Vraag

Zilvervloot sparen

In de voorwaarden van Zilvervloot sparen staat dat je max 600 euro mag sparen per kalenderjaar en dan gaat men uit van 18*600 aan het einde van de looptijd. Maar aangezien het openen van een Zilvervloot rekening natuurlijk nooit op 01-01 van een jaar gebeurt, heb je dus in principe 19 kalenderjaren en kun je 19*600 sparen. Hoe gaat SNS hier mee om?

5 Reacties

Reputatie 2
In de voorwaarden van SNS Zilvervloot staat dat de premie uitgekeerd wordt over hele spaarjaren, dus de inleg van 19 jaar haal je nooit omdat je dan op 1 jan moet openen en je kind op 31 dec geboren moet zijn.
Goedemorgen renevdh73, wat eRik19 zegt klopt helemaal. We keren de bonus uit over hele spaarjaren. Heb je een mooi spaardoel?
Er is een misverstand. Het gaat mij niet om de bonus dat is duidelijk, maar SNS schrijft dat je 600 euro per kalenderjaar kunt sparen. Mijn zoon is geboren in juni 2018 (en dat is kalenderjaar 1). Ik heb in 2018 de 600 euro gespaard in dit 'gebroken' kalenderjaar en gisteren voor heel 2019 direct 600 gespaard waarmee ik dus effectief in 7 maanden tijd 2x 600 heb kunnen sparen. In 2036 heb je dan het 19e kalenderjaar en kan ik tot juni waarin hij 18 wordt nogmaals 600 sparen waardoor je dus op 19*600 komt.
Goed dat je meer uitleg geeft, renevdh73. Wat je schrijft klopt helemaal. Je kunt tot zijn 18e verjaardag in juni € 600 per kalenderjaar storten. De bonus van 1% tot maximaal 10% berekenen we over volledige spaarjaren. Uiteraard ontvangt je zoon op zijn 18e verjaardag naast de bonus ook de rente die jullie tot dan hebben opgebouwd. Is het zo duidelijk?
Hoi Sanne, alles is duidelijk.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P