SNS

Mailing - rentevergelijking

• 9 mei 2014
  • 12 Reacties
  • 4099 Keer bekeken

Vandaag trof ik deze mail in mijn mailbox aan:Nieuwe rente per 14 mei 2014De rentewijziging gaat in per 14 mei 2014. In de tabel ziet u de huidige en de nieuwe rente op jaarbasis. Ook na deze wijziging krijgt u bij SNS Bank nog steeds een goede rente op deze spaarrekening(en).

Oud rentepercentage     Nieuw rentepercentage
SNS Internet Sparen     1,7%     1,6%

Vergelijk uw rente
Wilt u zeker weten dat u nog steeds goed zit bij SNS Bank? Vergelijk uw rente dan eens met die van andere banken.

Dus ik klik op die Vergelijk-link... en krijg Pagina niet gevonden. Wat is dit voor amateuristisch gedoe mensen?

Prettig weekend in elk geval!

12 reacties

Sowieso, zo'n linkje zou ook naar een malafide (phishing) site kunnen leiden zonder dat je het weet. Wie zegt mij dat snsbank.emessaging.nl te vertrouwen is?
Bij mij werkt de URL wel en als ik {in mijn geval} ga vergelijken dan vang ik bij de ING net zo veel als bij de SNS en dat heb ik nog niet meegemaakt.
Ik had ook dat mailtje (prima dat we nu vooraf op de hoogte worden gebracht, hebben we hier meermaals om gevraagd :)) en ook ik kreeg een foutmelding. Achteraf denk ik ; stom dat ik erop klikte (ondanks al mijn beveiligingen is het toch verstandig niet op links in mails te klikken, gewoon naar de site zelf gaan, door intikken adres).
Dus SNS; geen links in mails gebruiken. Verwijs naar de site en licht toe waar de informatie is te vinden (MijnOverheid (oid) doet dat sinds een tijdje ook niet meer, je moet zelf naar de site gaan en inloggen).
Groet,
Ben 🆒
PS Ik ga er vanuit dat ING hetzelfde gaat doen. Tot op heden waren die banken wat eerder en volgde SNS, maar omdat SNS nu eerder informeert, kan het zijn dat vanaf nu dus ING (en de rest) er achteraan komen.
Vandaag trof ik deze mail in mijn mailbox aan:Nieuwe rente per 14 mei 2014De rentewijziging gaat in per 14 mei 2014. In de tabel ziet u de huidige en de nieuwe rente op jaarbasis. Ook na deze wijziging krijgt u bij SNS Bank nog steeds een goede rente op deze spaarrekening(en).

Oud rentepercentage     Nieuw rentepercentage
SNS Internet Sparen     1,7%     1,6%

Vergelijk uw rente
Wilt u zeker weten dat u nog steeds goed zit bij SNS Bank? Vergelijk uw rente dan eens met die van andere banken.

Dus ik klik op die Vergelijk-link... en krijg Pagina niet gevonden. Wat is dit voor amateuristisch gedoe mensen?

Prettig weekend in elk geval!

Hallo ReinoutS,

Vervelend dat je de link niet kunt openen, onze excuses hiervoor. Door een verstoring heeft de link korte tijd niet gewerkt. Deze zou nu wel moeten werken? Hierbij alsnog de link: http://www.snsbank.nl/particulier/sparen/de-hoogte-van-sns-spaarrentes.html.
Verder vind ik het een goede vraag wanneer je vraagt welke URL's te vertrouwen zijn. Hier ga ik intern ook mee verder om te kijken hoe we dit eventueel kunnen veranderen. Binnenkort verwacht ik een reactie te kunnen geven.

@BigBen Bedankt voor het meedenken en de tip. We komen er spoedig op terug.

Zie dat Maxisparen {nog} op 1,8 % staat, maar ik denk dat het logisch zou zijn de markt te volgen en ook hier de spaarrente te verlagen.
Reputatie 2
Badge +1
Zie dat Maxisparen {nog} op 1,8 % staat, maar ik denk dat het logisch zou zijn de markt te volgen en ook hier de spaarrente te verlagen.

