SNS

Alsof SNS meedenkt met hun clienten?

• 14 november 2013
  • 10 Reacties
  • 9477 Keer bekeken

Denk mee? Alsof SNS mee denkt met hun clienten? Best lachwekkend want is natuurlijk geheel niet aan de orde want ze schoppen je net zo makkelijk er uit zodra er anders denkende binnenkomen. Staan totaal niet open voor andere visie en zitten vast geroest in hun aangeleerde rol.
Zo, ben ikweer effe kwijt en andere hypotheken zijn dus elders ondergebracht.

Reageren heeft niet zo veel zin vrees ik want het kleine stukje wat op de nog lopende hypotheek staat los ik zo wel een keer af. Heb helaas dus niets meer te zoeken bij sns.

10 reacties

Beste Peter96,

Vervelend om te lezen dat je ontevreden bent. Ik begrijp dat je deze ervaring hier wilt delen. In je bijdrage lees ik dat je inmiddels hebt gekozen voor een andere bank. Uiteraard vinden wij dat jammer. Mochten we op dit moment nog iets voor je kunnen betekenen, laat het ons weten.
Nou zal wel sarcastisch klinken maar zou niet weten wat SNS nog voor mij zou kunnen betekenen. Een hypotheek oversluiten na een scheiding is blijkbaar niet te doen als je hoofdinkomen huur uit onroerend goed is. Daarword om een vreemde reden dan maar 25% van mee geteld. Prima als ondernemer kan je dan aangeven inkomsten uit andere bronnen aan te gaan spreken. Nee dat doet SNS niet en je kan gewoon de boel verkopen want ze vinden het risico te groot.

Even uitleggen wat risico is bij ondernemers met meer dan twee hersencellen. Risico is bijvoorbeeld iemand met een vast contract een hypotheek geven waar het maar zo kan dat kantonrechter dat contract onbind. Bank heeft dan misschien van hypotheeknemer nog een regenjas of onderbroek te scoren als pleister op de blaren maar meer ook niet.
Wat was mijn risiko voor jullie. Huis waar het om gaat heeft executieoverwaarde van 50.000.-, ander huis is nagenoeg vrij van hypotheek en heeft dus heel vlot executieoverwaarde van 150.000.-, o ja er is ook nog een bedrijf wat met grond en al vrij is executiewaarde 200.000.-

Dus als jullie liever hypotheek verstrekken aan iemand met niks( ja onderbroek en regenjas)  verstrekken dan zal ik wel een astronomisch bedrag nodig gehad hebben? Yep ja tuurlijk, ging om 100.000.- hypotheek. Wat had jullie kunnen gebeuren als ik af begin helemaal nooit iets zou hebben betaald? Juist, helemaal niks want geld was toch wel te halen. Wat haal je bij die man met regenjas en onderbroek, juist helemaal niks.

Ja logies dat je mij dan liever geen hypotheek verstrekt. Waarom zou je geen risiko lopen als het ook wel kan. Huh?? zeg ik dat goed?? Ja inderdaad en ik kon op zijn Hollands gezecht wat jullie betreft de boel gaan verkopen. Doeg Peter en zoek het maar uit.

Prima en ondanks mijn uitleg begreep ik dus dat er geen rekenkundige wonderen bij jullie werkzaam zijn. En al helemaal niet iemand die ook nog eens af zou kunnen en/of mogen wijken van jullie denkpatroon.

Bij Rabobank begrepen ze een soortgelijke email met strekking als deze wel. Inderdaad geen risiko bij deze enigzins vreemd lateraal denkende meneer. Zelfs de bij jullie verplichte levensverzekering was na uitleg bij hun onzin. Op papier de boel aan kunnen tonen was daar wel voldoende en binnen gesprek van 10minuten was het klaar.

Of jullie nog wat kunnen betekenen? Nou nee denk niet echt want gevoelens zijn net als bij mijn ex en die zijn niet echt liefdevol. Wel staat er een heel klein hypotheektje nog bij jullie. Daar betaal ik iets van 35.- per maand aan. Rekening kijk ik nooit op maar kreeg van de week wel een lief briefje dat jullie die hypotheek stopgezet hadden omdat ik niet voldoende op rekening had staan. Joh wat een dreiging voor lullig bedrag. Dus maar even paar honderd euro overgeboekt en ben ik wee jaartje van gezeur af.
Nee dit alles heeft mijn vertrouwen in SNS wel doen verdwijnen. Misschien dat anderen die dit lezen hier ook de oogjes van open krijgen. Of halen jullie dit meteen van de site hier weg? In dat geval heb ik nog wel kopieen van dit alles.

