Wie wil er - bij ons op kantoor - een nieuw idee testen?

• Oud community manager
  • 66 reacties
We hebben alweer een handig nieuw idee. Ook nu zijn we benieuwd wat jullie er van vinden. Wie wil het idee a.s. maandag 11 december testen?

Het onderzoek vindt plaats op ons kantoor in Utrecht (naast het Centraal Station) en duurt ongeveer 1 uur. Je mag dus als eerste een nieuwe concept testen waarmee mobiel bankieren nog slimmer gaat.
Voor de deelnemers aan het onderzoek ligt er een Bol.com bon klaar met een waarde van € 25

Je kunt je aanmelden door een korte vragenlijst in te vullen via https://nl.surveymonkey.com/r/3YQDCT5
Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

25 Reacties

Reputatie 3
Dus het is niet voor mensen die geen mobiel bankieren gebruiken.
krijg je reiskosten vergoed ?
Reputatie 3
Zou het niet bij uitstek een onderwerp zijn om in de community te bespreken? Wat dat nieuwe idee inhoudt, bijvoorbeeld? Je kunt toch niet serieus menen dat ik een dag ga besteden aan iets waarvan ik nog helemaal niets weet?
De community zou een klankbord moeten zijn, juist voor dit soort zaken.
Weer een gemiste kans.
En dan heb ik het niet eens over de extreem late aankondiging....
En nu maar hopen dat de bon van Bol er nog wel is en niet op is zoals het beloofde chocolakadootje. Voor Jan ... naar het SNS kantoor hier in het dorp is tot daar aan toe. Voor Jan.... naar Utrecht zou niet echt leuk zijn.
eRik19 schreef:

Dus het is niet voor mensen die geen mobiel bankieren gebruiken.

Het gaat inderdaad om een mobiele toepassing, Erik. Gebruik je de mobiele app niet? Dan is de test minder geschikt.

kushje schreef:

krijg je reiskosten vergoed ?

Welkom op de community, kushje. Als je meedoet aan de test, dan krijg je een vergoeding in de vorm van een Bol.com bon. Je reiskosten vergoeden we niet.

andre douma schreef:

En nu maar hopen dat de bon van Bol er nog wel is en niet op is zoals het beloofde chocolakadootje. Voor Jan ... naar het SNS kantoor hier in het dorp is tot daar aan toe. Voor Jan.... naar Utrecht zou niet echt leuk zijn.

Hoi andre,

Welkom op SNS Community. Ben je voor niets naar de SNS Winkel gegaan? Dan komen we je graag tegemoet, zoals we in dit topic uitleggen. Test je maandag mee? Dan krijg je natuurlijk een Bol.com bon voor je medewerking.
Ik heb maandag wel een uurtje tijd om even langs te komen. Ligt eraan hoe laat natuurlijk...
Koos schreef:

Zou het niet bij uitstek een onderwerp zijn om in de community te bespreken? Wat dat nieuwe idee inhoudt, bijvoorbeeld? Je kunt toch niet serieus menen dat ik een dag ga besteden aan iets waarvan ik nog helemaal niets weet?
De community zou een klankbord moeten zijn, juist voor dit soort zaken.
Weer een gemiste kans.
En dan heb ik het niet eens over de extreem late aankondiging....

Hoi Koos, ik weet niet of het zo heel "handig is" om alle nieuwe ideeën hier te delen ivm andere banken die meelezen? Misschien als je een berichtje stuurt dat je wat meer informatie kan krijgen.

Ik kan helaas niet meedoen. Ik heb al vaker aangegeven dat ik wel graag zou willen meedoen met dit soort zaken, maar dan vanaf een afstand met bijv. Teamviewer of een enquete die ik in kan vullen, maar ik begreep dat dat niet tot de opties behoort, dus helaas.
Reputatie 3
Sjaakie93 schreef:

...
Hoi Koos, ik weet niet of het zo heel "handig is" om alle nieuwe ideeën hier te delen ivm andere banken die meelezen?

