Beantwoord

Waarom is de community niet bij alle klantenraadleden bekend?

Reputatie 3
  • 2103 reacties
In de Klantenraad werd door enkelen aangegeven dat de community niet bekend was (vooral via de app). Betekent dit dat ook dit Klantenraad-forum niet bekend is? Je komt hier immers via de community. Of is er nog een andere ingang?
icon

Beste antwoord door Marijke 15 maart 2018, 13:35

Hoi Koos,

Het lijkt me inderdaad belangrijk dat de Klantenraad op de hoogte is van het bestaan van de community. Via deze pagina op onze website word je doorgelinkt naar de Klantenraad-pagina op de community. Er zijn in dit geval dus meerdere wegen die naar Rome leiden. Als je via internet zoekt op Klantenraad SNS, dan kom je hier ook uit.

Bekijk origineel

33 Reacties

Hoi Koos,

Het lijkt me inderdaad belangrijk dat de Klantenraad op de hoogte is van het bestaan van de community. Via deze pagina op onze website word je doorgelinkt naar de Klantenraad-pagina op de community. Er zijn in dit geval dus meerdere wegen die naar Rome leiden. Als je via internet zoekt op Klantenraad SNS, dan kom je hier ook uit.
Reputatie 3
Deze pagina kende ik nog niet.

Misschien is het een goed idee om de geplaatste verslagen de juiste titel te geven Het verslag 19 maart 2016 gaat over maart 2015...
Dat is zeker een goed idee. Ik vraag de afdeling Contentbeheer om de titel van de link aan te passen.
Hoi Koos,

De link is aangepast dus de inhoud komt nu weer overeen met de titel :)
Reputatie 2
Ik heb in het verleden regelmatig gekeken op inbreng van Klantenraadleden. Toen niets / weinig gevonden. Via mijn methode naar het vinden van inbreng van nieuwe berichten (menu, berichten sinds laatste inlog) krijg ik ook geen meldingen van nieuwe berichten daar.
Nog iets te doen dus.
Groet,
Ben :cool:
De berichten over de Klantenraad zie ik bij het lijstje met laatst besproken onderwerpen. Als ik op de 'homepagina' van de community naar beneden scroll, dan zie ik een kopje 'Over SNS' en daaronder staat 'Klantenraad'. Volgens mij is dit gedeelte van de community goed vindbaar.
Reputatie 3
Ik geef slechts de ervaring door van andere Klantenraad-leden. Punten die misschien een rol spelen:
- zij gebruiken de app
- Ik kom nooit op de Home-pagina. In mijn browser-startscherm staat een directe link naar de inlogpagina. (Als klant is de home-pagina alleen maar lastig.) Onder de links "over ons" en "SNS"zie ik geen aanduiding voor de Klantenraad. Niet vindbaar dus.
Reputatie 2
Koos schreef:

- Ik kom nooit op de Home-pagina. In mijn browser-startscherm staat een directe link naar de inlogpagina. (Als klant is de home-pagina alleen maar lastig.) Onder de links "over ons" en "SNS"zie ik geen aanduiding voor de Klantenraad. Niet vindbaar dus.

Kan het zijn dat hier enige spraakverwarring is? Met "Home" pagina wordt de "home" pagina van de community bedoeld. Eigenlijk heb je die niet echt nodig als je eenmaal bent ingelogd. Rechts boven staat "menu", als je daarop klikt krijg je een hele lijst (veel te tang) met kopjes en daaronder links. Ergens in het midden staat "Over SNS" met daaronder een link "Klantenraad". Hier kunnen alle "ingelogden" (klantenraad en/of community leden) berichten plaatsen.
Ik volg deze weg bijna nooit, omdat ik steeds in het menu voor "nieuwe berichten sinds vorige inlog" kies.
Groet,
PS Als mijn beoordeling onjuist is (spraakverwarring) bij voorbaat mijn verontschuldigingen.
Reputatie 3
Van mijn kant heb je gelijk, Ben.
Maar je moet wel een kolere eind doorscrollen voordat je de Klantenraad hebt gevonden. Zover ben ik nog nooit naar beneden gegaan. Dan is het Forum in de titelbalk toch een stuk makkelijker.
Reputatie 1
Koos schreef:

Ik kom nooit op de Home-pagina. In mijn browser-startscherm staat een directe link naar de inlogpagina. (Als klant is de home-pagina alleen maar lastig.) Onder de links "over ons" en "SNS"zie ik geen aanduiding voor de Klantenraad. Niet vindbaar dus.