Mooi verhaal zo en effe leuk om te typen, maar verdere relatie? Ehhh nee laat maar, ik heb mijn lesje geleerd.

Groet:Peter.
@peter96; Ik kan me je ergenis wel voorstellen, echter je conclusie niet. In mijn ervaring is het meestal afhankelijk van een bepaald persoon, tref je toevallig de verkeerde, jammer dan.
Mijn verhaal is bijna het omgekeerde. Had hypotheek bij SNS (beiden behoorlijk inkomen). We wilden naar Duitsland verhuizen, huis kopen dus. SNS wilde niet in DE een hypotheek verstrekken (eigenlijk dus omzetten naar ander huis). Oké, was zo. Dus op zoek naar wat anders. Rabobank was behoorlijk positief (huis wat we wilden kopen €150.000, met een rapport van geschatte waarde van €180.000, inkomen ook hier dus behoorlijk zeker). Na 3 gesprekken, een uitnodiging voor defintieve ondertekening/afspraak. Vlak voor mijn vertrek naar de afspraak telefoontje; Rabo zag er toch maar vanaf??? Toch er heen gegaan om nader te horen. Dir. wilde niet????
Rabo hoeft voor mij dus niet meer. Heeft me veel tijd en ergenis gekost (en bijna het huis wat we wilden kopen (en dus wel hebben gekocht)).
Suc6
Groet,
Ben 🆒
PS Misschien in soortgelijke gevallen even hier aan de bel trekken (was er toen nog niet). Soms kun je hier net een ander persoon treffen! Ten slotte is het allemaal mensenwerk.
Persoon die voormij bezig geweest was had voorheen altijd veel te zeggen. Ook hij liep tegen frustraties aan en ook mijn emails naar hoofdkantoor bereikte geen resultaat. Man heeft zich prima voor mij ingezet en ook echt binnen sns alles gedaan om te zorgen dat ik blijven zou. Hij vond het ergelijk en zat er best mee in zijn maag.Hij vrolijkte op toen ik zei "Joh maak je niet druk, het is maar een stapel stenen met een dak erboven".Zo makkelijk als het vroeger ging zo moeilijk was het later.
Ik zou niet weten wie nu wel open gestaan had voor mijn voorstel.Feit is dat ik gewoon de bietenbrug op kon dus mee denken is niet iets wat doel treft.

Overigens ben ik niet gefrustreerd en ook nooit geweest, ergelijk was het wel maar dat zijn vele dingen in het leven.

De dreigbrief over hypotheek geeft mij ook geen vertrouwen. Gewoon een niet werkend orgaan waar mensen blijkbaar niet na kunnen/mogen denken om al helemaal niet over veilige marges te praten.

Rabo zijn ook heus wel dingen mis en ook daar was ik zo ineens weg gegaan om vervolgens bij Sns te komen. Maar feit is dat dit wel de enige bank was die wel brood in mijn voorstelzag. Vergeet niet dat ik ook voorstel bij hoofdkantoor in Den Haag gedaan heb bij Sns. Dus als er dan toch ergens een stap lager wel iemand zitmet bevoegdheden is deze ieder geval niet te bereiken.

Nee als zelfstandig ondernemer kom je niet binnen,snappen ze niet en als je dan ook blijk geeft van beter nadenken is dat eng of zoiets.

Gewoon zeer slecht management.
@Big-Ben: Wat ook misschien niet duidelijk is dat ik al bij SNS was en dus al een hypotheek bij SNS had. Alleen werd die gedwongen op te houden te bestaan en moest ik gewoon maar zien hoe ik het opging lossen.
Had ik deze oplossing niet gevonden bij de Rabo had misschien een gedwongen verkoop afgedwongen door halstarrigheid van SNS aan de orde geweest.

Had SNS daar voordeel bij gehad? Feit is wel dat ze je daar als clieent dus wel mee voor het blok zetten.

