SNS

Mijn rekening is geblokkeerd. En nu?

• 1 juli 2019
  • 33 Reacties
  • 26146 Keer bekeken

Mijn betaal Rekening is geblokkeerd. Wat gebeurd er met het geld wat er op staat? En waarom kan er nog wel steeds geld op komen maar niks af. Dat is toch krom!! Dus nu word het wachten op reactie van sns wat niet gebeurd. Kan geen eten en niks kopen zo.
Het ergste is nog dat ze je mail gewoon niet beantwoorden.

33 reacties

Tot gisteren Firefox en Brave geprobeerd. Zal nog even verder kijken.

Reputatie 3

Goedemiddag @Koos, is het inmiddels gelukt? Het kan helpen om een andere browser te proberen als het formulier blijft vastlopen. Als je er via de website niet uitkomt, kun je ons uiteraard ook bellen.

@Sanne-K SNS, @Geesje SNS 

Ik heb geprobeerd het klachtenformulier in te vullen, maar na stap 1 blijft het steken. Drie pogingen gedaan.

Storing?

Reputatie 1

Gelukkig nemen we klachten heel serieus, @Koos. Soms moet er iets uitgezocht worden en duurt het langer om samen met de betreffende klant tot een oplossing te komen. Natuurlijk is de insteek om iedereen zo snel mogelijk te woord te staan. Klachten helpen ons met het verbeteren van onze dienstverlening.

Ja sns de afdeling stuurde mij mailtje met als u leef geld in de vorm van inkomen wilt opnemen kunt u een mailtje sturen de rekening was geblokkeerd dus er kon geen leefgeld opkomen nu kan ik weer wachten op mijn geld

Ik zit nu heel erg in de problemen omdat ik mijn betalingsregeling en rekeningen niet kan betalen heb de instanties daarover gebeld en het uitgelegd maar kan geen uitstel krijgen omdat ik dat al heb gehad hiervoor sns heeft 4 beloften toch maak ze dan ook waar ben echt heel boos op die afdeling wordt niet geholpen en laten me maar gewoon hier zitten ben laatst verhuist naar Limburg dat zou fijn. Als ik hoe riemand had maar heb hier niks dan wilje iets oplossen en naar oplossen zoeken maar wat doen jullie de klanten nog meer problemen bezorgen iedere keer hetzelfde ben helemaal klaar mee mooie praatjes van jullie zijn niks waard

Mvg 

Reputatie 3

Goedemorgen @Koos fijn dat je hierover meedenkt. De klant heeft al contact met de afdeling die hierover gaat. Zij zijn echt de enige die dit samen met de klant kunnen oplossen. De klachtenprocedure staat daar los van, maar op deze manier krijgen we wel de signalen zoals de klant ze ervaren heeft qua serviceverlening.

Dat begrijp ik, maar dat is lange-termijn werk.

Mijn opmerking betreft de oplossing van het praktische probleem, en dat lijkt hier ultrakorte termijn. Daar helpt een klachtenprocedure niet zo snel bij.

Reputatie 3

Hoi @Koos dank voor je reactie, maar ik ben het niet met je eens. Ik denk dat het juist goed is om een klacht in te dienen als je (waar dan ook) niet tevreden over bent. In dit geval doel ik er vooral op dat we de klant op een juiste manier te woord willen staan. Als hij/zij het gevoel heeft dat dat niet is gebeurd, dan is een klacht een uiting van onvrede waar we wat mee kunnen doen ter verbetering. Los van de oplossing van het probleem. Dit ligt bij de afdeling zoals ik het lees en zij zijn echt degene die dit voor de klant kunnen oplossen.

Beste @Sanne-K SNS 

Ik weet uiteraard niets over deze specifieke zaak, maar je advies lijkt me slecht.

Klachtenprocedures via een formulier (de andere mogelijkheden zijn immers al geprobeerd) zijn doorgaans niet de snelste, en hier lijkt haast geboden. Het komt mij voor dat het initiatief bij SNS ligt. De kwestie lijkt dermate ernstig dat een maand wachttijd bizar is.

