SNS

Beantwoord

Hoe kun je belastingvrij sparen voor de kids?

• 27 december 2017
  • 5 Reacties
  • 1854 Keer bekeken

Ik heb het nog niet gevonden, maar wij sparen voor onze kids iig de kinderbijslag voor later, studie of zo. Inmiddels hebben we best een bedragje gespaard. Zijn er mogelijk om te voorkomen dat je dit moet meetellen voor je vermogensbelasting ?
icon

Beste antwoord door eRik19 28 december 2017, 00:20

Lastig denk ik, een optie zou kunnen zijn via grootouders, maar dan op hun eigen naam, maar daar kleven ook weer nadelen aan. Lees sparen voor kleinkind maar eens.
Als ze oud genoeg zijn zou je kunnen zilvervloot sparen, krijg je iig nog die 10% bonus over de inleg bij 18 jaar (dus extra rente en geen box 3).
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 3
Lastig denk ik, een optie zou kunnen zijn via grootouders, maar dan op hun eigen naam, maar daar kleven ook weer nadelen aan. Lees sparen voor kleinkind maar eens.
Als ze oud genoeg zijn zou je kunnen zilvervloot sparen, krijg je iig nog die 10% bonus over de inleg bij 18 jaar (dus extra rente en geen box 3).
Goedemiddag jr777,
Het is slim dat je dit uitzoekt. Ik denk dat je met je vraag het beste terecht kunt bij De Belastingdienst. Zij weten hier ongetwijfeld meer over. Ook de tip van eRik19 is misschien bruikbaar.

Erik, dank voor je reactie.
Ik heb echter zitten googlen en volgens moet je saldo van rekeningen van je kinderen gewoon meetellen voor box 3.
Het is niet mogelijk om voor je kinderen belastingvrij te sparen. Vroeger konden grootouders een rekening voor je kinderen openen, maar dit kan al lang niet meer. Het is jammer omdat je zelf gewoon moeilijk een buffertje kunt opbouwen en je kinderen een goede start kunt geven zonder opnieuw belasting over je geld te moeten betalen.
Dank Ibbie!
Ik was er bang voor maar goed....

Reageer