Ook de rente voor maxisparen wordt op 14 mei verlaagd van 1,8% naar 1,75%.
Bedankt voor de informatie, want daar krijg ik geen bericht van. Ik vind het een beetje vreemd dat SNS niet alle spaarrentewijzigingen gewoon op de site zet. Dat is wel zo eerlijk, dan kunnen nieuwe spaarders zien wat de spaarrente gaat doen in de komende dagen.
Reputatie 2
Badge +1
Ik kreeg een e-mail van SNS met van beide spaarvormen (internetsparen en maxisparen) een rentewijziging. Jammer alleen dat de aankondiging niet op de website staat. Ik begrijp het wel, maar als ik net als nieuwe klant een rekening zou hebben geopend, dan zou ik me 14 mei wel een beetje bedrogen voelen...
Dan denk ik dat u meerdere spaarrekeningen heefr, of u bent een belangrijk persoon, want u heeft al eens een prijs gewonnen.

@
Binnenkort wijzigen wij de spaarrentes. U heeft bij ons 1 of meer spaarrekeningen met een variabele rente. We vinden het belangrijk om u op tijd over de rentewijziging te informeren.

Nieuwe rente per 14 mei 2014
De rentewijziging gaat in per 14 mei 2014. In de tabel ziet u de huidige en de nieuwe rente op jaarbasis. Ook na deze wijziging krijgt u bij SNS Bank nog steeds een goede rente op deze spaarrekening(en).

Oud rentepercentage   Nieuw rentepercentage

SNS Plussparen   1,7%   1,6%
Reputatie 2
Badge +1
Ik verwacht niet dat ik van de SNS bank een voorkeursbehandeling krijg, hoewel ik dat als klant natuurlijk wel kan waarderen als dat gebeurt ;)

U heeft inderdaad correct verondersteld dat ik (ten minste) 2 spaarrekeningen heb, waaronder een internetsparen en een maxisparen rekening.
Reputatie 2
Badge +1
Even terug naar het onderwerp van deze discussie: het vergelijken van spaarrentes. Naast het eigen onderzoek van SNS bank ("wij van WC-eend vinden dat WC-eend het beste product is om..."), zijn er talrijke andere vergelijkingssites waar spaarrentes van verschillende banken met elkaar worden vergeleken. Natuurlijk kun je vraagtekens zetten bij elke vergelijkingssite (door wie wordt de site gesponsort?!), maar als je er meerdere hebt gezien, dan is er sinds jaar en dag duidelijk te merken dat de SNS bank eigenlijk altijd relatief hoog zit met haar spaarrentes. Nooit echt de hoogste rente, maar wel altijd in de top-10.

Zelf kijk ik regelmatig naar http://www.spaarinformatie.nl/

Groeten,
Stefan
Hallo pela,

Het klopt dat rentewijzigingen niet zichtbaar zijn op onze website. Op de datum van de wijziging passen we de rentes aan op de website. We kiezen ervoor om iedere klant persoonlijk te informeren via de e-mai, mits er een e-mailadres bekend is. Ik vind het wel vreemd dat jij voor je SNS Maxisparen geen e-mail hebt ontvangen. Als je je gegevens en een korte uitleg stuurt naar [email]webcare@sns.nl[/email], kijken we dit graag voor je na.

@Stefan bedankt voor het meedenken. Het klopt dat we vaak genoemd worden in de top 10 van hoogste spaarrentes. We kiezen ervoor om niet te stunten met de rentes, maar willen graag stabiele rentes bieden. Dat kunnen we ook omdat veel van onze processen geautomatiseerd zijn, waardoor dit minder kosten meebrengt. Vanwege de marktomstandigheden zijn we helaas wel eens genoodzaakt om de rentes te verlagen 😮

Reageer