Reputatie 3

Goedemorgen @Dmudde1 en welkom op onze community. Je verhaal heb ik naar een bestaand topic overgezet. In dit topic hebben we het over wat je kunt doen als je rekening geblokkeerd is. Zoals ik uit jouw verhaal haal, heb je de juiste stappen ondernomen. We willen er juist voor onze klanten zijn en op een menselijke manier te woord staan. Als dat niet is gebeurd, dan raad ik je aan om hier een klacht in te dienen. We nemen onze klachten erg serieus en op deze manier kunnen we onze dienstverlening verbeteren. Het is op dit moment erg druk bij mijn collega's van de afdeling die je hiermee helpen, maar dat is geen excuus om je niet netjes te woord te staan. Hopelijk ontvang je snel van hen een reactie.

Sns bank is echt een slechte bank begin er nooit aan je wordt niet geholpen niet geïnformeerd en ze laten je gwn zitten 

1 juni is mijn rekening geblokkeerd ik moest maar mailen naar cdf en kon niks opnemen 

Mailtjes werden laat of niet beantwoord kreeg eindelijk een mail dat ik mijn ID kaart moest laten zien op 14 juni nog steeds geen geld ik moest maar afwachten en iets regelen weer geen geld

De 23ste zou mijn uitkering gestort worden op de betaal rekening brief daarvan gekregen ik de 23ste gebeld geen saldo en werdt weer heel onbeleefd behandeld aan de telefoon ik lest maar mailen ben naar sns kantoor gegaan mij verhaal uitgelegd ze konden niks voor mij doen ik moest maar contact opnemen uitkering instantie gebeld werdt gezegt uitkering is goedgekeurd door de bank voor 5 uur moet het erop staan anders even contact openen met de bank weer niks vandaag 24 juni CFD weer gebeld geen saldo ik werdt zeer onbeleefd behandeld en mocht niet meer bellen ikmoest mailen okee dan mailtje gestuurd geen reactie ontvangen weer uitkering gebeld en vragen wat ik moest doen ze zeggen de bank heeft het goed gekeurd dus moet erop Staan  ik heb mijn verhaal meerde malen netjes uitgelegt en vanalles geprobeerd maar wordt gwn niet geholpen en de rekening en huur moet betaald worden ik heb te horen gekregen wat er met de rekening is gebeurd dat wou ik graag oplossen aar werdt niet gehoord en waar mijn uitkering is die ik nodig heb weet ook niemand

Sns bank oordeelt te snel over mensen en luisteren je verhaal niet aan zijn zeer moeilijk te bereiken en zeer onbeleefd tegen je ik moet nu Maar een andere bank gaan zoeken zeggen ze maar ze kunnen me nog steeds niet vertellen waar mijn inkomen is of hoe we deze zaken kunnen oplossen juridisch loket gebeld ook verhaal uitgelegt die zeggen ook er moet toch naar de situatie van iemand gekeken worden en gezocht worden naareen oplossing  

Ik zou even bellen

Ik heb al vaker gebeld maar ik moet echt een reactie van de mail afwachten.. ik hoop dat sns dit goed met mij kan maken met de dagen die ik geblokkeerd ben en totaal niks kan betalen...

Ik zou even bellen

Goedemiddag @Jaydee98 en welkom bij ons als klant. Je bericht heb ik verplaatst naar een bestaand topic. Je bent niet de enige die hier meer over wil weten en dat snap ik helemaal. Mijn collega's doen er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen, maar de werkvoorraad is erg hoog. Hierdoor duurt het langer dan normaal voordat je een reactie van hen krijgt. Het is heel vervelend, maar er zit niets anders op dan af te wachten.

erg jammer… ik kan serieus echt niks en zit nu echt met een serieus probleem!! 

Reputatie 3

Goedemiddag @Jaydee98 en welkom bij ons als klant. Je bericht heb ik verplaatst naar een bestaand topic. Je bent niet de enige die hier meer over wil weten en dat snap ik helemaal. Mijn collega's doen er alles aan om je zo snel mogelijk te helpen, maar de werkvoorraad is erg hoog. Hierdoor duurt het langer dan normaal voordat je een reactie van hen krijgt. Het is heel vervelend, maar er zit niets anders op dan af te wachten.