Dit herken ik ook wel. Op zich begin ik wel op de SNS homepage (https://www.snsbank.nl/particulier/home.html), maar schiet dan met inloggen direct naar de mijn SNS omgeving. Zou op de home page naar beneden worden gescrolled, dan is linksonder wel een link naar het community forum te vinden. Vanwaaruit dan zoals beschreven naar de klantenraad is te komen. Op de ingelogde Mijn SNS page is nu ook een prominente optie in het rechter pagemenu "Naar de SNS-Community" te zien. Die lijkt mij prominenter dan ze mij in het geheugen stond (menselijk geheugen is een slecht referentiekader, zeker mijn geheugen:$).

De doelgroep van bestaande klanten die wel eens een vraagje aan het forum hebben gesteld vind ik dus wel goed afgedekt, eenmaal op de inlogpagina is het een van de eerste elementen die je ziet. Dat dan in het forum omlaag gescrolled moet worden naar de klantenraad, tja, ik vind het niet zo'n issue, temeer daar het merendeel van de bezoekers een zuiver functionele reden heeft om het forum te bezoeken. Het checken van de klantenraad is niet de meest waarschijnlijke optie vermoed ik.

Wil je een argeloze SNS bezoeker naar het Forum verleiden (lijkt mij toch een mooi visitekaartje, een transparantie community met vraag, antwoord en commentaar) dan zou de link van linksonder in de SNS homepage (https://www.snsbank.nl/particulier/home.html) naar bovenin de pagina moeten verhuizen (in het rijtje Producten Service, Waarom SNS, Mijn SNS). Maak hier een extra drop down aan, bijvoorbeeld Contact en Service. Schuif hierin de opties voor de webportals, het SNS forum en de pages voor Klantenservice en Contactinformatie. Merk op dat die laatste twee opties uit het naburige menu Zoeken en service worden gehaald. De enige overblijvende optie (Zoeken) kan vervolgens direct toegankelijk gemaakt worden met een grote dikke KNOP direct onder de drop downs. Als variant kan nog worden overwogen de knoppen voor de webportals naast die search knop te zetten. Wat denk ik wel van belang is dat het onderscheid tussen de zelf gehostte community en de webportals duidelijker wordt. Nu is de link naar de community wat ondergeschoffeld, naast de links van de webportals.

Voordelen:
>Wie het even niet weet heeft een hele eenduidige "zoeken" knop.
>Alle manieren waarop de bank haar (aspirant!)klanten tracht te bereiken zijn prominent bovenaan te vinden. Mensen zullen zo denk ik makkelijker voor een Community bezoek zijn in te vangen.
>Meer gelegenheid om een duidelijk onderscheid te maken tussen de contact leggende portals en de wat meer inhoudelijk de diepte ingaande SNS community.

Als SNS wil uitstralen dat de mening van haar klanten belangrijk is dan zou ze zich hiervoor op de borst moeten kloppen en het van de daken moeten schreeuwen, ook naar aspirant klanten toe. Het afzonderlijk positioneren van de klantenraad vanaf de homepage lijkt mij een heel ander verhaal. Zelf herken ik hierin de noodzaak niet zo. De eerste zorg is wat mij betreft dat de toestroom tot die community dikker wordt, dan zal de groep mensen die je die klantenraad onder de aandacht wilt brengen zichzelf wel uitselecteren.
Reputatie 2
Er zijn 2 uitgangspunten volgens mij.
1. de klant die in MijnSNS aan het bankieren is "verleiden" naar de community
2. de communitylid die even wat wil schrijven of wil nazien wat er voor nieuwe berichten zijn.
ad1. in het menu links een link naar de community "homepagina" is prima (de 3 links nu gaan naar dezelfde pagina, kunnen er dus 2 weg). De info en link naar de community rechts, is eigenlijk een info bericht met als service meteen de link erbij (logisch). Opvallend en wenselijk om klanten te verleiden naar de community.
ad2. deze hoeft niet eerst naar MijnSNS (tenzij zij/hij eerst wil bankieren). Je kunt met een community inlog ook eenvoudig bij de community inloggen (accepteer cookies en vink "inlog bewaren" aan en je kunt meestal zelfs zonder in te loggen in de community). Ik gebruik volgende link en krijg (meestal, als ik bijv. niet net alle onzin van de computer heb gewist (ook de meeste cookies)) meteen een overzicht van nieuwe berichten sinds mijn vorige inlog
https://forum.snsbank.nl/search/activity/sincelastvisit .
Algemeen;
eigenlijk blijkt uit deze discussie dus al dat er vele wegen zijn die naar Rome leiden en dus de klant alleen maar in verwarring kunnen brengen.
Groet,
Reputatie 2
BigBen schreef:

