Advies aan SNS Bank omtrent commercieel benaderen klanten per telefoon

Vandaag telefonisch benaderd door SNS. In eerste instantie leek het te gaan om de vraag of alles naar wens is rondom het klant zijn. Enfin, de aap komt uit de mouw. Of ik ergens anders een hypotheek heb en dat met de huidige rentestand een overstap heel interessant is. Dat is zeker een feit. Als er voorgesteld wordt om een afspraak te maken met een hypotheekadviseur, stem ik toe. De dame in kwestie moet even wat zaken navragen en komt na een minuut of 5 weer terug aan de lijn. Ze wil de afspraak in de agenda plannen en neemt een aantal zaken door. Als dan blijkt dat ik zzp'er ben en nog geen drie jaar zelfstandig waardoor ik niet aan de voorwaarden voldoe, stottert ze alle kanten uit. SNS, dit is geen manier van werken. Als medewerkers slechts op een script kunnen werken en niet op actuele situaties in kunnen spelen, train ze dan eerst beter. Daarbij, maak een klant niet blij met een dode mus en zet de vraag over het inkomen vooraan in de rij. Dit had mij een hoop tijd en ergernis gescheeld. Trouwens, als zeer trouwe klant vind ik dat ik sowieso recht heb op een gesprek waarin dan later bekeken wordt of het inkomen van de partner met een vaste aanstelling en de omzet van mezelf wordt meegenomen. Hoop dat dit een leerschool is en reken erop dat dit intern wordt doorgespeeld. Gemiste kans, jammer.

6 Reacties

Hoi yakketoetel,

Fijn dat je ons een advies geeft. We waarderen de feedback en ik wil dit graag intern doorzetten naar de verantwoordelijke. Om te kijken welke afdeling je heeft gebeld, heb ik je gegevens nodig. Wil je je postcode, huisnummer en geboortedatum naar webcare@sns.nl sturen o.v.v. 'Community - advies aan SNS'? Daar zou je me een enorm plezier mee doen.
Reputatie 1
@yakketoetel,
Ik ben het met je eens. Het zou NORMAAL zijn geweest als er toch een gesprek was gekomen. Pas dan kunnen alle criteria goed worden beoordeeld en kan een conclusie worden getrokken over wel of geen overstap mogelijk. Zeker een trouwe klant had niet op deze manier afgescheept mogen worden. Ik hoop maar dat dit een incident is geweest. Toen ik werd benaderd voor de jaarlijkse hypotheekcheck ging het gesprek correct en vakkundig. De conclusie was overigens dat het voor mij in verband met de hoogte van de boete niet interessant was om over te sluiten. Dat was natuurlijk wel een teleurstelling.
Dank je wel voor de reactie, Irene. Gegevens komen eraan.

Vooralsnog ga ik ervan uit dat voor mij hetzelfde geldt, JanStel, maar niet geschoten is altijd mis. Ik hoop dus dat ik toch in gesprek kan gaan, maar wacht de reactie van SNS af.
Reputatie 3
Volgens mij kun je gewoon een gesprek met een hypotheekadviseur regelen. Je bent waarschijnlijk door een 'call-centre' gebeld en ja, met een voorgeschreven script wordt het dan lastig. Ik zou gewoon zelf rechtstreeks met een adviseur een afspraak maken.
@Blacktomcat, dat neemt niet weg dat de manier waarop dit gebeurt door SNS onder de loep genomen mag worden. Er wordt vanuit hun naam gebeld en dus hebben ze een verantwoording dit op een juiste manier te doen. Ik had zelf eigenlijk niet eens het idee voor een adviesgesprek te gaan bellen.

Algemeen gezegd ben ik door afdeling Webcare van SNS inmiddels op de hoogte gesteld dat het met de verantwoordelijke afdeling is besproken en deze feedback als waardevol wordt gezien. Ook kan ik aangeven of ik alsnog in gesprek wil gaan met een hypotheekadviseur. Dank aan SNS dat dit is opgepakt en ik ga kijken wat het voor mij kan betekenen.
Reputatie 3
Ik ben het met je eens dat de manier waarop het gegaan is, zeker niet de schoonheidsprijs verdiende. Daarna hebben ze het, naar ik begrijp ik, het toch weer aardig opgepakt. Ik wens je succes met het gesprek en hoo pdat daar nog iets positiefs voor je uitkomt.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)