Net een paar dagen nieuwe klant bij SNS. De eerste dag van de opening rekening wordt er een mooi bedrag terug gestort door de belastingdienst. Aangezien dit bedrag best hoog was heeft de sns een blokkade op mijn rekening gezet. Nou heb ik netjes een mail gestuurd naar de volksbank maar krijg nog steeds niks tehoren. Dit is 11 juni gebeurd en we zitten nu op 17 juni en ik heb nog niks gehoord. Ik kan geen boodschappen doen helemaal niks.. ik wil hier een oplossing voor zodat ik niet in de knoop zit zonder geld. Want nu is het dus zo dat ik al 6 dagen niks kan.. is hier een oplossing voor ? Of in iedergeval een terug koppeling van de volksbank zelf ? 

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Koos ,

Andere mensen willen helpen is de essentie van onze dienstverlening. In mijn reactie gaf ik inhoud aan je laatste opmerking over ‘de visie’. 

Als onderdeel van de Volksbank wil SNS ervoor zorgen dat iedereen in Nederland zich financieel onbezorgder voelt. Om te beginnen onze eigen klanten. Gelukkig ben je op de hoogte van onze maatschappelijke betrokkenheid en om op je punt terug te komen: in Mijn SNS zitten veel handige functies om te zorgen dat je goed je bankzaken kunt regelen. In de handleiding vind je uitleg over alle functies in Mijn SNS: Handleiding Mijn SNS (pdf)  En kom je er - door bijvoorbeeld een onbekende blokkade op je rekening of problemen met het gebruik van de app(s) - niet uit? Neem dan gerust contact op met de SNS Klantenservice. 

Dan kunnen we nu afronden, fijne Hemelvaartsdag! 

Beste @Evelyn SNS ,

Dank voor je uitgebreide reactie, waarmee je denkt een antwoord te geven op mijn punt.

Helaas heb je de essentie daarvan gemist.

Reputatie 5
Badge +4

Beste @Koos,

Het spijt me dat de manier waarop we je graag van dienst zijn, je niet heeft bereikt. Om onze klanten op elk moment en in iedere situatie te helpen, delen we nuttige informatie op onze site. De financiële situatie van elke klant is anders. En dus is een persoonlijke aanpak en menselijk contact heel belangrijk. Vandaar dat je ons op verschillende manieren kunt bereiken over bijvoorbeeld je rekening of je geldzaken. We helpen graag, dat doen we zo: 

Beste @Sanne-K SNS , ik begrijp best dat je over de oorzaak van de blokkade geen algemene uitspraak kunt doen. Het zullen doorgaans geen standaardsituaties zijn.

Waar het mij om gaat, is dat je als klant soms helemaal niet weet (kunt weten) dat er sprake is van een blokkade. Betalingen lukken niet - maar daar zijn nog veel andere redenen voor te bedenken. Ik zelf denk dan niet direct aan een blokkade, ik kom zelfs niet op het idee, als niemand mij daarop wijst. Mijn wekenlange gepruts met Mobiel Betalen is daar een bewijs van. Overschrijvingen lukten bij mij wel, dus wie denkt er dan aan een blokkade? In mijn geval gold de blokkade niet het geheel van de rekening, maar alleen het mobiel betalen, hetgeen de zaak nog mistiger maakte.

Daarom vind ik het niet correct dat een klant het initiatief moet nemen om ernaar te vragen. Bij blokkade zou SNS in mijn ogen direct contact moeten opnemen met de klant, om te voorkomen dat die klant allerlei alternatieven gaat uitvoeren of vragen (apps opnieuw installeren bijvoorbeeld), die bij mislukking de frustratie tot grote hoogte kan opvoeren.

Dat past ook in de visie van de Volksbank, dat de klant geholpen moet worden zijn financiele zaken op orde te krijgen / houden.

Reputatie 3

Goedemorgen @Koos, de snelste manier om iets over een blokkade te weten te komen of tot een oplossing te komen, is door zelf contact op te nemen met de klantenservice. Op de community helpen we elkaar, maar kan er verwarring ontstaan omdat geen enkele situatie hetzelfde is en andere gevolgen kan hebben.