Algemeen;
eigenlijk blijkt uit deze discussie dus al dat er vele wegen zijn die naar Rome leiden en dus de klant alleen maar in verwarring kunnen brengen.
Groet,

Even een test of de vele wegen naar Rome wel echt bestaan. Je kunt wel aangeven dat er vele wegen naar Rome zijn, maar als (één/meerdere) weg (gedeeltelijk) er niet is, wat dan?
Groet,
Reputatie 3
BigBen schreef:

Even een test of de vele wegen naar Rome wel echt bestaan. Je kunt wel aangeven dat er vele wegen naar Rome zijn, maar als (één/meerdere) weg (gedeeltelijk) er niet is, wat dan?
Groet,

Wat bedoel je? was dit bericht je test, of komt die nog omdat je twijfelt aan de Roomse aanduiding? Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Reputatie 2
@Koos,
Na het klikken op "actief sinds laatste bezoek", sta jij met je bericht ook in het getoonde lijstje.
Ik twijfelde of dit Topic ook werd meegenomen voor deze optie (actief sinds enz.). Na deze test weet ik dus dat ik niet via een andere weg dit topic hoef te volgen!
Thats the test!
Prettig weekend.
Groet,
PS Marijke schreef dat het "Topic goed te vinden was", wat niet mijn opmerking was. Er zijn meer mogelijkheden bij de community om naar iets toe te gaan (meer wegen enz.). Maar als dan een mogelijkheid (een weg ) er wel is maar niet werkt, heeft het dus geen zin, oftewel moet die optie "gerepareerd" worden. Zoiets....
Reputatie 3
Duidelijk. Dank je wel.
Beste Koos,

Ik verdwaal en ik zie het licht niet.
Kan jij mij helpen hoe ik in het gedeelte kom waar in de klantenraad en de community elkaar vinden?

Vind het gewoon onoverzichtelijk.

Bedankt en ik hoop je snel te zien.

Hartelijke groet, Hannelore
Reputatie 3
Dag Hannelore,
Het handigst vind ik vanuit Mijn overzicht in Mijn SNS.
Daar staat rechts een lichtblauw balkje, dat linkt Naar de SNS-community. Je komt dan in het forum, waar vier groepen staan aangegeven ("Slim meedenken", "SNS Producten en Diensten", "Over SNS", en "Algemeen"). Daar kun je dus heel veel community-topics vinden.
Onder de groep "Over SNS" kun je Klantenraad vinden. Klantenraad is dus één van de onderwerp-groepen in het gehele forum, maar die zie je alleen als je geautoriseerd bent.

Je kunt vanuit deze pagina Klantenraad navigeren naar het forumoverzicht door bovenin de pagina te klikken op Forum. Lukt het zo?
Reputatie 3
Dus de naam zou moeten zijn Klantenraad (besloten) net als die twee andere groepen.
Reputatie 2
eRik19 schreef:

Dus de naam zou moeten zijn Klantenraad (besloten) net als die twee andere groepen.

Volgens mij was (maar is niet meer, je kunt er niet ingelogd zelfs bij!!!) "Klantenraad" een besloten groep.
Dat is denk ik veranderd doordat de Experts en de klantenraad zijn samen gevoegd in het topic (groep) "Klankbord (besloten)".
Klantenraad leden en Expertgroep leden hebben toegang tot "Klankbord" (moeten dus bij de community (of MijnSNS) ingelogd zijn).
Ik dacht dat "Klantenraad" en "Experts" zouden worden samengevoegd tot/in "Klankbord" (Experts berichten staan er wel in, Klantenraad niet).
Dus ......
Groet,
Reputatie 3
BigBen schreef:

...... je kunt er niet ingelogd zelfs bij!!!...

Niets ten nadele van jou Ben, maar ik heb dit toch eerst gecontroleerd. En inderdaad, tot mijn stomme verbazing, je hebt gelijk !!

