SNS

Beantwoord

Wie informeert wie bij het openen van een jongeren betaalrekening?

• 21 juni 2012
  • 16 Reacties
  • 7182 Keer bekeken

Beste community leden,

Voor een aankomende campagne over SNS Jongerenrekening hebben we jullie hulp nodig. We zijn benieuwd naar de situatie van ouders met één of meerdere kinderen tussen de 12 en 14 jaar. Kinderen in deze leeftijdsgroep gaan inmiddels naar de middelbare school en worden steeds zelfstandiger. Daar hoort ook een eigen betaalrekening bij.

We zijn erg benieuwd naar hoe dit thuis in zijn werk gaat. Geven je kinderen bij jou aan dat ze een betaalrekening willen openen? Hebben ze zich zelf al geïnformeerd? Of zorg jij er als ouder voor dat jij je kind informeert over een betaalrekening en heb je zelf al onderzocht welke jongerenrekeningen er op de markt zijn?
icon

Beste antwoord door Mariella 24 juli 2012, 09:02

Aan iedereen die gestemd/gereageerd heeft: hartelijk bedankt voor jullie bijdrage! :D

We zien dat het kind vaak (mee)bepaald bij de keuze van een rekening, maar dat je als ouder wel graag daarin wilt begeleiden. Daarom hebben we gekozen om zowel de kinderen als de ouders persoonlijk aan te schrijven. Ouders van kinderen tussen de 12 en 14 jaar ontvangen een brief met informatie over de jongerenrekening. De kinderen ontvangen een brief of ansichtkaart die in gemakkelijke taal informeert over SNS Jongerenrekening. Bij het openen van een SNS Jongerenrekening voor 24 september, krijgt het kind een HEMA-bon ter waarde van € 20 cadeau. Een goed begin voor de aanschaf van schoolspullen voor het nieuwe schooljaar! 🙂
Bekijk origineel

Wie neemt thuis het eerste initiatief om een jongeren betaalrekening aan te vragen?

16 reacties

0 reacties! Dus dan dit maar de eerste; ik val niet binnen de doelgroep: no kids!
Groet,
Ben🆒
Bedankt voor de eerste reactie Ben:D Ik heb (nog) geen kinderen, maar ik denk dat ik een rekening zou openen bij mijn eigen bank, SNS Bank dus;) Op die manier kan ik het overzicht makkelijker houden.

We zijn benieuwd naar de ervaringen van iedereen.
Bedankt voor de eerste reactie Ben:D Ik heb (nog) geen kinderen, maar ik denk dat ik een rekening zou openen bij mijn eigen bank, SNS Bank dus;) Op die manier kan ik het overzicht makkelijker houden. We zijn benieuwd naar de ervaringen van iedereen.

Och bij Als en Wat heb ik natuurlijk ook wel wat. Wij hebben geen kinderen, willen geen kinderen en kunnen ook geen kinderen meer krijgen (behalve adoptie misschien ??). Maar als, dan weet ik het nog zo niet of mijn kind van 12 al een rekening nodig heeft (gezien vanuit opvoedkundig perspectief, mijn werkterrein was (ortho) pedagogisch). Ik zou mij dus laten leiden door de fase van eigen verantwoordelijkheid dragen en omgaan met maatschappelijke mogelijkheden, van mijn kind. Omgaan met de vele mogelijkheden en verleidingen hoort daarbij (is dus de vraag of de keuze op onze bank zou vallen, ik zou daarbij begeleiden om ook inhoudelijk te vergelijken). Mogelijk dat mijn kind al eerder een eigen rekening zou hebben, om de zelfstandigheid te stimuleren. Gezien mijn computer gebruik heb ik het idee dat mijn keuter er ook al vroeg bij zou zijn.
Maar ja, Wat Als enz.
Groet,
Ben 🆒
PS. Als mijn kind 12-14 zou zijn neem ik (wij) de beslissing (hoe je het ook went of keert; wij zijn verantwoordelijk!)
Ik weet nog heel goed dat ik mijn eerste rekening opende (als kind).. Het was bij de Friesland bank. Ik moest mijn handtekening zetten, maar die had ik helemaal nog niet 😃. Later : De Postbank. Een Pennierekening. Ik kreeg toen een spaarpot die automatisch het kleingeld sorteerde. Dat was heel erg leuk, uren mee zitten spelen.
Badge +1
Ik zou mij dus laten leiden door de fase van eigen verantwoordelijkheid dragen en omgaan met maatschappelijke mogelijkheden, van mijn kind. Omgaan met de vele mogelijkheden en verleidingen hoort daarbij (is dus de vraag of de keuze op onze bank zou vallen, ik zou daarbij begeleiden om ook inhoudelijk te vergelijken). Mogelijk dat mijn kind al eerder een eigen rekening zou hebben, om de zelfstandigheid te stimuleren.