Goedemorgen @Myrtheh98 we blokkeren nooit een rekening zomaar. De afdeling die hierover gaat neemt altijd contact op met de klant. Dit kan soms langer duren dan gewenst, het is erg druk bij de betreffende afdeling. Met zijn allen doen we er alles aan om met de klant in contact te komen, maar het initiatief ligt hierin bij de klant. Als er niets aan de hand is, kom je nooit zomaar met een geblokkeerde pas te staan en laten we onze klanten zeker niet in de problemen komen. Dit doen we voor iedereen zijn of haar veiligheid, of om juist grotere problemen te voorkomen.

Hoe verklaar je dan dat mijn Mobiel Betalen App drie weken lang is geblokkeerd zonder dat ik datkon weten? Ook op mijn mislukte betalingen, ook hier gemeld,  kwam geen reactie. En omdat het niet duidelijk was dat het om een blokkade ging kon ik ook niet reageren. Hoe zo ligt het initiatief dan bij de klant? Lijkt me de omgekeerde wereld.

Goedemorgen @Myrtheh98 we blokkeren nooit een rekening zomaar. De afdeling die hierover gaat neemt altijd contact op met de klant. Dit kan soms langer duren dan gewenst, het is erg druk bij de betreffende afdeling. Met zijn allen doen we er alles aan om met de klant in contact te komen, maar het initiatief ligt hierin bij de klant. Als er niets aan de hand is, kom je nooit zomaar met een geblokkeerde pas te staan en laten we onze klanten zeker niet in de problemen komen. Dit doen we voor iedereen zijn of haar veiligheid, of om juist grotere problemen te voorkomen.

U zegt bankrekening blokkeren doen we niet zomaar, nou blijkbaar wel. Het is niet de eerste keer en ik doe niks anders dan normaal. Mijn loon woedt gestort en ik doe boodschappen. Sorry hoor maar ik zie dat toch echt wel als zomaar.

Plus ik kan op geen enkele manier nu aan geld komen, kunt u mij vertellen hoe ik zo voor eten voor mijn zoontje kan blijven zorgen?

Naar een SNS kantoor gaan voor je geld heeft ook geen nut.

Jullie zeggen misschien wij blokkeren niet zomaar maar helaas gebeurd dit vaak genoeg wel. Schandalig hoe jullie klanten behandelen.

Zodra ik er weer bij kan zal ik ook bij jullie weg gaan en een iedere laten weten dat ze SNS niet moeten vertrouwen, want ja je kan altijd zomaar met een geblokkeerde pas staan.

Badge +1

@Sanne-K SNSJe schrijft “laten we onze klanten zeker niet in de problemen komen“. Kun je dit toelichten voor de situatie dat de CFD je rekening blokkeerd?

Kun je via SNS kantoor toch nog wat geld opnemen voor boodschappen?

Worden je vaste lasten toch nog gewoon door betaald?

…..

Je schrijft ook “ Met zijn allen doen we er alles aan om met de klant in contact te komen, maar het initiatief ligt hierin bij de klant.” Deze zin snap ik niet.

Je schrijft: “De afdeling die hierover gaat neemt altijd contact op met de klant. Dit kan soms langer duren dan gewenst, het is erg druk bij de betreffende afdeling.” Dus gebrek aan capaciteit of organisatievermogen wordt afgewenteld op de klant. Als je door de politie opgepakt wordt zijn er regels/termijnen waaraan voldaan moet worden, maar hier ben je aan willekeur overgeleverd.

Ik vind het hele protocol van de CFD, vooral vanuit het belang van de bank geformuleerd. Je mag me natuurlijk overtuigen van het tegendeel, maar wel met feiten (regelementen etc), maar niet in de trant van we doen toch goed onze best oid.

Reputatie 3

Goedemorgen @Myrtheh98 we blokkeren nooit een rekening zomaar. De afdeling die hierover gaat neemt altijd contact op met de klant. Dit kan soms langer duren dan gewenst, het is erg druk bij de betreffende afdeling. Met zijn allen doen we er alles aan om met de klant in contact te komen, maar het initiatief ligt hierin bij de klant. Als er niets aan de hand is, kom je nooit zomaar met een geblokkeerde pas te staan en laten we onze klanten zeker niet in de problemen komen. Dit doen we voor iedereen zijn of haar veiligheid, of om juist grotere problemen te voorkomen.

Reageer