SNS

Volmachtkantoor jaagt klanten weg

• 4 maart 2020
  • 9 Reacties
  • 5145 Keer bekeken

Onderstaande klacht heb ik naar Volmacht kantoor gestuurd. Al 30 jaar klant en dan een dat je schades moet gaan voorkomen want anders wordt de premie verhoogd dan wel uit het pakket van de SNS geflikkert (excusez le mot ben pissed...) 

Beste Volmachtkantoor

Terug van vakantie trof ik een brief aan die door uw instantie is verstuurd.

In het kort heb ik vanaf 2012 teveel claims ingediend en wordt er gedreigd met premie verhoging dan wel uitsluiting van het SNS pakket.

Mag ik u er op wijzen dat wanneer u graag statistieken toepast u dit dan in mijn geval moet terug rekenen vanaf april 1990 !
Ruim dertig jaar klant en helaas kan ik het niet helpen dat er o.a. twee keer problemen zijn geweest met onze riolering. Uw aanhef voorkom schade te voorkomen doet vermoeden als of er sprake is van opzet of het kwalijk genomen wordt dat je genruikt maakt van een dienst die wordt afgenomen. Deze opsomming uitsmerend over 30 jaar premie te hebben betaald geeft een heel andeer beeld schat ik zo in. 
Omdat u zegt uit naam van SNS te handelen zal ik hen ook de vraag stellen of dit de manier is om vaste klanten die allerlei pakketten  daar hebben lopen te kakken zet.
@SNS  mocht u van uw klanten af willen dan hoor ik dit graag 

Een Onbeschofte brief anders kan ik dit niet betitelen.

9 reacties

Reputatie 3

Fijn dat de brief met de uitleg ook zijn weg gevonden heeft. Ik begrijp dat de brief je gevoel niet heeft kunnen wegnemen. Ook deze brief heb ik niet tot mijn beschikking. Als je het op prijs stelt, dan neem ik hierover contact op met het Volmachtkantoor. Mail je de brief met dezelfde onderwerpsregel als je eerste mail naar hetzelfde adres? Uiteraard staat het je vrij om ook zelf Volmachtkantoor Nederland te benaderen.

Door de Corona perikelen niet eerder kunnen reageren. Inmiddels een brief ontvangen waar in wordt uitgelegd waarom er dit soort brieven worden gestuurd. Dat zal allemaal en ik begrijp ook dat de goede lijden onder de kwaden maar geen antwoord waar het bij om draait

• laatste claim 2015 (oei 40 euro)
  • als je een overzicht draait van je historie dan in mijn geval vanaf 1990 en niet van 2012
  • dreigen met verhogingen en plaatsing op een zwarte lijst

Voor mijn werk ben ik als inkoper verantwoordelijk voor de verzekeringspakketten voor twee grote instellingen. Diegene die dit soort brieven door een tussenpersoon laat versturen komt met dit soort afhandelingen niet weg.

Reputatie 3

Beste @eRik19,  er is geen reden om die conclusie te trekken. Als je een schadeverzekering aanvraagt via SNS, krijg je te maken met verschillende partijen waaronder het Volmachtkantoor. Volmachtkantoor Nederland is een gevolmachtigd agent van de verzekeraar Vivat Schadeverzekeringen N.V. Dat betekent dat Volmachtkantoor Nederland namens deze verzekeraar zaken met jou mag doen. Ze accepteren bijvoorbeeld je aanvraag, incasseren de premie en wikkelen de schade af. Heb je een vraag over je verzekering of wil je iets aanpassen? Dan kun je daarvoor gewoon bij ons terecht, net zoals we @RBlok nu helpen.

Meer informatie over met wie je te maken hebt als je bij SNS verzekerd bent, lees je hier: https://www.snsbank.nl/particulier/verzekeren/service/verzekerd-via-sns.html

Badge +1

Goedemorgen @RBlok en dank je wel voor het delen van je brief richting Volmachtkantoor Nederland.

