SNS

Vraag

Geld boeken op zilvervloot rekening lukt niet

• 30 november 2018
  • 7 Reacties
  • 6033 Keer bekeken

Hallo,

Ik heb een SNS zilvervloot rekening voor mijn zoon,
Iedere maand stort ik daar geld op vanaf mijn standaard (Rabobank) rekening,
Ik heb de SNS rekening in het adresboek staan en stort iedere maand normalerwijze,
Maar sinds een maand of 3, krijg ik het geld, iedere keer terug gestort met volgende foutmelding;
"Omdat het bedrag niet geboekt kan worden, wordt het in zijn geheel teruggeboekt"
Hoe kan dit?

7 reacties

Zijn naam en rekeningnummer goed ingevuld? Mogelijk dat sinds de naam-/nummercontrole dit fout gaat?
Zit je aan de jaarlijkse limiet? Ook dan krijg je het terug.
Zijn naam en rekeningnummer goed ingevuld? Mogelijk dat sinds de naam-/nummercontrole dit fout gaat?
Ik had deze week de naam en nummer al niet uit het adresboek gepakt,
Maar handmatig getypt

Zit je aan de jaarlijkse limiet? Ook dan krijg je het terug.
Goed idee, maar dat lijkt me haast niet,
Want heb deze rekening al bijna 4 jaar,
En nog nooit problemen mee gehad,
Maar zal even nakijken hoeveel het limiet is

Had nog even gechat met de Rabobank, volgens hun moest ik contact zoeken met SNS, of de rekening (nog) wel actief was,
Zou het kunnen omdat er verder niets mee gebeurt,
behalve een maandelijkse storting dat deze op non-actief wordt gezet?
https://www.snsbank.nl/particulier/sparen/zilvervloot-sparen.html

"Je kunt tot € 600 per jaar sparen. Je spaart wanneer het jou uitkomt. Je kunt het bedrag in 1 keer overmaken of verspreid. Maak je per ongeluk meer over? Dan boeken we het bedrag boven € 600 terug."
Bedankt Bijarno,
Dat was dus wel het probleem!
Het limiet was mij zo niet bekent, kon het zelf zo snel niet vinden :8
Maar ik was eind 2017 blijkbaar een paar maanden vergeten, wat ik in januari 2018 bij geboekt heb..En dus zit ik nu op het limiet
Bedankt voor de oplossing!!
Graag gedaan Martin85
Hoi Martin85,

Welkom op de community. Wat leuk dat je voor je zoon spaart op Zilvervloot Sparen, daar is hij vast erg blij mee als hij later 'groot' is. heb je een specifiek spaardoel voor hem voor ogen of mag hij er vrij over beschikken als hij 18 jaar wordt? Gelukkig hebben Blacktomcat en bijarno de oplossing gegeven in het weekend. Per kalenderjaar mag je € 600 op de rekening storten. Als de limiet is bereikt en je boekt nog een bedrag over, dan storten we het hele bedrag terug naar de rekening waar het vandaan komt. Vanaf 1 januari kun je dus weer sparen 🙂

Reageer