Beantwoord

Kan mijn dochter haar spaarpot storten?

Kan mijn dochter het geld uit de spaarpot inleveren bij de bank?
icon

Beste antwoord door Evelyn SNS 27 november 2018, 10:19

Goedemorgen allen,

Omdat deze vraag regelmatig terugkomt, geef ik graag een toelichting. We begrijpen het gevoel van nostalgie (én de pret voor een kind) om een spaarpot te legen en het gespaarde bedrag op een spaarrekening storten. We snappen ook dat klanten soms contant geld willen storten. SNS heeft er in 2008 voor gekozen om geen contant geld meer te verwerken in SNS Winkels omdat weinig klanten nog behoefte hadden aan deze dienstverlening. Om die reden bieden we een gratis service aan en zijn onze klanten welkom bij een GWK Travelex vestiging. Meer over deze service lees je hier. Ondanks dat we niet iedereen hiermee kunnen helpen, waarderen we het dat jullie op de community meedenken over onze service.

Bekijk origineel

7 Reacties

Goedenavond japke22, wat leuk dat je dochter heeft gespaard en het resultaat wil inleveren bij de bank. Briefgeld stort je samen met haar op haar rekening in een vestiging van GWK Travelex. Onze winkels hebben om veiligheidsredenen namelijk geen kasfunctie.
Leuk, he, die regeling met GWK Travelex... alleen bijzonder jammer dat die vestigingen alleen in de grote steden aanwezig zijn. Een ramp voor SNS klanten die contant geld willen storten op hun rekening, heeft mij al heel wat (onnodig) reisgeld en tijd gekost. Belachelijk, ook dat argument waarom.:@
dat is wel heel jammer ja. Zo stimuleer je het sparen niet. Het is toch super om met je eigen spaarpot naar de bank te gaan. Ik weet nog dat we dat vroeger ook altijd deden. Nou ja, gelukkig hebben we ook nog een rekening bij de ABN, daar kan je je spaarpot wel brengen. Dan doen ze het in de geld tel machine.
Goedemorgen allen,

Omdat deze vraag regelmatig terugkomt, geef ik graag een toelichting. We begrijpen het gevoel van nostalgie (én de pret voor een kind) om een spaarpot te legen en het gespaarde bedrag op een spaarrekening storten. We snappen ook dat klanten soms contant geld willen storten. SNS heeft er in 2008 voor gekozen om geen contant geld meer te verwerken in SNS Winkels omdat weinig klanten nog behoefte hadden aan deze dienstverlening. Om die reden bieden we een gratis service aan en zijn onze klanten welkom bij een GWK Travelex vestiging. Meer over deze service lees je hier. Ondanks dat we niet iedereen hiermee kunnen helpen, waarderen we het dat jullie op de community meedenken over onze service.
Reputatie 2
@japke33

Ik vind het ook jammer, maar wat ik altijd heb gedaan bij mijn jongste kinderen is: samen het geld tellen, samen achter de computer, samen geld overmaken en controleren of het er opstaat (bij zijn/haar rekening kijken), dan gaat het 'spaargeld' in mijn portemonnee.
Op die manier voed je ze ook op m.b.t. geld zaken.
Erik.
P.S.
Tegenwoordig gaat het via WA: "He pap ik krijg nog 15,34 van je want ik heb boodschappen gedaan voor mam. WEL NU OVERMAKEN!!!!"
Hoi Erik, als ze wat ouder zijn, dan vinden ze dat misschien wel leuk ja. Maar die van mij zijn 2 en 4. Ze hebben al een keer bij de ABN hun spaarpot gebracht en dat vonden ze prachtig. Daarom wil ik dat blijven doen. Jammer dat het niet bij de SNS kan. Ik had verwacht, omdat het een kleinere bank is, en die dichter bij de klanten wil staan, dat dit daar ook zou kunnen.
StefanB schreef:

Goedenavond japke22, wat leuk dat je dochter heeft gespaard en het resultaat wil inleveren bij de bank. Briefgeld stort je samen met haar op haar rekening in een vestiging van GWK Travelex. Onze winkels hebben om veiligheidsredenen namelijk geen kasfunctie.

Die optie met GWK Travelex is ontzettend ondoordacht. Er zitten er vier in Amsterdam bijvoorbeeld maar geen in Drenthe of Zeeland. In Groningen of Friesland zit er een en moet je altijd naar de hoofdstad.
Verder doet die link het niet.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P