Ik neem contact op met Volmachtkantoor Nederland over deze brieven en hun bedoeling hiermee en zodra ik meer weet, lees je dat hier.

Blijkbaar is de SNS niet op de hoogte dat de onderaannemer namens de verzekering bezig is met een winstoptimalisatie procedure terwijl de SNS als verkopende partij de eindverantwoordelijkheid heeft.

Conclusie: de SNS is de regie kwijt.

Il zal je vandaag of morgen de brief en mijn gegevens doorsturen.

Gr. Ron

Hallo Ron,

goed dat je hier aan de bel hebt getrokken.

Ik hoop dat het naar je tevredenheid wordt opgelost.

Laat je vooral niet intimideren door hun brieven / toonzetting. Je hoeft alleen maar aan te tonen wat het schade bedrag is en of het binnen de verzekeringsovereenkomst valt. Dat je “vaker” dan “gemiddeld” een schade meld, doet daar niets aan af (tenzij ze kunnen aantonen dat het aan jezelf te wijten is en dan valt het alweer buiten de verzekering).

Misschien hebben andere klanten wel nooit iets geclaimd, krijgen die dan hun geld (gedeeltelijk) terug?

Misschien moeten wij bij hun maar eens kijken of het management niet met teveel geld (salaris/premies) naar huis gaat. Wat minder mensen aan de top en wat meer in goede en kwalitatieve  dienstverlening, dat zou misschien wel iets oplossen voor de klanten.

Laat je hier even weten of je tevreden bent geholpen?

Groet,

Ben 

PS Hoeveel klanten zijn er nog meer op deze wijze benaderd?

ps2 Mods: petje af, hou vol.

Il zal je vandaag of morgen de brief en mijn gegevens doorsturen.

Gr. Ron

Reputatie 3

Hoi @RBlok dat heb je inderdaad niet in de mond genomen. Sorry daarvoor. Niemand krijgt expres schade en dat gevoel willen mijn collega's je absoluut niet geven. Wil je je gegevens mailen naar Webcare@sns.nl o.v.v. "Volmachtkantoor jaagt klanten weg”. Dan zoeken we uit wat het doel van deze brief aan jou is geweest.

Dag Sanne, 

Het woord fraude heb ik niet in de mond genomen. Waar ik op doel is dat men net doet als of je express schade krijgt. 

Ik hen nog even gekeken. Laatste schade vd riolering dateert uit april 2015. In 2018 40 euro vergoed gekregen na aftrek eigen risico vd reparatie v een gsm scherm. Totaal gedeclareerde zal zo.n 1600 euro zijn geweest over 30 jaar verzekering. Daar gaat het mij dus om. Begrijp het tijdstip van de brief net en ook de toon niet....

Reputatie 3

Goedemorgen @RBlok en dank je wel voor het delen van je brief richting Volmachtkantoor Nederland. Dat je hier boos/teleurgesteld over bent na zoveel jaar vast klant te zijn, dat snap ik. De brief van VKN richting jou kan ik helaas niet lezen, dus over de toon van deze brief kan ik op dit moment niet oordelen. Wel is het goed dat je hen hebt teruggeschreven en ik ben benieuwd wat hier uit komt.

We willen met zijn allen de premies zo laag mogelijk houden, en iedere schade die er gemeld wordt, zorgt ervoor dat we uiteindelijk premies voor alle klanten moeten verhogen. Uiteraard mag het niet zo zijn dat je het gevoel hebt dat je als ‘fraudeur’ wordt gezien, niemand wil schade. En al helemaal niet aan je riolering waar je niets aan kunt doen. Ik denk (hoop) dat dat ook niet de insteek is geweest. Maar dat het de bewustwording is geweest wat (veel) schades met de premie kunnen doen. Ik neem contact op met Volmachtkantoor Nederland over deze brieven en hun bedoeling hiermee en zodra ik meer weet, lees je dat hier.

Reageer