Volgens mij is dat niet de bedoeling en is dat niet in overeenstemming met de afspraken. Mods, kunnen jullie dit uitleggen?
Reputatie 2
Koos schreef:

BigBen schreef:

...... je kunt er niet ingelogd zelfs bij!!!...

Niets ten nadele van jou Ben, maar ik heb dit toch eerst gecontroleerd. En inderdaad, tot mijn stomme verbazing, je hebt gelijk !!

Volgens mij is dat niet de bedoeling en is dat niet in overeenstemming met de afspraken. Mods, kunnen jullie dit uitleggen?

"Natuurlijk heb ik gelijk!!!! :)
@Mods zijn er niet (of lezen dit draadje niet). Grof dat er niet ingegrepen wordt, staat dus dan nog steeds openbaar. Maar even "rapporteer" gebruikt. Er is vandaag Überhaupt geen enkele reactie van een Mod, "dagje uit"?
Ik was aan het schrijven dat ik er in kon ("klantenraad") en vroeg me toen af (intuïtie) of ik er ook niet ingelogd in kon, met het genoemde resultaat.
Groet,
Beste @Hannelore, @eRik19, @Koos en @BigBen,

Om jullie vragen/opmerkingen goed te begrijpen heb ik aan de achterkant (InSided) gekeken. In het menu zie ik 2 besloten groepen staan.

Over SNS
  • Klantenraad
  • Klantpanel Innovatie (besloten)

Algemeen
  • Klankbord (besloten)

Ik heb jullie berichten in dit topic gelezen, maar kan er niet uit opmaken of de Klantenraad op de community (als dan niet) besloten moet zijn. Als er eerder met jullie is afgesproken dat de Klantenraad op de community een besloten groep is, dan respecteer ik de afspraak en zal ik actie ondernemen.
Reputatie 3
Ik kan me voorstellen dat de Volksbank zelf ook daar een mening over heeft. Als leden van de klantenraad (voor sommige onderwerpen) een NDA hebben ondertekend, dan moet deze groep zo wie zo besloten zijn. Als klantenraad discussies formeel openbaar zijn (vroeger kon iedereen de verslagen vinden en downloaden dacht ik) dan mag het openbaar zijn, maar dan read-only voor gewone bezoekers van het forum, of zou de klantenraad haar achterban via deze groep willen aanspreken?
Zomaar wat vragen en gedachten....
Reputatie 2
Evelyn SNS schreef:

Over SNS

• Klantenraad
  • Klantpanel Innovatie (besloten)

Algemeen
  • Klankbord (besloten)

Ik heb jullie berichten in dit topic gelezen, maar kan er niet uit opmaken of de Klantenraad op de community (als dan niet) besloten moet zijn. Als er eerder met jullie is afgesproken dat de Klantenraad op de community een besloten groep is, dan respecteer ik de afspraak en zal ik actie ondernemen.

Hoi Evelyn,
Volgens mij is vorig jaar eea veranderd.
De besloten klantenraad topic (voor klantenraadsleden en ik weet niet zeker meer of leden van de gesloten expert topic daar ook toegang hadden (even na gezocht, ik zie verschillende bijdrages van mij, dus hadden de experts toegang)), werd "samengevoegd" met de besloten expert topic en de naam veranderd in "klankbord". Het expert topic was dus weg (opgegaan met alle inhoud in Klankbord), klantenraad is blijven bestaan.
Mij lijkt dat het een "gesloten" topiuc behoort te zijn, maar misschien is het veel simpeler de inhoud samen te voegen met / in "Klankbord".
Dan blijft alleen een besloten topic "Klankbord".
"Klantpanel Innovatie (besloten)" is volgens mij ontstaan vanwege verschillende test die de afgelopen jaren werden gehouden voor en door/met klanten als "uitwisseling plek". Kan denk ik wel blijven voor dit soort situaties.
Het is zonder meer goed zo af en toe na de denken over "openheid of beslotenheid". Velen geven behoorlijk wat info over zich prijs (Google weet dat wel op waarde te schatten). De community is nu dus "openbaar" behoudens dus de 2 genoemde "besloten" topics.
Groet,
Ps pppffff.
Reputatie 3
Als we jou geheugen niet hadden!

P.S.
Misschien een nieuwe titel voor BB: Community Nestor

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S