"Meedenken met clieent" heet dat of heet dit. Denk je dat ik ooit een serieuze reactie gehad heb van SNS? Ja de medewerker die zijn best voor mij deed, die man gaf toe dat hij het beschamend vond wat hier gebeurde en snapte er ook niks van..
@Peter96;
Gezien je "zekerheden" inderdaad wel een vreemde zaak. Ik weet de reden ook niet, ik denk iets. Mogelijk dat er bij iemand een "radertje" op negatief ging staan (scheiding?) en daardoor de zaak blokkeerde. Komt wel vaker voor dat een eenmaal genomen besluit, niet te herzien blijkt, ondanks dat er goede redenen/voorwaarden voor zijn. Of de SNS er voordeel bij had? Waarschijnlijk niet dus, maar ze kunnen zeggen dat ze "zorgvuldig" kijken (wat dat dan ook mag zijn).
Gelukkig heb je de zaak nu dus geregeld.
Groet,
Ben 🆒
PS Het komt erg vaak voor dat mensen oordelen op uiterlijkheden.
Geen idee wat achterliggende gedacht toen was. Dat ik een vreemde eend in de bijt ben was al duidelijk vanaf begin. Maar dat was alleen maar lekker duidelijk voor degenen die toen verantwoording over de hypotheken had. Click was goed.
Denk zelf dat op een gegeven moment alles intern fout was bij SNS waardoor er in een soort paniekreactie alles op slot werd gedaan door managers die niet van toeten of blazen wisten hoe handel werkt.

Oordelen op uiterlijkheden gebeurd inderdaad veel maar ook dat geeft weer een beperking aan van degene die zich daar schuldig aan maakt.

Lang leve de lol en niks is een probleem mits een mens maar bereid is concessies te doen, maar dat is volgens mij een gave..
Hi Peter,

Dat klinkt inderdaad niet als een leuke ervaring. Ik snap je frustratie en goed dat je dit hier met ons deelt. Hier kunnen we alleen maar van leren.
Zoals je ziet hebben we je bericht dan ook niet verwijderd of gecensureerd, dat is niet de bedoeling van de community. In het topic 'Nieuw? Lees dit eerst' lees je wat meer over de achtergrond van de community en onze huisregels.

Wel hoop ik dat we je 'eens een slechte ervaring, altijd slechte herinnering' een beetje kunnen wegnemen door je hier op de community te laten meedenken over onze producten en diensten 🙂. Zo hebben we al flink wat kunnen verbeteren in onze producten en dienstverlening, dankzij behulpzame klanten op dit forum.

Zo blijft de community voor iedereen een plek waar we over producten van SNS Bank in gesprek kunnen blijven, waar opbouwende feedback en constructieve bijdragen welkom zijn, maar de sfeer goed blijft.
Hoi Lindsay,

Geen idee hoe het komt maar het is echt geen frustratie van mij hoor. Waarschijnlijk komt die gedachte door mijn enigzins vreemde manier van verwoorden van probleem. Doel is ook absoluut niet te schoppen of onderuit te halen maar laten zien dat bepaalde dingen een mens maar zo kunnen overkomen ondanks dat je denkt een band te hebben met Sns.
Vind het ook zeer lovend dat berichten niet verwijderd zijn en had dit eigenlijk wel verwacht, zo zie ik dus dat er ook anders denkenden dingen willen leren.

Idee is ook goed van jullie maar denk op dit punt van de ladder je managent hogerhand echt niet wakker krijgt. Dis is duidelijk een probleem ontstaan in structuur van management. Zal er meer klantvriendelijk gerichte productiviteit moeten komen ligt daar de oplossing.

Denk dat je gewoon geen al te hoog verwachtingspatroon van de bank moet hebben, dus niet denken dat als er iets is je een structurele oplossing kan vinden. Je bent een nummer die geld brengt en daar houd het gewoon mee op. De rest is gewoon alleen maar een idee die een mens onterecht bij plaatje past. Jammer maar sinds de melkboer en kruidenier is dit gewoon de nieuwe wereld waar we in leven.

Kunnen we piepen en mekkeren maar anders is het gewoon niet. Is typerend voor hoe dingen onpersoonlijk zijn geworden in ons landje.Maar zijn zat leuke dingen die dat gelukkig compenseren.
Hoi Peter,

Bedankt voor je prettige toelichting. Zoals Lindsay al aangaf, vinden we het waardevol dat je op de community altijd je ervaringen kunt delen. Daar leren we van. Ik vind het daarom erg interessant om te lezen hoe jij daar vanuit jouw situatie hier invulling aan geeft. Zonder te 'schoppen', zoals je zelf heel duidelijk schrijft.

Je opmerking over het onpersoonlijk worden van dingen in het algemeen begrijp ik zeker. Moderatie (het lezen en plaatsen van reacties zoals o.a. Lindsay en ik hier doen) is in ieder geval een voorbeeld van echt mensenwerk. Hiermee compenseren we heel misschien voor een bescheiden deel het gebrek aan persoonlijkheid dat je als persoon soms kunt ervaren.

Is typerend voor hoe dingen onpersoonlijk zijn geworden in ons landje.Maar zijn zat leuke dingen die dat gelukkig compenseren.

Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd naar de leuke dingen die het compenseren, zoals je in je laatste zin aangeeft. :) Een prettig weekend alvast.

Reageer