Beantwoord

E-mail van SNS of een phishingmail?

Reputatie 1
  • Bijna aan de top
  • 170 reacties
Ik kreeg tot mijn verbazing weer een E-mail over de SNS mobiel bankieren app met een link. Ik begrijp dit niet. Je wordt overspoeld met e-mails van diverse banken die over het algemeen nep zijn. Ik klik ze dan ook nooit aan. Ik neem aan dat deze van de SNS ook een phishing mail is, hoewel ton timmermans staat er onder.. Indien het wel een echte e-mail betreft luidt mijn vraag: waarom geen bericht op de beveiligde SNS site?
icon

Beste antwoord door eRik19 15 oktober 2015, 23:42

Hoi henk,
Het is belangrijk om de domeinnaam te controleren van de link. Is het een patroon met https://*.snsbank.nl/.... Dan kun je er redelijk vanuit gaan dat het OK is (ook nog kijken nadat je hebt geklikt of je echt op de SNS site zit). Deze url krijg je vaak te zien als je er met je muis over beweegt. Maar dit kan lastig zijn voor de gemiddelde gebruiker.
De SNS bank heeft soms niet zo veel keus om je te kunnen benaderen en niet alle mensen hebben een forum account en kunnen dus een berichtje ophalen en lezen.

Je kunt een verdachte e-mail altijd doorsturen naar valse-email@sns.nl.

P.S.
Als ik een phishing e-mail zou maken zou ik ook voor Ton Timmerman gaan.

Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 3
Hoi henk,
Het is belangrijk om de domeinnaam te controleren van de link. Is het een patroon met https://*.snsbank.nl/.... Dan kun je er redelijk vanuit gaan dat het OK is (ook nog kijken nadat je hebt geklikt of je echt op de SNS site zit). Deze url krijg je vaak te zien als je er met je muis over beweegt. Maar dit kan lastig zijn voor de gemiddelde gebruiker.
De SNS bank heeft soms niet zo veel keus om je te kunnen benaderen en niet alle mensen hebben een forum account en kunnen dus een berichtje ophalen en lezen.

Je kunt een verdachte e-mail altijd doorsturen naar valse-email@sns.nl.

P.S.
henkmeerdink schreef:

Ik kreeg tot mijn verbazing weer een E-mail over de SNS mobiel bankieren app met een link. Ik begrijp dit niet. Je wordt overspoeld met e-mails van diverse banken die over het algemeen nep zijn. Ik klik ze dan ook nooit aan. Ik neem aan dat deze van de SNS ook een phishing mail is, hoewel ton timmermans staat er onder.. Indien het wel een echte e-mail betreft luidt mijn vraag: waarom geen bericht op de beveiligde SNS site?

Hoi Henkmeerdink,

Excuses dat je nog geen reactie van de moderators hebt ontvangen. Je bericht hebben we over het hoofd gezien. Erik19 heeft je al voorzien van een goed antwoord. Het is belangrijk om de link goed te controleren. Vertrouw je deze niet? Laat het ons dan weten, dan kijken we met je mee. De e-mail kun je dan het beste doorsturen naar valse-email@sns.nl.
eRik19 schreef:

Dat gebeurt ook regelmatig. Ik kende Ton Timmerman eerder van de phisingemails dan van de echte.

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)