die mee ge of verkocht wordt, waar vind ik dat?? NERGENS!
Bij de overzichten van de in- en uitgaven, kun je ook vergelijken met anderen.
Alleen kun je alleen vergelijken op detail nivo, zou graag willen vergelijken op hoofdzaken, dus niet de huur of gas water en licht maar het woonlast totaal.
Dit geldt ook voor de andere uitgaven
Bedankt voor al jullie reacties!

Wat gaan we met jullie stemmen doen?
We hebben deze stemronde te maken gehad met een 'close call'. De 4 mogelijkheden hebben allemaal ongeveer hetzelfde aantal stemmen gekregen. De opmerkingen van Stefan vinden we erg interessant en nemen we zeer zeker ter harte. Wel merken we dat we dit het beste in wat kleinere stappen kunnen opdelen. Daarom zullen we beginnen we met het inzichtelijk maken van de jaaroverzichten van de afgelopen jaren. Hierover zijn vanuit jullie kant ook de meeste opmerkingen geweest.
Daarna zullen we de creditcard overzichten online zetten. De laatste stap zal het totale spectrum aan brieven zijn, die we het liefste allemaal digitaal maken. Het is gemakkelijk voor de meeste klanten, beter voor het milieu, het bespaart in de kosten. Toch zijn er klanten die nog steeds waarde hechten aan papieren brieven, dus daar moeten we een passende oplossing voor in het leven roepen.

Dank voor jullie stemmen en reacties. Deze stemronde zal nu worden afgesloten. We zien jullie graag weer terug in de stemronde(s) die komen gaan! Stemronde 3 staat inmiddels online, doen jullie weer mee?
Hallo, ik lees veel over verbeteringen aan het kasboek (nu huishoudboekje) maar ik zie nog niets gebeuren.
Ik importeer maandelijks van een ING rekening een csv bestand om ook deze uitgaven te controleren. Als ik echter wil terug zoeken op welke onkostenpost een afboeking is gekomen zoek ik me omgans. Soms vind ik deze al helemaal niet. Dat geeft geen vertrouwen in een kasboek.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)