Hi Ben,

Mooi gezegd 🙂. Ik ben ook van mening dat je de zelfstandigheid van een kind stimuleert met een eigen rekening.

Gezien mijn computer gebruik heb ik het idee dat mijn keuter er ook al vroeg bij zou zijn.

Haha 😃.
Badge +1
Ik weet nog heel goed dat ik mijn eerste rekening opende (als kind).. Het was bij de Friesland
bank. Ik moest mijn handtekening zetten, maar die had ik helemaal nog niet 😃. Later : De Postbank. Een Pennierekening. Ik kreeg toen een spaarpot die automatisch het kleingeld sorteerde. Dat was heel erg leuk, uren mee zitten spelen.

Hi Kkoenen,

Leuk om te lezen 😃. In het topic 'Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor' las ik dat je 2 kinderen hebt. Op dit moment zijn ze natuurlijk nog te jong om een betaalrekening te hebben. Heb je wel al een idee hoe jullie het gaan aanpakken op het moment dat je kinderen 12 jaar oud zijn? 🙂

Leuk om te lezen 😃. In het topic 'Nieuw of al bekend? Stel jezelf voor' las ik dat je 2 kinderen hebt. Op dit moment zijn ze natuurlijk nog te jong om een betaalrekening te hebben. Heb je wel al een idee hoe jullie het gaan aanpakken op het moment dat je kinderen 12 jaar oud zijn? :)

Klopt, Tibor.. we zijn wel al bezig met het concept 'sparen'. De jongens krijgen, als ze zich goed hebben gedragen, aan het eind van de dag een 'krul' op hun 'krullenkaart'. Als je dus straf hebt gekregen (= één waarschuwing, daarna toch nog ongewenst gedrag en dus 5 minuten op de trap zitten) dan krijg je die dag ook geen krul... 😞. Gelukkig gebeurt dat maar heeeeeeel zelden.

Op een kaart kunnen 20 krullen. De Intertoys hier in het dorp neemt inmiddels krullenkaarten (5 euro per stuk) aan als betaalmiddel (naja, ik moet nog wel even met mijn pinpas opdraven daarna). Noah (de oudste) heeft laatst voor het eerst 3 krullenkaarten gespaard!! Hij kon daardoor 15 euro uitgeven!!

Ze zijn ook bekend met het fenomeen "subsidie". Bijvoorbeeld laatst, toen Noah een schaakspel van zijn krullenkaarten wilde kopen, heeft hij 30% subsidie gekregen. Uit het ik-heb-graag-dat-mijn-kinderen-spelletjes-leren-fonds ;)

...