Er is ook nog het besloten gedeelte waar dit soort ideeën gedeeld kunnen worden. Dit geeft juist meerwaarde aan die groep.
Reputatie 2
Wat leuk en goed dat jullie dit weer vaker doen.
Het schikt mij helaas niet, is ook een beetje kort dag. Hoop dat jullie veel aanmeldingen krijgen, staat er ook een oproep op de andere social media kanalen?
Stefan schreef:

Ik heb maandag wel een uurtje tijd om even langs te komen. Ligt eraan hoe laat natuurlijk...

Er kan de hele dag getest worden, Stefan. Als je de vragenlijst invult, dan nemen we contact met je op voor een afspraak. Leuk dat je meedoet :)

Sanne schreef:

Wat leuk en goed dat jullie dit weer vaker doen.
Het schikt mij helaas niet, is ook een beetje kort dag. Hoop dat jullie veel aanmeldingen krijgen, staat er ook een oproep op de andere social media kanalen?

Hoi Sanne,

Jammer dat het niet past. De vraag staat ook uit op Twitter, we zijn benieuwd naar de reacties.
Reputatie 3
Sjaakie93 schreef:

Hoi Koos, ik weet niet of het zo heel "handig is" om alle nieuwe ideeën hier te delen ivm andere banken die meelezen?

Alsof dat gevaar nu niet meer zou bestaan...................
Ik heb me aangemeld en ben inmiddels uitgenodigd :)
Afgelopen maandag aan het einde van de middag de sneeuw getrotseerd en naar Utrecht gegaan om de nieuwe SNS app te zien. Vandaag eindelijk even tijd om een kort verhaaltje hierover te schrijven. :$

Ik kreeg een aantal nieuwe schermen te zien van nieuwe functionaliteit in de app. De schermen waren aan elkaar gezet met scripts, want deze nieuwe functionaliteit moet natuurlijk nog gebouwd worden. Ik mocht zelfstandig door de verschillende schermen heen, mede om te zien of zaken logisch in elkaar steken.

De nieuwe functionaliteit laat zich het beste omschrijven als praktische hulp bij het beheersen van je inkomsten en uitgaven op je betaalrekening. Niet zoals nu met een apart huishoudboekje, maar netjes geïntegreerd in de overige functies van de app. Niet ingewikkeld maar intuïtief gemaakt zodat je het meteen kunt gebruiken zonder eerst een handleiding te moeten doorlezen. Ook het werken met notificaties wordt een stuk professioneler. Aangezien e-mail geen veilig communicatiekanaal is voor financiële zaken (denk aan phishing), zie ik hier goede mogelijkheden.

Na een uurtje waren we al klaar met testen. Ik vond het heel leuk om te doen :) Nu is het afwachten of er goedkeuring komt voor deze ontwikkeling en daarna tot dat deze nieuwe zaken zijn uitgerold in de app. Ik ben benieuwd!
Reputatie 3
Hoi Stafen,
Wat leuk dat je een en ander terugkoppelt !
Maar ik ben een simpele ziel. Wat moet ik me voorstellen bij:
Stefan schreef:

De nieuwe functionaliteit laat zich het beste omschrijven als praktische hulp bij het beheersen van je inkomsten en uitgaven op je betaalrekening.

Dat doen de afschriften toch ook al (in mijn simpele huishouden). Of is dit meer voor zakelijke rekeningen?

Stevig dat je maandag naar het kantoor bent gegaan. Ik ben de deur niet uit geweest...
Reputatie 2
Stefan schreef:

Afgelopen maandag aan het einde van de middag de sneeuw getrotseerd en naar Utrecht gegaan om de nieuwe SNS app te zien. Vandaag eindelijk even tijd om een kort verhaaltje hierover te schrijven. :$

.
Je blijft een actief baasje :)
Groet,
Ben :cool:
@Koos: bijvoorbeeld dat je in de app kunt zien wat je nog te besteden hebt tot aan jouw komende salaris uitbetaling, rekening houdend met periodieke (per maand/kwartaal/jaar/etc.) vaste uitgaven die nog worden verwacht. De app vraagt je pro-actief of bepaalde uitgaven en inkomsten structureel of incidenteel zijn.
Ook het werken met spaarpotten (gekoppeld aan specifieke doelen), attenties (zoals nu, maar dan beter) en het automatisch sparen/saldo aanvullen wordt beter geïntegreerd en vooral toegankelijker gemaakt.

