Nieuwe expert(s): SNS webcare team - meet Tineke, Tibor & Daphne

• Liz
  • SNS Topper
  • 1228 reacties
Wij zijn Tineke, Tibor en Daphne en werken ongeveer twee jaar bij SNS Klantenservice. Tineke in Groningen en Tibor en Daphne in Utrecht. Op deze afdeling worden klanten zowel telefonisch als per mail te woord gestaan en geholpen met hun vragen en problemen. Sinds kort is er een nieuwe manier van communiceren met de klant bijgekomen, namelijk via Social Media. Dit doen wij met z?n drie?n als SNS Webcare team binnen de afdeling SNS Klantenservice. Het leuke aan klantenservice via Social Media is dat het in Nederland nog een vrij nieuwe manier van klantcontact is. We merken dat mensen vaak verrast zijn door een reactie van ons op hun bericht. Wat doet het SNS Webcare team?We zijn vooral actief op Twitter: @snsbank. Hier informeren we klanten over actuele ontwikkelingen bij SNS Bank. Ook beantwoorden we vragen. Daarnaast zijn we actief op verschillende fora zoals QQLQ, Tros Radar maar ook het forum van vrouwenblad VIVA. We zien hier veel raakvlakken met de SNS Community want net als bij de open fora wordt hier gediscussieerd en vragen beantwoord over SNS Bank. We zijn benieuwd of je al wist dat wij actief zijn als SNS Webcare team. En wat je van deze nieuwe manier van dienstverlening vindt. We vertellen je er graag meer over en als we je ergens mee kunnen helpen, laat het ons dan weten. Dat kan via de SNS Community maar ook via @snsbank op Twitter.

13 Reacties

Reputatie 2
Hallo Tineke, Tibor en Daphne,

Leuk wat van jullie werk te lezen. Ik moest wel even m?n wenkbrauen fronsen toen ik het las! Natuurlijk weet ik wel dat via het internet vele bedrijven inmiddels werkzaam zijn op een hele andere manier. Voor jullie lijkt het mij belangrijk open en eerlijk te zijn, anders heeft "men" je snel door (poging SNS om te infiltreren). Ik zou zeggen wees ook open over je insteek waarmee je reageert.

Su6 met jullie werk,

Groet,

Ben
Thanks voor jullie reacties. Sorry Sanne, kun je misschien uitleggen wat je met astroturfing bedoeld?

Liz
Reputatie 2
ehm, dat je een bedrijf ophemelt en doet alsof je een gewone consument bent, terwijl je eigenlijk voordat bedrijf werkt en betaald krijgt om het voor dat bedrijf online op te nemen in discussies

(zie http://www.urbandictionary.com/define.php?term=astroturfing)

of http://nl.wikipedia.org/wiki/Astroturfing
Reputatie 2
Ik had ze hier al voorbij zien komen ja. Ik vind het een goede zaak dat SNS dit nu ook doet.

Op deze manier kan je problemen snel verhelpen en absoluut goodwill verdienen als je het goed aanpakt.

Uiteraard is het van belang om duidelijk te maken dat je voor SNS werkt en wat je wel en niet kan voor mensen in een publiek forum. Anders gaan mensen je beschuldigen van astroturfing.
Reputatie 2
Op Twitter is het heel erg duidelijk!

Prima toch, niks geen astroturfig dus

Groet,

Ben
Goede zaak. Ik volg nu de twitterstream van snsbank. Hoe ?verzamelen? jullie de kwesties waarop jullie reageren, gewoon per Google of komt er meer bij kijken?
En het antwoord is??
Hoi Barney6,

Het antwoord lees je in een ander topic waar je op gereageerd hebt, namelijk deze. Het komt erop neer dat we niet de hele dag alle pagina's verversen, maar dat we een handig programma gebruiken dat alle reacties en 'buzz' over SNS vangt. Hierdoor hebben we overzicht in wat er gezegd wordt en kunnen we daar reageren waar de klant ons nodig heeft.
oke bedankt voor de tip Dennis.
Reputatie 3
Liz schreef:

Wij zijn Tineke, Tibor en Daphne en werken ongeveer twee jaar bij SNS Klantenservice...........

Wie van de drie is nou Liz?
Hoi Blacktomcat,

Liz wordt niet in het rijtje genoemd. Ze heeft 5 jaar geleden deze tekst namens Tineke, Tibor en Daphne geplaatst. Ze is inmiddels niet meer werkzaam bij SNS, net als Daphne. Tibor en Tineke staan nog altijd paraat om je vragen op de community te beantwoorden.
Reputatie 3
Irene schreef:

......... Ze heeft 5 jaar geleden deze tekst namens Tineke, Tibor en Daphne geplaatst.......

Dat verklaart alles. Dank je wel.
Graag gedaan :).

Reageer

• :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)