En tja.. als ze 12 zijn? .. ik denk dat ze dan echt gaan sparen, inderdaad. Misschien ook wel een pinpas (naja, betalen met je mobiel, tegen die tijd). En misschien wordt SNS dan de bank van hun keuze . Ze zijn wat mij betreft vrij daarin te kiezen, ik zal slechts adviseren.
Badge +1
Op een kaart kunnen 20 krullen. De Intertoys hier in het dorp neemt inmiddels krullenkaarten (5 euro per stuk) aan als betaalmiddel (naja, ik moet nog wel even met mijn pinpas opdraven daarna). Noah (de oudste) heeft laatst voor het eerst 3 krullenkaarten gespaard!! Hij kon daardoor 15 euro uitgeven!!
Ze zijn ook bekend met het fenomeen "subsidie". Bijvoorbeeld laatst, toen Noah een schaakspel van zijn krullenkaarten wilde kopen, heeft hij 30% subsidie gekregen. Uit het ik-heb-graag-dat-mijn-kinderen-spelletjes-leren-fonds

Hey Kees,
Erg leuk concept, die krullenkaart. Ik heb zelf nog geen kinderen, maar deze houd ik zeker in gedachten. Zo te zien is Noah een geboren zakenman, 🆒. En iemand die op die leeftijd al wil schaken, verdient een subsidie 😉.

En tja.. als ze 12 zijn? .. ik denk dat ze dan echt gaan sparen, inderdaad. Misschien ook wel een pinpas (naja, betalen met je mobiel, tegen die tijd). En misschien wordt SNS dan de bank van hun keuze . Ze zijn wat mij betreft vrij daarin te kiezen, ik zal slechts adviseren.

Haha, we weten inderdaad niet waar de technologie op dat moment staat. Wellicht is het mobieltje dan zelfs achterhaald 😃 . Als ik naar het verhaal van Noah kijk, denk ik dat je kinderen een verstandige keuze gaan maken 🙂.
Aan iedereen die gestemd/gereageerd heeft: hartelijk bedankt voor jullie bijdrage! :D

We zien dat het kind vaak (mee)bepaald bij de keuze van een rekening, maar dat je als ouder wel graag daarin wilt begeleiden. Daarom hebben we gekozen om zowel de kinderen als de ouders persoonlijk aan te schrijven. Ouders van kinderen tussen de 12 en 14 jaar ontvangen een brief met informatie over de jongerenrekening. De kinderen ontvangen een brief of ansichtkaart die in gemakkelijke taal informeert over SNS Jongerenrekening. Bij het openen van een SNS Jongerenrekening voor 24 september, krijgt het kind een HEMA-bon ter waarde van € 20 cadeau. Een goed begin voor de aanschaf van schoolspullen voor het nieuwe schooljaar! 🙂
Mijn zoon heeft nog niet een eigen betaal rekening,dat komt omdat hij gehandicapt is ,hij is 16 ,dan is het toch even een ander verhaal,als hij straks 18 is hebben we het daar nog over,het is wel aantrekkelijker voor de jeugd als er iets leuks aan vast zit bij het openen van een rekening.:D
Hoi barney6,

Ik snap dat dat een andere situatie is. Laat je het weten als je advies of hulp nodig hebt?
ja hoor,dat zal ik doen
Mijn zoon heeft nog niet een eigen betaal rekening,dat komt omdat hij gehandicapt is ,hij is 16 ,dan is het toch even een ander verhaal,als hij straks 18 is hebben we het daar nog over,het is wel aantrekkelijker voor de jeugd als er iets leuks aan vast zit bij het openen van een rekening.:D
16 jaar is toch een leeftijd om al enige ervaring te hebben opgedaan met het omgaan met geld (en bankieren). Zijn de mogelijkheden van je zoon onvoldoende om dat te kunnen?
Je schrijft bij 18 hebben we het er nog over, vandaar.
Groet,
Ben 🆒
Niet als je gehandicapt bent.en ja mijn zoon is verstandelijk gehandicapt
Niet als je gehandicapt bent.en ja mijn zoon is verstandelijk gehandicapt
Oké. Ik was meer dan 30jr groepsleider in (wat toen nog een GVT heette) een woonvorm.
Groet,
Ben 🆒
aaaah interresant,mooi vak heb je gehad.

Reageer