@Ben: ik had die maandag een reeks van externe afspraken gepland (en Utrecht lag op de route), niet wetende dat het weer zo zou tegenwerken. Grappig genoeg zijn al die afspraken gewoon door gegaan ondanks het weer (geen afzeggingen).
Reputatie 3
Stefan, je hoefde zo te lezen geen NDA te ondertekenen....
Reputatie 3
@Stefan: Dank je wel, nu heb ik een beeld, en weet ik dat ik niets mis.
Top dat je je ervaring deelt, Stefan. Mooi om te lezen dat je het een leuke middag vond :) Zo zijn de mensen die de sneeuw niet durfden te trotseren toch op de hoogte.
Reputatie 2
Stefan schreef:

...... bijvoorbeeld dat je in de app kunt zien wat je nog te besteden hebt tot aan jouw komende salaris uitbetaling, rekening houdend met periodieke (per maand/kwartaal/jaar/etc.) vaste uitgaven die nog worden verwacht....

Houd ie ook rekening met ingeplande (eenmalige) opdrachten)?

Stefan schreef:

....De app vraagt je pro-actief of bepaalde uitgaven en inkomsten structureel of incidenteel zijn.

Moet je deze extra handeling bij elke overboeking uitvoeren? Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. Voor mij moet een opdracht zo gemakkelijk en snel mogelijk ingetikt kunnen worden, zonder extra klikken,vinkjes of handelingen.
Blacktomcat schreef:

Stefan schreef:

...... bijvoorbeeld dat je in de app kunt zien wat je nog te besteden hebt tot aan jouw komende salaris uitbetaling, rekening houdend met periodieke (per maand/kwartaal/jaar/etc.) vaste uitgaven die nog worden verwacht....

Houd ie ook rekening met ingeplande (eenmalige) opdrachten)?

Dat heb ik niet kunnen testen (zat niet in het script), maar ik ga uit van wel. Uiteraard onder de voorwaarde dat de uitvoerdatum van de ingeplande overboeking voor de datum van salarisbetaling zit.

Blacktomcat schreef:

Stefan schreef:

....De app vraagt je pro-actief of bepaalde uitgaven en inkomsten structureel of incidenteel zijn.

Moet je deze extra handeling bij elke overboeking uitvoeren? Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten. Voor mij moet een opdracht zo gemakkelijk en snel mogelijk ingetikt kunnen worden, zonder extra klikken,vinkjes of handelingen.

Nee, periodieke uitgaven hoef je maar 1x aan te geven. Het gaat vooral om periodieke incasso's. Zowel de drempel om het te gebruiken als het doen van extra handelingen wordt zo veel mogelijk voorkomen. Dus zo veel mogelijk automatisch en zelflerend en alleen bij twijfel wordt de gebruiker (optioneel) om input gevraagd.
Reputatie 2
Dank voor je toelichting. Ik wacht af wat er uiteindelijk in de vernieuwde app komt.

Off-topic: Stefan: al bezig met je campagne aan het voorbereiden voor de komende verkiezingen?
Reputatie 3
Deze toelichtingen brengen mij (uiteraard) weer op de steeds terugkomende vraag:
Als het om een gezamenlijke en/of rekening gaat, wordt er dan rekening gehouden met de ingeplande overschrijvingen door de mederekeninghouder??
Reputatie 2
@Koos, de vraag stellen, is hem beantwoorden. Nee dus.
Reputatie 3
Dat verwacht ik uiteraard ook - vandaar mijn dubbele vraagteken.
En daarmee is het nut van de app alweer voor een significant (:D) deel onderuit gehaald.
Waarschijnlijk net als voor de nieuwe test.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)